Ubývání oleje

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Antonín Plhal

Příspěvek od Antonín Plhal »

Itall píše: proč si stále kupuješ Fordy? Není to žádný rejpanec, fakt mě to zajímá. :D
Jak mi jednou něco přiroste k srdci, je to na celý život. Já už jsem takovej. Před časem jsem měl starou Fiestu. Když jsem ji prodal, měl jsem vyhlídnutou Astru 5dv. To nějak nevyšlo a nachomejtl jsem se k tomu Mondeu. Sloužilo osm let. Samozřejmě to nějaký mouchy mělo. Ale pokud se o auto průběžně staráš, bude ti sloužit dobře. A taky že sloužilo. Na to, kolik mělo nalítáno (340000km), tak měl Monty dobrý srdce a i letos jsme s ním byli počtvrté v Chorvatsku. A to musím říct, že na dálnici odtahovali daleko novější auta.

Měl jsem z jara problém s únikem oleje, což jsem řešil i zde na fóru. Nakonec jsem si olej sám objednal a nechal nalít, což problém vyřešilo. Nyní ale po současné zkušenosti nemohu s jistotou říct, jestli to vůbec bylo stářím motoru, nebo tím, co tam mechanici lijou. Teď mi tvrdil, že používá Castroll, na štítku jsem měl po výměně napsáno Starline a tvrdil mi, že tam dal Texaco.

Takže asi tak:
dneska Esso, zítra Valvoline a včera Castroll. Jak u vietnamců na stánku. Vsadím se, že vše z jednoho sudu.

Takže jelikož vím, že ten 1.8 16V Zetec byl dobrej motor, ale chtěli jsme teď po osmi letech něco novějšího, rozhodl jsem se, že půjdu do toho samého motoru. Navíc jsem chtěl stejně velkej kufr, jako u mého Mondea 5dv.

Tak jsme pořídili Focuse kombi 2004 s motorem 1.8 Zetec-E 16V. Což byl docela problém. 3/4 Focusů kombi je v naftě. Z toho, co mi zbyde je 3/4 v 1.6, něco málo ve verzi 2.0 a teprve ten zbytek ve verzi 1.8. Ale jak říkám, je to dobrej motor. Navíc podvozek Focuse je velmi slušný, pěkně sedí.

Tak jsem si za tu dobu na Fordy zvykl. Dokud senenajde vysloveně důvod, proč bych měl na Fordy zanevřít, nebudu měnit. Nemám to zapotřebí.

Jak říkám každýmu, to že mám Fordy neznamená, že jiný auta jsou špatný.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27656
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Antonín Plhal píše:Děkuji, ne. Stále jsem se pouze asi o 10 příspěvků zpět dozvěděl jen to, že pokud tento po 500km vyleji, udělám slušný výplach motoru. Ale nikdo mi to nepotvrdil.
Od ostatních vím:
Kde má fábie filtr, kdo má doma jámu a spoustu jiných užitečných zajímavostí, na které jsem se neptal.
Připadám si jak v hospodě, kde každej jede jen tu svou písničku.
Dotaz zněl:
Vyleju olej nevím jaké značky, vyměním filtr a dám originál Ford 5w30, jestli nedojde k nějakému konfliktu s třeba zbytky toho dosavadního. jen o to mi jde.
Sice pozdě, ale "přidám" se taky: Nic by se stát nemělo, pokud použiješ po tom Starline, Texacu, Castrolu, nebo něčem jiným origo Ford 5w30, protože A3 (ty 5w40) jsou kvalitnější, než A1 (5w30 - Ford / a pokud to neteče, a budeš jezdit převážně krátké jízdy, nic proti 5w30 A1), ale já bych Starline (nebo co za značku - kterou vlastně - tam nalili - to taky hovoří o solidnosti servisu :( ) "bral" jako vhodný "proplach" čerstvě koupené ojetiny; ale viděl bych to jako modelář - vhodnější (a obzvláště při letním zatížení) by byl 5w40
mikra

Příspěvek od mikra »

vypustit a nechat vykapat (já nechávám 4 hodiny)..

Taky jsem nechával vykapávat klidně celou noc a měl radost z každé kapky vyjetého oleje co nezůstala v motoru........ Jenže pak jsem zjistil, že v motoru i tak zůstává tak půllitru vyjetého oleje a pár kapek to nezachrání. Teď raději motor na startér protočím a ze závitu na filtr vyflusne (do připravené plechovky) tak 2-3 deci toho největšího hnusu
modelář

Příspěvek od modelář »

To mikra: Má to jedno úskalí - zavzdušnění hydroštelů, což může do doby jejich opětovného natlakování olejem vést k přidření, přičemž "řešení" je hódně drahé.
Pkod

Příspěvek od Pkod »

modelář píše:To mikra: Má to jedno úskalí - zavzdušnění hydroštelů, což může do doby jejich opětovného natlakování olejem vést k přidření, přičemž "řešení" je hódně drahé.
Ne ze bych se chtel hadat, ale jak se do hdr. dostane vzduch, kdyz v olejovem systemu neni tlak?

Ja delam tu horsi variantu, ale ekologictejsi :). Na starter motor protocim i s puvodnim filtrem. Tam bych ten vzduch pochopil. Zatim jsem ale problem nemel.
modelář

Příspěvek od modelář »

To Pkod: Ten vzduch se tam samozřejmě dostane vždy, když dojde k demontáži olej. filtru a tím i k přerušení olejového sloupce v systému mazání. Jenže odstranění zbytkového oleje mezi olej. čerpadlem a filtrem "Ombrého metodou" způsobí, že toho vzduchu se tam dostane ještě více, resp. déle trvá, než se olej. čerpadlo tzv. chytne a systém mazání natlakuje: dle mé empirické zkušenosti min. dvojnásobně. Naopak zalití nového filtru olejem ještě před jeho montáží, samozřejmě pokud je na motoru umístěn tak, aby to vůbec mělo smysl, tj. aby při manipulaci s filtrem zase nevytekl, výrazně zkrátí dobu, po kterou se dutinám, v nichž jsou hydroštely uloženy, nedostává tlaku oleje, přičemž tlak vzduchu, který tam navíc nepatří, to nezachrání.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27656
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

modelář píše:.....Naopak zalití nového filtru olejem ještě před jeho montáží, samozřejmě pokud je na motoru umístěn tak, aby to vůbec mělo smysl, tj. aby při manipulaci s filtrem zase nevytekl.....
Ač se to na první pohled nezdá, tak do filtru "klasické osobní" velikosti se vejde kolem třech deci oleje, které, když se filtr nenaplní před montáží, mohou v motoru při prvním startu po výměně oleje - "časově" - chybět.....
.....a já, když měním olej, tak i u auta, kde je filtr umístěn tak, že při montáži hrozí ono vylití nového oleje, tak ten filtr tím novým olejem naplním, ale jen toliko, co "nacucne" filtrační papír.....
Durex

Příspěvek od Durex »

Pitris píše:Ač se to na první pohled nezdá, tak do filtru "klasické osobní" velikosti se vejde kolem třech deci oleje, které, když se filtr nenaplní před montáží, mohou v motoru při prvním startu po výměně oleje - "časově" - chybět....
Já si nedovedu představit, že vypustím olej,vyměním filtr,naleju novej olej a pak už si nezkontroluju jeho stav po nastartovaní ...
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27656
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Já to "časově" chybět myslel tak, že při prvním startu, pokud se nenaplní filtr olejem ještě před montáží, tak trvá o hodně déle, než se naplní olejem celý motor, protože se napřed musí naplnit - a "nacucnout" ten filtr.
Durex

Příspěvek od Durex »

Aha, tak to jsem špatně pochopil :lol: Jinak samozřejmně taky naplním filtr dřív,než ho namontuji,nicméně rozdíl mnou pozorovaný je tak 1s. Ale jde o motor a každá byť sebemenší chvilka bez dostatečného množství nebo tlaku oleje se nenávratně podépíše...
Itall

Příspěvek od Itall »

Lidi neblázněte, pokud je motor běžně používaný, pak je na zaolejovaných místech olejový film, který těch pár sekund stačí na to, aby se zmenšilo tření a vše běželo bez poškození. Uvědomte si, že např. sportovní dvoutakty, mazané směsí oleje a benzinu, běží beze škod s daleko vyšším výkonem a otáčkami a na směsi pohmatem prakticky nepoznáte, že je tam olej.
Durex

Příspěvek od Durex »

Tady jde hlavně o ten pocit, že víc udělat pro motor už nejde :wink:
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Přesně bych souhlasil s Itallem. Babrat se s olejovým filtrem nemá reálný smysl, protože olejový film tam je a na tu chviličku vystačí. Určitě nikdo nestartuje s plným plynem po výměně oleje.
modelář

Příspěvek od modelář »

Já ten filtr také před montáží neplním, ale po výměně oleje/filtru mi výrazně cvakají hydroštely, vždy tak 20-25 sec, samozřejmě na volnoběh. "Ombrého metodu" jsem vyzkoušel, ale nezpozoroval jsem nějaký rozdíl (přinejmenším opticky), mezi tím, co jsem vypustil z vany, a tím, co vyšlo z díry pod filtrem. Zato hydroštely cvakaly dobrou minutu.

Můj známý, fanda do sporťáků, inspirován "návodným videem" na Youtube, u příležitosti výměny vaček za "ostřejší", pečlivě vyprázdnil všechny hydroštely, aby po nastartování nedošlo k "ohnutí" ventilů (tedy alespoň dle slovního doporovodu k tomu videu). No a po nastartování většinu z nich okamžitě přidřel, poněvadž se jim nedostávalo mazání a sám výrobce motoru ve všech dílenských manuálech zdůrazňuje, že hydroštely je třeba před montáží v každém případě naplnit: pokud to nejde přímo olejem, tak alespoň naftou. Samozřejmě je nutno také zalít "díry", v nichž jsou ta hydra uložena.
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Příspěvek od NOVON »

Antonín Plhal píše:Jak jsem psal:
1.8 Zetec-E 16V, 86000km
= benzin od Forda
Motor je jako nový, spaluje výborně. Specifikace od Forda říká, že 5w30, WSS-M2C913-B.
Dokud jsem měl Mondeo s tímto motorem a mělo nalítáno 340.000km, byla situace jiná. Teď jsem pořídil Focuse se stejným motorem, co má najeto mnohem méně.
Myslíte,že je to stejný motor???
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Odpovědět