tvorba "šlemu"
Moderátor: Colommbo
Re: tvorba "šlemu"
Fiiiha dik za vysvetlenie a... kludne sa hrab v japoncoch dalej. je tam toho dost
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: tvorba "šlemu"
....k pochopení možná, k opravám o hodně míňjerome píše:....je tam toho dost
Jardo, a to P.P.S.: si napsal dobře
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: tvorba "šlemu"
Koukám se a nevidím. Popisuješ to jako klasickou nerezovou termosku? http://www.georgebelton.com/6g.civic.te ... clearance/Návštěvník píše:Abych to blíže vysvětlil: u všech japonských aut je víko ventilů dvojité, přičemž onen meziprostor jednak izoluje vnitřek motoru od chladu okolí, tedy se na víku (a ani na víčku) zevnitř netvoří vodní kondenzát, jednak funguje jako odlučovač oleje z výparů, které jsou právě z tohoto meziprostoru odsávány do sání motoru. Prosté a efektivní řešení, přesně v duchu japonského přístupu k věcem, resp. k řešení problémů.
Re: tvorba "šlemu"
Když se podíváš na fotky toho ventilového víka z jeho vnitřní strany, uvidíš nanýtovaný plechový "kryt". Zde není celoplošný (jinak by víko asi muselo být vyšší, bez toho by celoplošnému krytu "něco" ze strany ventilového rozvodu překáželo; někdy jsou vybrání v krytu tam, kam odstřikuje zbytkový olej z mazaných míst), ale obvykle bývá. Samozřejmě se nejedná o termosku, meziprostor je otevřený už proto, že funguje jako odlučovač oleje z plynů v karteru a zároveň je právě přes něj karter odvětráván do sání, tedy tam ani nemusí být tzv. "PCV valve".
Re: tvorba "šlemu"
Ale dokud tam budeš mít jediný "tepelný most" tak se to nejspíše na něm vysráží. Nebude to ve víčku, ale někde nad ventily ve víku
Fáčko to má řešeno ve víku ventilů.
Fáčko to má řešeno ve víku ventilů.
Re: tvorba "šlemu"
Fáčkové řešení je primitivní, špatné. Na první pohled je tu patrný rozdíl: zatímco u fáčka se všechno, co se vysráží zevnitř na víku, dostane do olejové náplně, u japonských vozů se díky vnitřnímu krytu toho jednak tvoří méně (každý kryt ventilů, tj. i ten u fáčka, je od motoru oddělen jeho těsněním, tedy se rychleji ohřívá spíše ostřikem oleje (o tom jsem už psal), než tepelným mostem od motoru, jednak to, co se tam už vytvoří, je účinně odvětráno/vcucnuto do sání (všimni si, že řešení spodní části onoho meziprostoru na honďáckém motoru zabraňuje stékání vodního kondenzátu vlivem gravitace do vodní náplně).
Pozn.: Problém kondenzátu na víku ventilů vyřešila absence víka (např. "tunelové" umístění vačkových hřídelí u řady motorů Fiat, atypické řešení hlavy motorů GDI od MMC kvůli svislým sacím kanálům...) a samozřejmě také nástup celoplastových vík.
Pozn.: Problém kondenzátu na víku ventilů vyřešila absence víka (např. "tunelové" umístění vačkových hřídelí u řady motorů Fiat, atypické řešení hlavy motorů GDI od MMC kvůli svislým sacím kanálům...) a samozřejmě také nástup celoplastových vík.
Re: tvorba "šlemu"
Tím myslím silný "průvan" v onom meziprostoru, který u zde probíraného fáčka nevzniká ani náhodou.Návštěvník píše:... je účinně odvětráno...
- Colommbo
- Příspěvky: 9940
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: tvorba "šlemu"
Myslím, že v případě slitinového či plastového ventilového víka co se tvorby šlemu týče je to prašť jako uhoď, notabéne plastová víka mají tendenci časem se (působením tepla) zvlnit a pak špatně těsní, to byl taky nápad fakt za všechny prachy (ano, záleží na materiálu a připevnění, ale příkladem jsou oplí V6 motory)... Přitom kupř. motor 2,5 V6 použitý ve VectřeB má víka hliníková s krásným trojbřitým těsněním, zatímco týž motor v Omeze má už víka plastová s těsněním jak tkanička od tenisek... Zářný to příklad přenesení části výrobních nákladů na uživatele vozu při následné výměně buď těsnění nebo celých vík (motor 2.6 V6 2tis.Kč resp. 9tis.Kč, vlastní zkušenost)...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: tvorba "šlemu"
Ano vsetko je to o pouzitych materialoch resp. ktorej firme si to da automobilka vyrobit. Ja mam umele a po 17 rokoch ziaden problem a myslim si ze je to tak aj u ostatnychColommbo píše:Myslím, že v případě slitinového či plastového ventilového víka co se tvorby šlemu týče je to prašť jako uhoď, notabéne plastová víka mají tendenci časem se (působením tepla) zvlnit a pak špatně těsní, to byl taky nápad fakt za všechny prachy (ano, záleží na materiálu
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: tvorba "šlemu"
ten tzv šlem je emulzia,ktorá vzniká pri olejoch vdaka vysokej koncentrácií vlhkosti alebo priamim vnikaním vody.Návštěvník píše:Jerome, všimni si konstrukce ventilového víka: je jiná.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: tvorba "šlemu"
No a ta vlhkost sa vyzraza na niecom "studenom" tj plechove viecko. Na umelych som to nezaregistroval
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: tvorba "šlemu"
Přesně tak, vlhký vzduch bude kondenzovat na nejchladnějším místě, které se v daném prostoru vyskytne - dá se říct na tepelném mostu. Takže na japonci bych jej očekával tam, kde není vidět. Tedy na víku vevnitř. Že není na samotném víčku kondenzát je vlastně nepodstatné. Fáčko má víčko z plastu, i přesto se na něm vysráží vlhkost - protože je poměrně vzdálené, velké a velice pomalu se prohřívá. Navíc je v jeho blízkosti odtah z bloku, tudíž kolem proudí vlhké výpary (z LPG bude vlhkosti více). I na fabii jsem kondenzát na víčku našel, ale v daleko menší míře.jerome píše:No a ta vlhkost sa vyzraza na niecom "studenom" tj plechove viecko. Na umelych som to nezaregistroval
Re: tvorba "šlemu"
Pokud mohu přispět svým názorem, tak spaliny s vlhkostí pronikají kolem pístů. Pak musí projít kolem celého studeného klikového mechanismu a kolem studeného bloku motoru až pod studené ventilové víko. Po tak dlouhé dráze se mně zdá bezvýznamné nějak ventilové víko izolovat.
A i když se mně zdá tepelně izolovat ventilové víko padlé na hlavu, tak já kdybych chtěl ventilové víko tepelně izolovat, tak tam nebudu dávat plech dovnitř, ale použiji nějakou izolaci z venku.
Ale když to tak dělají Japonci ..... stejně prohráli válku.
Hřebíček trefil Škodovkář, na víčku se dělá kondenzát, když kolem něj všechna vlhkost prochází směrem k odtahu.
A i když se mně zdá tepelně izolovat ventilové víko padlé na hlavu, tak já kdybych chtěl ventilové víko tepelně izolovat, tak tam nebudu dávat plech dovnitř, ale použiji nějakou izolaci z venku.
Ale když to tak dělají Japonci ..... stejně prohráli válku.
Hřebíček trefil Škodovkář, na víčku se dělá kondenzát, když kolem něj všechna vlhkost prochází směrem k odtahu.
Re: tvorba "šlemu"
Aj toto (viď. odkaz dole..) asi bolo presne v duchu japonského prístupu k veciam a riešeniu problémov ..hoci smiešne to rozhodne nieje..Návštěvník píše: Prosté a efektivní řešení, přesně v duchu japonského přístupu k věcem, resp. k řešení problémů.
Inak napr. aj taká Fukušima, na to akých robia z Japoncov všetci dokonalých a puntičkárskych polobohov, je/bola úrovňou bezpečnosti, technológii, zabezpečeniu voči predvídateľným prírodným katastrofám-celého projektu ako takého, vypracovaných postupov, na tom dosť úboho a tí čo sú od fachu sa ani nedivia, že sa to stalo.
P.S viem, že to nesúvisí s témou.. ale ako príklad pre "ilustráciu" toho, že nie všetko a vždy je od dokonalých japoncov to najlepšie.
http://www.world-nuclear.org/info/Safet ... -Accident/
kto je zdatnejší v češtine tak.. http://www.pozary.cz/clanek/18240-1999- ... na-nehoda/
Re: tvorba "šlemu"
Videl som zopar viek zdemontovanych ked sa isli stelovat ventily ale ten slem som tam nevidel ani v lete ani v zimeskodovkar píše: Takže na japonci bych jej očekával tam, kde není vidět. Tedy na víku vevnitř. Že není na samotném víčku kondenzát je vlastně nepodstatné.
Neviem posudit terajsie japonske vyrobky uz aj tam je citit globalizacia ale vidim ze vsetkym tu je jasne ze japonske auta z ´90 rokov boli kvalitou uplne niekde inde jak zvysok sveta. Nie vsetci sa s tym vedia zmierit tak vytahuju problemy uplne mimo misu
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30