Vodik do paliva - generator HHO

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Zamčeno
Návštěvník

Re: Vodik do paliva - generator HHO

Příspěvek od Návštěvník »

Když ona šla řeč o vesmíru. Kromě toho považuji tvrzení z příspěvku výše přinejmenším za odvážné: Ono nás snad 75% toho, co je kolem, nijak neovlivňuje?
Reinhold

Re: Vodik do paliva - generator HHO

Příspěvek od Reinhold »

Návštěvník píše:Když ona šla řeč o vesmíru. Kromě toho považuji tvrzení z příspěvku výše přinejmenším za odvážné: Ono nás snad 75% toho, co je kolem, nijak neovlivňuje?
V pozemských podmínkách nepůsobí žádná temná energie.
Návštěvník

Re: Vodik do paliva - generator HHO

Příspěvek od Návštěvník »

Že bychom žili v od vesmíru kolem naprosto izolované kapsli, resp. nebyli součástí onoho širšího vesmíru? :o :shock: :? To je dokonce ještě víc, než jen odvážné tvrzení!

Teď zase trochu vážně: to, že o něčem téměř nic nevíme (proto "temná") ani v nejmenším neznamená, že nás to neovlivňuje. A zatím s vysokou pravděpodobností víme alespoň to, že za rozpínáním vesmíru stojí právě ona temná energie. :idea:
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5777
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Vodik do paliva - generator HHO

Příspěvek od lengy60 »

Teď už chybí jenom rytíři Jedi a Darth Vader. :P :D :lol: :mrgreen: :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Reinhold

Re: Vodik do paliva - generator HHO

Příspěvek od Reinhold »

Na téma bublátko:

Jako příkladný vstupní parametr vezmu údaj o proudu, který bublátkáři často uvádějí, tedy 15 A.

Příkon elektrolyzéru bude při běhu motoru a napětí palubní sítě vozidla 14 V (jmen. napětí 12 V) vypočten takto:

14 x 15 = 210 W

Účinnost průmyslových elektrolyzérů dosahuje nejvýše 2/3, v případě bublátka je účinnost nižší. Pro zjednodušení počíám 50 %.

50% z 210 W je 105 W. To je tepelný výkon plynu, který vystupuje z bublátka.

Účinnost spalovacího motoru budu počítat 25 %.
Ze 105 W příkonu lze tedy využít pro mechanický výkon 26,25 W.

Dále provedu propočet odebraného mechanického výkonu:

210 W výkonu alternátoru vyžaduje při účinnosti 75 % včetně stabilizace napětí (ztrátu na řemenovém převodu nebudu počítat zvlášť, bude cca několik procent).

210 : 75 = 2,8
2,8 x 100 = 280 W.

Motoru tedy odebírá provoz bublátka mechanický výkon 280 W.

Rozdíl mezi odebraným mechanickým výkonem a mechanickým výkonem dodaným spálením plynů z bublátka:

280 - 26,25 = 263,75

Zbytečná výkonová ztráta při použití bublátka je tedy 263,75 W.


Ještě by bylo možno spočítat i takto zbytečně vymrhané palivo...
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Vodik do paliva - generator HHO

Příspěvek od Pedro »

A Red Dwarf.
Jens

Re: Vodik do paliva - generator HHO

Příspěvek od Jens »

Návštěvník píše:
Jens píše:...V diskuzi o pneu se řešilo, že širší pneu víc klouže, protože na větší stykové ploše je menší tlak. A to je do nebo volají hloupost. Že to nedokážete pochopit ani po prohlédnutí víže uvedených odkazů, je mně líto.
Nám asi není líto, že nedokážeš pochopit vlastní do nebe volající hloupost, když si nedokážeš všimnout ani toho, že v těch tvých odkazech skutečně figuruje mnou již zmíněný součinitel tření:
Jens píše:Třecí síla je závislá jen a pouze na součinu součiniteli tření a kolmé tlakové síly mezi tělesy.
:lol: :lol: :lol: Co to je za výkřik do tmy????? :roll: :roll: :roll: :roll:
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Vodik do paliva - generator HHO

Příspěvek od skodovkar »

Reinhold píše:50% z 210 W je 105 W. To je tepelný výkon plynu, který vystupuje z bublátka.
Bravo Maestro začíná to nabírat obrátky, mohl byste nám prosím definovat co tento termín znamená?
Reinhold píše:...Ještě by bylo možno spočítat i takto zbytečně vymrhané palivo...
Pojď do toho, třeba se opět dobře pobavíme :twisted:
Přehodnocuji to na "stand-up comedy" :idea:
Reinhold

Re: Vodik do paliva - generator HHO

Příspěvek od Reinhold »

skodovkar píše:
Reinhold píše:50% z 210 W je 105 W. To je tepelný výkon plynu, který vystupuje z bublátka.
Bravo Maestro začíná to nabírat obrátky, mohl byste nám prosím definovat co tento termín znamená?
Reinhold píše:...Ještě by bylo možno spočítat i takto zbytečně vymrhané palivo...
Pojď do toho, třeba se opět dobře pobavíme :twisted:
Přehodnocuji to na "stand-up comedy" :idea:
105 W je tepelný výkon, který lze dosáhnout při spalování té směsi plynů.
Pokud jsi někde našel chybu ve výpočtu, pak uveď kde.

Až odpovíš, napíšu zde i výpočet zvýšené spotřeby paliva.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Vodik do paliva - generator HHO

Příspěvek od Pedro »

Ještě že mám jen střední technické vzdělání...
tzn.,nevim o co jde a klidně to přiznám.
Jens

Re: Vodik do paliva - generator HHO

Příspěvek od Jens »

Návštěvník píše:
Jens píše:... silně závislý na teplotě je na některých závodních pneumatikách, ne na civilních. :lol: :lol:
Vyraž se svým civilním autem na některý ze závodních okruhů a vyzkoušej si to. Třeba sám přijdeš na to (v Brně nejpozději po třech kolech jetých na doraz), že studená civilní guma klouže a přehřátá civilní guma ještě víc. A to je ten brněnský okruh hodně pomalý.
Jens píše:....teplota v pneumatice nevzniká zatížením běhounu, ale jeho vnitřní deformací. Pneumatika je stejně zatížená i když se netočí, ale když se netočí, teplo nevzniká :lol: :lol: :lol:
Jasně, a tření na styku běhounu pneu s vozovkou za jízdy můžeme klidně pominout, poněvadž tření se přece nikdy neprojevuje zvýšením teploty! :P :twisted: :mrgreen:
Jens píše:...Užší běhoun má stykovou plochu delší (změř si to)
Fakt si to změř: v některých autosalonech stojí auta na skleněných vyvýšených panelech, kde je to krásně vidět, samozřejmě pokud máš možnost nahlédnout na plochu styku pneu se sklem zespoda (někdy stačí použít zrcátko).
Jens píše:takže odvalující pneumatika se víc defermuje a tím pádem v ní vzniká více tepla.
Deformace pneu je závislá na vlastnostech její kostry, zatížení, včetně dynamického, a huštění. Proto je obecně obtížné říct, zda se více zahřívá pneu nízkoprofilová nebo vysokoprofilová. Obecně však platí, že nízkoprofilové pneu vyžadují větší hodnoty huštění.
Jens píše:Tvoje argumenty mně připadají, jako že tonoucí se stébla chytá. :lol:
Mně jsi opět pobavil, díky za to! :wink: :lol:
1) nemluvíme o závodění, ale o normální provozu.
2) A proč na okruzích jezdí závodní auta na širokých pneumatikách? :lol: :lol:

3) Mezi odvalující se pneumatikou a vozovkou není žádný pohyb, který by významně vytvářel teplo. A když už tam je, tak je pozdě. :lol: :lol:

4) Já sem si to měřil, na stejném autě, s různě širokými pneumatikami. Užší pneumatika měla výrazně delší stykovou plochu. Pokud se ani na tomhle neshodnem, tak to je pak těžký. :roll:

5) My se ale dohadujeme o pneumatice širší a užší. Jo to je pak těžký.... :roll:

6) To není tonoucí se, to je pod vodou. HOWG
Jens

Re: Vodik do paliva - generator HHO

Příspěvek od Jens »

skodovkar píše:Jensi, neztrácej tady svůj čas. Pro Reinholda platí, že "prázdný sud nejvíc duní". Zjevně jde o člověka, který si zde kompenzuje své problémy. Asi má trauma z toho, že nemá VŠ, protože to z jeho vystupování přímo čiší.
Ohání se tady fyzikou, chemií a pak od něj čtu : "HHO bublátka do procesu energii nepřináší, protože byla vytvořena odebráním mechanické energie samotnému motoru." Energie se nevytváří, pouze mění své formy. Tím roste entropie a směřujeme k tepelné smrti vesmíru.
Nejblíže pravdě byl, když psal o UTB. Měli jsme tam týden trvajicí stáži. Byla zaměřena na design automobilů a také na historii a vývoj designového odvětví. Když jsem poznal jak mnohostranné znalosti by měl dobrý designér mít, tak jsem si této práce začal vážit.
Diskuzi budu sledovat, Reinholdova one-man show mě ukrutně baví :wink:
Tak jsem se od nich zase nic nedověděl. Pořád dokolečka to, co všichni víme, není to perpetum mobile i s matematicko fyzikálním odůvodněním. "Argument" kyslík vodík není katalyzátor má asi tak stejnou váhu, jako "argument", že to katalyzátor je. :lol: :lol:

No tak nic....
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Vodik do paliva - generator HHO

Příspěvek od skodovkar »

Reinhold píše:105 W je tepelný výkon, který lze dosáhnout při spalování té směsi plynů.
Pokud jsi někde našel chybu ve výpočtu, pak uveď kde.
Je extrémně zjednodušený, nezahrnuje ani Faradayův zákon (pro elektrolýzu) ani spalná tepla, výhřevnosti aj. specifické podmínky v provozu. V důsledku toho si myslím, že tento výsledek je ještě velice optimistický.
Reinhold píše:Až odpovíš, napíšu zde i výpočet zvýšené spotřeby paliva.
Až ho napíšeš, tak ti pogratuluji k nárazu do zdi ve slepé uličce :idea: Pak můžeš buď dále tvrdit, že to nemůže fungovat a nebo budeš trávit obrovské množství času hledáním a vyhodnocováním fakt a mýtů. Ale to už za tebe dělat nebudu :mrgreen:
Každý má právo na svůj názor ať je jakýkoliv, ale urážet někoho bezdůvodně mi přijde opravdu infantilní.
Reinhold

Re: Vodik do paliva - generator HHO

Příspěvek od Reinhold »

skodovkar píše:Je extrémně zjednodušený, nezahrnuje ani Faradayův zákon (pro elektrolýzu) ani spalná tepla, výhřevnosti aj. specifické podmínky v provozu. V důsledku toho si myslím, že tento výsledek je ještě velice optimistický.

Až ho napíšeš, tak ti pogratuluji k nárazu do zdi ve slepé uličce :idea: Pak můžeš buď dále tvrdit, že to nemůže fungovat a nebo budeš trávit obrovské množství času hledáním a vyhodnocováním fakt a mýtů. Ale to už za tebe dělat nebudu :mrgreen:
Každý má právo na svůj názor ať je jakýkoliv, ale urážet někoho bezdůvodně mi přijde opravdu infantilní.
1.
105 W zcela jistě hranice, nad kterou se v tomto případě nelze dostat.
Pokud bys chtěl upřesnit, rád si počtu.

2.
Ano, klidně jej zde napíšu.
Ale zatím jen uvedu odhadem, že zbytečně vymrhané palivo bude zhruba v množství blízkému hodnotě 0,1 - 0,2 litru / 100km.

3.
Zatím jsi ovšem v tom výpočtu neobjevil něco, co by odporovalo přírodním zákonům, takže těžko můžeš tvrdit, že má bublátko přínos.
Reinhold

Re: Vodik do paliva - generator HHO

Příspěvek od Reinhold »

Zbytečně ztracené palivo pro odebraný mechanický výkon přibližně 260 W bude u průměrného osobního vozu odpovídat 1/100 spotřeby. (26 kW je dostatečný výkon pro běžnou jízdu).
Spotřeba navíc díky bublátku tedy činit přibližně 0,1 litru / 100 km.

Pokud má skodovkar nějaké argumenty a dokázal by vysvětlit, která věc se má jinak, jsem velmi zvědav...
Zamčeno