Nejde ani tak o výrobu "proudu", jako spíše o odběr výkonu motoru, který právě na ten volnoběh dosahuje klidně i přes 20% toho, co je schopen slabší, resp. maloobjemový motor v daných otáčkách vyrobit. Proto musejí jít nahoru nejen otáčky, ale především bohatost směsi, aby motor ty otáčky při daném odběru kompresoru klimy vůbec udržel.
Je fakt, že klima je dost velký "žrout výkonu" motoru.
Já, pokud stojím na místě, a držím otáčky na 3000, tak při zapnutí klimy "to spadne" na 2300 - takže, pokud klima zapne při volnoběhu, řídící jednotka musí "přidat".....
Nepsaný "zákon uvědomělého konstruktéra" říká, že klima by v souhrnu (tedy včetně dodatečné zátěže alternátoru) neměla brát více, než 10% maximálního výkonu motoru, na který je pověšena. Proto v době, kdy ještě nebyly k dispozici kompresory s regulovaným výkonem, resp. příkonem, bylo téměř nemožné "oklimovat" maloobjemový motor o nízkém výkonu neschopný vůbec utáhnout kompresor klimy v otáčkách těsně nad svým volnoběhem, ...