No ty krátké jízdy budou častější v zimě. No a co ostatní provozní kapaliny se budou taky měnit jen akorát netuším jaké výrobce a svíčky půjdou nejspíš NGK (vesměs cokoliv co se bude měnit na zapalování a elektrice půjde nejčastěji NGK)Pitris píše:Podívej se. Já Ti ty značky nenutím - jen doporučuji. Důležité je ACEA A3 (ne C3), a měnit včas. Moc Ti nerozumím jestli ty krátké jízdy celý rok nebo jen v zimě, ale čím kratší jízdy a zmrzlejší starty, tak tím nižší číslo před "w" (0 nebo 5). A čím vyšší zátěž (ať už teplotní či výkonnová), tak tím vyšší číslo za "w". (Tam, pokud nezávod nebo normální spotřeba oleje, stačí 40).... Ale znovu. Měň do 10-ti tkm!
Nevím kolik najedeš za rok, ale dá se i na zimu 0w40/5w40 a po zimě třeba 10w40. Já dám za rok asi 15 tkm a dělám to tak. A když bude olej plnit i VW 502.00, bude to gut.
PS: Co ostatní provozní kapaliny? A filtry, a svíčky....
VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Moderátor: Colommbo
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Jestli jde o to 2.8 VR6 150 kw tak si tady https://www.autodoc.cz/autodily/olej-pr ... i-12303/vw přesně podle auta najdi olej do posilovače řízení. Převoďák tam asi najdeš taky, ale ten bych já koupil podle VIN-ka přímo u autorizovaného prodejce. U převoďáku je to "rána jistoty".
Do chladiče (klidně Fridex G+ nebo G12, či jiného) něco s normou VW TL 774 D/F, třeba https://www.autodily-pema.cz/velvana-fridex-r-g-plus-1l Brzdovka DOT 4 nebo DOT 5.1 a SAE J 1703 či 1704 - třeba http://velvana.cz/produkt/syntol-hd-265-plus
A motorák? Dej 0w40 nebo 5w40. TŘEBA Mobil1, Yacco Galaxie, Ravenol SSL, nebo Ravenol VSI, Motul 8100 X-CESS, Yacco VX 1000, Shell Helix Ultra nebo např. Q8 Excel. Filtry Purflux, Knecht, Mahle, Mann nebo....
Do chladiče (klidně Fridex G+ nebo G12, či jiného) něco s normou VW TL 774 D/F, třeba https://www.autodily-pema.cz/velvana-fridex-r-g-plus-1l Brzdovka DOT 4 nebo DOT 5.1 a SAE J 1703 či 1704 - třeba http://velvana.cz/produkt/syntol-hd-265-plus
A motorák? Dej 0w40 nebo 5w40. TŘEBA Mobil1, Yacco Galaxie, Ravenol SSL, nebo Ravenol VSI, Motul 8100 X-CESS, Yacco VX 1000, Shell Helix Ultra nebo např. Q8 Excel. Filtry Purflux, Knecht, Mahle, Mann nebo....
A ty svíčky? NGK dobrý, ale Denso (asi) lepší. A jestli chceš fakt kvalitu, (hle)dej iridiový....PavelRS píše:teďka kupuji za 180 Kč filtr origo VAG, což je stejně výroba Mann. Tedy pro mojí RS. Stejně to mám s palivovým, ten beru origo VAG do RSa....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Ahojte, do tej Audi A6C6 manuál 6st. je predpísaný prevodový olej 501.50.
Do akej značky ísť? castrol? shell? alebo?
Ďakujem
Do akej značky ísť? castrol? shell? alebo?
Ďakujem
Volvo S80 2.0T
Audi A6 2,7TDI manuál 6st. bez DPF
Motul X-Cess
Mobil Rally Formula
Audi A6 2,7TDI manuál 6st. bez DPF
Motul X-Cess
Mobil Rally Formula
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Někteří tu psali že s VW 501.50 je gut ten Castrol. Dřív to byl TAF-X, nyní se jmenuje Syntrans Transaxle.
Ale jistota je dle VIN-ka koupit origo olej.
Ale jistota je dle VIN-ka koupit origo olej.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Ahoj, mám takovou divnou otázku, v kterém parametru nebo parametrech se liší běžný olej 5W40 podle normy VW505.00 od 5W40 pro PD s normou VW505.01? Dík.
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
V aditivačním balíčku. Motor VW TDI-PD klade vyšší nároky na mazání (hlavně) vačky. Byly popsány případy kdy se u systému čerpadlo-tryska ta vačka s olejem normy "jen" 505.00 přidírala.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Dík, ale tohle je mi jasné, o tom problému s přidíráním vačky vím. Jde mi jen o to, že ne všechny oleje jsou certifikovány podle normy VW. Napřílad oleje z řady pro motorsport tyhle normy neřeší. možná pro to, že je překračují. Viz: https://www.millers-oils.cz/shop/4-takt ... -cfs-5w40/ který jen asi o 250,- korun dražší než https://www.millers-oils.cz/shop/motoro ... life-5w40/ , který mám teď a hned na jaře mě čeká výměna. Tak jsem si říkal, že by nebylo špatné ho vyzkoušet a doufal, že by bylo možné vhodnost oleje poznat i podle nějakého jiného parametru....
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Ono je taky ještě potřeba odlišit motory s nebo bez DPF. Tam kde ten filtr není bych problém s "racing" oleji (Millers CFS ) neviděl - ten olej to dá. U motorů kde DPF je, bych ACEA C3 dodržel - kvůli tomu DPF. (Tam ale zase nejsou "racing" oleje, bo do olejů pro motosport zelení ještě moc nekecají. Naštěstí; a Millers EE je taky gut. A pak je s C3, 505.01 a PAO tuším že nějaký Ravenol 5w40).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Samozřejmě bez DPF. A3/B4 je jeden z důvodů, proč o něm uvažuju. Přesto, že jsem docela ekologicky zaměřený člověk a třídím odpad, v tomhle případě bych byl ochotný udělat ústupek .
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Byl bych obezřetný u racing olejů, které nedeklarují plnění vůbec žádných API nebo ACEA norem. Ne kvůli zajištění mazání, ale třeba kvůli dlouhodobé kompatibilitě s těsněními. U závodního motoru asi nikdo neřeší v jakém stavu budou po pěti/deseti/patnácti letech těsnění ...
Takže třeba Ravenol řady R:
RAVENOL RSP SAE 5W-30 deklaruje ACEA A3/B4,
RAVENOL RUP SAE 5W-40 deklaruje API SN, ACEA C3, a taky mj. VW 505.01)
ale hodně zajímavý
RAVENOL RCS SAE 5W-40
nedeklaruje vůbec nic a k tomu "nic" nejspíš bude nějaký technický důvod, byť zhlediska mazání bude určitě vynikající.
Takže třeba Ravenol řady R:
RAVENOL RSP SAE 5W-30 deklaruje ACEA A3/B4,
RAVENOL RUP SAE 5W-40 deklaruje API SN, ACEA C3, a taky mj. VW 505.01)
ale hodně zajímavý
RAVENOL RCS SAE 5W-40
nedeklaruje vůbec nic a k tomu "nic" nejspíš bude nějaký technický důvod, byť zhlediska mazání bude určitě vynikající.
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Tak jsem se konečně něčeho po dlouhém hledání dopátral:
VW 505.00 odpovídá ACEA B2-96 (standardní motorové oleje pro moderní naftové motory osobních automobilů)
VW 505.01 odpovídá ACEA A3/B4-04 (motorové oleje s vysokou výkonovou rezervou a naftové motory s přímým vstřikem)
Protože CFS 5w40 "Přesahuje kritéria norem API SL/CF a ACEA A3/B4" tak by podle mého selského rozumu problém být neměl... Ne?
VW 505.00 odpovídá ACEA B2-96 (standardní motorové oleje pro moderní naftové motory osobních automobilů)
VW 505.01 odpovídá ACEA A3/B4-04 (motorové oleje s vysokou výkonovou rezervou a naftové motory s přímým vstřikem)
Protože CFS 5w40 "Přesahuje kritéria norem API SL/CF a ACEA A3/B4" tak by podle mého selského rozumu problém být neměl... Ne?
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Technický důvod k tomu není. Pouze finanční. Bylo by to nerentabilní a cenovka by byla o dost vyšší a tudíž "neprodejné." U racing olejů o normy nejde.Shi píše: ale hodně zajímavý
RAVENOL RCS SAE 5W-40
nedeklaruje vůbec nic a k tomu "nic" nejspíš bude nějaký technický důvod, byť zhlediska mazání bude určitě vynikající.
A to samé říkal zástupce Ravenolu na oilclub.de. Kdo chce olej s normou, tak má u Ravenolu alternativy. A levnější.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Chtěl bych poprosit o radu s výběrem oleje a viskozity pro Škoda Rapid, r.v.2018, benzin, přímý vstřik, turbo, 1.0TSI 70kW, bez filtru pevných částic. Předpis výrobce je pro pevný 15000/1rok VW502.00, longlife 30000/2roky VW508.00 nebo VW504.00. Převažuje městský provoz, parkuji venku. Ráno 7km, auto celý den stojí a pak odpoledne dalších 7km. Jednou za 14 dní 100 km na jeden zátah cca půl okresky, půl dálnice. Jezdím pouze na Vervu 100 ať se to nezanáší karbonem. Z výroby tam byl VW508.00 0W-20 longlife na 30 tisíc nebo 2 roky. Ten jsem ve 3000 km vypustil a nalil Ravenol 5W-40 VST (VW502.00, Acea A3, má nízkou odparnost 7,4) + nový filtr MANN. Najeto mám teď 6000 km. Ročně najedu okolo 10 tisíc km a olej i s filtrem chci měnit vždy po půl roce na jaře a před zimou, takže asi po 5 tisících km. Rádcem řazení se v žádném případě neřídím a občas točím do červeného pole až má olej alespoň 90 stupňů, mám teploměr oleje. Samozřejmě za studena opatrně a po jízdě vždy dochlazuji turbo pár minut na volnoběh.
Chtěl bych se zeptat, zda by nebylo na ty couračky po městě vhodnější na zimu nebo i celoročně použít nějaký 5W-30, např. líbí se mi parametry Ravenol VMP 5W-30, ale je C3, což nepotřebuji a nechci. Může mi rovnou někdo prosím doporučit olej pro přímý vstřik s turbem? Děkuji.
Chtěl bych se zeptat, zda by nebylo na ty couračky po městě vhodnější na zimu nebo i celoročně použít nějaký 5W-30, např. líbí se mi parametry Ravenol VMP 5W-30, ale je C3, což nepotřebuji a nechci. Může mi rovnou někdo prosím doporučit olej pro přímý vstřik s turbem? Děkuji.
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
VST je dobrý olej a má i vyšší hodnotu TBN než zmiňovaný VMP, který je, jak říkáte, C3. VST je vhodnější na popojížďky a celkově univerzálnější s dostatečnou rezervou. Nechal bych jej. A3 je to nejlepší co můžete dávat. A měnit včas.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
olej dostane zahulRapid píše: Ráno 7km, auto celý den stojí a pak odpoledne dalších 7km.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30