....tak se podívej sem: https://www.millersoils.sk/obchod/mille ... 2763.xhtml - když chceš olej s VW507.LukasR75 píše:....Hľadal som hlavne olej od Millers Oils
VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Moderátor: Colommbo
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Lukáš: máš mylnu informáciu- 50501 už bez C3 (DPF) nezoženieš , je vačšinou v 5w40 , akurát je viac kvalitný kvôli PD vstrekovacom a vačke. je na krátky interval pre GROUP - nie longlife.
Ja to lejem aj do crdi na 10 tis km.
Ja to lejem aj do crdi na 10 tis km.
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Však jsem mu na předminulé straně psal, že....
Pitris píše:Můžeš použít olej 5w30 s VW507, ale já osobně bych dal spíš 5w40 s ACEA C3 a VW505.00/505/01. S výměnou do 15-ti tkm, ale raději dřív....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Ahoj,
řešil se tu na straně 14-15 olej do 1.4 Gtec(zemní plyn).Což je větší teplotní zatížení.
Jsem nakloněn pro Mobil Super 3000 X1 5W-40
http://www.lubstar.cz/upload/files/cs/m ... -40-cz.pdf
nebo Mobil Peak Life Rally Formula 5W-50.
http://www.chemcorp.co.uk/creo_files/up ... -50_en.pdf
Nicméně jsem našel Motul specific 5w40 CNG tech. list:
https://d23zpyj32c5wn3.cloudfront.net/i ... 1492016047
Moc tomu nerozumím,jestli mohu poprosit pitrise zda by sekoukl na udaje v tech. listu jestli je nějakým udajem lepší či vhodnější než ten Mobil Super 3000 X1 5W-40? A zároven jak je na to vuči Mobil Peak Life Rally Formula 5W-50.
Protože taky ekonomika,páč ten koncern zázrak mi bere v 60tis. kilometrech cca. litr na 4000km
Nájezd tak 18tis. za rok,stylem 2km skolka pak 8km škola pak po městě nebo 9km domu odpoledne to samé a občas dálnice tak kolem jedné třetiny bych řekl ca. 6000km.
děkuji za názor
řešil se tu na straně 14-15 olej do 1.4 Gtec(zemní plyn).Což je větší teplotní zatížení.
Jsem nakloněn pro Mobil Super 3000 X1 5W-40
http://www.lubstar.cz/upload/files/cs/m ... -40-cz.pdf
nebo Mobil Peak Life Rally Formula 5W-50.
http://www.chemcorp.co.uk/creo_files/up ... -50_en.pdf
Nicméně jsem našel Motul specific 5w40 CNG tech. list:
https://d23zpyj32c5wn3.cloudfront.net/i ... 1492016047
Moc tomu nerozumím,jestli mohu poprosit pitrise zda by sekoukl na udaje v tech. listu jestli je nějakým udajem lepší či vhodnější než ten Mobil Super 3000 X1 5W-40? A zároven jak je na to vuči Mobil Peak Life Rally Formula 5W-50.
Protože taky ekonomika,páč ten koncern zázrak mi bere v 60tis. kilometrech cca. litr na 4000km
Nájezd tak 18tis. za rok,stylem 2km skolka pak 8km škola pak po městě nebo 9km domu odpoledne to samé a občas dálnice tak kolem jedné třetiny bych řekl ca. 6000km.
děkuji za názor
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Začnu tady otázkou - jak často (po kolika kilometrech) se mění olej?
Ano, v motoru na CNG jsou vyšší teploty, ale popsané jízdní podmínky jsou spíše kratšího ražení, takže "padesátka" by sice nebyla nic proti, (a možná by trošičku tu spotřebu oleje snížila), ale "čtyřicítka" to dá taky. Ale každopádně bych měnil 2x ročně. V tom případě by nevadil ani ten Motul CNG, i když je C3 (nízké TBN na popojížďky), ale z důvodu vyšší ochrany motoru je lepší olej A3. Je ale zase fakt, že při té spotřebě oleje ho jde dost přes katík, a C3 neobsahuje tolik katalytických jedů (které jsou ale prospěšné motoru)....
Tady asi nelze poradit jeden jediný TOP olej, ale já bych zřejmě vybral (skrzevá ty občasné dálnice a možnost toho mírného snížení spotřeby oleje) "střední" cenovou cestu - Mobil1 5w50 (když značku Mobil).
Ano, v motoru na CNG jsou vyšší teploty, ale popsané jízdní podmínky jsou spíše kratšího ražení, takže "padesátka" by sice nebyla nic proti, (a možná by trošičku tu spotřebu oleje snížila), ale "čtyřicítka" to dá taky. Ale každopádně bych měnil 2x ročně. V tom případě by nevadil ani ten Motul CNG, i když je C3 (nízké TBN na popojížďky), ale z důvodu vyšší ochrany motoru je lepší olej A3. Je ale zase fakt, že při té spotřebě oleje ho jde dost přes katík, a C3 neobsahuje tolik katalytických jedů (které jsou ale prospěšné motoru)....
Tady asi nelze poradit jeden jediný TOP olej, ale já bych zřejmě vybral (skrzevá ty občasné dálnice a možnost toho mírného snížení spotřeby oleje) "střední" cenovou cestu - Mobil1 5w50 (když značku Mobil).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Auto mám první rok, dovezené v 48 tis. km.Olej dle servis. knížky ve 29tis. a pak ve 45tis.
Já mám zajety rytmus po 15tis. takže jsem měnil v 60tis.
Nemohl jsem ovlivnit první výměny oleje a do té doby jsem měl pouze nafty a olej 5w40 a supermoderní motory s 5w30 mě nikdy nezajimaly a mechanik mi řekl at tam dám to co doporučují,nic méně jsem se zhrozil spotřeby oleje,ted čekám kolik vydrží od poslední výměny v 60tis..
Tak velká změna skočil jsem se podívat jak jsem na tom na měrce a s kilometry a vzhledem k tomu že celkové kilometry se zobrazují sporadicky při vypnutí zapalování a nesleduji to jen vytáhnu občas měrku jsem si nevšiml že už mám najeto 72tis. a prošvihl jsem výměnu pokud budu měnit po 10tis.
Nicméně je pro mně pozitivní zprávou že mi motor spotřeboval na těch 12 tis. kolem 1,2 litru oleje a je to zřejmě tím že jsem od poslední výměny přestal brzdit motorem(zvyk z nakladaku) a přestal si hrát se spotřebou a začal řadit ve vyšších otáčkách a celkově nepouštěl poctivě otáčky pod dva tisíce.
Takže "točte HO" to je rada pro někoho jak částečně řešit spotřebu oleje.
Najel jsem tedy letos 24tis. km ale bylo pár cest do německa které už nemusí být takže bych plus minus zustal u těch 18ti. celkem.
Takže ztoho duvodu že je to se spotřebou oleje lepší a také při měření emisí se měří pouze CNG kdy motor má velmi malé emise a tak by nemělo tak vadit jeho kondici když zvolím olej A3 a trošku jej zahltím katalytickými jedy .
Takže 5W50 a nemusí to být nutně značka Mobil,co tyto tři oleje,který zvolit?
https://api.kroon-oil.com/pdf/en/inform ... -50-EN.pdf
ten má nižší TBN než ten mobil má i specifikaci 502.00 ale co ta značka,je to známé a v poho?
https://pisheets.valvoline.com/#/valvol ... cing-5w-50
Sunoco SYNTURO SPORTIVO 5W-50
Jinak asi nejlepší co jsi doporučoval je asi toto https://www.znackoveoleje.cz/Yacco-GALA ... -d1915.htm
Já mám zajety rytmus po 15tis. takže jsem měnil v 60tis.
Nemohl jsem ovlivnit první výměny oleje a do té doby jsem měl pouze nafty a olej 5w40 a supermoderní motory s 5w30 mě nikdy nezajimaly a mechanik mi řekl at tam dám to co doporučují,nic méně jsem se zhrozil spotřeby oleje,ted čekám kolik vydrží od poslední výměny v 60tis..
Tak velká změna skočil jsem se podívat jak jsem na tom na měrce a s kilometry a vzhledem k tomu že celkové kilometry se zobrazují sporadicky při vypnutí zapalování a nesleduji to jen vytáhnu občas měrku jsem si nevšiml že už mám najeto 72tis. a prošvihl jsem výměnu pokud budu měnit po 10tis.
Nicméně je pro mně pozitivní zprávou že mi motor spotřeboval na těch 12 tis. kolem 1,2 litru oleje a je to zřejmě tím že jsem od poslední výměny přestal brzdit motorem(zvyk z nakladaku) a přestal si hrát se spotřebou a začal řadit ve vyšších otáčkách a celkově nepouštěl poctivě otáčky pod dva tisíce.
Takže "točte HO" to je rada pro někoho jak částečně řešit spotřebu oleje.
Najel jsem tedy letos 24tis. km ale bylo pár cest do německa které už nemusí být takže bych plus minus zustal u těch 18ti. celkem.
Takže ztoho duvodu že je to se spotřebou oleje lepší a také při měření emisí se měří pouze CNG kdy motor má velmi malé emise a tak by nemělo tak vadit jeho kondici když zvolím olej A3 a trošku jej zahltím katalytickými jedy .
Takže 5W50 a nemusí to být nutně značka Mobil,co tyto tři oleje,který zvolit?
https://api.kroon-oil.com/pdf/en/inform ... -50-EN.pdf
ten má nižší TBN než ten mobil má i specifikaci 502.00 ale co ta značka,je to známé a v poho?
https://pisheets.valvoline.com/#/valvol ... cing-5w-50
Sunoco SYNTURO SPORTIVO 5W-50
Jinak asi nejlepší co jsi doporučoval je asi toto https://www.znackoveoleje.cz/Yacco-GALA ... -d1915.htm
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Tou spotřebou oleje teď doplácíš na tu první výměnu po skoro 30-ti tkm To je totiž nebetyčná kok*tina z dílny VW A při Tvých jízdách je i 15 tkm na olej moc, a víc jak 10 tisíc bych ho tam nenechával.
A ano, pro motor je lepší být nad čtyřmi, než pod dvěma tisíci otáček.
A možná bych i zůstal u toho Mobilu1 5w50, bo litr za necelé dvě stovky je dobrá cena za hódně dobrý olej
A ano, pro motor je lepší být nad čtyřmi, než pod dvěma tisíci otáček.
A možná bych i zůstal u toho Mobilu1 5w50, bo litr za necelé dvě stovky je dobrá cena za hódně dobrý olej
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Otázka k mísitelnosti SAE. Množství olejové náplně je 4.2 l (motor 1.4 tsi czca). Je pro motor špatně, když do 4 l Shell Helix Ultra 5w30 A3 502.00 naliji 0.2 l totožného oleje, ale SAE 5w40 ? Doléval bych do nové náplně (měním cca 13tkm/rok). Děkuji
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Žádný problém.
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
DěkujiJerry3 píše:Žádný problém.
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Zdravim všechny. Jaký olej by jste mi doporučili do motoru a převodovky (dsg 6 rychlostí) superb 3 2.0tdi 140kw, rok 2015? Díky
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Do převodovky je rána jistoty podle VIN-ka koupit olej přímo u autoriz. dealera. Nebo třeba https://www.obautodily.cz/prevodovy-ole ... 0005cz963/
Do motoru olej normy VW 507 5w30 nebo VW 505.00/505.01 ACEA C3 5w40. A důležitější než jaká značka je interval výmèny: Při kratších jízdách do 10-ti tkm, při delších klidných do max. 15-ti tkm, nebo po roce.
Do motoru olej normy VW 507 5w30 nebo VW 505.00/505.01 ACEA C3 5w40. A důležitější než jaká značka je interval výmèny: Při kratších jízdách do 10-ti tkm, při delších klidných do max. 15-ti tkm, nebo po roce.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Myslíš VW 507.00? To je taky ACEA C3? Spíš ten 5w30.Nevíš kolik je tam přesně litrů?
S převodovkou asi zajedu do autorizáku, kde to podtlakem odsajou a propláchnou.
Díky
S převodovkou asi zajedu do autorizáku, kde to podtlakem odsajou a propláchnou.
Díky
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Oleje VW 507 jsou všechny C3. A měl by Ti stačit 5-ti litrový kanystr.
Sic nevím proč zrovna Castrol (no, vlastně asi vím), ale jo. Může být. Já bych ale hledal jinde.... Yacco, Ravenol, Shell, Mobil1, Valvoline, Repsol, Eni, Q8.... Třeba
Sic nevím proč zrovna Castrol (no, vlastně asi vím), ale jo. Může být. Já bych ale hledal jinde.... Yacco, Ravenol, Shell, Mobil1, Valvoline, Repsol, Eni, Q8.... Třeba
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF