Ubývání oleje

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Antonín Plhal

Příspěvek od Antonín Plhal »

Protože před bytovkou nemám kde auto zvednout a dostat se k filtru.... Myslíš to dobře, ale takovýhle rady miluju.
Durex

Příspěvek od Durex »

Já si teda normálně lehnu, povolím filtr a výpušťák, utáhnu a naleju novej. Jde o mondeo 2,0 r.v. 2002. Ono taky ale záleží na přístupu k filtru. Proto mám radši motorky :lol:
modelář

Příspěvek od modelář »

Přístup k filtru mi u některých motorů fakt připadá jako schválnost ze strany konstruktéra, který tak hraje do dlaně značkovým servisům. :evil:
Itall

Příspěvek od Itall »

Nevím, já jsem měnil zatím jen u Fábie, a tam to jde dobře, filtr shora a v garáži máme jámu, takže ani výpustní šroub není problém. Bez jámy, rampy nebo profizvedáku to bude nepohodlné, ale určitě je to řešitelné. Asi i před bytovkou, ale na ulici bych to také dělat nechtěl :lol:
modelář

Příspěvek od modelář »

To Itall: Nesmíš všechno posuzovat podle izolované zkušenosti s jedním motorem v jednom typu vozu! To takový filtr schovaný vysoko na příčně umístěném motoru pod sacím traktem ze strany motorové přepážky, když pod tím filtrem překáží alternátor a ze zhora k němu nejenže není žádný přístup, ale ani nepoznáš, že tam vůbec je, to je opravdová lahůdka. A málem bych zapomněl na kompletní zakrytování motorového prostoru zespodu... :twisted:
Antonín Plhal

Příspěvek od Antonín Plhal »

Ale doufám tu neřešíme, kdo má zespoda kryt na motoru a kdo zase jámu v garáži.
Takže když po 500km (jedu už na výměnu zítra) vyměním ten, co tam mám jako nový, údajně Texaco 5w40, podle etikety ale Starline 5w40, vypustí mi ho v servisu, vymění filtr a dám tam Motorcraft 5w30, nestanou semi tam nějaké sraženiny, nebo jiná komplikace? O to mi jde.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Antonín Plhal píše:Ale doufám tu neřešíme, kdo má zespoda kryt na motoru a kdo zase jámu v garáži.
Takže když po 500km (jedu už na výměnu zítra) vyměním ten, co tam mám jako nový, údajně Texaco 5w40, podle etikety ale Starline 5w40, vypustí mi ho v servisu, vymění filtr a dám tam Motorcraft 5w30, nestanou semi tam nějaké sraženiny, nebo jiná komplikace? O to mi jde.
Záleží na tom, co je to za motor a kolik má nalítáno. Já bych si tam už 5w30 A1B1 nikdy nedal!Můžeš mít větší spotřebu oleje a vetší opotřebení motoru
Antonín Plhal

Příspěvek od Antonín Plhal »

Jak jsem psal:
1.8 Zetec-E 16V, 86000km
= benzin od Forda
Motor je jako nový, spaluje výborně. Specifikace od Forda říká, že 5w30, WSS-M2C913-B.
Dokud jsem měl Mondeo s tímto motorem a mělo nalítáno 340.000km, byla situace jiná. Teď jsem pořídil Focuse se stejným motorem, co má najeto mnohem méně.
Durex

Příspěvek od Durex »

Kdyby jste chtěl, tak oleje s touto normou mám doma 5l. Nechám ho za 500 kč. Jde o 5ks v litrovkách. Já už ho do motoru nedám. Mám najeto 240 000 km a v létě kolem 40 st. při plným zatížení nic moc. Teď tam mám 5w40 a jsem spokojen- zatím :lol:
Antonín Plhal

Příspěvek od Antonín Plhal »

Děkuji, ne. Stále jsem se pouze asi o 10 příspěvků zpět dozvěděl jen to, že pokud tento po 500km vyleji, udělám slušný výplach motoru. Ale nikdo mi to nepotvrdil.
Od ostatních vím:
Kde má fábie filtr, kdo má doma jámu a spoustu jiných užitečných zajímavostí, na které jsem se neptal.
Připadám si jak v hospodě, kde každej jede jen tu svou písničku.
Dotaz zněl:
Vyleju olej nevím jaké značky, vyměním filtr a dám originál Ford 5w30, jestli nedojde k nějakému konfliktu s třeba zbytky toho dosavadního. jen o to mi jde.
modelář

Příspěvek od modelář »

Antonín Plhal píše:Vyleju olej nevím jaké značky, vyměním filtr a dám originál Ford 5w30
nevím jaké přebalené značky... A jsme zase u té hospodské písničky. :lol:

Moje zcela konkrétní rada proto zní: nechat tam ten olej, co je tam teď, takových 2-5 tis. km a potom tam dát olej známého původu, resp. značky, a to nejlépe opět v SAE 5W-40 ACEA A3!
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

To Vám nikdy nikdo s jistotou neřekne, ale pravděpodobnost nějakého problému je mizivá.
Sraženiny pochybuji, ale dojde bezpodmínečně k malému znehodnocení oleje olejem starým. Čím více starého tam zůstane, tím více se nový "poškodí". To už bych se spíše bál uvolnění úsad, ale v těchto kilometrech tam sotva něco bude.
Proto projet, dát tomu kapky, vypustit a nechat vykapat (já nechávám 4 hodiny). Dát nový filtr, zavřít a nalít.
Problém je, že v servise si s tím tak hrát nebudou a nezbyde Vám než doufat, že olej alespoň vyměnili.
Našel jsem Q8 Formula Techno 5W/30 (prý se už nevyrábí) ale splňuje normu.
Hlavně si tam nenechej dát Magnatec, který jak se dívám taky splňuje normu a SAE.
Antonín Plhal

Příspěvek od Antonín Plhal »

Děkuji za konstruktivní příspěvek. To jsem potřeboval slyšet. Kde má kdo filtr u Fábie mě je fakt ukradený.
Dík!
PS - co je na tom Castrolu Magnatec špatnýho?
Itall

Příspěvek od Itall »

Proč by docházelo ke konfliktu olejů? M6A tam snad nikdo nedával a moderní oleje se nepoperou. To spíš dojde ke konfliktu tady na fóru :P . Antoníne a proč si stále kupuješ Fordy? Není to žádný rejpanec, fakt mě to zajímá. :D
FF

Příspěvek od FF »

Durex píše:Já si teda normálně lehnu, povolím filtr a výpušťák, utáhnu a naleju novej. Jde o mondeo 2,0 r.v. 2002. Ono taky ale záleží na přístupu k filtru. Proto mám radši motorky :lol:
...ty ako Durex sa dostaneš do každej p... a s novou náplňou... :lol: ...tebe je hej!
Odpovědět