volvo xc70 d5 dpf
Moderátor: Colommbo
Re: volvo xc70 d5 dpf
Pod to se podepíší!
Re: volvo xc70 d5 dpf
Mě se zdá, že v tom máš větší hokej než já, ale protože zdejší inventář začal s ohledem na časté laické dotazy svoje doporučení zdůvodňovat dost populární formou, tak tomu začínám i já rozumět.
Situace:
VÝROBCE je penalizován za každý mikrogram CO2 a tudíž je jeho podnikatelskou snahou vejít se do mantinelů. Použije olej, který sníží spotřebu paliva z 5 l o 1 dl. Tj. 2% a ty může využít u výkonějších modelů, kde se do limitu nevejde a kterých se prodává stejně jen zlomek oproti masovým downsizovaným motorům.
Navíc to výrobci i tak trochu hraje do karet, protože tak plánovitě ovlivní životnost agregátu. K tomu musí přidat longlife interval, aby jeho motor nebyl handicapován v očích laické a novinářské veřejnosti. Ve výsledku je motor nezkriplené konstrukce neschopen natočit půl mega a motory se špatným návrhem mají problémy po pár desítkách tisíc km a 200 000 km se nedožijí.
PROVOZOVATEL se musí rozhodnout jestli se poveze na cool vlně PR keců nebo vezme osud svého auta do vlastních rukou.
Jak už tady padlo, pro auta s DPF olej specifikace C3 a viskozitu dle podmínek. SAE 5W-40 je univerzál v středoevropském teplotním rozpětí. Snese tuhý mráz a trošku záhul v létě. Buď cimprlich, měň ho po 8 kkm a moc lepšího toho pro mazání udělat nemůžeš.
Pokud by člověk měl na to koule a motor nebral olej, dalo by se i vzdát normy C3 a používat A3/B3-B4, API SN. Norma ACEA C(x) je o nízkém obsahu síry, fosforu...., které jinak výrazně vylepšují mazací vlastnosti oleje. No a selský rozum říká, že když motor olej nebaští, tak se nemá ani co dostat do DPF. Tam jsem ještě nedorost
Situace:
VÝROBCE je penalizován za každý mikrogram CO2 a tudíž je jeho podnikatelskou snahou vejít se do mantinelů. Použije olej, který sníží spotřebu paliva z 5 l o 1 dl. Tj. 2% a ty může využít u výkonějších modelů, kde se do limitu nevejde a kterých se prodává stejně jen zlomek oproti masovým downsizovaným motorům.
Navíc to výrobci i tak trochu hraje do karet, protože tak plánovitě ovlivní životnost agregátu. K tomu musí přidat longlife interval, aby jeho motor nebyl handicapován v očích laické a novinářské veřejnosti. Ve výsledku je motor nezkriplené konstrukce neschopen natočit půl mega a motory se špatným návrhem mají problémy po pár desítkách tisíc km a 200 000 km se nedožijí.
PROVOZOVATEL se musí rozhodnout jestli se poveze na cool vlně PR keců nebo vezme osud svého auta do vlastních rukou.
Jak už tady padlo, pro auta s DPF olej specifikace C3 a viskozitu dle podmínek. SAE 5W-40 je univerzál v středoevropském teplotním rozpětí. Snese tuhý mráz a trošku záhul v létě. Buď cimprlich, měň ho po 8 kkm a moc lepšího toho pro mazání udělat nemůžeš.
Pokud by člověk měl na to koule a motor nebral olej, dalo by se i vzdát normy C3 a používat A3/B3-B4, API SN. Norma ACEA C(x) je o nízkém obsahu síry, fosforu...., které jinak výrazně vylepšují mazací vlastnosti oleje. No a selský rozum říká, že když motor olej nebaští, tak se nemá ani co dostat do DPF. Tam jsem ještě nedorost
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: volvo xc70 d5 dpf
Děkuji, dává to smysl.
Jistěže chci autu dávat to nejlepší možné, nemám problém i zmenšit interval výměny
Jistěže chci autu dávat to nejlepší možné, nemám problém i zmenšit interval výměny
Re: volvo xc70 d5 dpf
To byl jen takový laický sumář (na víc nemám), protože jsi tu nový a abys měl v hlavě pár šuplíků, kam pak doplňovat informace.
Jinak Yacca se neboj. To, že není u nás známý a nabízí ho jediný e-shop, pro mě znamená, že to není přebalený transformátorový olej z Ukrajiny (nadsázka). Cena je taky příznivá, nebudeš řešit finance se zkrácenou lhůtou výměny a to je, jak se tady taky dočteš, asi to nejdůležitější.
Jinak Yacca se neboj. To, že není u nás známý a nabízí ho jediný e-shop, pro mě znamená, že to není přebalený transformátorový olej z Ukrajiny (nadsázka). Cena je taky příznivá, nebudeš řešit finance se zkrácenou lhůtou výměny a to je, jak se tady taky dočteš, asi to nejdůležitější.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: volvo xc70 d5 dpf
Přesně to mě napadlo, protože třeba u toho Mobilu 1 je to prej dost časté a člověk si musí dávat pozor.
Do Astry jsem lil Divinol a no problemo. A to jsem si taky říkal co to sakra je za značku.
Do Astry jsem lil Divinol a no problemo. A to jsem si taky říkal co to sakra je za značku.
Re: volvo xc70 d5 dpf
Divinol patří německému koncernu Zeller+Gmelin a vůbec to nejsou špatné oleje.
Jinak ten Mobil1 když koupíš tady nebo tam co odkaz na minulé straně, tak se falzu bát nemusíš.
Jinak ten Mobil1 když koupíš tady nebo tam co odkaz na minulé straně, tak se falzu bát nemusíš.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: volvo xc70 d5 dpf
Ked sa nevies rozhodnut ci C2 alebo C3 tak ten Mobil 1 z Pitrisoveho odkazu je aj aj
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: volvo xc70 d5 dpf
Stále váhám jestli Divinol SyntoLight a nebo ten Yacco..
Re: volvo xc70 d5 dpf
Na Yacco tu na fore jazdi viac a viac ludi, mozes sa kludne pridat
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: volvo xc70 d5 dpf
Třeba máš lepší cenu, já našel Divinol SyntoLight pro DPF s C3 (a 5w30) 5litrů za 979,- peněz. Vzal bych Yacco VX1000 FAP 5w40 5litrů za 890,- ale volba je samozřejmě na Tobě. Divinol, Yacco i Mobil jsou
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: volvo xc70 d5 dpf
Tak jsem psal do Yacca a ty mi doporučili to stejný co vy. Takže rozhodnuto! Jdu do toho.
PS: Ne že bych vám nevěřil, ale zajímal mě další názor.
PS: Ne že bych vám nevěřil, ale zajímal mě další názor.
Re: volvo xc70 d5 dpf
Pokud jde o mazání, stěží najdeš kvalifikovanější názor, než právě tady.
Re: volvo xc70 d5 dpf
Já už vás právě delší dobu sleduji
Ani jsem o tom nepochyboval. Jen jsem chtěl i vyzkoušet jejich reakční čas
Děkuji
Ani jsem o tom nepochyboval. Jen jsem chtěl i vyzkoušet jejich reakční čas
Děkuji
Re: volvo xc70 d5 dpf
Ještě jeden dotaz. Má cenu dělat výplach? Nalít nějakej sajrajt teď do oleje, vylít a pak třeba něco z lidlu nechat pár minut točit a vyměnit?
Máte nejaky tip? Třeba BG, nebo Liqui Moly?
Máte nejaky tip? Třeba BG, nebo Liqui Moly?
Re: volvo xc70 d5 dpf
Pokud nebyl olej v motoru přejížděn a byl měněn pravidelně, tak je proplach zbytečný.
Nicméně pokud by se dělal, tak je potřeba počítat trošku s tím, že to při vypouštění nevyteče všechno a "ředí" to pak novou náplň. Já když to udělal po koupi ojetiny, tak jsem "obětoval" ještě 2 litry levného - avšak min. specifikaci pro motor splňujícího - oleje a jeden filtr, nalil to po proplachu, nechal chvilku točit v motoru a pak teprve nalil nový olej (a další filtr)....
Já dal tuším tehdy proplach od Bishopa, ale určitě by šel použít Liqui Moly, Valvoline nebo třeba Millers. Ale jak píšu hore, pokud nebyl olej v motoru přejížděn a byl měněn pravidelně, tak je proplach zbytečný a raději brát kvalitní naftu a (třeba) VIFovat.
Nicméně pokud by se dělal, tak je potřeba počítat trošku s tím, že to při vypouštění nevyteče všechno a "ředí" to pak novou náplň. Já když to udělal po koupi ojetiny, tak jsem "obětoval" ještě 2 litry levného - avšak min. specifikaci pro motor splňujícího - oleje a jeden filtr, nalil to po proplachu, nechal chvilku točit v motoru a pak teprve nalil nový olej (a další filtr)....
Já dal tuším tehdy proplach od Bishopa, ale určitě by šel použít Liqui Moly, Valvoline nebo třeba Millers. Ale jak píšu hore, pokud nebyl olej v motoru přejížděn a byl měněn pravidelně, tak je proplach zbytečný a raději brát kvalitní naftu a (třeba) VIFovat.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF