Ahojte ve spolek. Nedávno jsem si při dolévání oleje všiml, že na dně kanystru je jakýsi šlem/usazenina viz. foto. Jedná se o olej Mobil1 ESP 5W-30. Před tím jsem u Castrolu nic takového neviděl. Máte pro to nějaké vysvětlení Olej je z minulého roku uchovávaný při konstatní teplotě kolem 15 stupňů.
https://photos.app.goo.gl/FhtXRsFKoQv6H1bj7
Úsady v kanystru od oleje Mobil1
Moderátor: Colommbo
Re: Úsady v kanystru od oleje Mobil1
tazko povedat. ja som nikdy neskumal vnutro kanystrov, ze ci su tam usady.
ak balenie nema znaky falzifikatu, ostal by som v klude.
ak balenie nema znaky falzifikatu, ostal by som v klude.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Úsady v kanystru od oleje Mobil1
Případné zakalení nebo úsady jsou přírodním dějem a na kvalitu výrobku nemají vliv.
A zkusím to rozvést v teoretické rovině. Při výrobě olejů se míchají základové oleje a aditiva. Jelikož se jedná o průmyslovou velkovýrobu, velmi malé částice prochází relativně hrubými filtry při konečné manipulaci s produktem. Takže po roce, se v sedimentujícím oleji se mohou nalézt kaly/šlemy/usazeniny. Technicky nevidím problém, vzhledem k velikosti částic bez problémů projdou standartním olejovým filtrem. Podobně bych asi po roce sedimentace nalezl zbytky i v motorové naftě i přesto, že je výdejní stojan je osazen filtrem.
A zkusím to rozvést v teoretické rovině. Při výrobě olejů se míchají základové oleje a aditiva. Jelikož se jedná o průmyslovou velkovýrobu, velmi malé částice prochází relativně hrubými filtry při konečné manipulaci s produktem. Takže po roce, se v sedimentujícím oleji se mohou nalézt kaly/šlemy/usazeniny. Technicky nevidím problém, vzhledem k velikosti částic bez problémů projdou standartním olejovým filtrem. Podobně bych asi po roce sedimentace nalezl zbytky i v motorové naftě i přesto, že je výdejní stojan je osazen filtrem.
Re: Úsady v kanystru od oleje Mobil1
Před použitím protřepat, nemíchat.
Teď vážně. Již léta používám tento olej do dvou aut a nikdy jsem si toho nevšiml.
Teď vážně. Již léta používám tento olej do dvou aut a nikdy jsem si toho nevšiml.
Re: Úsady v kanystru od oleje Mobil1
Právě, že už je to druhý nebo třetí kanystr u kterého jsem na to narazil, ani u Shellu, Castrolu, Yacca jsem nic takového nepozoroval, tak mi to lehce zaskočilo...
Re: Úsady v kanystru od oleje Mobil1
Bio:Tvoja teoretická rovina je trochu pokrivená ,keďže dávam množstvo olejov na tribo rozbor a dávam vždy nový olej plus použitý, donesú mi vzorky v čistých sklenených fľaskach ,ja odoberiem potrebné množstvo do dozičiek na to určených a posielam do laborky.Vždy vo fľaši ostane a schválne som bol pozrieť,no v žiadnom nieje usadenina ani nič podobné a to sú tam už pár rokov.Pre hnidopichov ,výška hladiny vo fľaškach je od 5 do 10 cm.Dokonca7ročný Castrol je na nerozoznanie od týždeň starého čo budem posielať.
Re: Úsady v kanystru od oleje Mobil1
To: kater - je to teoretická rovina. Předpokládám, že vzorek nového oleje není odebírán ode dna. A máš originální plastové obaly?
Re: Úsady v kanystru od oleje Mobil1
ked to takto hromadne posielas, asi oleje budu do strojov, nie (sukromnych) aut? mam na mysli rozdielne
chemicke zlozenie.
chemicke zlozenie.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Úsady v kanystru od oleje Mobil1
Posielam z rodiny a známym oleje z osobákov.