Itall píše:Ten vliv pneu na spotřebu z ekologických důvodů se mi zdá přehnané sledovat, páč je malý. A jestli není, tak si to každý zhodnotí sám.
Zhodnotil jsem to tak, že je až překvapivě (tedy alespoň z mého pohledu) velký, což mi prostě nějak nesedí...
Naopak jsem zatím nikdy nezaregistroval žádný praktický efekt "CO2 šetřících" gum (na služebních vozech), snad kromě výrazně horších vlastností, hlavně na mokru, už někdy ve dvou/třech letech stáří pneu i při ještě dostatečně slušném stavu dezénu.
Itall píše:Naopak považuji za celkem prospěšné sledování průměrné spotřeby u jednotlivých značek (něco takového snad probíhá)...
Ano, některé značky to řeší tak, že prodávají "okrášlené" Smarty pod svou značkou, aby si mohly započítat jejich deklarovanou nízkou (v reálu však naopak velmi špatnou - vzhledem k velikosti a určení vozu) spotřebu do celkové bilance, a to právě proto, aby nemusely dělat tohle -
Itall píše:...omezování obludných motorů s obludnou spotřebou u obludných aut. Jestli automobilka z tohoto důvodu např. stáhne nějaký šestilitrový zážehový dvanáctiválec nebo pětilitrový desetiválec apod. a movitý zákazník z toho důvodu už nezrychlí z 0 na stovku za 5 sec., ale za 8, nebo bude možná muset jezdit na naftu...