Toyota Yaris 1.0 benzin

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
novaz

Re: Toyota Yaris 1.0 benzin

Příspěvek od novaz »

jinak jedná se o první generaci yarise takže 4 hrnek :)
Návštěvník

Re: Toyota Yaris 1.0 benzin

Příspěvek od Návštěvník »

Autoxxxrady píše:
Návštěvník píše:
Autoxxxrady píše:Normální HTHS viskozitu můžeš použít do všech motorů. Sníženou HTHS viskozitu bys měl použít jen do motorů co ji mají dovolenou. Dneska už kategorie 0W a 5W-30 mají skoro všechny oleje sníženou HTHS viskozitu.......


Všechny oleje 0W a 5W-30 jsou API A1/B1 nebo A5/B5?? To snad nemyslíš vážně. :shock:
Jasně, že všechny se sníženou HTHS viskozitou nejsou. Ale je jich většina. Je to prostě trend snižovat viskozitu, aby olej v motoru kladl menší odpor pohyblivým částem a tím se snížila spotřeba a emise. Snižování spotřeby a emisí to dneska letí. Oleje těhle tříd se většiou dávají do nových vozidel a těm snížená HTHS viskozita nevadí. Takže neni ani moc důvodů vyrábět oleje těhle kategorií s normální viskozitou HTHS. Do starších vozidel si moc lidí 0W a 5W-30 nedává. V Japonsku a Americe se běžně používají i oleje s letním číslem 20. Nový tříválec Ford 1.0 Ecoboost dostává taky tuto viskozitní třídu s letním číslem 20. Chystají se třídy 15, 10, 5 a 0. Počet viskozitních tříd naroste. Je to snaha snížit tření v motoru na co nejnižší úroveň.


Nezlob se na mně, ale na oleje-cz.cz jsem si vyfiltroval oleje 5W-30, z nich bylo nejvíc 5 litrových balení (25 položek) a z nich je 16 s normální HTHS viskozitou a 9 se sníženou.

S počtem válců a velikostí olejové náplně jsem to myslel asi tak, že například když se z koncernové 1,6 s olejovou náplní cca 4,5 litru ubere 1 válec a udělá se z toho HTP 1,2 s náplní 3,8 l, tak jsou na tom oba motory vzhledem k počtu válců přibližně stejně. Mažou se ložiska a válce, ne zdvihový objem.
Autoxxxrady

Re: Toyota Yaris 1.0 benzin

Příspěvek od Autoxxxrady »

Mažou se ložiska a válce to určitě ano. Ale motorový olej degraduje hlavně kvůli jiným věcem. Hlavně ho ničí pronikání nečistot, a vznikání kyselého prostředí při studeném provozu motoru. K tomu přispívá i recirkulace výfukových plynů, kdy se do válce znovu dostávají spaliny a oleji neprospívají. K tomu se přídává kontaminace palivem a další vlivy. Když máš v motoru větší olejovou náplň, tak ten olej vydrží déle než ho tyto procesy vyčerpají. Olej maže ale ostatní vlastnosti má vyčerpány. Jde o to, že nechrání proti korozi, neodstraňuje nečistoty a při větším nasycení nečistotami půsůbí jako brusná pasta.
novaz

Re: Toyota Yaris 1.0 benzin

Příspěvek od novaz »

Mam ještě dotaz yaris budu kupovat jako jetej, takže nikdo neví jak je to s pravidelnou výměnou a tak.
Takže co nějaký prostředek na výplach motoru četl jsem něco o TEC-2000 Engine Flush a myslím, že na forum o mitsubishi si to chválili. Zajímá mě ale názor více lidí na tyhle přípravky popřípadně co by jste mi doporučili. Díky moc za informace o snížené vyskozitě :) aspoň nebudu v hospodě taky za idiota :D
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Toyota Yaris 1.0 benzin

Příspěvek od Pitris »

Pokud nevíš co, a jak dlouho tam bylo, tak jsou v podstatě dvě možnosti:
1) použít nějaký čistič před výměnou starého oleje - buď ten TEC-2000 Engine Flush nebo např. http://www.oleje.cz/p/liqui-moly-propla ... 0-ml--1082 http://www.oleje.cz/p/liqui-moly-vyplac ... 0-ml--1643 http://www.oleje.cz/p/wynn-s-oil-system ... 5-ml--1181 nebo třeba http://www.bishopsoriginal.cz/?p=329 V tomto případě je ale vhodné po vypuštění do motoru nalít olej "na proplach" - klidně ten nejlevnější v alespoň minimální výkonnové úrovni, nechat to chvíli "brblat", a pak zase vypustit. Jsou potřeba ale 2 filtry; a je to proto, že jedním vypuštěním všechen ten čistič nevyteče, a pak to zbytečně "naředí" nový olej.
2) použít normální a předepsaný motorový olej, a jeho výměnu zkrátit tak na 3 tkm, a pak znovu vyměnit. A zase 2 filtry.
A něco podobného se řeší tady: http://www.oleje.cz/forum/blato-v-motore-t5109.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
novaz

Re: Toyota Yaris 1.0 benzin

Příspěvek od novaz »

Takže dejme tomu koupí ten TEC-2000 Engine Flush naleju to tam ... 15 minut volnoběh ... vypustí všechen humus sundám filtr ... a teď dám nějaký levný olej ( dejme tomu z lídlu nebo něco takovýho ?) filtr od filtronu necham protočit třeba 10 minut volnoběhu ( nebo i zvýšené otáčky ?) vypustím s tím co to sezbírá plus zbytek proplachovače ... a pak dám svuj mogul 5W-40 filtr od manu a je hotovo ? Nebo osobní zkušenost s jiným proplachovačem ? nechám si poradit ... tomuhle absolutně nerozumím :)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Toyota Yaris 1.0 benzin

Příspěvek od Pitris »

Ano. Nějak tak....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
novaz

Re: Toyota Yaris 1.0 benzin

Příspěvek od novaz »

Děkuji :-) Jestli odpovídáš každý den tolika hlupákům jako já, tak to je bohulibá činnost :wink:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Toyota Yaris 1.0 benzin

Příspěvek od Pitris »

V pohodě :wink: Není zač :P
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Toyota Yaris 1.0 benzin

Příspěvek od bjukemen »

..na TEC-2000 Engine Flush sa musi s automobilom jazdit, nie volnobeh ale 20-30 min jazdy tak pozor na to :)
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Toyota Yaris 1.0 benzin

Příspěvek od Pitris »

Mám pocit, že ne. http://www.tec2000.eu/Shop/5662_aditiva ... otoru.aspx
"necháme motor 10-15 minut běžet, poté olej vypustíme" - o jízdě s tím tam nic není.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
novaz

Re: Toyota Yaris 1.0 benzin

Příspěvek od novaz »

Mě osobně přijde na odstraňovači kalů od bishops dobré to, že když to stojí na volnoběh tak logicky ten olej nedosahuje takových tlaků aby se dostal na úplně všechna místa, která jsou zacpaná nebo to si myslím, Harry nebo Pitris a ostatní co rozumí motorům budou vědět přesně :) Co se týce toho Tec 2000 Né že bych nevěřil všemu co prodávají v auto kelly mají tam toho hodně, ale ty jejich kmenové starline produkty jim asi hodně sráží rating.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Toyota Yaris 1.0 benzin

Příspěvek od Pitris »

Netroufnu si napsat, co je lepší. Třeba LM Proplach motoru je 10-15 minut na volnoběh před výměnou, tuším že Bishop´s 501 tam má být 25-40 km (normální jízdy) a u LM Vyplachovač olejových usazenin píší 100-300 km před výměnou.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
novaz

Re: Toyota Yaris 1.0 benzin

Příspěvek od novaz »

Mám ještě jeden dotaz, nebylo by vhodnější jedná se li o yarise z roku 2005, plnící normu euro 4 použít jiný olej ? Třeba zmiňovaný mogul extreme 5W-40 ? Ještě jednou díky za reakce.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Toyota Yaris 1.0 benzin

Příspěvek od Pitris »

O jakou motorizaci se jedná? A jiný olej, než jaký?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět