ředění chladící kapaliny G12
Moderátor: Colommbo
ředění chladící kapaliny G12
Koupil jsem na tomto e-shopu chladící kapalinu od TEXACO G12 růžová (červená) nechal jsem si jí nalít 3 litry do 5-ti litrového kanystru a ten kanystr dolil dvěma litry destilky...na etiketě je napsáno že 1:1 je do -40 stupňů, ale já to vlastně naředil 3:2 s destilkou.... může se něco stát nebo to tak mohu nechat? Jde to do felicie 1.6MPi (motor VW)
minimální poměr by měl být 40% nemrznoucí směsi a 60% vody, maximální 40% vody a 60% nemrznoucí směsi, takže Jorge seš na "horní hranici", je to použitelné, ale jak píše anonym, bylo by vhodné tam nalít aspoň litr destilky, -55°C tady asi nebude, a když je tam poměr míň vody jak té nemrznoucí směsi, můžou nastat v horkých letních dnech problémy s odvodem tepla
No jde o to, že už jsem to tak namíchal a dal mechanikovi na výměnu....Jde mi o to, aby to nějak neublížilo ten poměr, aby mě to v tom okruhu něco nepožralo ta kapalina.... kdyby byl problém odsaju z nádobky a doředím destilkou. Mě totiž řekli, že kdybych to neředil, že se z toho stane nějaká břečka, že to tu vodu potřebuje a nějak to s ní reaguje. Ono stejně se to nevyndá všechna ta kapalina z auta, takl se to stejně ještě promísí, protože něco zůstane v bloku motoru. Tak asi tak.. jde mi hlavně o zkušenosti a tak, abych na to náhodou nedoplatil, že to v té koncetraci zežere nějaké těsnění atd....
[quote="Jorge"]Ono stejně se to nevyndá všechna ta kapalina z auta, takl se to stejně ještě promísí, protože něco zůstane v bloku motoru.
to je pravda, na bloku motoru je výpustný šroub, a je vhodné to po vypuštění propláchnout čistou vodou, aby se dostaly ven i ty zbytky staré chladicí kapaliny.
Akorát si nejsem jistý, jestli feldy povolovaly použití kapaliny normy VW TL 774 D nebo F, tam byla dávána 774 C.
to je pravda, na bloku motoru je výpustný šroub, a je vhodné to po vypuštění propláchnout čistou vodou, aby se dostaly ven i ty zbytky staré chladicí kapaliny.
Akorát si nejsem jistý, jestli feldy povolovaly použití kapaliny normy VW TL 774 D nebo F, tam byla dávána 774 C.
..presne tak aj ja som mal s týmto problem,hadicu od chladiča som odpojil takže z tade voda vytekla ale v motore jej zostalo pomerne dosť.Aj ked som odpojil hadice od termostatu ešte kus vytieklo no nič moc...Niektore motory su na tom dosť uboho...
![Sad :(](https://www.oleje.cz/forum/images/smilies/icon_sad.gif)
...no čo sa dá robiť.Jedine doliať nemrznucu rovnakej farby a doriediť...
![Sad :(](https://www.oleje.cz/forum/images/smilies/icon_sad.gif)
![Sad :(](https://www.oleje.cz/forum/images/smilies/icon_sad.gif)
...no čo sa dá robiť.Jedine doliať nemrznucu rovnakej farby a doriediť...
v nejzašším případě se dá odpojit spodní hadice od chladiče - ale ne na chladiči, ale na motoru, strčit tam zahradní hadici a pustit tam vodu. Docela dobře se ten motor propláchne, a když se to udělá třeba dvakrát, zůstane v bloku jen téměř čistá voda - se kterou se ale musí počítat při ředění nové náplně. Takže klidně o něco víc jak 1:1, ono se to v motoru "dorovná".