VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Moderátor: Colommbo
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Jestli tem motor (ještě) funguje Ti neřeknu. Ale vím že o olej jde v motoru vždycky až v první řadě. A mít v motoru s 380-ti tkm už 12-tý olej? Opravdu super přistup k autu Kromě toho má ten TDI-PD motor rozmezí využitelných otáček "celých" 15 set.... Ano, je to o prioritách, mě by ovšem spolehlivě odradilo to předešlého majitele šetření na oleji. A měnil "vodu" i převoďák? Asi těžko
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Pročítám to tu po několikáté, asi bude můj dotaz podobný ostatním dotazům…
Jaký olej pro motor 1,6TDI, 85kW, DGTE (DPF s AdBlue)? Zatím mám najeto cca 3500 km, v 1000 km jsem měnil olej, dával jsme Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30. Plánuji pravidelnou výměnu po 10 tis. km, ale vzhledem k tomu, že mám pětiletou záruku, budu muset každých 30 tis. km do servisu, mám domluveno, že olej mohu přinést vlastní.
Ten Shell je VW507.00, takže bude OK, ale nebylo by něco lepšího. U toho Shellu mám taky trochu obavu z padělku... Jízda většinou mimo město, spíš klidnější, samozřejmě občas bude i město.
Mohu tam dávat i olej se specifikací ACEA C3, VW505.00/505.01 např. Yacco VX 1000 FAP, Ravenol VMO?
Děkuji.
Jaký olej pro motor 1,6TDI, 85kW, DGTE (DPF s AdBlue)? Zatím mám najeto cca 3500 km, v 1000 km jsem měnil olej, dával jsme Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30. Plánuji pravidelnou výměnu po 10 tis. km, ale vzhledem k tomu, že mám pětiletou záruku, budu muset každých 30 tis. km do servisu, mám domluveno, že olej mohu přinést vlastní.
Ten Shell je VW507.00, takže bude OK, ale nebylo by něco lepšího. U toho Shellu mám taky trochu obavu z padělku... Jízda většinou mimo město, spíš klidnější, samozřejmě občas bude i město.
Mohu tam dávat i olej se specifikací ACEA C3, VW505.00/505.01 např. Yacco VX 1000 FAP, Ravenol VMO?
Děkuji.
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
To že si první olej už vyměnil je velké plus pro motor
Shell má hodně dobré oleje a když nakoupíš u prověřeného prodejce, nebál bych se.... A jestli plánuješ měnit co 10 tkm, úplné klidně ho můzeš (s 507) používat i dál. Určitě by šly i ty 5w40-ky s 505.01 a C3, ovšem nevím co by na to v servisu skrz záruku....
Shell má hodně dobré oleje a když nakoupíš u prověřeného prodejce, nebál bych se.... A jestli plánuješ měnit co 10 tkm, úplné klidně ho můzeš (s 507) používat i dál. Určitě by šly i ty 5w40-ky s 505.01 a C3, ovšem nevím co by na to v servisu skrz záruku....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Předtím jsem měl Golfa, 1,4 TSI a tam jsem měnil po 7,5 tis (dával jsem také Shell a to Helix Ultra 5W40, VW502.00), takže teď budu měnit po 10 tis. určitě
V autorizáku by mi to právě asi neprošlo, takže zůstanu u toho Shellu. Jen jsem si říkal, že by třeba bylo něco lepšího
V autorizáku by mi to právě asi neprošlo, takže zůstanu u toho Shellu. Jen jsem si říkal, že by třeba bylo něco lepšího
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
(Nej)lepší olej je právě ta včasná výměna
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Já tedy s PDčkem využívám krom rozjezdů celých 1000 otáček pod 2000 se to nelíbí dvouhmotě a nad 3000 už se zase nic nedějePitris píše:Kromě toho má ten TDI-PD motor rozmezí využitelných otáček "celých" 15 set....
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Nič lepšie nepotrebuješ,kedže si sa rozhodol meniť olej po 10tis.km To je dôležitejšie pre motor,ako hľadať lepší olejmati píše:Ten Shell je VW507.00, takže bude OK, ale nebylo by něco lepšího.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Pitris píše:Kromě toho má ten TDI-PD motor rozmezí využitelných otáček "celých" 15 set....
No a já s benzinem krom rozjezdů použitelných 6.000 a využitelných / využívaných 5.000. Pod 2.000 se to nelíbí mě, a max. výkon je v 7.000. Ale jde až do 7.500nomacorc píše:Já tedy s PDčkem využívám krom rozjezdů celých 1000 otáček pod 2000 se to nelíbí dvouhmotě a nad 3000 už se zase nic neděje
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Lenže to je INÝ motor.
Ono to potom vyzerá , že niektorí jazdia jak závodníci. Nie je to tak. Proste tie otáčky sú tak urobené. U mna na honde - pri ustálenej rýchlosti v rámci predpisov ( +/- niečo pravdaže , ale len nežne) sa otačkomer drží na 2700-3000. Ked sa chcem pohnút trochu tak okolo 4t/min. A občasné vytočenie - klasicky pri predbiehaní alebo pripajacie pruhy a tak... to mam asi ako píše Pitris.
Ja napríklad pocitovo u hondy dokážem ako tak akceptovať ako min.2500. Všetko pod vo mne budí dojem, že ten motor vraždím. Ano, občas sa to točí aj pod 2500, ale to býva len v takých prípadoch, ked sa auto gúla niekde v obci na obmedzenej rýchlosti bez potreby akéhokolvek zrýchlovania a od motora sa nečaká nič viac len taký ten "udržiavací" účinok.
Zlatá carina - žiadny otáčkomer, žiadny problém . Len "veselý" svieži zvuk motora
Ono to potom vyzerá , že niektorí jazdia jak závodníci. Nie je to tak. Proste tie otáčky sú tak urobené. U mna na honde - pri ustálenej rýchlosti v rámci predpisov ( +/- niečo pravdaže , ale len nežne) sa otačkomer drží na 2700-3000. Ked sa chcem pohnút trochu tak okolo 4t/min. A občasné vytočenie - klasicky pri predbiehaní alebo pripajacie pruhy a tak... to mam asi ako píše Pitris.
Ja napríklad pocitovo u hondy dokážem ako tak akceptovať ako min.2500. Všetko pod vo mne budí dojem, že ten motor vraždím. Ano, občas sa to točí aj pod 2500, ale to býva len v takých prípadoch, ked sa auto gúla niekde v obci na obmedzenej rýchlosti bez potreby akéhokolvek zrýchlovania a od motora sa nečaká nič viac len taký ten "udržiavací" účinok.
Zlatá carina - žiadny otáčkomer, žiadny problém . Len "veselý" svieži zvuk motora
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Jo, srovnávat chrochtáka s atmo benzínem
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Ano, jasně, a sorry za off topic, ale rozsah využitelných otáček 1.000 (nebo i 1.500) je i na nafťák tragicky málo. Běžně se dá s TDI od 1.800 do skoro 4.000 (a platí to i pro jiné TDI od VW). A když už jsem tu včera nakousl Hondu, tak jejich i-DTEC lze v pohodě od 1.800 až za 4.500. Ale vím že někdo otáčky neřeší....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
No jako ve všem je to o zvyku a když je k tomu danému rozsahu využitelnosti otáček správně nastaveno zpřevodování, tak to člověku ani nepřijde. Problém je, když s takovým motorem někdo jezdí v podstatě od volnoběhu a nebo poslouchá "rádce řazení". Občas je ale zábava v práci sledovat kolegy, kteří jsou zvyklí jezdit jen s dieselama a posadím je do subaru s atmo motorem, kde se začíná něco dít teprve kolem 3500 ot/min...
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Ano, převodovka dokáže ledacos vylepšit, ale i pokazit....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Taky jde o točivost motoru, obsah ( který vylepšuje použitelnost ) a konstrukci např Vtec u Hondy.
U mého BMW 3 litru R6 je už od 2500 otáček dost porce výkonu a toč.monentu. A omezovač 6600 ot.
Samozřejmě v obci městě kde je dost aut a úzká cesta jde v poho šudlichat okolo 1500-1600 ot. Ale je to jen o lechtání plynu samozřejmě. Plný plyn dávám až 2500 a víc
U mého BMW 3 litru R6 je už od 2500 otáček dost porce výkonu a toč.monentu. A omezovač 6600 ot.
Samozřejmě v obci městě kde je dost aut a úzká cesta jde v poho šudlichat okolo 1500-1600 ot. Ale je to jen o lechtání plynu samozřejmě. Plný plyn dávám až 2500 a víc
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
to mati: ja som nedávno dal Shell helix HX8 ect 5w30 50700-Shell iný 5w30 v norme 50700 nemá.všimol som si akurát ze v hittsoch teplota oleja nejde až tak vysoko ako na predošlom. či to je tym ze je olej čerstvý neviem, možno sa vyjadri niekto kto vie. s 0w30 som mal osobný problém , to by som skôr dal 5w40 50501. 0w30 bude na vyššej úrovni -je z CNG , ale na 10 tis čo to dávam to v klidku dá aj HX8.
k tym otáčkam čo tu riešite: podtacat motor je samo hlúposť ale aj nezmyselne vysoké otáčky pri bežnej jazde tiež. pri vyblazneni niekde to pochopím, aj ja pre svoju radosť zo zvuku motora,motorku rad ,sem tam podržím nad 10 tis. otáčok, točiť auto stále do max aby trocha išlo , by mi nedalo , radšej by som zmenil.....
k tym otáčkam čo tu riešite: podtacat motor je samo hlúposť ale aj nezmyselne vysoké otáčky pri bežnej jazde tiež. pri vyblazneni niekde to pochopím, aj ja pre svoju radosť zo zvuku motora,motorku rad ,sem tam podržím nad 10 tis. otáčok, točiť auto stále do max aby trocha išlo , by mi nedalo , radšej by som zmenil.....