Ubývání oleje
Moderátor: Colommbo
To Itall: Nesmíš všechno posuzovat podle izolované zkušenosti s jedním motorem v jednom typu vozu! To takový filtr schovaný vysoko na příčně umístěném motoru pod sacím traktem ze strany motorové přepážky, když pod tím filtrem překáží alternátor a ze zhora k němu nejenže není žádný přístup, ale ani nepoznáš, že tam vůbec je, to je opravdová lahůdka. A málem bych zapomněl na kompletní zakrytování motorového prostoru zespodu...
Ale doufám tu neřešíme, kdo má zespoda kryt na motoru a kdo zase jámu v garáži.
Takže když po 500km (jedu už na výměnu zítra) vyměním ten, co tam mám jako nový, údajně Texaco 5w40, podle etikety ale Starline 5w40, vypustí mi ho v servisu, vymění filtr a dám tam Motorcraft 5w30, nestanou semi tam nějaké sraženiny, nebo jiná komplikace? O to mi jde.
Takže když po 500km (jedu už na výměnu zítra) vyměním ten, co tam mám jako nový, údajně Texaco 5w40, podle etikety ale Starline 5w40, vypustí mi ho v servisu, vymění filtr a dám tam Motorcraft 5w30, nestanou semi tam nějaké sraženiny, nebo jiná komplikace? O to mi jde.
Záleží na tom, co je to za motor a kolik má nalítáno. Já bych si tam už 5w30 A1B1 nikdy nedal!Můžeš mít větší spotřebu oleje a vetší opotřebení motoruAntonín Plhal píše:Ale doufám tu neřešíme, kdo má zespoda kryt na motoru a kdo zase jámu v garáži.
Takže když po 500km (jedu už na výměnu zítra) vyměním ten, co tam mám jako nový, údajně Texaco 5w40, podle etikety ale Starline 5w40, vypustí mi ho v servisu, vymění filtr a dám tam Motorcraft 5w30, nestanou semi tam nějaké sraženiny, nebo jiná komplikace? O to mi jde.
Děkuji, ne. Stále jsem se pouze asi o 10 příspěvků zpět dozvěděl jen to, že pokud tento po 500km vyleji, udělám slušný výplach motoru. Ale nikdo mi to nepotvrdil.
Od ostatních vím:
Kde má fábie filtr, kdo má doma jámu a spoustu jiných užitečných zajímavostí, na které jsem se neptal.
Připadám si jak v hospodě, kde každej jede jen tu svou písničku.
Dotaz zněl:
Vyleju olej nevím jaké značky, vyměním filtr a dám originál Ford 5w30, jestli nedojde k nějakému konfliktu s třeba zbytky toho dosavadního. jen o to mi jde.
Od ostatních vím:
Kde má fábie filtr, kdo má doma jámu a spoustu jiných užitečných zajímavostí, na které jsem se neptal.
Připadám si jak v hospodě, kde každej jede jen tu svou písničku.
Dotaz zněl:
Vyleju olej nevím jaké značky, vyměním filtr a dám originál Ford 5w30, jestli nedojde k nějakému konfliktu s třeba zbytky toho dosavadního. jen o to mi jde.
nevím jaké přebalené značky... A jsme zase u té hospodské písničky.Antonín Plhal píše:Vyleju olej nevím jaké značky, vyměním filtr a dám originál Ford 5w30
Moje zcela konkrétní rada proto zní: nechat tam ten olej, co je tam teď, takových 2-5 tis. km a potom tam dát olej známého původu, resp. značky, a to nejlépe opět v SAE 5W-40 ACEA A3!
To Vám nikdy nikdo s jistotou neřekne, ale pravděpodobnost nějakého problému je mizivá.
Sraženiny pochybuji, ale dojde bezpodmínečně k malému znehodnocení oleje olejem starým. Čím více starého tam zůstane, tím více se nový "poškodí". To už bych se spíše bál uvolnění úsad, ale v těchto kilometrech tam sotva něco bude.
Proto projet, dát tomu kapky, vypustit a nechat vykapat (já nechávám 4 hodiny). Dát nový filtr, zavřít a nalít.
Problém je, že v servise si s tím tak hrát nebudou a nezbyde Vám než doufat, že olej alespoň vyměnili.
Našel jsem Q8 Formula Techno 5W/30 (prý se už nevyrábí) ale splňuje normu.
Hlavně si tam nenechej dát Magnatec, který jak se dívám taky splňuje normu a SAE.
Sraženiny pochybuji, ale dojde bezpodmínečně k malému znehodnocení oleje olejem starým. Čím více starého tam zůstane, tím více se nový "poškodí". To už bych se spíše bál uvolnění úsad, ale v těchto kilometrech tam sotva něco bude.
Proto projet, dát tomu kapky, vypustit a nechat vykapat (já nechávám 4 hodiny). Dát nový filtr, zavřít a nalít.
Problém je, že v servise si s tím tak hrát nebudou a nezbyde Vám než doufat, že olej alespoň vyměnili.
Našel jsem Q8 Formula Techno 5W/30 (prý se už nevyrábí) ale splňuje normu.
Hlavně si tam nenechej dát Magnatec, který jak se dívám taky splňuje normu a SAE.