I kdyby teoreticky tlak nedrželo, tak čidlo musí ventilátor spustit!modelář píše:A úplně ze všeho nejdříve doporučuji zkontrolovat, zda víčko expanzky drží tlak.
Ale mělo by být OK, protože úbytek je minimální.
Moderátor: Colommbo
No a pokud je to tak, jak píšeš, pak jde o naprosto nevyhovují řešení!skodovkar píše:Ono čidlo pro ventilátor se nachází v chladiči nikoliv v té "expanzce" , na ní je čidlo teploty kapaliny. Čidlo pravděpodobně není tlakové, takže by se ventilátor měl spustit. Protože záleží jen a pouze na teplotě.
A souhlasím, že je to velice komplikované řešení.
No, zase až tak geniální to nebylo, poněvadž to ubítalo na výkonu (v max. otáčkách údajně 5 PS) i bez toho dost slabého motoru a hlavně to chladilo i za situace, kdy to nebylo potřeba. Ve stejné době už měl např. Fiat Polski 1500 spínač (ano, v chladiči ), který ovládal elektromagnetickou spojku na řemenici vrtule chladiče.skodovkar píše: A to nemluvě o geniálním chlazení, které bylo přímo úměrné otáčkám motoru a byl-li chladící okruh v pořádku (bez kamene a těsnící, nezavzdušněný), tak to uchladil
půskodovkar píše:Myslím si, že většina vařičů neměla okruh v očekávaném stavu. Mám dojem, že později se dávaly větší lopatky do pump.