VERVA DIESEL
Moderátor: Colommbo
Ak sa pančuje nafta, zrejme sa pančuje aj benzín. Potom to analogicky môže byť jeden z mnohých dôvodov, prečo nekupovať moderný (turbo) benzín.
A sme tam, kde sme boli. Naozaj ideálnym riešením by bolo "odťať drakovi hlavu". Bohužiaľ nepoctivým prepravcom aj predajcom napomáha aj legislatíva. Novinový článok s takouto témou len sucho skonštatuje : " Tri čerpačky na Chrudimsku (alebo hocikde inde) predávajú nekvalitné palivá, zistila to inšpekcia a rozdala najaké pokuty, bla, bla, bla ...".
Ak novinár, alebo inšpektor na základe rozboru nesmie pomenovať konkrétneho predajcu a prevádzku ktorú "načapali", tak (s prepáčením za výraz) je to impotentná informácia o ničom.
A sme tam, kde sme boli. Naozaj ideálnym riešením by bolo "odťať drakovi hlavu". Bohužiaľ nepoctivým prepravcom aj predajcom napomáha aj legislatíva. Novinový článok s takouto témou len sucho skonštatuje : " Tri čerpačky na Chrudimsku (alebo hocikde inde) predávajú nekvalitné palivá, zistila to inšpekcia a rozdala najaké pokuty, bla, bla, bla ...".
Ak novinár, alebo inšpektor na základe rozboru nesmie pomenovať konkrétneho predajcu a prevádzku ktorú "načapali", tak (s prepáčením za výraz) je to impotentná informácia o ničom.
Rozhodně nejsme, resp. tato analogie z hlediska event. následků neplatí, poněvadž v případě natankování pančovaného benzínu to téměř určitě pojede hůře, maximálně to nepojede vůbec, v žádném případě však nehrozí okamžité škody v řádu několika desítek tisíc Kč. A je úplně jedno, zda se jedná o moderní či nemoderní atmosférický benzín či dokonce turbobenzín!Anonymous píše:Ak sa pančuje nafta, zrejme sa pančuje aj benzín. Potom to analogicky môže byť jeden z mnohých dôvodov, prečo nekupovať moderný (turbo) benzín.
A sme tam, kde sme boli.
P.S.: Výjimku tvoří pouze motory GDI Mitsubishi, které jako jediné pracují s přímým vstřikováním a zároveň chudou směsí. Jenže ty jsou choulostivé zejména na obsah síry v palivu, to ostatní "pančování" jim zase až tak moc nevadí.
Re: Verva versus GLOBUS
Nejsem znalec, ale 300 litrů je sotva po dně cisterny, jestli zbytek dolije vodou, tak veze pouze znečištěnou vodu. Něco takového by podle mě ani nešlo spálitMav píše: 2) Pokud není pumpa hodně hlídaná, různé pečetě kvality atd, tak přepravce vypustí cca: 300 litrů paliva na cisternu a doleje to vodou.
Kdesi jsem našel, že cisterna uveze 34 tun paliva, tak baj oko 34 000litrů paliva.To by byl obsah nafty cca 0,009%
Re: Verva versus GLOBUS
Já to pochopil tak, že když odpustí z naftou naplněné cisterny 300 litrů oné nafty, a dolije to vodou.....skodovkar píše:Nejsem znalec, ale 300 litrů je sotva po dně cisterny, jestli zbytek dolije vodou, tak veze pouze znečištěnou vodu. Něco takového by podle mě ani nešlo spálitMav píše: 2) Pokud není pumpa hodně hlídaná, různé pečetě kvality atd, tak přepravce vypustí cca: 300 litrů paliva na cisternu a doleje to vodou.
Kdesi jsem našel, že cisterna uveze 34 tun paliva, tak baj oko 34 000litrů paliva.To by byl obsah nafty cca 0,009%
no to se mi nějak nezdá s tou vodou. Když to bude pumpa kam se vozí několikrát týdně, tak to bude mít zachvilku stejně v podzemní nádrži několik kubíků vody... a když to bude místní čerpačka tak, mu tam zachvilku nikdo nepřijede, protože budou mít pořád filtry plné vody.
Takže tudy asi cesta nevede. Bych řekl, že naopak tak místo 3000 l nafty tam nalijou např. hydraulický olej po životnosti. Prodává se tak okolo 8,- Kč za litr. Kolikrát je cejtit za autem, že jede na něco, kde je víc metylesteru než nafty. Taže si dotyčný zřejmě u místní no name pumpy kupuje v domění, že je to nafta, něco ani neví co... .
Co se lije do benzínu ted netuším. Dříve se tam lil Neraten. Tehdy do Naturalu. To byla docela "prdel", Když jsem u žigula vypnul na kopci klíček, pod kopcem motor pořád ještě "běžel" ... .
Takže tudy asi cesta nevede. Bych řekl, že naopak tak místo 3000 l nafty tam nalijou např. hydraulický olej po životnosti. Prodává se tak okolo 8,- Kč za litr. Kolikrát je cejtit za autem, že jede na něco, kde je víc metylesteru než nafty. Taže si dotyčný zřejmě u místní no name pumpy kupuje v domění, že je to nafta, něco ani neví co... .
Co se lije do benzínu ted netuším. Dříve se tam lil Neraten. Tehdy do Naturalu. To byla docela "prdel", Když jsem u žigula vypnul na kopci klíček, pod kopcem motor pořád ještě "běžel" ... .
Jo, ještě jsem zapoměl na to, že i do Vervy dávám 1,5 cm3 Wifu na litr + 100 cm3 plné syntetiky do dvoutaktu na 55 litrů nafty + 1,5 cm3 acetonu na 1 litr nafty. Když potřebuji, tak to má pocitově 10 -15kw navíc. ( jede to na těch 66kw dost dobře), a jinak na dálku šetří.
Jezdím tak již 3 -4? roky a gufera v motoru zatí OK.
Jezdím tak již 3 -4? roky a gufera v motoru zatí OK.
To na Tebe musí být u té pumpy pohled Jedna lahvička do nádrže, potom druhá, pak třetí..... Jen nechápu, proč tam liješ "100 cm3 plné syntetiky do dvoutaktu na 55 litrů nafty + 1,5 cm3 acetonu na 1 litr nafty" - což je na těch 55litrů nafty 82,5 cm3 acetonu - takže ve výsledku to, co ten olej namaže, ten aceton zase odmastí No, ještě že tam dáváš ten VIF.....Akorát by mě ještě zajímalo, když nepotřebuješ, kolik to má kW nepocitověMav píše:Jo, ještě jsem zapoměl na to, že i do Vervy dávám 1,5 cm3 Wifu na litr + 100 cm3 plné syntetiky do dvoutaktu na 55 litrů nafty + 1,5 cm3 acetonu na 1 litr nafty. Když potřebuji, tak to má pocitově 10 -15kw navíc. ( jede to na těch 66kw dost dobře), a jinak na dálku šetří.
Jezdím tak již 3 -4? roky a gufera v motoru zatí OK.
http://www.liqui-moly.cz/detail/prisada ... -zrychleni
http://www.fuelsaving.info/acetone.htm
JJ, 82,5 cm3 acetonu, a dělá to divy.
Namícháno mám v jedné lahvi 0,25l, na 50l, které obvykle tankuji to je akorát. Olej dávám proto, že v prémiových palivech není tolik biaosložky a síra byla z nafty téměř odstraněna - kvůli mazání čerpadla. A vzhledem k tomu, že motor vůbec nežere olej, tak 1 litr plné syntetiky na 10 000 km snad přírodu nezabije, protože motorka na 10 000 Km spálí 12, nebo 24 litrů mazacího oleje - 1:50 / 1:25 při spotřebě 5l /100. Na syntetiku mám skvělou cenu, jinak by to bylo drahé:)...
http://www.fuelsaving.info/acetone.htm
JJ, 82,5 cm3 acetonu, a dělá to divy.
Namícháno mám v jedné lahvi 0,25l, na 50l, které obvykle tankuji to je akorát. Olej dávám proto, že v prémiových palivech není tolik biaosložky a síra byla z nafty téměř odstraněna - kvůli mazání čerpadla. A vzhledem k tomu, že motor vůbec nežere olej, tak 1 litr plné syntetiky na 10 000 km snad přírodu nezabije, protože motorka na 10 000 Km spálí 12, nebo 24 litrů mazacího oleje - 1:50 / 1:25 při spotřebě 5l /100. Na syntetiku mám skvělou cenu, jinak by to bylo drahé:)...