Vliv aditiva na výkonovou specifikaci ?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Vliv aditiva na výkonovou specifikaci ?

Příspěvek od Jezevcik »

jarod72pm píše:Olej s nano stojí kolem 1500kč , olej + nano zvlášť stojí kolem 1000kč takže tak.
...jasně někdo kdo to nezkoušel a nemá praktické zkušenosti maximálně napíše že jde o placebo efekt nebo závistivě třeba že to může být ku škodě.
Myslíš, že se tu nenajde nikdo, kdo by si na tu hroznou sumu po útrapách našetřil a tudíž Ti to musí závidět???
jarod72pm píše: Pak k diskuzi přijde člověk který k tématu nemá co říct a plete do toho drogy s následně argumentací že jsem to nepochopil. Ano nechápu proč člověk dá příspěvek který je mimo dané téma. Pro zábavu?Nechápu.
Zase špatně. Vidím, žes to stále nepochopil a vidím, že ani nemá cenu Tě popostrčit.
jarod72pm píše:Beru toto fórum stále vážně a mohu si tu najít informace které hledám , ale tyhle příspěvky bez hlavy a paty neberu.
Beru na vědomí. Příště se budu vyjadřovat podle slabikáře. Čtení mezi řádky dá někdy zabrat.
jarod72pm píše:Ten vzduchový filtr funguje normálně - nevidím tam problém , opět je to diskuze jestli to někdo v praxi provozuje delší dobu a zničilo mu to motor - což jsem takovou informaci nenašel jen závist lidí co to nemají ale hledají argumenty proč to nemít na autě.
Takže oponentura podložená technickými argumenty se rovná závisti?
jarod72pm píše:Jo jsem beran , lidi kteří mě znají se to naučili tolerovat a Já zase toleruji jejich názory i když se pak ve výsledku zařídím podle sebe - ví že jen tak snadno psaným textem neuvěřím a rád i praktické důkazy.
Beran jsem také, ale poradit si nechám.
Když odhlédnu od té divnočeštiny, tak bych Ti aspoň obecně doporučil používat interpunkci.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Pandora
Příspěvky: 556
Registrován: ned srp 30, 2015 14:32

Re: Vliv aditiva na výkonovou specifikaci ?

Příspěvek od Pandora »

Je pravda, ze Millers stoji cca dvojnasobne nez Valvoline, ale zase ma nejaky podil PAO baze, takze neni to jen HC olej a rovnez podstatne je, ze Millersuv olej s nano casticemi ma schvaleni pro me podstatne VW 502 00, kdezto Valvoline s dodatecnymi aditivy uz zadne schvaleni nema.
jarod72pm

Re: Vliv aditiva na výkonovou specifikaci ?

Příspěvek od jarod72pm »

Jo na to jsem zapomněl. Čeština mi nejde = takže nečekejte zázraky.(od mala mám s tím problémy hold doktor rodičům říkal - že se to nezlepší :mrgreen: )
I když to pár lidí na podobných fórech štve , tak jde většinou o jiné věci k diskuzi než o češtinu . Na to jsou special fóra jako xforum a jim podobná.
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Vliv aditiva na výkonovou specifikaci ?

Příspěvek od Jezevcik »

Pandora píše:...a rovnez podstatne je, ze Millersuv olej s nano casticemi ma schvaleni pro me podstatne VW 502 00, kdezto Valvoline s dodatecnymi aditivy uz zadne schvaleni nema.
A ona je norma VW 502.00 něčím zázračná? Řekl bych, že ji plní kdeco.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
jarod72pm

Re: Vliv aditiva na výkonovou specifikaci ?

Příspěvek od jarod72pm »

Pandora píše: Valvoline s dodatecnymi aditivy uz zadne schvaleni nema.
To nemá žádný olej , jde o dodatečné přidání nano technologie které posiluje antitřecí složku pokud vůbec v oleji nějaká funkční existuje , papír snese všechno mno realita vnitřku motorů je jiná.
I přes pravidelnou výměnu olejů motor časem papá olej a ty vůle tam nejsou od začátku...
Pandora
Příspěvky: 556
Registrován: ned srp 30, 2015 14:32

Re: Vliv aditiva na výkonovou specifikaci ?

Příspěvek od Pandora »

Jezevcik píše:
Pandora píše:...a rovnez podstatne je, ze Millersuv olej s nano casticemi ma schvaleni pro me podstatne VW 502 00, kdezto Valvoline s dodatecnymi aditivy uz zadne schvaleni nema.
A ona je norma VW 502.00 něčím zázračná? Řekl bych, že ji plní kdeco.
Normu VW plni kde co, ale pokud do takto hotoveho oleje si prida zakaznik sam aditiva, tak uz to zadne schvaleni nema.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9944
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Vliv aditiva na výkonovou specifikaci ?

Příspěvek od Colommbo »

jarod72pm: Ke tvé smůle tady (zatím) reagovali vlastně jen "radikální odmítači aditiv", proto nečekej otevřenou náruč... :) Sám si dodatečné aditivum v oleji představit umím, jenže pouze výjimečně a to si ještě opravdu velmi vybírám (a klidně i připlatím.) Jsem zastáncem pravidla "do normálního motoru normální olej", proto jsem se nikdy nepídil po technických extranovinkách typu Miller's a upřímně při setkání s označením nanočástice v oleji dostávám kopřivku... :D A opět upřímně byl bych osobně docela na pochybách, nabízí-li někdo jen tak mir nichts dir nichts lahvičku aditiva s nanočásticemi, které prostě vyliju do motoru a je zaděláno na sukces... :? Není-li to obchodní tajemství či nezacloumá to příliš tvým majestátem - jen z čisté zvědavosti by mě zajímalo, o jakýže přípravek se vlastně jedná...?
P.S. A se zvětšujícími se provozními vůlemi v motoru jsou antitřecí aditiva v oleji potřebná méně a méně, či nee...? :idea:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
bloke
Příspěvky: 1307
Registrován: úte čer 21, 2016 9:05

Re: Vliv aditiva na výkonovou specifikaci ?

Příspěvek od bloke »

Colommbo> To bude asi aditívum, o ktorom už písal (jarod72pm) na prvej stránke, Nano Engine Protect - zrejme takéto. Mňa to tiež nikdy nelákalo, aj kvôli cene (neviem čo presne to spraví, ako to pomôže motoru, jazde, mne...), a ešte aby takto zmixovaná náplň stála násobky celého bežného oleja :)
Maximálne by som skúsil niečo lacnejšie typu Liqui Moly 1011 http://www.liqui-moly.de/liquimoly/prod ... _1011.html , no s poštovným mi aj tých cca 12-14 EUR za pokus pripadá vyhodených do luftu, keď mi nič podobné doteraz nechýbalo.
A kde je ešte rozdiel medzi nejakým "fajnovým" olejovým nano aditívom, a tým MoS2 od LM... kto to rozlíši v deklarovaných účinkoch a v pocitoch po naliatí do oleja... príliš komplikované, = tiež ostávam pri normálnom oleji.
jarod72pm, neskúsiš nabudúce ten LM1011 MoS2 s rovnakou značkou oleja, či zbadáš, ktorá náplň bola "lepšia"?
Obrázek « Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9944
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Vliv aditiva na výkonovou specifikaci ?

Příspěvek od Colommbo »

Děkuju za upřesnění! Aditivum Oxicat do benzínu od této firmy čas od času používám (zrovna teď po výměně ventilových gufer) a myslím, že účinné je, ale jak už jsem psal - ty nanočástice mi prostě nějak nejdou pod nos a tření v motoru mi neva... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Vliv aditiva na výkonovou specifikaci ?

Příspěvek od Pitris »

Pandora píše: Valvoline s dodatecnymi aditivy uz zadne schvaleni nema.
jarod72pm píše:To nemá žádný olej , jde o dodatečné přidání nano technologie které posiluje antitřecí složku pokud vůbec v oleji nějaká funkční existuje , papír snese všechno mno realita vnitřku motorů je jiná.
I přes pravidelnou výměnu olejů motor časem papá olej a ty vůle tam nejsou od začátku...
Teda jarode Ty perlíš :) Nechceš si o tom napřed - než sem napíšeš takovou blbost - něco přečíst ?
Každý olej obsahuje složky snižující tření - to by auta daleko nedojely. A i s dodatečnými aditivy může mít olej schválení, ale "dodatečně" je tam musí dodat sám výrobce oleje - resp. si koupí aditivační balíček s přídavnými aditivy - Valvoline MaxLife, Sunoco Marathon, Liqui Moly nebo Fuchs Titan CFE MC s MoS2 nebo ten Millers EE či NT....
A každý motor si vezme určité množství oleje - i nový; a kdo tvrdí že jemu ne tak kecá nebo se mu do oleje dostává palivo. Jde o to ten úbytek oleje udržet na rozumné úrovni - mezi výměnami nedolívat, a to zvládnou dobré motory i po 200 / 300tkm při správné údržbě (která ale vůbec nespočívá v přidání čehokoliv do oleje ale ve správně a často měněném oleji a filtrech). A věř že i nový motor má vůle, ale ne každý řidič si je dobrovolně zvětšuje bavlněnými airfiltry.... Ne, působení oné brusné pasty z oleje a křemičitého "písku" nepoznáš hned, nepoznáš ho ani po 10-ti tkm, ale po 100tkm už možná ano a určitě pak po těch 200 / 300tkm. A to pak "potřebuješ" aby "se nanočástice usazovaly do pórů materiálu a anti-třecí nano bariéru " :) kruci to je hezký ☺☺ - to vymyslel kdo ? Prodejce nebo výrobce toho "nanozázraku" ? Ale zní to hezky - přidat nano. A papír snese všechno a lidi se rádi chtějí "houpat".
PS: kolik si těch rozdělaných motorů viděl :?: :shock:
jarod72pm píše:....nic o Nano - které nemění vlastnosti aditiv v oleji ale to ví asi málokdo....
A jak Ty víš že nemění :?: Kde bereš tu jistotu :?:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5790
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Vliv aditiva na výkonovou specifikaci ?

Příspěvek od jerome »

jarod72pm píše:Tak jsem se rozhodl po výměně oleje dát tam ty NANO aditiva...
Je to samozrejme tvoja vec a ked mas pocit ze motoru pomohli tak neni o com :wink:
Ja som zastanca radsej skorsich/skratenych vymien oleja jak vylepsovat olej nejakymi aditivmi. Chalani co sa do teba "obuli" zrejme tiez ale jak som pisal ked mas pocit ze pomozu motoru smelo do nich :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
jarod72pm

Re: Vliv aditiva na výkonovou specifikaci ?

Příspěvek od jarod72pm »

Jak víš že každý olej má složky proti tření? Nikde to není psané a není certifikát . To že olej má aditiva na stárnutí a čistící schopnosti no budiž to že má aditivum na nějakou vlastnost hustoty že částice dokáží držet do určitého tlaku a teploty no budiž, ale pokud mají aditivum na tření to by se motory opotřebovávali daleko míň . Prakticky i po velkém nájezdu by papaly olej minimálně a držely tlaky či výkon stále na hranici nového oleje.Nano složka je vcelku "nová" pro veřejnost a mnou kupovaný produkt má certifikát Německé laboratoře TÜV NORD přímo na "flašce" .Tedy je odzkoušen v praxi a pokud funguje a navíc nezasahuje do složení oleje (jen v něm plave neváže se na něj je to tam psané). Taky zvuk motoru mi ukazuje že tam je změna (ne opravdu není to novým olejem taky jsem auto projel s novým než jsem tam dal to nano).
Proč bych perlil je to otázka mého vlastního pohledu. Já stejně tak považuji perlu to že pod "vrstvou" oleje koroduje kov.Názor máme jiný ale to neznamená že automaticky perlím Já, nikde na fóru po přečtení nejsou argumenty kde berete tu jistotu že to tak je. Od toho je přeci diskuze názorů jak to asi je nebo funguje a ano motorů jsem viděl několik rozdělaných , už od vojny co jsme se hrabali v tatrovkách.Na některých místech kde jsou vyšší tlaky je dobře vidět že žádný olej nemá antitřecí schopnosti . Jeden z mála který to pochopil a nechá si za to připlatit je Millers a oni ví proč ho dávají přímo do oleje a taky ví že na olej jako takový to nemá vliv .Ostatní výrobci ví že prodají levněji a bez nano a točí tak prachy ,a Já jako zákazník mám tu možnost vyzkoušet i něco jiného a čas ukáže jak to funguje. Taky jsem na pozici "startu" kdy čekám co bude a jak bude.
Naposledy upravil(a) jarod72pm dne pon srp 29, 2016 12:12, celkem upraveno 1 x.
jarod72pm

Re: Vliv aditiva na výkonovou specifikaci ?

Příspěvek od jarod72pm »

Pitris píše:. A věř že i nový motor má vůle, ale ne každý řidič si je dobrovolně zvětšuje bavlněnými airfiltry....
To je dobrá blbost , v praxi to nedokážeš . To je další tvoje perla.
Trochu soudnosti do té diskuze prosím...
Ne vážně trochu jsem to přehnal ale stačí když najdeš aspoŇ jeden odkaz či článek kde tento filtr zničil nebo aspoň poničil auto/motor a pak ti dám za pravdu. Do té doby se s tímto argumentem nedá pracovat jako s faktem.Doufám že to chápeš a nijak jsem se tě nedotkl. :wink:
Naposledy upravil(a) jarod72pm dne pon srp 29, 2016 12:30, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9944
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Vliv aditiva na výkonovou specifikaci ?

Příspěvek od Colommbo »

Uff...! Dovoláváš se soudnosti a přitom, aspoň tedy mám ten dojem, celý tvůj přístup v tomto vlákně je založen na víře, že vše, co je psáno na flašce, je pravda... :) A ono to takhle vlastně funguje - kdo věří, má dobré výsledky, a kdo ne, výsledky nemá (nezkusí) či bývá povětšinou zklamán (neúspěch už předem předpokládá)... :D
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
jarod72pm

Re: Vliv aditiva na výkonovou specifikaci ?

Příspěvek od jarod72pm »

Ufff .....Colommbo
Je to tak že co neznáš nevíš neodzkoušíš jen máš o tom nějakou představu tak to hned odsoudíš že to nefunguje nebo nemá žádný přínos. Tohle je argumentace oponentů? Dost málo na vaši víru v to co napíšete že je pravda.
Odpovědět