vojenska nafta
Moderátor: Colommbo
vojenska nafta
nevite proc vojenska nafta smrdi z vyfuku jinak nez od pumpy. muzu ji nalit do tdicka?
Smrdí podle toho kolik a kde se jí ukradne.
Jinak se jedná o arktickou naftu s s teplotou vylučování parafínů od -10 do max -34°C, a filtrovatelností od -20 do -44°C. Z tohoto důvodu obsahuje velký podíl petrolejové frakce, která by mohla zápach ovlivnit. Je to v podstatě stejná nafta, která se na ČS dodává v zimním období jako nafta třídy "F" od 16.11 do 29.2.
Ostatní parametry této nafty jsou stejné jako u naft pro mírné klima, je ji tedy možné použít i pro motory TDI.
Jinak se jedná o arktickou naftu s s teplotou vylučování parafínů od -10 do max -34°C, a filtrovatelností od -20 do -44°C. Z tohoto důvodu obsahuje velký podíl petrolejové frakce, která by mohla zápach ovlivnit. Je to v podstatě stejná nafta, která se na ČS dodává v zimním období jako nafta třídy "F" od 16.11 do 29.2.
Ostatní parametry této nafty jsou stejné jako u naft pro mírné klima, je ji tedy možné použít i pro motory TDI.
To je pravda vtedy, ak rafinérka vyrobí naftu s požadovanou mazivosťou a potom "doleje" biozložku. Teda už nafta bez biozložky má hodnotu mazivosti, ako ju požaduje EN 590 a prídavkom biozložky sa mazivosť logicky zvýši nad hodnotu požadovanú príslušnou EN. V tomto prípade teda výrobca vyrobí "nadštandardný" výrobok a cenu mazivostnej prísady, ktorou sa dosiahne viac než normou požadovaná hodnota (použitá v nafte pred pridaním biozložky) mu nikto nezaplatí.Stano Kopecký píše:Všichni nadáváte na to povinné přimíchávání biosložky do paliv, ale u nafty to má aspoň to pozitivum, že zvyšuje rapidně mazivost nafty a konečně se už u nás nezadírají čerpadýlka jak tomu bylo v období 1995-2007 kdy u nás byla tzv. suchá nafta.
Tomu teda vôbec neverím.