Vodik do paliva - generator HHO
Moderátor: Colommbo
Re: Vodik do paliva - generator HHO
Některé typy raketových motorů používají jako palivo vodík a jako okysličovadlo kyslík (po přivedení z nádrží v kapalné formě a převodu do plynné fáze se míchají až v samotném motoru). Jinými slovy, ani jedno není katalyzátorem, poněvadž bez kyslíku není možné spálit ten vodík a obé se beze zbytku spotřebuje.
Re: Vodik do paliva - generator HHO
Tak to je.Návštěvník píše:Některé typy raketových motorů používají jako palivo vodík a jako okysličovadlo kyslík (po přivedení z nádrží v kapalné formě a převodu do plynné fáze se míchají až v samotném motoru). Jinými slovy, ani jedno není katalyzátorem, poněvadž bez kyslíku není možné spálit ten vodík a obé se beze zbytku spotřebuje.
A pokud by kdokoli chtěl hledat přínos v pálení těch plynů v případě bublátek pod kapotou, ať si nejdřív zjistí, kolik plynu vstupuje do válce a kolik výkonu bylo odebráno od motoru.
Přírodní zákony, ověřené praxí, nelze překroutit.
Re: Vodik do paliva - generator HHO
Ano nejde o totéž, ježe to "ne totéž" z toho udělal Jens. Pitris ve vlákně o gumách psal právě o tom menším tlaku na plochu,když je větší styčná plocha.Reinhold píše:Jenže Jens napsal tohle:Pitris píše:.......A větší styčná plocha znamená menší tlak na tu plochu.
".........ten, který nedávno tvrdil, že větší styková plocha = menší třecí síla."
Takže nejde o totéž.
Re: Vodik do paliva - generator HHO
Já k tomu ještě dodám, že koeficient tření je v případě pneumatik silně závislý na teplotě povrchové vrstvy běhounu pneumatiky a ona teplota zase závisí na plošném zatížení. Jinak řečeno, onen výrok "větší styková plocha = menší třecí síla" může klidně platit, a to proto, že menší hodnota zatížení na jednotku plochy ve styku pneu s vozovkou = nižší teplota běhounu = nižší koeficient tření. Aneb hluboké přesvědčení "tuzerů", že použitím širokých pneumatik si zajistí skvělé jízdní vlastnosti, je obvykle mylné (teď pomíjím další faktory, pro které se bez dalších úprav jedná dokonce o zásadní omyl).
Re: Vodik do paliva - generator HHO
Tak znova.Reinhold píše:Tak to je.Návštěvník píše:Některé typy raketových motorů používají jako palivo vodík a jako okysličovadlo kyslík (po přivedení z nádrží v kapalné formě a převodu do plynné fáze se míchají až v samotném motoru). Jinými slovy, ani jedno není katalyzátorem, poněvadž bez kyslíku není možné spálit ten vodík a obé se beze zbytku spotřebuje.
A pokud by kdokoli chtěl hledat přínos v pálení těch plynů v případě bublátek pod kapotou, ať si nejdřív zjistí, kolik plynu vstupuje do válce a kolik výkonu bylo odebráno od motoru.
Přírodní zákony, ověřené praxí, nelze překroutit.
O tom, že vodík a kyslík vzniklý elektrolizou a spálený jako palivo v motoru nepřinese žádnou energii nikdo nepochybuje. To už tady bylo řečeno 137x.
Ale já se ptám, proč kyslík a vodík vzniklý elektrolizou nemůže při hoření benzínu fungovat jako katalyzátor hoření benzínu, jako aditivum benzinu.
Re: Vodik do paliva - generator HHO
Jens z toho nic neudělal. V diskuzi o pneu se řešilo, že širší pneu víc klouže, protože na větší stykové ploše je menší tlak. A to je do nebo volají hloupost. Že to nedokážete pochopit ani po prohlédnutí víže uvedených odkazů, je mně líto.Návštěvník píše:Ano nejde o totéž, ježe to "ne totéž" z toho udělal Jens. Pitris ve vlákně o gumách psal právě o tom menším tlaku na plochu,když je větší styčná plocha.Reinhold píše:Jenže Jens napsal tohle:Pitris píše:.......A větší styčná plocha znamená menší tlak na tu plochu.
".........ten, který nedávno tvrdil, že větší styková plocha = menší třecí síla."
Takže nejde o totéž.
Třecí síla je závislá jen a pouze na součinu součiniteli tření a kolmé tlakové síly mezi tělesy. Viz například tady http://cs.wikipedia.org/wiki/Třecí_síla nebo tady http://cs.wikipedia.org/wiki/Tření nebo tady http://www.nabla.cz/obsah/fyzika/mechan ... -treni.php nebo tady http://www.zsondrejov.cz/Vyuka/F-7H/Treni-tlak_01.pdf nebo tady http://www.navodarsekim.wz.cz/testy/fyz ... /7_123.HTM nebo tady http://amper.ped.muni.cz/~xstibor/pokusy/cislo3.htm a ještě třeba tady http://albert.zsunesco.cz:8888/moodle/m ... php?id=258
Re: Vodik do paliva - generator HHO
... silně závislý na teplotě je na některých závodních pneumatikách, ne na civilních.Návštěvník píše:Já k tomu ještě dodám, že koeficient tření je v případě pneumatik silně závislý na teplotě povrchové vrstvy běhounu pneumatiky a ona teplota zase závisí na plošném zatížení. Jinak řečeno, onen výrok "větší styková plocha = menší třecí síla" může klidně platit, a to proto, že menší hodnota zatížení na jednotku plochy ve styku pneu s vozovkou = nižší teplota běhounu = nižší koeficient tření. Aneb hluboké přesvědčení "tuzerů", že použitím širokých pneumatik si zajistí skvělé jízdní vlastnosti, je obvykle mylné (teď pomíjím další faktory, pro které se bez dalších úprav jedná dokonce o zásadní omyl).
![Laughing :lol:](https://www.oleje.cz/forum/images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](https://www.oleje.cz/forum/images/smilies/icon_lol.gif)
....teplota v pneumatice nevzniká zatížením běhounu, ale jeho vnitřní deformací. Pneumatika je stejně zatížená i když se netočí, ale když se netočí, teplo nevzniká
![Laughing :lol:](https://www.oleje.cz/forum/images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](https://www.oleje.cz/forum/images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](https://www.oleje.cz/forum/images/smilies/icon_lol.gif)
...Užší běhoun má stykovou plochu delší (změř si to), takže odvalující pneumatika se víc defermuje a tím pádem v ní vzniká více tepla.
Tvoje argumenty mně připadají, jako že tonoucí se stébla chytá.
![Laughing :lol:](https://www.oleje.cz/forum/images/smilies/icon_lol.gif)
Re: Vodik do paliva - generator HHO
Jensi, neztrácej tady svůj čas. Pro Reinholda platí, že "prázdný sud nejvíc duní". Zjevně jde o člověka, který si zde kompenzuje své problémy. Asi má trauma z toho, že nemá VŠ, protože to z jeho vystupování přímo čiší.
Ohání se tady fyzikou, chemií a pak od něj čtu : "HHO bublátka do procesu energii nepřináší, protože byla vytvořena odebráním mechanické energie samotnému motoru." Energie se nevytváří, pouze mění své formy. Tím roste entropie a směřujeme k tepelné smrti vesmíru.
Nejblíže pravdě byl, když psal o UTB. Měli jsme tam týden trvajicí stáži. Byla zaměřena na design automobilů a také na historii a vývoj designového odvětví. Když jsem poznal jak mnohostranné znalosti by měl dobrý designér mít, tak jsem si této práce začal vážit.
Diskuzi budu sledovat, Reinholdova one-man show mě ukrutně baví![Wink :wink:](https://www.oleje.cz/forum/images/smilies/icon_wink.gif)
Ohání se tady fyzikou, chemií a pak od něj čtu : "HHO bublátka do procesu energii nepřináší, protože byla vytvořena odebráním mechanické energie samotnému motoru." Energie se nevytváří, pouze mění své formy. Tím roste entropie a směřujeme k tepelné smrti vesmíru.
Nejblíže pravdě byl, když psal o UTB. Měli jsme tam týden trvajicí stáži. Byla zaměřena na design automobilů a také na historii a vývoj designového odvětví. Když jsem poznal jak mnohostranné znalosti by měl dobrý designér mít, tak jsem si této práce začal vážit.
Diskuzi budu sledovat, Reinholdova one-man show mě ukrutně baví
![Wink :wink:](https://www.oleje.cz/forum/images/smilies/icon_wink.gif)
Re: Vodik do paliva - generator HHO
Z toho důvodu, který jsi už napsal:Jens píše:Ale já se ptám, proč kyslík a vodík vzniklý elektrolizou nemůže při hoření benzínu fungovat jako katalyzátor hoření benzínu, jako aditivum benzinu.
No a také proto, že vodík je sám palivem, a pokud je spálen s využitím dodatečného kyslíku, tak se tato reakce vlastně benzínu vůbec nijak netýká. A benzínu mohu dodat do spalovacího prostoru zase jen tolik, kolik tam mohu dodat kyslíku, abych dodržel stechiometrický poměr. No a konečně, pokud bych chtěl hoření benzínu ve spalovacím prostoru pístového motoru nějak "katalyzovat", pak směrem ke zpomalení hoření, nikoli ke zrychlení.Jens píše:Pokud mě mé chabé chemické znalosti neklamou, tak katalyzator je látka, která reakci zrychluje nebo umožňuje, ale sám se při ní nespotřebovává. ... Vzpomínám si na pokus s pálením (hořením) cukru, samotný cukr nehoří, nebo jen velmi neochotně. Když se ale přimíchá popel (např. cigeretový) hoří bez problémů.
![Idea :idea:](https://www.oleje.cz/forum/images/smilies/icon_idea.gif)
Re: Vodik do paliva - generator HHO
Nám asi není líto, že nedokážeš pochopit vlastní do nebe volající hloupost, když si nedokážeš všimnout ani toho, že v těch tvých odkazech skutečně figuruje mnou již zmíněný součinitel tření:Jens píše:...V diskuzi o pneu se řešilo, že širší pneu víc klouže, protože na větší stykové ploše je menší tlak. A to je do nebo volají hloupost. Že to nedokážete pochopit ani po prohlédnutí víže uvedených odkazů, je mně líto.
Jens píše:Třecí síla je závislá jen a pouze na součinu součiniteli tření a kolmé tlakové síly mezi tělesy.
Re: Vodik do paliva - generator HHO
Vyraž se svým civilním autem na některý ze závodních okruhů a vyzkoušej si to. Třeba sám přijdeš na to (v Brně nejpozději po třech kolech jetých na doraz), že studená civilní guma klouže a přehřátá civilní guma ještě víc. A to je ten brněnský okruh hodně pomalý.Jens píše:... silně závislý na teplotě je na některých závodních pneumatikách, ne na civilních.![]()
![]()
Jasně, a tření na styku běhounu pneu s vozovkou za jízdy můžeme klidně pominout, poněvadž tření se přece nikdy neprojevuje zvýšením teploty!Jens píše:....teplota v pneumatice nevzniká zatížením běhounu, ale jeho vnitřní deformací. Pneumatika je stejně zatížená i když se netočí, ale když se netočí, teplo nevzniká![]()
![]()
![]()
![Razz :P](https://www.oleje.cz/forum/images/smilies/icon_razz.gif)
![Twisted Evil :twisted:](https://www.oleje.cz/forum/images/smilies/icon_twisted.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](https://www.oleje.cz/forum/images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Fakt si to změř: v některých autosalonech stojí auta na skleněných vyvýšených panelech, kde je to krásně vidět, samozřejmě pokud máš možnost nahlédnout na plochu styku pneu se sklem zespoda (někdy stačí použít zrcátko).Jens píše:...Užší běhoun má stykovou plochu delší (změř si to)
Deformace pneu je závislá na vlastnostech její kostry, zatížení, včetně dynamického, a huštění. Proto je obecně obtížné říct, zda se více zahřívá pneu nízkoprofilová nebo vysokoprofilová. Obecně však platí, že nízkoprofilové pneu vyžadují větší hodnoty huštění.Jens píše:takže odvalující pneumatika se víc defermuje a tím pádem v ní vzniká více tepla.
Mně jsi opět pobavil, díky za to!Jens píše:Tvoje argumenty mně připadají, jako že tonoucí se stébla chytá.
![Wink :wink:](https://www.oleje.cz/forum/images/smilies/icon_wink.gif)
![Laughing :lol:](https://www.oleje.cz/forum/images/smilies/icon_lol.gif)
Re: Vodik do paliva - generator HHO
Akorát nám do toho vnáší bordel temná energie, o které toho zatím mnoho nevíme.skodovkar píše:Energie se nevytváří, pouze mění své formy. Tím roste entropie a směřujeme k tepelné smrti vesmíru.
Re: Vodik do paliva - generator HHO
Protože ta směs plynů, nasátá do válce, jednoduše shoří.Jens píše: Tak znova.
O tom, že vodík a kyslík vzniklý elektrolizou a spálený jako palivo v motoru nepřinese žádnou energii nikdo nepochybuje. To už tady bylo řečeno 137x.
Ale já se ptám, proč kyslík a vodík vzniklý elektrolizou nemůže při hoření benzínu fungovat jako katalyzátor hoření benzínu, jako aditivum benzinu.
Nic nekatalyzuje, nic neaditivuje.
Doporučuju, aby sis ještě ověřil, KOLIK té směsi v případě zmíněných bublátek přijde do válce.
Re: Vodik do paliva - generator HHO
Naprázdno tu duní bublérista skodovkar.skodovkar píše:Pro Reinholda platí, že "prázdný sud nejvíc duní". Zjevně jde o člověka, který si zde kompenzuje své problémy. Asi má trauma z toho, že nemá VŠ, protože to z jeho vystupování přímo čiší.
Ohání se tady fyzikou, chemií a pak od něj čtu : "HHO bublátka do procesu energii nepřináší, protože byla vytvořena odebráním mechanické energie samotnému motoru." Energie se nevytváří, pouze mění své formy. Tím roste entropie a směřujeme k tepelné smrti vesmíru.
Nejblíže pravdě byl, když psal o UTB. Měli jsme tam týden trvajicí stáži. Byla zaměřena na design automobilů a také na historii a vývoj designového odvětví. Když jsem poznal jak mnohostranné znalosti by měl dobrý designér mít, tak jsem si této práce začal vážit.
Diskuzi budu sledovat, Reinholdova one-man show mě ukrutně baví
Ten ničím nedoloží, proč by asi mělo bublátko mít pozitivní dopady.
A pokud tu chceš natolik bazírovat na správných obratech:
Energie se nevytváří, jen mění formu.
Takže část mechanické energie motoru se u bublátekl odebírá na elektrolýzu, energie vložená do elektrolýzy v podobě plynů se opět mění na mechanickou a ve ztrátách na tepelnou.
Jsem ochoten ti tu ukázat i propočet, kolik paliva zbytečně vymrháš u osobního vozu s bublátkem.
Pokud se o věci hodláš vážně bavit, pak bych rád viděl tvůj energetický propočet.
Re: Vodik do paliva - generator HHO
V pozemských podmínkách nám bordel nečiní.Návštěvník píše: Akorát nám do toho vnáší bordel temná energie, o které toho zatím mnoho nevíme.