K tomuto je vysvětlení u alfiho:BigBang píše:Původně jsem měl ten VMO do dvou aut - A2 a Sharan, resp. jsem s ním počítal i do T5, jenomže do T5 mám předepsanej pouze VW 506.01 s tím, že se nesmí nic jinýho použít. A při náplni 7,5l to je hnedka pryč Jo a mimochodem 506.01 je A5/B5 se sníženou HTHS. Z nějakého důvodu má olej s normální HTHS mít negativní vliv na opotřebení nikasilu válců. Můj osobní názor je takový, že „hustý“ olej (rozuměj HTHS >3,5) má při študeném startu moc velkou viskozitu a nedostává se dostatečně rychle tam kam by měl. O přehřívání oleje nemusí být strach, je ho tam 7,5l a má velký deskový výměník voda/olej. Sledoval jsem teploty a dostat ho přes 90°C znamenalo jet pořád plnej plyn...
https://www.znackoveoleje.cz/Pouziti-ol ... -a3_14.htm
Osobně si ale myslím, že olej VW 506.01 - když už, tak jako jediný by mohl být pouze u toho R5 a V10 TDi do roku výroby 12/2005 (otázkou stejně zůstává proč a jestli fakt?) Ono i kdyby hrozilo poškození stěn válců olejem s normální HTHS, tak proč? Jak? On i olej A5/B5 bude ve fázi zahřívání "hustší" než olej A3/B3 při provozní teplotě - to by jako nemazalo? Tam šlo spíš o to, že tyto oleje musely být (tehdy po r. 2000) opravdu kvalitní, ale tím i pěkně drahé; jednak aby se kupovaly a zaplatilo se testování, a druhak aby i po 50-ti tisícovém intervalu povoleném těmi prašivci z Wolfsburgu ta kyselá brusná pasta vykapaná z utrápeného motoru aspoň vzdáleně připomínala to čemu se říká olej....
A pokud VW sám jako alternativu k oleji VW 506.01 povolil VW 507, tak tím jen přiznal že to jeho "jen olej VW 506.01" byl kec, páč olej VW 507 má HTHS na rozdíl od něj normální!