tvorba "šlemu"
Moderátor: Colommbo
no, ono to snese i to tédéíčko, ale je to pro ten motor dost ,,záhul". Při krátkých jízdách je potřeba zkrátit interval výměny oleje. Např. Honda doporučuje při častých jízdách do 8km, a při mrazu do 16km zkrátit výměnu na polovinu. A myslím si, že Honda o motorech ,,něco ví". A k tomu ,,šlemu", já mám takovou zkušenost, že pokud je motor v pořádku, tak při krátkých jízdách - a hlavně v zimě - se udělá zkondenzováním vody na studených plochách motoru, ale při delší jízdě se rozpustí. A myslím, že tak nějak to popisuje i René Mario Cedrych - škodovkáři znají
Já mám Octavii 1.6 75kw a ten šlem se mě dělá pod víčkem pořád, jak s předtím používaným olejem Castrol, tak s nyní používaným olejem Mobil, v obou případech plná syntetika. Myslím že je to opravdu způsobeno jenom srážením vlhkosti v důsledku velkých teplotních výkyvů v motoru, i když taky určitě záleží na typu motoru. Před Octavií jsem měl Renault R19 1.9 D a tam bylo víčko vždy jen od čistého oleje. Jezdím taky hlavně šoustky 15km tam, 15km zpátky.
(Předně - děkuji, že napřed hledáš, a pak teprve píšeš, že nezakládáš nové vlákno,Jendík píše:Já mám Octavii 1.6 75kw a ten šlem se mě dělá pod víčkem pořád, jak s předtím používaným olejem Castrol, tak s nyní používaným olejem Mobil, v obou případech plná syntetika. Myslím že je to opravdu způsobeno jenom srážením vlhkosti v důsledku velkých teplotních výkyvů v motoru, i když taky určitě záleží na typu motoru. Před Octavií jsem měl Renault R19 1.9 D a tam bylo víčko vždy jen od čistého oleje. Jezdím taky hlavně šoustky 15km tam, 15km zpátky.
když to tu už je....)
To, že v oktávce ano, a v renaultu ne, může být klidně proto, že:
(Asi to má renault "o něco lépe vyřešeno", jak koncern VW, ale 15km zas až tak málo není).Jerry3 píše:Všechny části olejového hospodářství, tj. prostoru karteru, kde se olej "pohybuje"/které jsou jím omývány/přicházejí s ním jakkoli do styku, se musejí přibližně stejně rychle ohřívat a stejně rychle chladnout, jinak dochází na místech s rozdílnou teplotou (tedy těch studenějších) ke srážení atmosférické vlhkosti. Když se k tomu přidá konstrukčně špatně vyřešený trakt odvětrání karteru, kudy do olejové náplně stéká navíc kondenzát z traktu sání, může jeho množství při převážně krátkých pojížďkách dosahovat řádu decilitrů. A s takovým množstvím se objem olejové náplně už nesrovná, ať je olej kvalitní nebo ne.
Ale jak napsali skodovkar a mastnák, pokud se neztrácí chladicí kapalina, tak je v zimě, resp. v mrazu celkem normální, že se při jenom krátkém popojíždění ten "šlem" vytvoří;
on se při delší jízdě, a dostatečném prohřátí motoru, (a oleje), rozpustí.....a ta voda odpaří.
I když se Petr007 ptal už před téměř dvěma roky, když už "se to vlákno otevřelo" -Petr007 píše:chtěl jsem se zeptat jak tady popisujete že při krátkých popojížďkách u renaultu nastane dokonce ,,smrt motoru,, můžete mě někdo objasnit co konkrétně nejdřív odejde a co dostává nejvíc zabrat.
- tak obecně, nejenom u renaultu - na krátké popojíždění se hodí spíš benziňáky; dřív se ohřejí; dieselům to trvá déle, proto jsou vhodnější na dlouhé jízdy, (jak se zmínil Pady).
A to krátké popojíždění "ničí" nejvíc olej (palivová směs u ještě studeného motoru je "bohatší", nestačí se "spálit" úplně, a stéká do oleje, který se i díky tomu stává chemicky "kyselejší", což má za následek - spolu se zvýšeným vznikem vodního kondenzátu -
- zvýšené riziko koroze vnitřních částí motoru) - je potřeba ho měnit (na kilometry) podstatně dříve. (Uvádí se při jen popojíždění zkrátit interval výměny až o polovinu).
A době, kdy nemá motor provozní teplotu, (po startu nejvíc, a i v době zahřívání) je vyšší opotřebení, (zkracuje to životnost motoru).
A "zabrat" dostávají všechny kluzné plochy, protože u ne zcela prohřátého motoru nejsou ještě "ty správné vůle"......
Na svojej Felde som mal pod viečkm trochu "šlemu" od kedy som ju kúpil. V priebehu piatich rokov som menil dvakrát zapaľovacie sviečky a vždy sa mi tá sviečka úplne vpravo veľmi ťažko povoľovala - na závite bol taký tmavohnedočierny, matný, "skorolepkavý" a veľmi jemný nános. Chladiaca kvapalina mi v podstate nijako neubúdala ani nepribúdala (ani motorový olej) a pri dlhšej jazde sa ten "šlem" vždy zmenšil alebo úplne stratil. Tento rok na jar mi odišlo tesnenie pod hlavou a miesto poškodenia bolo medzi chladiacím okruhom a spaľovacím priestorom práve na tom úplne pravom valci. Po výmene tesnenia pod hlavou mi idú všetky sviečky povoliť rovnako a po "šleme" ani stopy... ...tak podľa toho usudzujem, že aj veľmi malá netesnosť, taká, ktorá ešte nepoškodí motor už môže spôsobiť zvýšenú tvorbu "šlemu".
to FF: nevím jak u novějších škodáren, ale u zadohrabů je myslím,že 4. válec vždy nejvíce zanešený karbonem a vždy je v nejhorším stavu (co se týká úsad) nemůže to být také tím?
Co se týká termostatu, tak co nejdříve opravit! Jak vidíš sám, tak máš vážné problémy se zahřátím motoru a to je velký problém!
Co se týká termostatu, tak co nejdříve opravit! Jak vidíš sám, tak máš vážné problémy se zahřátím motoru a to je velký problém!
Naposledy upravil(a) skodovkar dne ned pro 20, 2009 8:29, celkem upraveno 1 x.
Hele,neodkládej ten termostat,udělej ho,víčko nalévací otři,a kam až došáhneš ten šlem poutírej,a jezdi,uvidíš co to bude dělat,pokud se nebude ztrácet voda,tak neřeš.
U benzínů je celkem normální že se dělá emulze na víčku v zimním období,je to i tím,že to často běží na sytič,a málo se ohřívají.
Jak dlouho už ti nechodí termostat?Pokud je to delší dobu,tak bych olej vyměnil,když nejde termostat,jede to na sytič,a olej se znehodnotí benzínem,určitě se najde někdo kdo mi to teď bude vyvracet,ale mně to na všech benzínech dělalo takto,a nikdy nebyla špatná hlava nebo těsnění.
U benzínů je celkem normální že se dělá emulze na víčku v zimním období,je to i tím,že to často běží na sytič,a málo se ohřívají.
Jak dlouho už ti nechodí termostat?Pokud je to delší dobu,tak bych olej vyměnil,když nejde termostat,jede to na sytič,a olej se znehodnotí benzínem,určitě se najde někdo kdo mi to teď bude vyvracet,ale mně to na všech benzínech dělalo takto,a nikdy nebyla špatná hlava nebo těsnění.
Ano, konče "stotřicítkama" 742 je i chlazení, i mazání směrem od prvního válce.....skodovkar píše:.....nevím jak u novějších škodáren, ale u zadohrabů je myslím,že 4. válec vždy nejvíce zanešený karbonem a vždy je v nejhorším stavu....
(k poloze umístění motoru - podélně ke směru jízdy - je 4.válec nejhůř chlazen, i mazán)
Tak pod toto se taky podepíši. "Trpí" tím celý motor - včetně oleje !!skodovkar píše:Co se týká termostatu, tak co nejdříve opravit!
Proč vyvracet, když je to pravda; jen doplním, že u "stříkaček", (kde už není sytič), vadný termostat - resp. stále studený (nebo ne zcela prohřátý) motor vyhodnotí řídící jednotka tak, že "dává" víc benzinu na úkor vzduchu - tzn. vyšší spotřeba benzinu, dřívější znehodnocení olejové náplně, zvýšené riziko koroze vnitřních částí motoru.....a blbě to topíJiRaY píše:.....Jak dlouho už ti nechodí termostat?Pokud je to delší dobu,tak bych olej vyměnil,když nejde termostat,jede to na sytič,a olej se znehodnotí benzínem,určitě se najde někdo kdo mi to teď bude vyvracet....