Jo. Dobrej motor Ovšem někdo tvrdí že dobrej motor je i s tou spotřebou litr na tisíc. Bohužel ale hlavně koncern VW to "povýšil" na normální. A lidi tomu i věří i když beru, že je to i důsledek toho jak se kdo k motoru chová a jak (ne)mění olejNOVON píše:....olej neberou,resp. max 2 decky za 10 000 km.
VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Moderátor: Colommbo
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
To je toho. Kamarádův Ford Tournero Custom 2,2 TDCI se servisním intervalem 50tkm má oleje (?) pořád stejně ne-li o trochu víc.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
kolega co kupil asx, sa blizi 20tkm..a nemenil olej v zabehu. casom to bude dalsi kandidat na dolievanie medzi ll intervalmi...
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Ano. Ta debilovina s intervaly výměn oleje delšími jak 20 tkm jde bohužel napříč hodně značkami A nechat tak dlouho v novém motoru i první olej je už prasárna Auto stojí 500 tisíc, a olej 500 korun. To se fakt vyplatí na oleji šetřit?!
A motorističtí novináři tomu i pomáhají Tím, že u nového auta propagují dlouhé intervaly a jak je super "LL" provoz, ale když se to auto za pár let dostane do rubriky "autobazar", tak první doporučení od nich je (až/i na půlku) zkrátit výměnné lhůty, protože motor má velkou spotřebu oleje a uvnitř jsou nánosy "olejobláta"!!
A motorističtí novináři tomu i pomáhají Tím, že u nového auta propagují dlouhé intervaly a jak je super "LL" provoz, ale když se to auto za pár let dostane do rubriky "autobazar", tak první doporučení od nich je (až/i na půlku) zkrátit výměnné lhůty, protože motor má velkou spotřebu oleje a uvnitř jsou nánosy "olejobláta"!!
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
medzi kolegami si pripadam jak idiot.. jediny co chranim svoju investiciu do noveho auta; cistenim a prisnejsou udrzbou. zvysok na to sere, a doslova su hluchy na zvuky pod kapotou.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Jde to ruku v ruce s plánovanou zivotností auta,což je 6 let,a to vydrží i s LL intervalem.Co je potom,to už výrobce nezajímá.Ostatně proč by mělo?
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Najdou se i tací,kterým je 20.000 málo a tak interval ještě o 5 tisíc přejedou.Nu a pak se strašně diví,že se jim rozvodový řemen rozpustí(doslova) a dají baťoh za opravu.Jinak jsem se před pár dny nasmál v servisu,plkali jsme ve skladu se skladníkem a přišel mechanik co mi dělal výměnu oleje,že je hotovo.Skladník se mě ptal kolik stojí litr MO,tak mu říkám 500,-Kč.On povídá,no to je tedy raketa a já na to, a kolik stojí litr té vaší žbrďoly od Totalu? No 650pepoh píše:medzi kolegami si pripadam jak idiot.. jediny co chranim svoju investiciu do noveho auta; cistenim a prisnejsou udrzbou. zvysok na to sere, a doslova su hluchy na zvuky pod kapotou.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
mnamky, by sa jeden posral..
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Zdravím,
můžete mi prosím poradit. Koupila jsem si v únoru své první auto = moc tomu nerozumím. Hledám různě po netu tu správnou odpověď, ale nedaří se. Spíš se mi zdá podle vyhledávání, že 10W by opravdu asi neměl být moc problém, až na startování v zimě. Jde mi o to, kde je pravda se zvolením správného typu oleje. Jedná se o Golf V, 1.4, 55kw, r.v.2004, najeto 200 000 km (případné další údaje můžu doplnit, pokud bude třeba). Auto mělo měněný olej v září 2018, za tu dobu ujeto 2 000 km a musela jsem dolít celý litr oleje, který chyběl (rozsvítila se kontrolka). Dolila jsem stejný olej podle nálepky z výměny oleje = podle nálepky použit Mobil Super 2000 X1 10W-40 (já dolila na benzínce koupený MOGUL super GX-FE 10W-40). Pak jsem se o tom bavila se známým mechanikem a ten mi řekl, že tam 10W nemá co dělat, že tam má být 5W. Pak jsem se ptala jinde - prý už moc nepomůže ani teď vyměnit na 5W, že bude už motor vcelku poškozený = vyčištění, rozebrání, nahrazení součástek (cca 25 000 Kč oprava). Psala jsem proto pánovi od kterého mám auto a ten tomu tedy také nerozumí, ale říká, že jeho mechanik prostě tvrdí, že 10W je v pořádku, že to stačí a pokud můj mechanik preferuje jiný toť jeho názor.
můžete mi prosím poradit. Koupila jsem si v únoru své první auto = moc tomu nerozumím. Hledám různě po netu tu správnou odpověď, ale nedaří se. Spíš se mi zdá podle vyhledávání, že 10W by opravdu asi neměl být moc problém, až na startování v zimě. Jde mi o to, kde je pravda se zvolením správného typu oleje. Jedná se o Golf V, 1.4, 55kw, r.v.2004, najeto 200 000 km (případné další údaje můžu doplnit, pokud bude třeba). Auto mělo měněný olej v září 2018, za tu dobu ujeto 2 000 km a musela jsem dolít celý litr oleje, který chyběl (rozsvítila se kontrolka). Dolila jsem stejný olej podle nálepky z výměny oleje = podle nálepky použit Mobil Super 2000 X1 10W-40 (já dolila na benzínce koupený MOGUL super GX-FE 10W-40). Pak jsem se o tom bavila se známým mechanikem a ten mi řekl, že tam 10W nemá co dělat, že tam má být 5W. Pak jsem se ptala jinde - prý už moc nepomůže ani teď vyměnit na 5W, že bude už motor vcelku poškozený = vyčištění, rozebrání, nahrazení součástek (cca 25 000 Kč oprava). Psala jsem proto pánovi od kterého mám auto a ten tomu tedy také nerozumí, ale říká, že jeho mechanik prostě tvrdí, že 10W je v pořádku, že to stačí a pokud můj mechanik preferuje jiný toť jeho názor.
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Tomuto motoru je opravdu jedno,zda 5w nebo 10w. A vzhledem ke spotřebě oleje bych na 5W40 nepřecházel. Zůstal bych u 10W40 a dolíval a nerešil opravu - ta bude velice nerentabilní. Spokojil bych se se spotřebou 0,5l/1000 km a volil levnější olej ve viskozitě 10W40 ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Jak píše Durex, klidně lze zůstat u 10w40 (5w40 snad jenom při hodně mrazivých startech), a hlídat hladinu. Ten Mogul GX-FE není vůbec špatný olej, a když ho máš za dobrou cenu netřeba hledat nic jiného.
A děkuju za využití tohoto vlákna
A děkuju za využití tohoto vlákna
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Pán bude zcela jistě vědět,proč tam dával 10W-40 a ne že tomu nerozumí. Nicméně olej 10W-40 skutečně není špatně,byl v době výroby normálně předepsán. Známý mechanik,kdyby byl co k čemu,tak nejdříve nabídne změření tlaku ve válcích,zkontroluje hadici odvětrání klikové skříně(bývá někdy dost zaprasená a motor nemůže ''dýchat'') a pořádně motor prohlédne,zda nedochází k úniku někde kolem těsnění a ten chybějící olej není v plastové vaně pod motorem. Jinak olej 10W-40 má manželka v 3 válcovém motoru 1.0 a ani v zimě nebyl se starty žádný problém a to má najeto pouhých 5.000 km.
P.S.Chytrolínů,co by hned rozebírali motor a opravovali za drahé peníze je všude spousta,ale fachmanů,kteří skutečně odhalí problém jen hrstka.
P.S.Chytrolínů,co by hned rozebírali motor a opravovali za drahé peníze je všude spousta,ale fachmanů,kteří skutečně odhalí problém jen hrstka.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Na 99% ten olej motor "žere",tak že buď dolívat nebo minimálně GO hlavy a nové kroužky.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
zabriketovane kruzky sposobuju pokles kompresie a zranie oleja.
v usa sa predavaju oleje pre jazdene/stare motory. viac aditiv na cistenie, "nafuknutie" tesneni...
v usa sa predavaju oleje pre jazdene/stare motory. viac aditiv na cistenie, "nafuknutie" tesneni...
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Tak on i u nás je "spešl" olej pro jeté motory - Valvoline MaxLife. Otázkou je, jestli se vyplatí raději tento dražší olej, nebo levná 10w40-ka a dolívat.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF