Úspora paliva (nejen) volbou vhodnych pneumatik

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
modelář

Příspěvek od modelář »

Itall píše:Ten vliv pneu na spotřebu z ekologických důvodů se mi zdá přehnané sledovat, páč je malý. A jestli není, tak si to každý zhodnotí sám.
Zhodnotil jsem to tak, že je až překvapivě (tedy alespoň z mého pohledu) velký, což mi prostě nějak nesedí... :? Naopak jsem zatím nikdy nezaregistroval žádný praktický efekt "CO2 šetřících" gum (na služebních vozech), snad kromě výrazně horších vlastností, hlavně na mokru, už někdy ve dvou/třech letech stáří pneu i při ještě dostatečně slušném stavu dezénu. :twisted:
Itall píše:Naopak považuji za celkem prospěšné sledování průměrné spotřeby u jednotlivých značek (něco takového snad probíhá)...
Ano, některé značky to řeší tak, že prodávají "okrášlené" Smarty pod svou značkou, aby si mohly započítat jejich deklarovanou nízkou (v reálu však naopak velmi špatnou - vzhledem k velikosti a určení vozu) spotřebu do celkové bilance, a to právě proto, aby nemusely dělat tohle -
Itall píše:...omezování obludných motorů s obludnou spotřebou u obludných aut. Jestli automobilka z tohoto důvodu např. stáhne nějaký šestilitrový zážehový dvanáctiválec nebo pětilitrový desetiválec apod. a movitý zákazník z toho důvodu už nezrychlí z 0 na stovku za 5 sec., ale za 8, nebo bude možná muset jezdit na naftu...
:evil:
modelář

Příspěvek od modelář »

skodovkar píše:Pánové, nejlepší je jet plynulou vyrovnanou jízdou a "neřídit auto"...Plynulá, předvídavá a defenzivní jízda je nejlepší recept na nízkou spotřebu :wink:
Naprosto souhlasím! Dnes jsem s dámou za volantem zažil pravý opak. Ostatně ne nadarmo jí vydrží brzdové destičky čtvrtinu toho, co mně. A to navzdory tomu, co jsem tu kdy napsal o mém stylu jízdy! Totiž já když už se např. rozhodnu předjíždět, tak mám ten manévr pečlivě rozplánovaný předem, takže se mi prakticky nestává, že bych každý druhý započatý předjížděcí manévr předčasně ukončoval brzděním "na krev". :P Nebo když už motor vytočím, následuje vždy přeřazení na vyšší kvalt, nikoli prudké ubrání plynu, jelikož "se jaksi dodatečně přišlo na to", že vpředu je vlastně nějaká překážka... (která tam ovšem byla už před onou zcela zbytečnou akcelerací) :twisted:
modelář

Příspěvek od modelář »

Itall píše:Plynulou jízdou se ušetří dost, ale nesmíš za sebou mít modeláře, páč by ho kleplo.
Ne z plynulé jízdy, ale ze stejnotempařství! A v tom je rozdíl asi tak stejně velký, jako mezi oním gurmánem a sběratelem z jiného vlákna zdejší aktuální diskuse. :lol:
modelář

Příspěvek od modelář »

skodovkar píše:...Pokud by se jezdilo na spotřebu, tak odpor vzduchu je jeden z nejvýznamějších faktorů.
Jo, protivítr je sviňa!
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..to modelář nejako často sa stavaš spolujazdcom v aute ktore šoferujú ženy!! ja ked nemuim tak do auta so ženou nesadam,iba ked som ja šofer a žena sa venuje najkej tvorivej činnosti s hlavou pod volantom :twisted:


..bohužial jedna velka chyba EKO Pneu je ta že stale nemajú EKO Cenu
modelář

Příspěvek od modelář »

emge píše:
skodovkar píše:Při akceleraci se znatelně zvyšuje aktuální spotřeba, naopak pokud jedu po rovné cestě, vhodnou rychlostí, tak spotřeba bude dodávána jen a pouze na udržení dané rychlosti.
Práve na to som chcel poukázať. Ak akceleruješ rýchlejšie, budeš mať vyššiu aktuálnu spotrebu počas akcelerácie, ale skôr dosiahneš rýchlosť, pri ktorej budeš mať nižšiu spotrebu a výsledná priemerná spotreba bude podobná.

Extrémne "plynulá" jazda s veľmi pomalou akceleráciou preto nemusí viesť k reálnej úspore paliva. To, čo "stratíš" pri akcelerácii, získaš pri následnej ustálenej jazde a môže sa vrátiť pri decelerácii. Proste na presun z jedného miesta na druhé potrebuješ určitú energiu a ak chceš jazdiť úsporne, potrebuješ len eliminovať straty energie. A pri tom nemusíš výrazne obmedzovať seba, ani ostatných vodičov.
Mám prakticky vyzkoušeno na řadě aut (a čím modernější, tím více to funguje!), že z hlediska spotřeby je výhodnější rychle akcelerovat na nižší kvalt, a pak tam rovnou hodit třeba o dva stupně vyšší a na něj už jen mírným lechtáním pedálu plynu udržovat rychlost, než se snažit co nejplynuleji zrychlovat na vyšší kvalt. Zároveň tím nechci tvrdit, že to platí vždy a za všech okolností pro všechna auta.
modelář

Příspěvek od modelář »

bjukemen píše:..to modelář nejako často sa stavaš spolujazdcom v aute ktore šoferujú ženy!!
Dospěl jsem do stadia, kdy se rád nechám svézt a nemuset se přitom o nic starat. Ale ty nervy... :lol:
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..no to hej ale podla mna je to takto ešte horšie lebo z a tie nervy to asi nestojí...
modelář

Příspěvek od modelář »

skodovkar píše:Pokud to budu laboratorně pitvat, tak nemáš zcela pravdu. Za prvé, při rychlé akceleraci toho vyletí dost výfukem. Za druhé dosáhnu dříve vyšší rychlosti, ale jelikož odpor vzduchu stoupá exponenciálně(!) s rychlostí, tak budu muset dříve překonávat vyšší odpor vzduchu, než bych musel při pomalé akceleraci. Teoreticky by pak bylo ideální zrychlovat po celou dobu jízdy :lol: (jen doufám, že to modelář nečte :D )
Čtu a jen tiše zírám... :shock: :) Ale chápu, co jsi tím chtěl říct: problém je pouze v tom, že se Ti poněkud "rozešly časy" (abys mohl srovnávat). :lol:
modelář

Příspěvek od modelář »

bjukemen píše:..no to hej ale podla mna je to takto ešte horšie lebo z a tie nervy to asi nestojí...
To je věcí přizpůsobivosti a zvyku. Potíž nastává v momentě, kdy se cestou zjistí, že desky jsou už až na kov, a zpáteční cesta je pak na mě, pokud možno bez použití brzd, což je v horách docela potíž... (konkrétní dnešní, resp. již včerejší zkušenost)
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

modelář píše:[
To je věcí přizpůsobivosti a zvyku. Potíž nastává v momentě, kdy se cestou zjistí, že desky jsou už až na kov, a zpáteční cesta je pak na mě, pokud možno bez použití brzd, což je v horách docela potíž... (konkrétní dnešní, resp. již včerejší zkušenost)
..teraz neviem či sa mam smiať alebo plakať,každopadne si sa dopravil cely a v zdraví a to je hlavné...
Naposledy upravil(a) bjukemen dne čtv led 20, 2011 0:39, celkem upraveno 1 x.
modelář

Příspěvek od modelář »

skodovkar píše:Hm , jak bych ti to vysvětlil. Modelář by jistě mohl vyprávět hodně o odporu vzduchu.
Pro pořádek to znovu zopakuji: Je to sviňa a nic se mu nevyrovná! :evil:
modelář

Příspěvek od modelář »

To bjukemen: A aby toho nebylo málo, kdo myslíš, že to bude opravovat?
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..hehe no komu lepšie ako Tebe :D :D
modelář

Příspěvek od modelář »

Pkod píše:
Itall píše:skodovkar: To máš sice pravdu, ale nikdo z tzv. chytrých Ti to tady neuzná.
Ja, ja se hlasim... Souhlasim.
Plynula jizda je zakladni pravidlo, jak udrzet nizkou spotrebu. Pridal bych primerenou rychlost... Ja nemam problem takto jezdit a doufam, ze v provozu nejsem pro vetsinu ostatnich problem ja :)
Tak o tomhle je přesvědčena naprostá většina stejnotempařů! A že stejnotempařství je recept na nízkou spotřebu, to klidně potvrdím údajem o mém minimálním průměru (byť jen na bázi nějakých 80 km) 6,8 l/100 km (při deklarovaném průměru 9,1), čehož se mi podařilo dosáhnout právě tímto způsobem.
Odpovědět