Vodik do paliva - generator HHO
Moderátor: Colommbo
Re: Vodik do paliva - generator HHO
Když ona šla řeč o vesmíru. Kromě toho považuji tvrzení z příspěvku výše přinejmenším za odvážné: Ono nás snad 75% toho, co je kolem, nijak neovlivňuje?
Re: Vodik do paliva - generator HHO
V pozemských podmínkách nepůsobí žádná temná energie.Návštěvník píše:Když ona šla řeč o vesmíru. Kromě toho považuji tvrzení z příspěvku výše přinejmenším za odvážné: Ono nás snad 75% toho, co je kolem, nijak neovlivňuje?
Re: Vodik do paliva - generator HHO
Že bychom žili v od vesmíru kolem naprosto izolované kapsli, resp. nebyli součástí onoho širšího vesmíru? To je dokonce ještě víc, než jen odvážné tvrzení!
Teď zase trochu vážně: to, že o něčem téměř nic nevíme (proto "temná") ani v nejmenším neznamená, že nás to neovlivňuje. A zatím s vysokou pravděpodobností víme alespoň to, že za rozpínáním vesmíru stojí právě ona temná energie.
Teď zase trochu vážně: to, že o něčem téměř nic nevíme (proto "temná") ani v nejmenším neznamená, že nás to neovlivňuje. A zatím s vysokou pravděpodobností víme alespoň to, že za rozpínáním vesmíru stojí právě ona temná energie.
Re: Vodik do paliva - generator HHO
Teď už chybí jenom rytíři Jedi a Darth Vader.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Vodik do paliva - generator HHO
Na téma bublátko:
Jako příkladný vstupní parametr vezmu údaj o proudu, který bublátkáři často uvádějí, tedy 15 A.
Příkon elektrolyzéru bude při běhu motoru a napětí palubní sítě vozidla 14 V (jmen. napětí 12 V) vypočten takto:
14 x 15 = 210 W
Účinnost průmyslových elektrolyzérů dosahuje nejvýše 2/3, v případě bublátka je účinnost nižší. Pro zjednodušení počíám 50 %.
50% z 210 W je 105 W. To je tepelný výkon plynu, který vystupuje z bublátka.
Účinnost spalovacího motoru budu počítat 25 %.
Ze 105 W příkonu lze tedy využít pro mechanický výkon 26,25 W.
Dále provedu propočet odebraného mechanického výkonu:
210 W výkonu alternátoru vyžaduje při účinnosti 75 % včetně stabilizace napětí (ztrátu na řemenovém převodu nebudu počítat zvlášť, bude cca několik procent).
210 : 75 = 2,8
2,8 x 100 = 280 W.
Motoru tedy odebírá provoz bublátka mechanický výkon 280 W.
Rozdíl mezi odebraným mechanickým výkonem a mechanickým výkonem dodaným spálením plynů z bublátka:
280 - 26,25 = 263,75
Zbytečná výkonová ztráta při použití bublátka je tedy 263,75 W.
Ještě by bylo možno spočítat i takto zbytečně vymrhané palivo...
Jako příkladný vstupní parametr vezmu údaj o proudu, který bublátkáři často uvádějí, tedy 15 A.
Příkon elektrolyzéru bude při běhu motoru a napětí palubní sítě vozidla 14 V (jmen. napětí 12 V) vypočten takto:
14 x 15 = 210 W
Účinnost průmyslových elektrolyzérů dosahuje nejvýše 2/3, v případě bublátka je účinnost nižší. Pro zjednodušení počíám 50 %.
50% z 210 W je 105 W. To je tepelný výkon plynu, který vystupuje z bublátka.
Účinnost spalovacího motoru budu počítat 25 %.
Ze 105 W příkonu lze tedy využít pro mechanický výkon 26,25 W.
Dále provedu propočet odebraného mechanického výkonu:
210 W výkonu alternátoru vyžaduje při účinnosti 75 % včetně stabilizace napětí (ztrátu na řemenovém převodu nebudu počítat zvlášť, bude cca několik procent).
210 : 75 = 2,8
2,8 x 100 = 280 W.
Motoru tedy odebírá provoz bublátka mechanický výkon 280 W.
Rozdíl mezi odebraným mechanickým výkonem a mechanickým výkonem dodaným spálením plynů z bublátka:
280 - 26,25 = 263,75
Zbytečná výkonová ztráta při použití bublátka je tedy 263,75 W.
Ještě by bylo možno spočítat i takto zbytečně vymrhané palivo...
Re: Vodik do paliva - generator HHO
A Red Dwarf.
Re: Vodik do paliva - generator HHO
Co to je za výkřik do tmy?????Návštěvník píše:Nám asi není líto, že nedokážeš pochopit vlastní do nebe volající hloupost, když si nedokážeš všimnout ani toho, že v těch tvých odkazech skutečně figuruje mnou již zmíněný součinitel tření:Jens píše:...V diskuzi o pneu se řešilo, že širší pneu víc klouže, protože na větší stykové ploše je menší tlak. A to je do nebo volají hloupost. Že to nedokážete pochopit ani po prohlédnutí víže uvedených odkazů, je mně líto.Jens píše:Třecí síla je závislá jen a pouze na součinu součiniteli tření a kolmé tlakové síly mezi tělesy.
Re: Vodik do paliva - generator HHO
Bravo Maestro začíná to nabírat obrátky, mohl byste nám prosím definovat co tento termín znamená?Reinhold píše:50% z 210 W je 105 W. To je tepelný výkon plynu, který vystupuje z bublátka.
Pojď do toho, třeba se opět dobře pobavímeReinhold píše:...Ještě by bylo možno spočítat i takto zbytečně vymrhané palivo...
Přehodnocuji to na "stand-up comedy"
Re: Vodik do paliva - generator HHO
105 W je tepelný výkon, který lze dosáhnout při spalování té směsi plynů.skodovkar píše:Bravo Maestro začíná to nabírat obrátky, mohl byste nám prosím definovat co tento termín znamená?Reinhold píše:50% z 210 W je 105 W. To je tepelný výkon plynu, který vystupuje z bublátka.Pojď do toho, třeba se opět dobře pobavímeReinhold píše:...Ještě by bylo možno spočítat i takto zbytečně vymrhané palivo...
Přehodnocuji to na "stand-up comedy"
Pokud jsi někde našel chybu ve výpočtu, pak uveď kde.
Až odpovíš, napíšu zde i výpočet zvýšené spotřeby paliva.
Re: Vodik do paliva - generator HHO
Ještě že mám jen střední technické vzdělání...
tzn.,nevim o co jde a klidně to přiznám.
tzn.,nevim o co jde a klidně to přiznám.
Re: Vodik do paliva - generator HHO
1) nemluvíme o závodění, ale o normální provozu.Návštěvník píše:Vyraž se svým civilním autem na některý ze závodních okruhů a vyzkoušej si to. Třeba sám přijdeš na to (v Brně nejpozději po třech kolech jetých na doraz), že studená civilní guma klouže a přehřátá civilní guma ještě víc. A to je ten brněnský okruh hodně pomalý.Jens píše:... silně závislý na teplotě je na některých závodních pneumatikách, ne na civilních.
Jasně, a tření na styku běhounu pneu s vozovkou za jízdy můžeme klidně pominout, poněvadž tření se přece nikdy neprojevuje zvýšením teploty!Jens píše:....teplota v pneumatice nevzniká zatížením běhounu, ale jeho vnitřní deformací. Pneumatika je stejně zatížená i když se netočí, ale když se netočí, teplo nevzniká
Fakt si to změř: v některých autosalonech stojí auta na skleněných vyvýšených panelech, kde je to krásně vidět, samozřejmě pokud máš možnost nahlédnout na plochu styku pneu se sklem zespoda (někdy stačí použít zrcátko).Jens píše:...Užší běhoun má stykovou plochu delší (změř si to)
Deformace pneu je závislá na vlastnostech její kostry, zatížení, včetně dynamického, a huštění. Proto je obecně obtížné říct, zda se více zahřívá pneu nízkoprofilová nebo vysokoprofilová. Obecně však platí, že nízkoprofilové pneu vyžadují větší hodnoty huštění.Jens píše:takže odvalující pneumatika se víc defermuje a tím pádem v ní vzniká více tepla.
Mně jsi opět pobavil, díky za to!Jens píše:Tvoje argumenty mně připadají, jako že tonoucí se stébla chytá.
2) A proč na okruzích jezdí závodní auta na širokých pneumatikách?
3) Mezi odvalující se pneumatikou a vozovkou není žádný pohyb, který by významně vytvářel teplo. A když už tam je, tak je pozdě.
4) Já sem si to měřil, na stejném autě, s různě širokými pneumatikami. Užší pneumatika měla výrazně delší stykovou plochu. Pokud se ani na tomhle neshodnem, tak to je pak těžký.
5) My se ale dohadujeme o pneumatice širší a užší. Jo to je pak těžký....
6) To není tonoucí se, to je pod vodou. HOWG
Re: Vodik do paliva - generator HHO
Tak jsem se od nich zase nic nedověděl. Pořád dokolečka to, co všichni víme, není to perpetum mobile i s matematicko fyzikálním odůvodněním. "Argument" kyslík vodík není katalyzátor má asi tak stejnou váhu, jako "argument", že to katalyzátor je.skodovkar píše:Jensi, neztrácej tady svůj čas. Pro Reinholda platí, že "prázdný sud nejvíc duní". Zjevně jde o člověka, který si zde kompenzuje své problémy. Asi má trauma z toho, že nemá VŠ, protože to z jeho vystupování přímo čiší.
Ohání se tady fyzikou, chemií a pak od něj čtu : "HHO bublátka do procesu energii nepřináší, protože byla vytvořena odebráním mechanické energie samotnému motoru." Energie se nevytváří, pouze mění své formy. Tím roste entropie a směřujeme k tepelné smrti vesmíru.
Nejblíže pravdě byl, když psal o UTB. Měli jsme tam týden trvajicí stáži. Byla zaměřena na design automobilů a také na historii a vývoj designového odvětví. Když jsem poznal jak mnohostranné znalosti by měl dobrý designér mít, tak jsem si této práce začal vážit.
Diskuzi budu sledovat, Reinholdova one-man show mě ukrutně baví
No tak nic....
Re: Vodik do paliva - generator HHO
Je extrémně zjednodušený, nezahrnuje ani Faradayův zákon (pro elektrolýzu) ani spalná tepla, výhřevnosti aj. specifické podmínky v provozu. V důsledku toho si myslím, že tento výsledek je ještě velice optimistický.Reinhold píše:105 W je tepelný výkon, který lze dosáhnout při spalování té směsi plynů.
Pokud jsi někde našel chybu ve výpočtu, pak uveď kde.
Až ho napíšeš, tak ti pogratuluji k nárazu do zdi ve slepé uličce Pak můžeš buď dále tvrdit, že to nemůže fungovat a nebo budeš trávit obrovské množství času hledáním a vyhodnocováním fakt a mýtů. Ale to už za tebe dělat nebuduReinhold píše:Až odpovíš, napíšu zde i výpočet zvýšené spotřeby paliva.
Každý má právo na svůj názor ať je jakýkoliv, ale urážet někoho bezdůvodně mi přijde opravdu infantilní.
Re: Vodik do paliva - generator HHO
1.skodovkar píše:Je extrémně zjednodušený, nezahrnuje ani Faradayův zákon (pro elektrolýzu) ani spalná tepla, výhřevnosti aj. specifické podmínky v provozu. V důsledku toho si myslím, že tento výsledek je ještě velice optimistický.
Až ho napíšeš, tak ti pogratuluji k nárazu do zdi ve slepé uličce Pak můžeš buď dále tvrdit, že to nemůže fungovat a nebo budeš trávit obrovské množství času hledáním a vyhodnocováním fakt a mýtů. Ale to už za tebe dělat nebudu
Každý má právo na svůj názor ať je jakýkoliv, ale urážet někoho bezdůvodně mi přijde opravdu infantilní.
105 W zcela jistě hranice, nad kterou se v tomto případě nelze dostat.
Pokud bys chtěl upřesnit, rád si počtu.
2.
Ano, klidně jej zde napíšu.
Ale zatím jen uvedu odhadem, že zbytečně vymrhané palivo bude zhruba v množství blízkému hodnotě 0,1 - 0,2 litru / 100km.
3.
Zatím jsi ovšem v tom výpočtu neobjevil něco, co by odporovalo přírodním zákonům, takže těžko můžeš tvrdit, že má bublátko přínos.
Re: Vodik do paliva - generator HHO
Zbytečně ztracené palivo pro odebraný mechanický výkon přibližně 260 W bude u průměrného osobního vozu odpovídat 1/100 spotřeby. (26 kW je dostatečný výkon pro běžnou jízdu).
Spotřeba navíc díky bublátku tedy činit přibližně 0,1 litru / 100 km.
Pokud má skodovkar nějaké argumenty a dokázal by vysvětlit, která věc se má jinak, jsem velmi zvědav...
Spotřeba navíc díky bublátku tedy činit přibližně 0,1 litru / 100 km.
Pokud má skodovkar nějaké argumenty a dokázal by vysvětlit, která věc se má jinak, jsem velmi zvědav...