tvorba "šlemu"

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Anonymous píše:mne osobne to robi na VW POLO 1997 1,4 44kw typ motoru AEX.....
Pokud seš stejný anonym tady s tím.....
Anonymous píše:ja osobne si myslim ze termostat je O.K.....rucicka mi ukazuje optimalnu teplotu uz po cca. 15km jazdy.....ale ten šlem tam stale je ked idem kratu trasu len na nakup do najblizsieho hypermarketu alebo podbne.. Ale ako som povedal robil to aj ESSO, aj MOGUL a teraz aj Valvoline, preto sa chcem spytat ze ci by nepomohlo keby kupim nejaky z tych "lepsich" olejov ako napr. ELF, TOTAL, SHELL a pod.....
.....tak já osobně si myslím, že termostat O.K. NENÍ. Na benzinovou "jednačtverku" je 15km na to, aby ručička ukazovala optimální teplotu vody, trochu MOC. Já bych to viděl tak na kilometrů 5. Ale jestli jezdíš "kratku trasu len na nakup do najblizsieho hypermarketu",
tak je tvorba šlemu normální - podívej se po 100kilometrech.....jak to bude vypadat.
:lol: A čo si predstavujetě, Kefalín, pod takým pojmom "lepsich" olejov :lol:

Všechny značky, co jsi tu uvedl, jsou kvalitou téměř rovnocenné.....
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: tvorba "šlemu"

Příspěvek od NOVON »

Pitris píše:
NOVON píše:....Pokud nemáš šlem dole na olejové měrce,tak je to ok..Je to tak jak tadyk píšou,špatný termostat-otevřený furt,znemožňuje prohřátí motoru/oleje a vodní kondenzát se prostě nemá šanci odpařit..Kvalita oleje na to nemá vliv..
To je pravda, ale pokud je špatný termostat - nezavírá úplně, a motor se neprohřeje ani po delší jízdě, tak to má podstatný vliv mj. na kvalitu, resp. výdrž oleje (a motoru); snižuje ji !!
Jasně,jasně nepochopil jsi mě..Borci tadyk píšou,že třebas při používání Mogulu se šlem tvoří a u Mobilu ne,tak to si myslím,že je nesmysl..Spíš bych řekl,že záleží od motoru a jaké trasy jezdíš než na značce oleje.. :wink: Já třebas tedkom používám olej GULF 10W-40 a nic moc se netvoří,ALE jezdím 40km do práce a 40km zpět z práce,tak že proto..
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: tvorba "šlemu"

Příspěvek od Pitris »

NOVON píše:.....Spíš bych řekl,že záleží od motoru a jaké trasy jezdíš než na značce oleje.....
Přesně tak :wink:
NOVON píše:.....ALE jezdím 40km do práce a 40km zpět z práce,tak že proto..
Za 40km se olej už (většinou) prohřeje.....
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Pitris píše:
Anonymous píše:mne osobne to robi na VW POLO 1997 1,4 44kw typ motoru AEX.....
Pokud seš stejný anonym tady s tím.....
Anonymous píše:ja osobne si myslim ze termostat je O.K.....rucicka mi ukazuje optimalnu teplotu uz po cca. 15km jazdy.....ale ten šlem tam stale je ked idem kratu trasu len na nakup do najblizsieho hypermarketu alebo podbne.. Ale ako som povedal robil to aj ESSO, aj MOGUL a teraz aj Valvoline, preto sa chcem spytat ze ci by nepomohlo keby kupim nejaky z tych "lepsich" olejov ako napr. ELF, TOTAL, SHELL a pod.....
.....tak já osobně si myslím, že termostat O.K. NENÍ. Na benzinovou "jednačtverku" je 15km na to, aby ručička ukazovala optimální teplotu vody, trochu MOC. Já bych to viděl tak na kilometrů 5. Ale jestli jezdíš "kratku trasu len na nakup do najblizsieho hypermarketu",
tak je tvorba šlemu normální - podívej se po 100kilometrech.....jak to bude vypadat.
:lol: A čo si predstavujetě, Kefalín, pod takým pojmom "lepsich" olejov :lol:

Všechny značky, co jsi tu uvedl, jsou kvalitou téměř rovnocenné.....

ano som to ja, a asi sa aj registrujem nech nie som anonym lebo ako vidim su tu fajn ludia, velmi dobry odbornici tak sa pri najblizsej prilezitosti registrujem.
A tych 15km som myslel preto lebo pri vypadovke von z mesta je cesta 1 triedy kde vacsinou jazdim tak 110-120 km/h lebo tam nemeravaju rychlost (dufam ze som to nezakrikol). a tak po ranu ked je tak -2 tak az po tych 15km je optimalne zohriaty ale uz cca po 5km je rucicka mimo "studeneho pasma".
Ja som totiz to na auta laik a kedze mam starsi voz tak som don kupoval lacnejsie oleje a preto som si myslel ze nie su tak kvalitne. Ale som rad ze ste mi to vyvratili a poucili ma.
mario74

Příspěvek od mario74 »

Anonymous píše:caute, dnes som sa docital na jednom fore ze najviac toho "šlemu" tvoria oleje zn. Valvoline, ja osobne valvoline uspesne uz dlhsiu dobu pouzivam a ano je pravda "šlem" tam je ale bol tam aj ked som pred tym puzival Mogul a ESSO. Ale niekto sa tma v tych prispevkoch rozhorcoval ze mu to robi len Valvoline.
Preto by som sa chcel spytat ze komu to este robí valvoline a ci je to chyba oleja alebo niecoho ineho ( napr. benzinove auto s mensim obsahom) Dakujem
Ja pouzivam Valvoline Durablend 10w-40 aj maxlive.
Ale nezda sa my ze by to bolo olejom.
Itall

Příspěvek od Itall »

Béžový šlem dělá voda v oleji - asi vadné těsnění hlavy. Olej za to nemůže.
modelář

Příspěvek od modelář »

Béžový až hnědý šlem na nalévacím víčku oleje, na víku ventilů i dalších chladnějších místech motoru dělá vodní kondenzát v olejovém hospodářství. Průnik chlad. kapaliny do olejové náplně za to nemůže: barvu to má pak totiž jinou (výrazně do černa) a hlavně to tvoří takový hustý sliz, který nelze přehlédnout při vypouštění oleje z vany.

P.S.: Předpokládám přitom, že na čistou vodu v okruhu chlazení snad už dnes nikdo nejezdí, hlavně ne v zimě...
Itall

Příspěvek od Itall »

No, tak dobře. Nikoliv voda, ale chladicí kapalina v oleji. Ale asi to dělá hlavně ta voda v chladicí kapalině, ne? U Fábie jsme na víčku oleje takový béžový šlem měli. Také byla mastnota v chladicí kapalině, která ubývala. Po výměně těsnění pod hlavou je chladicí kapalina čistá, neubývá a šlem na víčku oleje se po setření už znovu neobjevil.
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Příspěvek od Brembo »

U niektorych motorov sa jedna o zle konstrukcne riesenie (znacka a typ oleja nema suvislost). A odstrani sa len v lete po dlhsej jazde,v zime sa tvori takmer nepretrzite. Nema velku cenu sa tym zaoberat. Niekedy s kondenzatom suvisi prestavba na LPG,inokedy netesnost spalovacieho priestoru,sposob jazdy,konstrukcia motora.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Itall píše:Béžový šlem dělá voda v oleji - asi vadné těsnění hlavy. Olej za to nemůže.
Opravdu - malé množství vodního kondenzátu, který se tvoří při krátkých jízdách, je normální; po delší jízdě se rozpustí, a na olej to nemá velký vliv. A ani olej na to. Pokud je ale problém v motoru - např. s tím porušeným těsněním pod hlavou (nebo pod vložkami), tak je to velký problém, a "zabiják" v první řadě oleje, a potažmo i motoru:
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... sti_oleju9
modelář

Příspěvek od modelář »

V tomto naprosto souhlasím s Brembem a osobně bych u daného motoru vsadil právě na zanedbanou konstrukci (já vím, že svou zaujatost budu těžko popírat, když oni si ale tak strašně nabíhají...).

Ještě jeden tip, jak poznat, zda jde o kondenzát nebo únik chlad. kapaliny, a to bez kontroly/vypuštění oleje: pokud se po delší (od 100 km výše) trase množství šlemu zmenší, jde o vodní kondenzát. Tohle ovšem platí pouze pro víčka umístěná přímo na víku ventilů, nikoli pro nalévací otvory vyvedené mimo zahřívanou oblast, jako např. u VW motoru 2,0i 85 kW, kde je nalévací komora plná šlemu permanentně a ani několik set km jízdy s tím nic neudělá, byť je motor v naprostém pořádku.
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Příspěvek od bio »

Souhlas s výše uvedeným s modelářem - vzpomente si na staré škodovky. Krátké jízdy po městě a máte to na víčku.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

na astře 1,6 8 ventil g , jsem šlem na víčku řešil nějaou dobu. pozorováním stavu chladící kapaliny která udržovala cca po 6 měsícú stejnou úroveň a zvýšení šlemu v zimním období jsem došel k závěru že motoru nic není a je to "normální". Většinou se jednalo o kratší jízdy po městě.
Radokix

Příspěvek od Radokix »

Dobry den, nechcem zakladat novu temu preto napisem do tejto... Mam VW Polo 1,6 55kw r.v. 1997 najazdenych (realnych) 163 000km, a mam taky problem ze dnes som si robil amatersku prehliadku motora a ked som dal dole víčko od oleja tak som bol prekvapeny ze zo spodu som mal taky šlem... je to iny ako v zime.. v zime ho mam taky žltkasty a teraz bol biely... pozrel som to po trase asi 3km (z domu do kamaratovej garaže), chladiaca kvapalina neunika stabilne sa drzi medzi MAX-MIN... pozrel som preistotu aj hadice ci niekde neslizia a nic...

Chcel som sa spytat ci to nemôže byt preto ze vymena oleja ma byt teraz pri 165 000 km (po 15tkm) ze ten olej uz stratil svoje aditivacne schopnosti alebo nieco ine ? poradte ak mate nejake skusenosti...tych 2tkm co ostava do vymeny spravim tak cca do mesiaca...

Olej kt. tam je je VALVOLINE MAXLIFE 10w-40
FF

Příspěvek od FF »

Radokix píše:Dobry... ...10w-40
Takže:
1. Valvoline MaxLife SAE 10W-40 nemá VW normu!
2. interval 15000km možno používať iba v skoro ideálnom režime prevádzky - teda dlhé trasy!
3. šlem nehovorí o aditivácii a ani o opotrebení oleja nič, a neodporúčam ho utierať, ale nechať ho tam!
4. chaldaicu kvapalinu treba priebežne sledovať (to je v poriadku), ale pri studenom motore, aby bolo vidieť aj jej malý úbytok (vtedy je tlak v systéme nulový a hladina je preto vždy rovnaká)
5. tvorba šlemu je úplne normálna vec a pri poriadnom, alebo dlhšiom ohriatí motora - zmizne, resp. zoslabne, alebo sa po ochladnutí utvorí novší!
Odpovědět