vlit 10w40 miner do polosynt, co dal?cistit nebo jen vymena?
Moderátor: Colommbo
vlit 10w40 miner do polosynt, co dal?cistit nebo jen vymena?
prosim o radu
na ceste daleko od domova(700km) jsem zjistil, ze pozbyva v motoru civica 5G(najeto 230 000km) olej, byl pod dolni ryskou(napln je 3l, takze tam zbyvalo cca 1,5l),
bezne ma byt 10w40(presnejsi specifikaci neznam) byla tam dana "polosyntetika"10w40, na benzince jsem koupil tez 10W40, dolil jsem, dodatecne jsem zjistil, ze se jedna o olej "mineralni", dojel jsem a po 700km opet pod ryskou, nyni chci udelat vymenu oleje(+filtru) zas a3/b3 10w40 "polosyntetiku"
mechanik v servisu mi tvrdil, ze nutne musim udelat vyplach motoru, ze diky tomu litru mineralu jsou tam karbonove usazeniny, ja bych naopak radeji flush nedelal, starsou smes oleju vypustil napustil novy, ten treba po kratsi dobe zas vymenil, prijde mi to mene agresivni reseni
neb se pred 15tkm blok motoru menil, byl proplachnut naftou, stare usazeniny by tam byt moc nemely a nove si myslim ze se snad jeste nevytvorily
nerad bych neco pokazil, pokud si myslite ze by vyplach mel byt proveden, uvedte cim, a proc, dekuji velmi
na ceste daleko od domova(700km) jsem zjistil, ze pozbyva v motoru civica 5G(najeto 230 000km) olej, byl pod dolni ryskou(napln je 3l, takze tam zbyvalo cca 1,5l),
bezne ma byt 10w40(presnejsi specifikaci neznam) byla tam dana "polosyntetika"10w40, na benzince jsem koupil tez 10W40, dolil jsem, dodatecne jsem zjistil, ze se jedna o olej "mineralni", dojel jsem a po 700km opet pod ryskou, nyni chci udelat vymenu oleje(+filtru) zas a3/b3 10w40 "polosyntetiku"
mechanik v servisu mi tvrdil, ze nutne musim udelat vyplach motoru, ze diky tomu litru mineralu jsou tam karbonove usazeniny, ja bych naopak radeji flush nedelal, starsou smes oleju vypustil napustil novy, ten treba po kratsi dobe zas vymenil, prijde mi to mene agresivni reseni
neb se pred 15tkm blok motoru menil, byl proplachnut naftou, stare usazeniny by tam byt moc nemely a nove si myslim ze se snad jeste nevytvorily
nerad bych neco pokazil, pokud si myslite ze by vyplach mel byt proveden, uvedte cim, a proc, dekuji velmi
Pošli mechanika tam, kde Slunce nevychází! Jakýkoliv proplach je úplně zbytečný. Karbonové úsady vždyť jsi tam nalil olej alespoň API SJ a tím jsi naopak dodal čistící a TBN příměsi, byť se to mohlo trochu pohádat mezi sebou. Na 700Km není naprosto co řešit.
Jenom to projeď, zahřej, vypusť za tepla, nech pořádně vykapat a dej tam nový olej (+filtr). Nemyslím si ani, že bys měl nějak zkracovat interval výměny.
S proplachy si leda přiděláš starosti, proplach motoru nikdy nedoporučuji a v tomto případě by ještě navíc zcela zbytečně znehodnotil novou náplň.
Jenom to projeď, zahřej, vypusť za tepla, nech pořádně vykapat a dej tam nový olej (+filtr). Nemyslím si ani, že bys měl nějak zkracovat interval výměny.
S proplachy si leda přiděláš starosti, proplach motoru nikdy nedoporučuji a v tomto případě by ještě navíc zcela zbytečně znehodnotil novou náplň.
Přesně jak napsali kluci předemnou. Honda předepisuje API min. SG - nic víc, nic míň. Ze zkušenosti se starší Hondou ale přidám ještě doporučení ACEA A3.
Měnit po 10-ti tkm, a při hodně krátkých jízdách v zimě je vhodnější 5w40 a měnit po 5-ti. To, jestli je olej minerální, polosyntetický, nebo plná neřeš - "neřeší to" ani motor.....a stejně to ani nepoznáš (bez ohledu na to, co je na obalu od oleje napsáno).
Je ale fakt, že míchat oleje na nějakou delší dobu se nedoporučuje, na "chvilkové" doplnění před výměnou je to ale celkem jedno - jen ty API a ACEA by měla být stejná. A proplachovat nic nemusíš.
Měnit po 10-ti tkm, a při hodně krátkých jízdách v zimě je vhodnější 5w40 a měnit po 5-ti. To, jestli je olej minerální, polosyntetický, nebo plná neřeš - "neřeší to" ani motor.....a stejně to ani nepoznáš (bez ohledu na to, co je na obalu od oleje napsáno).
Je ale fakt, že míchat oleje na nějakou delší dobu se nedoporučuje, na "chvilkové" doplnění před výměnou je to ale celkem jedno - jen ty API a ACEA by měla být stejná. A proplachovat nic nemusíš.
No násilné proplachy se u starších motorů opravdu nedoporučují..Tím dolitím se nic neděje,klidně dojezdi do konce intervalu výměny a pak olej normálně vyměn jak jsi zvyklý..francinn píše:tez jsem mel takovy dojem, ze bych proplachem staremu motoru spise uskodil, dekuji za potvrzeni
Jen mě tak napadlo,nemáš nějakou velkou spotřebu oleje??
Jo a vyměn včas taky mechanika..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Příběh ze života:
Kolega s Hondou Civic na dálnici D1 cestou z Prahy do Brna volá celý nešťastný do nějakého servisu Honda v Brně (či blízkém okolí), poněvadž tam právě směřoval:
- Haló, svítí mi nějaká kontrolka na přístrojovce, co mám dělat?
(Po zdlouhavém zjišťování, o jakou že se vlastně jedná kontrolku.)
- Tak přijeďte, my se na to podíváme.
- A mohu, do Brna to mám ještě přes 100 km, nevadí to?
- Nevadí!
Po předání vozu do "opravy" a při jeho následném přebírání:
- Tak co to bylo?
- Vlastně nic, jen v motoru bylo málo oleje. Dolili jsme ho, tady účet, tamhle zaplaťte a můžete jet.
Výsledek? Od té doby výrazně zvýšená spotřeba oleje, kolega to auto pak raději rychle prodal.
Nekoupils ho náhodou Ty?
Kolega s Hondou Civic na dálnici D1 cestou z Prahy do Brna volá celý nešťastný do nějakého servisu Honda v Brně (či blízkém okolí), poněvadž tam právě směřoval:
- Haló, svítí mi nějaká kontrolka na přístrojovce, co mám dělat?
(Po zdlouhavém zjišťování, o jakou že se vlastně jedná kontrolku.)
- Tak přijeďte, my se na to podíváme.
- A mohu, do Brna to mám ještě přes 100 km, nevadí to?
- Nevadí!
Po předání vozu do "opravy" a při jeho následném přebírání:
- Tak co to bylo?
- Vlastně nic, jen v motoru bylo málo oleje. Dolili jsme ho, tady účet, tamhle zaplaťte a můžete jet.
Výsledek? Od té doby výrazně zvýšená spotřeba oleje, kolega to auto pak raději rychle prodal.
Nekoupils ho náhodou Ty?
..niečo podobne sa stal aj mne viezol som z pieštam čerstvo kupeny golf 3 GTI 1.8 16 V kontroloval som olej pri kupe bolo dosť,bolo trocha citiť olej z vyfuku ale o to nešlo i tak tam pojde iny motor pri ceste domov začal motor riadne rachotať tak som v BB zastal a kukam olej nebol vobec na ryske dolial som 2 litre a hura domov,kym som prišiel do Brezna olej zase klesol a to je len 40 km aj ked som tomu daval celkom nakladačku asi 200 som išiel po rozobrati o týžden bola vačka riadne chytená...no ale to len tak pre odlahčenie témy...
..ako sa povedalo nepreplachuj kúp tam nejaky olej 10W-40 novy filetr a ideš odporučam skratiť vymenu,on sa motor po kuse predsa prečistí...
..možno by stalo za zvaženie vyskušať modry Shell ten ževraj dobre čistí,aspon Modelář tak spominal
..ako sa povedalo nepreplachuj kúp tam nejaky olej 10W-40 novy filetr a ideš odporučam skratiť vymenu,on sa motor po kuse predsa prečistí...
..možno by stalo za zvaženie vyskušať modry Shell ten ževraj dobre čistí,aspon Modelář tak spominal