Vaříme

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Vaříme

Příspěvek od skodovkar »

Zdravím přátelé. Jel jsem si Fábií v koloně na Mošnov a velice dlouho jsem popojížděl (nikoliv jel). Ráno max. 15 stupňů. Najednou mi vylezla teplota vody až do červeného pole, začalo to pípat, tak jsem zapnul topení a odstavil to. Teplota velice rychle klesla.
A nyní otázka: Proč se větrák na chladiči netočil, ani když auto vařilo?
Prý by mohlo být poškozené čidlo , které jej spíná.
Vidí někdo jinou možnost? :shock:
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

To, že je špatné čidlo spínání větráku není nic neobvyklého, někdy stačí i vyčistit konektor, motorek odejde málokdy. Může být i přepálená pojistka, ale ve většině případů je špatné právě čidlo.
Slavo

Příspěvek od Slavo »

Ak máš klimatizáciu, môže byť vadná aj jej riadiaca jednotka, ktorá spína ventilátor pri zapnutí klímy. Vyskúšaj funkčnosť samotného ventilátora, prepojením prívodov priamo na konektore snímača teploty chladiacej kvapaliny. (Druhý stupeň zapne pri zapnutom zapaľovaní.) Ak sa to zapne týmto prepojením na krátko, vymeň snímač teploty chladiacej kvapaliny.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Klimu nemám a díval jsem se na ty spínače a ono jich je více druhů jak dvourychlostní, tak jednorychlostní. Naštěstí jsou barevně odlišné. Takže to půjdu skouknout a uvidím. Možná to má na svědomí i dlouhou životnost ještě původního akumulátoru, protože to neběží po vypnutí motoru.
Asi při jednom vyměním i chladící kapalinu, která má už 7let.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Vaříme

Příspěvek od Pitris »

skodovkar píše:.....tak jsem zapnul topení a odstavil to.....
Vypnul motor :( , nebo nechal na volnoběh :wink: ? A co termostat? Při 15-ti stupních by se to (i při popojíždění) mělo uchladit. Ale samozřejmě ten větrák se rozběhnout měl.....ten tu kontrolu/opravu chce taky.
skodovkar píše:....Asi při jednom vyměním i chladící kapalinu, která má už 7let......
http://www.fridex.cz/index.asp?page=600&catalogItem=106
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Odstavil jsem to, ale pak mi došlo, že to je celé zadeklované a že neběží pumpa, tak jsem to nastartoval a topil.
Půjde tam G12, která tam byla. Při běžné jízdě to ničemu nevadí. Ale pokud stojí v koloně a pořád se rozjíždíš tak po druhém kilometru to šlo rychle nahoru.
Konstruktéři nezklamali! Opět přístup dokonale zatarasili a jelikož nervy mám jen jedny, tak to dám známému. Aneb proč nenacpat všechno do jednoho kouta, když na druhé straně mot. prostoru je místa na nákup :evil:
Svatá stovka! Jak by tam nešel chladič, tak dám nový řemen a hotovo :lol:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

skodovkar píše:.....Aneb proč nenacpat všechno do jednoho kouta, když na druhé straně mot. prostoru je místa na nákup.....
.....třeba ještě jednoho motoru :lol: :lol: :lol: byl by z toho šestiválec 2.4 :wink: Ale nic ve zlým :twisted:
mipesa
Příspěvky: 765
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Příspěvek od mipesa »

Podle Tvého popisu to bude čidlo, ale jak říkáš práce pro vraha.
Nejel si na dny NATO? Já tam chtěl jet, ale když jsem slyšel, co tam má být lidí tak mě i přes lákadlo v podobě B-52 to odradilo.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Ta B 52 za ty kolony snad i stojí - super mašina :wink:
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Ano, byl jsem tam v sobotu. Podle mě skvělá akce, člověk si mohl ze země projít pumovnice na B-52 a zajezdil jsem si na Besipovském rádoby simulátoru dieselové fabie.
Co se týká techniky, tak Harier byl velice zajímavý, stíhačka co stojí ve vzduchu a dokonce i letí bokem. A nejlepší místo bylo před začátkem ranveje, stíhačku tak nízko nad hlavou nemám každý den. Byly tam taky různé složky armády,bojové ukázky, zásahy, záchranáři, celníci , Hyundai, koncern, Vondra...
Přišlo prý 105 000 lidí. Počasí skvělé, foukal příjemně svěží vítr. Akce byla asi do 18:00, ale vyjížděl jsem až v 19:00, protože i když hodně lidí odjelo dříve, tak zase fronta až na hlavní tah. Stálo se na travnaté ploše napravo od hlavní budovy.
Při onom přehřátí a krátce po něm jsem cítil celkem silné vibrace od kastle u plynového pedálu, zpět už nebyly. Cestou zpět už se jelo v koloně až do OV padesátkou, takže chladilo bez problému.

Pitrisi občas (když se snažím něco udělat na Fabii) kroutím hlavou nad některými řešeními konstruktérů. Nejvíce mě zatím naštval dekl vzduchového filtru, nebo výpustný šroub proklatě nízko na vaně(ideálně na kanál, ale stačí i podstavit). Naopak velice oceňuji skvělou dostupnost olejového filtru.
modelář

Příspěvek od modelář »

A úplně ze všeho nejdříve doporučuji zkontrolovat, zda víčko expanzky drží tlak.
Itall

Příspěvek od Itall »

Dělat nějaké dny NATO zrovna v situaci, kdy se (prý) šetří až tak, že se zhasíná osvětlení na křižovatkách a řeší se aféry kolem armádních zakázek, mi nepřijde zrovna případné. A zrovna u nás, kde naše armáda samostatně s nikým bojovat nebude (ani nemůže) a dělá expediční sbory pro velkého bratra. Na ty darmoujídače a rozkradače ve velkém bych se nechtěl ani dívat, přestože technika mě zajímá.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

skodovkar píše:Pitrisi občas (když se snažím něco udělat na Fabii) kroutím hlavou nad některými řešeními konstruktérů. Nejvíce mě zatím naštval dekl vzduchového filtru, nebo výpustný šroub proklatě nízko na vaně(ideálně na kanál, ale stačí i podstavit). Naopak velice oceňuji skvělou dostupnost olejového filtru.
Ale tohle "funguje" u téměř všech značek - něco se konstruktérům (z hlediska údržby) povedlo, a k něčemu, aby ses dostal, musíš "rozdělat půl auta".....
Itall

Příspěvek od Itall »

U Fábie I s původními čtyřválci Škoda je výměna oleje i filtru vzduchu celkem přístupná, ne? Daleko horší je výměna žárovky v levém předním světlometu, to je ňamka. Kdo má ruce jak lopaty nebo není dostatečně šikovný, tak se nechytá ani náhodou :D .
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

V mém případě se jedná o třívál AWY (2003) s filtrem vzduchu v plastovém deklu motoru.
Sundání obnaší odpojení špinavé hadice a dalších hadiček od klapky, vyškubnutí ze 4 gumových průchodek, poté rozebrání spodní části, kterou drží 8 dlouhých vrutů, které je třeba všechny vyšroubovat. Poté vyměnit filtr a hurá poskládat dílce do sebe , přiložit na dekl a šroubovat a šroubovat. Pokud je dekl teplý, tak to jde, ale je-li zima, tak ty šrouby nejdou a nejdou. Pak nasadit na průchodky , připojit špinavou hadici a další hadičky ústící nad klapkou. Vypadá to takhle http://fabiahtp.wz.cz/index_soubory/motor%20stary.JPG
Konstruktéru tohoto řešení nas*at do ruk a nepustit k vodě! Snad ve všech škodovkách byly vždy použity samostatné boxy na klipsny nebo s centrálnm šroubem.
Co se týká světel tak jsem problém nikdy neměl (hubené ruce), snad jen kromě časté výměny. Jenom si často nejsem jistý, mám-li dole zapadlou velkou zadní krytku reflektrou před řidičem.
Odpovědět