Jen aby to nebyla nějaká bota...Jerry3 píše:Výrobce je italský a na Apeninském poloostrově hodně rozšířený.
VIF
Moderátor: Colommbo
- Colommbo
- Příspěvky: 9970
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: VIF
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: VIF
U většiny těch čističů se uvádí, že se má použít jednou během servisního intervalu, ale i tak se mi nezdá, že by to motoru mělo nějak ublížit :-/
Nemohlo to třeba "načnout" ventilová gufera?
Nemohlo to třeba "načnout" ventilová gufera?
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: VIF
Osobně si nemyslím,že by nějaký čistič měl napadnout ventilová gufera. Stejně tak by musel postihnout veškerá gufera hřídelí ... Ventilová gufera odejdou v drtivé většině na stáří a nebo mechanické poškození,které je ale také ve většině způsobeno stářím.
Ono s čištěním karbonů je to asi takto: měl ho někdo z vás v ruce? Mezi prsty? Třeba karbon z pístu? A nebo ještě lépe z ventilů? On je už problém třeba z těch ventilů ho dostat. Chemie moc nezabírá. A pokud ano,tak je dost agresivní a nemá se moc ráda s hliníkem. Takže nejlepší je mechanická cesta a i ta je dost pracná.
Nicméně nějaká chemie funguje. Třeba když se čistí hlava. Tam se moc škrábat a brousit nemůže. Ale karbon se moc nerozpouští (pokud to není jen slabá nahnědlá či načernalá vrstvička, co pouští při použití petroleje) jako šumák. Ale putuje po kousíčkách. A to je jako brusivo super ...
Takže osobně si myslím,že pokud chemie funguje a rozpouští rychle, tak zbytky toho karbonu napáchají mechanické poškození a proto to začne baštit olej. Někdy ten karbon funguje i jako těsnění a nezřídka se stává,že po dekarbonizaci najednou začne někde z dělících rovin sáknout olej ...
Takže pokud nemám přímovstřik a napečený ventily a pravidelně měním olej, tak bych se karbonu nebál a neměl bych ho za nějakého strašáka. On totiž někdy tento boj dopadne přesně opačně,než sme původně chtěli ...
Ono s čištěním karbonů je to asi takto: měl ho někdo z vás v ruce? Mezi prsty? Třeba karbon z pístu? A nebo ještě lépe z ventilů? On je už problém třeba z těch ventilů ho dostat. Chemie moc nezabírá. A pokud ano,tak je dost agresivní a nemá se moc ráda s hliníkem. Takže nejlepší je mechanická cesta a i ta je dost pracná.
Nicméně nějaká chemie funguje. Třeba když se čistí hlava. Tam se moc škrábat a brousit nemůže. Ale karbon se moc nerozpouští (pokud to není jen slabá nahnědlá či načernalá vrstvička, co pouští při použití petroleje) jako šumák. Ale putuje po kousíčkách. A to je jako brusivo super ...
Takže osobně si myslím,že pokud chemie funguje a rozpouští rychle, tak zbytky toho karbonu napáchají mechanické poškození a proto to začne baštit olej. Někdy ten karbon funguje i jako těsnění a nezřídka se stává,že po dekarbonizaci najednou začne někde z dělících rovin sáknout olej ...
Takže pokud nemám přímovstřik a napečený ventily a pravidelně měním olej, tak bych se karbonu nebál a neměl bych ho za nějakého strašáka. On totiž někdy tento boj dopadne přesně opačně,než sme původně chtěli ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: VIF
A ještě si dovolím dodatek. Pokud mi dobře funguje motor (dobře pálí, je dobré dávkování paliva, čistý filtr vzduchu, oleje, funguje chlazení atd) a já ho provozuju alespoň trochu normálně, tak se mi v podstatě nemá kde vytvořit nežádoucí karbon v takovém rozsahu,aby měl negativní vliv na další funkci. Alespoň můj názor z toho, co jsem zatím viděl ...
Takže nejlepší prevencí proti karbonu místo prolívání drahé chemie motorem je opět všeobecný servis jako celku ...
Takže nejlepší prevencí proti karbonu místo prolívání drahé chemie motorem je opět všeobecný servis jako celku ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: VIF
On taky karbon je problém těch co BUĎ dlabou na údržbu, ANEBO je pro ně 3 t.ot. nepřekonatelná hranice
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9970
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: VIF
Je to zvláštní, ale myslím si něco podobného, "karbon" v motoru rozlišuju na "hodný", z tohoto pohledu právě ten "těsnící", a "zlý... A jak je tu psáno, je-li motor provozován v normálních v dobrém slova smyslu podmínkách, dostává správný olej, jenž je měněn v rozumných intervalech, netřeba se karbonu báti. Jinými slovy pokud vše funguje, jak má, do ničeho se nes*at, může to dopadnou přesně opačně, než bychom chtěli/čekali.Durex píše:...Někdy ten karbon funguje i jako těsnění a nezřídka se stává,že po dekarbonizaci najednou začne někde z dělících rovin sáknout olej...
...někdy tento boj (s karbonem) dopadne přesně opačně,než sme původně chtěli ...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: VIF
Proto sem taky napsal,že při alespoň trochu normálním používání
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: VIF
Durex: Abych začal od začátku, ta ventilová gufera jsem napsal proto, že jsou díky čističi v benzínu tak říkajíc nejvíc na ráně. Pochybuju, že by např. gufero na klice poznalo, že je v benzínu nějaký čistič. Jaký by asi musel být průsak paliva do oleje?
To další je všechno sice hezká teorie, ovšem když koupíš ojetinu, o které netušíš jak byla provozována a chceš ji v dobré víře trochu "oživit"...
Sám jsem různé čističe vstřiků u svého dieselového Mondea pravidelně používal cca co 10-15 tkm a pokud je mi známo, auto doposud jezdí s původními vstřikovači i CR čerpadlem. U Kappy jsem nejdřív vyjel jednu nádrž s novým Vifem a pak jsem na zkoušku použil nějaký čistič palivové soustavy od Sonaxu.
Novone, to jsi koupil čtyři lahvičky čističe a použil je jednu po druhé do čtyř nádrží? To by možná mohlo skutečně uvolnit nějaké větší, pro motor škodlivé množství karbonu.
To další je všechno sice hezká teorie, ovšem když koupíš ojetinu, o které netušíš jak byla provozována a chceš ji v dobré víře trochu "oživit"...
Sám jsem různé čističe vstřiků u svého dieselového Mondea pravidelně používal cca co 10-15 tkm a pokud je mi známo, auto doposud jezdí s původními vstřikovači i CR čerpadlem. U Kappy jsem nejdřív vyjel jednu nádrž s novým Vifem a pak jsem na zkoušku použil nějaký čistič palivové soustavy od Sonaxu.
Novone, to jsi koupil čtyři lahvičky čističe a použil je jednu po druhé do čtyř nádrží? To by možná mohlo skutečně uvolnit nějaké větší, pro motor škodlivé množství karbonu.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: VIF
Auto jsem koupil od starého pána, nejspíš tam to spektrum nebylo.No nicméně co už..Moc nenajezdím,tak budu dolívat,no.Jerry3 píše:+ potřebám motoru odpovídající jízdní styl, tj. trvalé využívání CELÉHO otáčkového spektra!!!
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: VIF
Ano, máš pravdu, omlouvám se.NOVON píše:Výroba Anglie,výhradní dovozce sortimentu Comma do ČR je společnost,ve které pracuju.Jerry3 píše:Výrobce je italský a na Apeninském poloostrově hodně rozšířený.
Po konzultaci s Googlem jsem zjistil, že jsem si to popletl s Gomma(-ou)...
- Colommbo
- Příspěvky: 9970
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: VIF
Omča tak jezdila celé roky, skoro třičtvrtě litru na tisíc. Až jsem nechal vyměnit ventilová gufera. Nenapadlo by mě, co ty maličké potvůrky v počtu dvaceti čtyř kusů dokážou způsobit...NOVON píše:...No nicméně co už..Moc nenajezdím,tak budu dolívat,no.
Naposledy upravil(a) Colommbo dne úte úno 11, 2020 10:46, celkem upraveno 1 x.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: VIF
Lefort: No nějak tak to bylo.Prvne jsem tam šoupnul myslím STP s pak ty Comma čističe.Ted to bere cca 0,5 na 1000km jak to stoupne udělám kroužky a hlavu.Ale to se ještě uvidí jak to bude dál s tím autem,chceme se ženou něco většího, nějaké MPV.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw