Vaříme
Moderátor: Colommbo
Vaříme
Zdravím přátelé. Jel jsem si Fábií v koloně na Mošnov a velice dlouho jsem popojížděl (nikoliv jel). Ráno max. 15 stupňů. Najednou mi vylezla teplota vody až do červeného pole, začalo to pípat, tak jsem zapnul topení a odstavil to. Teplota velice rychle klesla.
A nyní otázka: Proč se větrák na chladiči netočil, ani když auto vařilo?
Prý by mohlo být poškozené čidlo , které jej spíná.
Vidí někdo jinou možnost?
A nyní otázka: Proč se větrák na chladiči netočil, ani když auto vařilo?
Prý by mohlo být poškozené čidlo , které jej spíná.
Vidí někdo jinou možnost?
Ak máš klimatizáciu, môže byť vadná aj jej riadiaca jednotka, ktorá spína ventilátor pri zapnutí klímy. Vyskúšaj funkčnosť samotného ventilátora, prepojením prívodov priamo na konektore snímača teploty chladiacej kvapaliny. (Druhý stupeň zapne pri zapnutom zapaľovaní.) Ak sa to zapne týmto prepojením na krátko, vymeň snímač teploty chladiacej kvapaliny.
Klimu nemám a díval jsem se na ty spínače a ono jich je více druhů jak dvourychlostní, tak jednorychlostní. Naštěstí jsou barevně odlišné. Takže to půjdu skouknout a uvidím. Možná to má na svědomí i dlouhou životnost ještě původního akumulátoru, protože to neběží po vypnutí motoru.
Asi při jednom vyměním i chladící kapalinu, která má už 7let.
Asi při jednom vyměním i chladící kapalinu, která má už 7let.
Re: Vaříme
Vypnul motor , nebo nechal na volnoběh ? A co termostat? Při 15-ti stupních by se to (i při popojíždění) mělo uchladit. Ale samozřejmě ten větrák se rozběhnout měl.....ten tu kontrolu/opravu chce taky.skodovkar píše:.....tak jsem zapnul topení a odstavil to.....
http://www.fridex.cz/index.asp?page=600&catalogItem=106skodovkar píše:....Asi při jednom vyměním i chladící kapalinu, která má už 7let......
Odstavil jsem to, ale pak mi došlo, že to je celé zadeklované a že neběží pumpa, tak jsem to nastartoval a topil.
Půjde tam G12, která tam byla. Při běžné jízdě to ničemu nevadí. Ale pokud stojí v koloně a pořád se rozjíždíš tak po druhém kilometru to šlo rychle nahoru.
Konstruktéři nezklamali! Opět přístup dokonale zatarasili a jelikož nervy mám jen jedny, tak to dám známému. Aneb proč nenacpat všechno do jednoho kouta, když na druhé straně mot. prostoru je místa na nákup
Svatá stovka! Jak by tam nešel chladič, tak dám nový řemen a hotovo
Půjde tam G12, která tam byla. Při běžné jízdě to ničemu nevadí. Ale pokud stojí v koloně a pořád se rozjíždíš tak po druhém kilometru to šlo rychle nahoru.
Konstruktéři nezklamali! Opět přístup dokonale zatarasili a jelikož nervy mám jen jedny, tak to dám známému. Aneb proč nenacpat všechno do jednoho kouta, když na druhé straně mot. prostoru je místa na nákup
Svatá stovka! Jak by tam nešel chladič, tak dám nový řemen a hotovo
Ano, byl jsem tam v sobotu. Podle mě skvělá akce, člověk si mohl ze země projít pumovnice na B-52 a zajezdil jsem si na Besipovském rádoby simulátoru dieselové fabie.
Co se týká techniky, tak Harier byl velice zajímavý, stíhačka co stojí ve vzduchu a dokonce i letí bokem. A nejlepší místo bylo před začátkem ranveje, stíhačku tak nízko nad hlavou nemám každý den. Byly tam taky různé složky armády,bojové ukázky, zásahy, záchranáři, celníci , Hyundai, koncern, Vondra...
Přišlo prý 105 000 lidí. Počasí skvělé, foukal příjemně svěží vítr. Akce byla asi do 18:00, ale vyjížděl jsem až v 19:00, protože i když hodně lidí odjelo dříve, tak zase fronta až na hlavní tah. Stálo se na travnaté ploše napravo od hlavní budovy.
Při onom přehřátí a krátce po něm jsem cítil celkem silné vibrace od kastle u plynového pedálu, zpět už nebyly. Cestou zpět už se jelo v koloně až do OV padesátkou, takže chladilo bez problému.
Pitrisi občas (když se snažím něco udělat na Fabii) kroutím hlavou nad některými řešeními konstruktérů. Nejvíce mě zatím naštval dekl vzduchového filtru, nebo výpustný šroub proklatě nízko na vaně(ideálně na kanál, ale stačí i podstavit). Naopak velice oceňuji skvělou dostupnost olejového filtru.
Co se týká techniky, tak Harier byl velice zajímavý, stíhačka co stojí ve vzduchu a dokonce i letí bokem. A nejlepší místo bylo před začátkem ranveje, stíhačku tak nízko nad hlavou nemám každý den. Byly tam taky různé složky armády,bojové ukázky, zásahy, záchranáři, celníci , Hyundai, koncern, Vondra...
Přišlo prý 105 000 lidí. Počasí skvělé, foukal příjemně svěží vítr. Akce byla asi do 18:00, ale vyjížděl jsem až v 19:00, protože i když hodně lidí odjelo dříve, tak zase fronta až na hlavní tah. Stálo se na travnaté ploše napravo od hlavní budovy.
Při onom přehřátí a krátce po něm jsem cítil celkem silné vibrace od kastle u plynového pedálu, zpět už nebyly. Cestou zpět už se jelo v koloně až do OV padesátkou, takže chladilo bez problému.
Pitrisi občas (když se snažím něco udělat na Fabii) kroutím hlavou nad některými řešeními konstruktérů. Nejvíce mě zatím naštval dekl vzduchového filtru, nebo výpustný šroub proklatě nízko na vaně(ideálně na kanál, ale stačí i podstavit). Naopak velice oceňuji skvělou dostupnost olejového filtru.
Dělat nějaké dny NATO zrovna v situaci, kdy se (prý) šetří až tak, že se zhasíná osvětlení na křižovatkách a řeší se aféry kolem armádních zakázek, mi nepřijde zrovna případné. A zrovna u nás, kde naše armáda samostatně s nikým bojovat nebude (ani nemůže) a dělá expediční sbory pro velkého bratra. Na ty darmoujídače a rozkradače ve velkém bych se nechtěl ani dívat, přestože technika mě zajímá.
Ale tohle "funguje" u téměř všech značek - něco se konstruktérům (z hlediska údržby) povedlo, a k něčemu, aby ses dostal, musíš "rozdělat půl auta".....skodovkar píše:Pitrisi občas (když se snažím něco udělat na Fabii) kroutím hlavou nad některými řešeními konstruktérů. Nejvíce mě zatím naštval dekl vzduchového filtru, nebo výpustný šroub proklatě nízko na vaně(ideálně na kanál, ale stačí i podstavit). Naopak velice oceňuji skvělou dostupnost olejového filtru.
V mém případě se jedná o třívál AWY (2003) s filtrem vzduchu v plastovém deklu motoru.
Sundání obnaší odpojení špinavé hadice a dalších hadiček od klapky, vyškubnutí ze 4 gumových průchodek, poté rozebrání spodní části, kterou drží 8 dlouhých vrutů, které je třeba všechny vyšroubovat. Poté vyměnit filtr a hurá poskládat dílce do sebe , přiložit na dekl a šroubovat a šroubovat. Pokud je dekl teplý, tak to jde, ale je-li zima, tak ty šrouby nejdou a nejdou. Pak nasadit na průchodky , připojit špinavou hadici a další hadičky ústící nad klapkou. Vypadá to takhle http://fabiahtp.wz.cz/index_soubory/motor%20stary.JPG
Konstruktéru tohoto řešení nas*at do ruk a nepustit k vodě! Snad ve všech škodovkách byly vždy použity samostatné boxy na klipsny nebo s centrálnm šroubem.
Co se týká světel tak jsem problém nikdy neměl (hubené ruce), snad jen kromě časté výměny. Jenom si často nejsem jistý, mám-li dole zapadlou velkou zadní krytku reflektrou před řidičem.
Sundání obnaší odpojení špinavé hadice a dalších hadiček od klapky, vyškubnutí ze 4 gumových průchodek, poté rozebrání spodní části, kterou drží 8 dlouhých vrutů, které je třeba všechny vyšroubovat. Poté vyměnit filtr a hurá poskládat dílce do sebe , přiložit na dekl a šroubovat a šroubovat. Pokud je dekl teplý, tak to jde, ale je-li zima, tak ty šrouby nejdou a nejdou. Pak nasadit na průchodky , připojit špinavou hadici a další hadičky ústící nad klapkou. Vypadá to takhle http://fabiahtp.wz.cz/index_soubory/motor%20stary.JPG
Konstruktéru tohoto řešení nas*at do ruk a nepustit k vodě! Snad ve všech škodovkách byly vždy použity samostatné boxy na klipsny nebo s centrálnm šroubem.
Co se týká světel tak jsem problém nikdy neměl (hubené ruce), snad jen kromě časté výměny. Jenom si často nejsem jistý, mám-li dole zapadlou velkou zadní krytku reflektrou před řidičem.