VERVA DIESEL
Moderátor: Colommbo
Malé množstvo 2T oleja do nafty motoru neublíži, skôr naopak. Akurát to chce vybrať olej, ktorý pri spálení vytvorí čo najmenej popola, ktorý zanáša trysky a spaľovací priestor. "Lepší" olej je viac aditivovaný, teda môže produkovať viacej popola.Ja používam tento :
http://www.liqui-moly.sk/detail/motorov ... e-dvojtakt
v množstve cca 100 ml/40l. Žiadne zvýšenie dymivosti pritom nepozorujem.
Ak vezmem do úvahy pomerne častý výskyt "zadrených" čerpadiel a vstrekovačov v naftových motoroch, pričom čím vyšší vstrekovací tlak - tým je to citlivejšie na kvalitu nafty, mám za to, že normovaná požiadavka mazivosti nafty (Mazivosť, korigovaný priemer oderovej stopy pri 60 °C μm – 460 STN EN ISO 12156-1) je asi viac minimom, než optimom. Navyše, používaním bezsírnych palív musí byť doháňaná mazivostnnými prídavkami (estermi vyšších mastných kyselín) už v rafinérii.
http://www.liqui-moly.sk/detail/motorov ... e-dvojtakt
v množstve cca 100 ml/40l. Žiadne zvýšenie dymivosti pritom nepozorujem.
Ak vezmem do úvahy pomerne častý výskyt "zadrených" čerpadiel a vstrekovačov v naftových motoroch, pričom čím vyšší vstrekovací tlak - tým je to citlivejšie na kvalitu nafty, mám za to, že normovaná požiadavka mazivosti nafty (Mazivosť, korigovaný priemer oderovej stopy pri 60 °C μm – 460 STN EN ISO 12156-1) je asi viac minimom, než optimom. Navyše, používaním bezsírnych palív musí byť doháňaná mazivostnnými prídavkami (estermi vyšších mastných kyselín) už v rafinérii.
Re: VERVA DIESEL
Jezdil jsem pouze na Shell V POWER Diesel,po přečtení testu paliv,ve kterém se objevil i Shell V POWER Diesel a výsledek byl pro mne zklamáním jsem přešel na Verva Diesel(60cetanů) a musím potvrdit stejný pocit,ztišení motoru,nižší spotřeba,prostě zdá se výrazně lepší a levnější než Shell.
Súhlasím .Brembo.SV píše:mazivost paliva u comon rail musi byt minimalne pod 300 ,460 staci maximalne pre liazky,dokonca i rotacne cerpadla vyzaduju hodnoty pod 380. To ze norma CSN zostala stat v 80 rokoch netreba zdoraznovat,co sa tyka paliv. Na zvysenie mazivosti je i lepsi sposob ako olej,ktory karbonizuje vstrekovace.
Čosi preukazuje aj táto štúdia (aj keď už trochu "bradatá")
http://www.arb.ca.gov/fuels/gasoline/me ... 3bosch.pdf,
alebo máš aj iný - novší zdroj?
Aj keď sa na druhej strane často tvrdí, že prídavok biozložky robí s mazivosťou nafty priam zázraky, údajne zvyšuje hodnotu mazivosti až na 300 - 200 HFRR. Predsa len povinnosť výrobcu v zmysle EN 590 je dodržať hodnotu 460. O tom, či táto hodnota má byť dodržaná pred, alebo po pridaní biozložky norma nevraví.
Čo sa týka karbonizácie trysiek po pridaní malého množstva 2T oleja, s uvážením názoru (príspevok Sterndoctora) to nemusí byť nijak tragické. http://www.motor-talk.de/forum/2-takt-o ... tml?page=5
SHELL -28C
Protože předevčírem zavezli do čerpaček Benzina Vervu jen do -20ti, tak jsem vzal Shell do -28C. Motor je tak o 15% hlučnější a nejde tolik za plynem. Ale alespoň mi to nezmrzne.
Re: SHELL -28C
Mav píše:Protože předevčírem zavezli do čerpaček Benzina Vervu jen do -20ti, tak jsem vzal Shell do -28C. Motor je tak o 15% hlučnější a nejde tolik za plynem. Ale alespoň mi to nezmrzne.
..trocha mi to vysvetli prečo motor nejde tak za plynom v súvisosti s arktickou naftou..
Re: VERVA DIESEL
dobry vecer.zhruba pred osmi lety jsem si v MF precetl hodnocení kvality nafty ruzných pump,vcetně těch světovych.od té doby tankuji výhradně u Benziny,nejdrive Top Q,pak Vervu. první Octavii si ode mne koupil zkušeny automechanik,o druhou je take v pripadě prodeje zájem u odborníku. sam jsem si provedl zkousku na Vervu. nechal jsem auto stat venku pri -17 stupních,10 dnu.po kratkém otocení klíckem motor naskocil ihned.spotreba do 5ti litru.toto hodnocení pisi z presvědcení,urcitě ne jako reklamu.mam radost kdyz jsou ceské firmy srovnatelné a lepsí nez svetové.
Re: VERVA DIESEL
Porovnávat testy nafty z doby před 8 léty a srovnávat je s dnešní naftou je poněkud zavádějící. Tehdy ještě povinně neobsahovala biosložku, ta je v palivu povinně až od roku 2007.
Re: VERVA DIESEL
Pepane,výsledky testu jsou jistě dobré,ale jsi si jistý,že by to ta oktávka nedokázala s běžnou naftou?
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re:
tie hodnoty mazivosti neboli zo žiadneho prospektu ,bol to udaj od servisáka na čerpadlá Boscch,boli to akési všeobecné odporučania,niektoré modeli ale mali udaje mazivosti náročnejšie.Návštěvník píše:Súhlasím .Brembo.SV píše:mazivost paliva u comon rail musi byt minimalne pod 300 ,460 staci maximalne pre liazky,dokonca i rotacne cerpadla vyzaduju hodnoty pod 380. To ze norma CSN zostala stat v 80 rokoch netreba zdoraznovat,co sa tyka paliv. Na zvysenie mazivosti je i lepsi sposob ako olej,ktory karbonizuje vstrekovace.
Čosi preukazuje aj táto štúdia (aj keď už trochu "bradatá")
http://www.arb.ca.gov/fuels/gasoline/me ... 3bosch.pdf,
alebo máš aj iný - novší zdroj?
Aj keď sa na druhej strane často tvrdí, že prídavok biozložky robí s mazivosťou nafty priam zázraky, údajne zvyšuje hodnotu mazivosti až na 300 - 200 HFRR. Predsa len povinnosť výrobcu v zmysle EN 590 je dodržať hodnotu 460. O tom, či táto hodnota má byť dodržaná pred, alebo po pridaní biozložky norma nevraví.
Čo sa týka karbonizácie trysiek po pridaní malého množstva 2T oleja, s uvážením názoru (príspevok Sterndoctora) to nemusí byť nijak tragické. http://www.motor-talk.de/forum/2-takt-o ... tml?page=5
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta