Manuál nebo automat

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9973
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od Colommbo »

Řazení, přesněji přeřazování na dvě doby (raz-dva) praktikuju celé roky za volantem, učil nás to instruktor v autoškole a sice to není nejrychlejší, avšak přijde mi to k řadícímu mechanismu ohleduplné. Aut jsem zatím nevystřídal mnoho (současné je šesté, neumím je střídat jako ponožky) a eMBéčko řadí ze všech nejlíp, nejlehčeji, skutečně jedním prstem max. dvěma, užívám si to. :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
jarson1
Příspěvky: 2099
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od jarson1 »

Presne tak :D Aut som tiež nevystriedal mnoho - len 5( z toho dve detto rovnaké), ale v žiadnom nijaký problem s radením nikdy nebol. Zato u "požičaných" a služobných ( vW, Ford, Opel, aj iné toyoty dokonca ...)....no comment.
Ale musím povedať, že u mna , napriek povesti hondy, že má radenie ukážkové, to "špičkou prsta"rozhodne nejde. Zato u cariny je tento výraz uplne presný.
Na druhej strane , nestažujem sa, aj tá Honda radí skvele. A tiež to tak tobím - na dve doby- ale vlastne je to tiež velmi rýchle. tahá si to tam ako keby samo. Akurat ma stve jednotka - neviem ci nie je synchronizovaná, ale casto nejde zaradit za jazdy. Myslím tak, že ak stojím, uplne v pohode, ale ak napriklad musim velmi spomalit a vyradím ( ale nezastavujem) a mám rýchlost niekde pod 20/hod, kedy to je na dvojku este málo, tak sa jej tam vobec nechce. A meziplyn velmi nepomáha teda. Myslel som, že nejaká porucha, ale udajne to je tak vsade u týchto modelov. Tak neviem - bud kecaju , alebo.... Zvykol som si. Proste nevyradujem dvojku, vtedy to z 2 do 1 ide dobre. Len cez ten neutral práve velmi nie.
Ale tak on to tak aj hovorí - dvojka a jednotka na priamo.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5793
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od jerome »

Ja som niekde zachytil,že jednotka je len na rozbeh. Keď už sa kolesá hýbu,kľudne stačí zaradiť aj pri tebou spomínanej 20-ke 2-ku :idea:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
jarson1
Příspěvky: 2099
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od jarson1 »

No stací, ale nejako cítim, že to nie je ono. Teda pri tej 20ke viacmenenej to vezme bez reptania, ale predstav si tak 13-15. To už sa motoru nepáči. Idealna najnižšia rýchlost pre zaradenie dvojky je tu tak 25 (a vyssie samozrejme nie je problem nikdy).
Vsimol som si to preto, lebo napriklad u tej Cariny som taketo niečo nikdy nezaznamenal.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od pepoh »

niektore auta maju moc pomalu 1, vacsinou terenaky bez osobitnej redukcie.
jimny asi
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9973
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od Colommbo »

Třeba Duster zcela určitě a v jeho případě to je přesně, jak píšeš, supluje redukci. A jen tak na okraj - za dvacet let ježdění Omegami (Omčami vypadá divně) jsem si navykl rozjíždět se naprosto běžně na dvojku, úplně stejně jako na jedničku, bez jakéhokoli většího prokluzu spojky, ty motory s tím neměly sebemenší problém ani do mírného kopečku. A současné eMBéčko jakbysmet, dokonce se mi už asi třikrát stalo, že jsem se na křižovatce zasnil a teprv po rozjezdu, který mi přišel nějak vláčnější, jsem si uvědomil, že mám zařazenu trojku (bo je v poloze řadičky, kde Omči mívaly dvojku)... :roll:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
jarson1
Příspěvky: 2099
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od jarson1 »

Tak ja neviem...pomalá mi u mna rozhodne nepripadá. Skor by som povedal extremne krátka - dotknes sa plynu a otackomer letíííí....Možno to len velmi riešim.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9973
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od Colommbo »

Pomalá nebo krátká, to je vlastně jedno a totéž. 55km/h udělá s prstem v nose a cuku-letu (zkusil jsem to s Omčou k omezovači, jen jednou, rvalo mi to srdce...), převod je to však velmi krátký.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od lefort »

Colommbo píše:...jsem se na křižovatce zasnil a teprv po rozjezdu, který mi přišel nějak vláčnější, jsem si uvědomil, že mám zařazenu trojku (bo je v poloze řadičky, kde Omči mívaly dvojku)... :roll:
S tím kocháním opatrně ;-)
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9973
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od Colommbo »

Já vím, Bohumile, já vím. Nestává se mi to často... :oops:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2275
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od tonny »

Výrobci automobilů s politiky se o nás starají za každou cenu, a neb kvůli bezpečnosti se zruší manuální převodovky. https://www.garaz.cz/clanek/manualni-pr ... .seznam.cz
Bezpečnost a ekologie nade vše. :mrgreen:
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9973
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od Colommbo »

Lidstvo jako takové je čím dál pohodlnější, rozmazlenější a v jistém smyslu slova současně s tím hloupne. Při braní v potaz všech těch technologických výdobytků posledních (-ho) desetiletí vlastně není divu. Lidi přestávají používat mozky, bo na všecko máme aplikace nebo strejdu Googla, lidem za volanty aut se m.j. přestává chtít řadit a šlapat při tom na spojku, koukat do zpětných zrcátek při jízdě, předjíždění či couvání (mám hen ty asistenty), plánovat trasu a sledovat ukazatele u cest (dyť mám navigaci) ajánevímcovšeckoještě. Celou dlouhou dobu se šoféři o (svou) bezpečnost museli (po)starat sami, teď je aut na silnicích jako máku, lidi povětšinou spěchají a nestíhají se věnovat všemu, čemu by měli. Tož co, soudruzi, pomůžeme jim, viďte...? Do aut nasypeme asistenty všeho druhu, zrušíme manuální převodovky (bo jsou vlastně nebezpečné), autům softwarově omezíme rychlost (která přece zabíjí podobně jako stromy kolem silnic) a připojíme je on-line a konečně nám bude všem dobře. (?) Akorát tak VELKÉ HOVNO! :evil:
Máte pravdu, jsem zaprděnej staromilec a fandím autům (a obecně věcem), které fungovaly a pokud přestaly, daly se při troše dobré vůle opravit, podobně slovem "pokrok" bych označil tak polovinu věcí, které lidstvo vymyslelo a v posledních letech obzvlášť. Možná i proto říkám zaplaťpánbu za auta, která jezdí, jak chci JÁ a ne jak chtějí ONA SAMA!
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
jarson1
Příspěvky: 2099
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od jarson1 »

Colommbo ono je to vlastne vsetko ako má byt. Akurát si musis uvedomit, že nie vsetko co jazdí po ceste je automobil. Automobil máš napríklad ty. To ostatné, čo tu riešime a divíme sa ako sa to konštrukcne od automobilu vzdaluje sa správne volá "dopravný prostriedok". Pretože su "řidiči" a su " cestující", tak aj preto sa zakonite nejakým tým vývojom objavila práve pre tu druhu skupinu aj táto odnož, z automobilov vychádzajuca. Tu už nejde o jazdu ale o prepravenie sa od niekal niekam.
Takže řidiči budu jazdit v automobiloch dalej a cestujuci si budu kupovat tieto automatické presuvadlá.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27560
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od Pitris »

Ano, my (tady většinou) máme ještě auta. A věřím že se - aspoň já - toho automatického přesouvadla / přesouvání (už) nedočkám....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9973
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od Colommbo »

jarson1: Vlastně máš pravdu, příteli. Sice smutnou, avšak ne každá pravda bývá veselá.
Pitris: Přistupuju k tomu podobně a jsa o nějakých deset (...?) let starší, jsem na tom vlastně ještě líp než ty... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Odpovědět