Jak mi jednou něco přiroste k srdci, je to na celý život. Já už jsem takovej. Před časem jsem měl starou Fiestu. Když jsem ji prodal, měl jsem vyhlídnutou Astru 5dv. To nějak nevyšlo a nachomejtl jsem se k tomu Mondeu. Sloužilo osm let. Samozřejmě to nějaký mouchy mělo. Ale pokud se o auto průběžně staráš, bude ti sloužit dobře. A taky že sloužilo. Na to, kolik mělo nalítáno (340000km), tak měl Monty dobrý srdce a i letos jsme s ním byli počtvrté v Chorvatsku. A to musím říct, že na dálnici odtahovali daleko novější auta.Itall píše: proč si stále kupuješ Fordy? Není to žádný rejpanec, fakt mě to zajímá.
Měl jsem z jara problém s únikem oleje, což jsem řešil i zde na fóru. Nakonec jsem si olej sám objednal a nechal nalít, což problém vyřešilo. Nyní ale po současné zkušenosti nemohu s jistotou říct, jestli to vůbec bylo stářím motoru, nebo tím, co tam mechanici lijou. Teď mi tvrdil, že používá Castroll, na štítku jsem měl po výměně napsáno Starline a tvrdil mi, že tam dal Texaco.
Takže asi tak:
dneska Esso, zítra Valvoline a včera Castroll. Jak u vietnamců na stánku. Vsadím se, že vše z jednoho sudu.
Takže jelikož vím, že ten 1.8 16V Zetec byl dobrej motor, ale chtěli jsme teď po osmi letech něco novějšího, rozhodl jsem se, že půjdu do toho samého motoru. Navíc jsem chtěl stejně velkej kufr, jako u mého Mondea 5dv.
Tak jsme pořídili Focuse kombi 2004 s motorem 1.8 Zetec-E 16V. Což byl docela problém. 3/4 Focusů kombi je v naftě. Z toho, co mi zbyde je 3/4 v 1.6, něco málo ve verzi 2.0 a teprve ten zbytek ve verzi 1.8. Ale jak říkám, je to dobrej motor. Navíc podvozek Focuse je velmi slušný, pěkně sedí.
Tak jsem si za tu dobu na Fordy zvykl. Dokud senenajde vysloveně důvod, proč bych měl na Fordy zanevřít, nebudu měnit. Nemám to zapotřebí.
Jak říkám každýmu, to že mám Fordy neznamená, že jiný auta jsou špatný.