VOLNOBĚH-DIESEL 2,2 -KLIMA+OT.MOTORU

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
SLÁVA 42

VOLNOBĚH-DIESEL 2,2 -KLIMA+OT.MOTORU

Příspěvek od SLÁVA 42 »

četl sem odstavec ot.volnoběh+spojka, mám 2,2 di-NISSAN TINO,když zapnu klima,motor ot. ZVÝŠÍ- a ne SNÍŽÍ , slabší mototy to maj OBRÁCENĚ ??
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27492
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

pokud zapneš klimu, zatížíš motor, tak řídící jednotka zvedne otáčky -
- buď hned, nebo za malou chvilku. Podle mě je to normální - na volnoběh.
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Příspěvek od Brembo »

Je to normalne.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Je to možné, klimatizace má velký odběr, takže jednotka může logicky zvýšit výrobu proudu.
modelář

Příspěvek od modelář »

Nejde ani tak o výrobu "proudu", jako spíše o odběr výkonu motoru, který právě na ten volnoběh dosahuje klidně i přes 20% toho, co je schopen slabší, resp. maloobjemový motor v daných otáčkách vyrobit. Proto musejí jít nahoru nejen otáčky, ale především bohatost směsi, aby motor ty otáčky při daném odběru kompresoru klimy vůbec udržel.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27492
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Je fakt, že klima je dost velký "žrout výkonu" motoru.
Já, pokud stojím na místě, a držím otáčky na 3000, tak při zapnutí klimy "to spadne" na 2300 - takže, pokud klima zapne při volnoběhu, řídící jednotka musí "přidat".....
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Příspěvek od Brembo »

U niektorych aut klima zhltne az 8 kW.
modelář

Příspěvek od modelář »

Nepsaný "zákon uvědomělého konstruktéra" říká, že klima by v souhrnu (tedy včetně dodatečné zátěže alternátoru) neměla brát více, než 10% maximálního výkonu motoru, na který je pověšena. Proto v době, kdy ještě nebyly k dispozici kompresory s regulovaným výkonem, resp. příkonem, bylo téměř nemožné "oklimovat" maloobjemový motor o nízkém výkonu neschopný vůbec utáhnout kompresor klimy v otáčkách těsně nad svým volnoběhem, ... :P
Odpovědět