Toyota Yaris 1.0 benzin

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Itall

Příspěvek od Itall »

Pitris píše:Pokud potřebuje motor "zklidnit" olejem vyšší viskozity, (a asi to i jde), není to moc dobrá vizitka výrobce motoru, i když tříválce svou konstrukcí a lichým a malým počtem válců jsou k "třepání se" dost náchylné....
Pozor, je to Toyota... :D
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Není všechno zlato, co se třpytí.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Itall

Příspěvek od Itall »

skodovkar píše:Je to tak, že existuje ideální rozmezí objemu na válec u běžného osobního vozu. Je to velice zhruba těch 300-500ccm. Vše samozřejmě záleží na konkrétním provedení motoru.
To jsem také slyšel, tohle rozmezí je tak široké, že většina motorů se do něj vejde. Ovšem ne všechny a nevím, jestli ty co ne, by byly nějak horší. Myslím, že ne.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

To rozhodně ne! Vždyť jen co dokáže udělat turbo, kompresor, TSI, MPI, VVT a mnoho dalších užitečných zkratek.
Kdysi jsem v antikvariátu viděl starou obsáhlou knihu, ve které byly vzorce pro výpočty a návrhy motorů. Zpětně velice lituji, že jsem si ji nekoupil.
Když jsem tou knihou listoval, tak z ní jasně vyplývalo, že navrhnout motor není žádná sranda a že hraje roli mnoho faktorů. Dnes se to hodí do PC a něco vypadne, ale tohle byla kniha z dob logaritmických pravítek.
modelář

Příspěvek od modelář »

Itall píše:... Pokud platí podobná čísla i pro tříválec (údajně), pak mě vychází, že 1200 ccm tříválce je blízko "DOLNÍHO okraje optimálního objemu" atmosférického tříválce. Doufám, že o tom nebudeme dlouze diskutovat. Děkuji. Ber to tak, že co se škádlívá, rádo se mívá :D :lol: .
Přiznám se, že tohle jsem ve světle toho, co zde už bylo napsáno, fakt ani trochu nepochopil... :? :shock:
Itall

Příspěvek od Itall »

modelář píše:
Itall píše:... Pokud platí podobná čísla i pro tříválec (údajně), pak mě vychází, že 1200 ccm tříválce je blízko "DOLNÍHO okraje optimálního objemu" atmosférického tříválce. Doufám, že o tom nebudeme dlouze diskutovat. Děkuji. Ber to tak, že co se škádlívá, rádo se mívá :D :lol: .
Přiznám se, že tohle jsem ve světle toho, co zde už bylo napsáno, fakt ani trochu nepochopil... :? :shock:
Potom bych ještě připojil co nestručnější vysvětlení. Myslel jsem, že nebude potřeba, neboť je to zcela pochopitelné. Pokud pro čtyřválec je optimální objem 1200-2300 ccm, ideálně pak 1600-1800 ccm, pak optimální objem jednoho válce je 300-575 ccm, ideálně pak 400-450 ccm. Tříválec 1200 ccm má objem jednoho válce 400 ccm. To evidentně není blízko horního okraje optimálního objemu (rozmezí 300-575), jak píšeš, ale mnohem blíže dolnímu okraji. Pokud se jedná o uvedenou střední (ideální) hodnotu (400-450), pak je to přesně na jejím dolním okraji.
modelář

Příspěvek od modelář »

Aha, už to chápu! :D

Jenže těch hledisek je při návrhu motoru víc,: jedním z nich je i kultivovanost projevu, resp. jeho "přirozená vyváženost", ale i průběhy křivek vnějších charakteristik motoru. No a z tohoto úhlu pohledu je zase v objemech nad 1200 ccm už lepší zvolit 4 válce a nemuset dodatečnými opatřeními (např. vyvažovacími hřídeli) řešit vibrace. Ze stejného důvodu se pak svého času objevovaly v objemech mezi 2000-2500 ccm pětiválce...
novaz

Re: Toyota Yaris 1.0 benzin

Příspěvek od novaz »

Ahoj je do yarise 1.0 rv. 2002 vhodný 0W-30 ?popř 0W-40 četl jsem, že běžně se v něm používá 5W-30 (5W-40)... autem se bude jezdit 10 km trasa a vůz stojí přes zimu venku a absolvuje 60 % mimo město 40 % město ,... proto bych rád volil co nejmenčí zimní číslo ...ACEA A3\B3 popř AC\B3\B4 jakou značku oleje tomu jsem otevřený. Díky všem
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Toyota Yaris 1.0 benzin

Příspěvek od Pitris »

Pokud 0w30 nebo 5w30, tak určitě ACEA A3 :!: (ale těch moc není, a vyhnul bych se olejům ACEA C*)
Olej 0w se použít dá, ale pro naše klimatické podmínky v pohodě vyhoví olej 5w :wink:
Dá se určitě použít 0w40 - např. Motorex XPerience FS-X nebo Mobil1 http://www.oleje.cz/p/mobil-1-new-life-0w-40-1-l--2591, nebo 0w30 (např. Total Quarty Energz 9000 nebo BP Visco 7000 M), nebo 5w30 (např. Valvoline SynPower nebo Valar Gema XL053), ale já bych dal 5w40 a měnil po 10-ti tkm. Třeba http://www.oleje.cz/p/mogul-racing-5w-40-4-l--505 http://www.oleje.cz/p/q8-formula-excel-5w-40-4-l--3202 http://www.oleje.cz/p/repsol-elite-comp ... 0-4-l--526 http://www.oleje.cz/p/valvoline-synpowe ... -4-l--2369 http://www.oleje.cz/p/eni-i-sint-5w-40-4-l--3322 nebo Total, Millers oils, Texaco.....A nebo MOTUL 8100 X-CESS 5w40 s esterovou složkou :wink: http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... S-5W-40-1l

Ale v tomto vlákně to už je - včetně oleje do převodovky.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
novaz

Re: Toyota Yaris 1.0 benzin

Příspěvek od novaz »

za rok najedu do 8 tisíc, takže asi rok a výměna ... :-) Po 0w30 nebo 5w30 koukám především kvůly krátkým trasám a zimním startům ... letní číslo bych neřešil jestli 40 nebo 30 to bych vzal klidně i 40, ale to letní číslo ... koukám, že jsi doporučil spousty olejů značek o kterých jsem ani nevěděl, zaujal mě ten mogul 5W-40 racing a rád bych se zeptal co je ta esterová složka ? Ani jedno doporučení neni na castrol ? má to nějaký důvod ?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Toyota Yaris 1.0 benzin

Příspěvek od Pitris »

Poměr cena / výkonnost oleje je u Mogulu Racing 5w40 fakt dobrá, a je to kvalitní výrobek :wink:
A je fakt, že já Castrol nemusím, ale to by bylo "na dlouho" (ale dá se to tu najít). Oleje 0w se dají použít, ale jejich výhoda se uplatní až při startu za velkých mrazů, jinak 5w dobře vyhoví :wink:
Pokud jde o oleje s esterovou složkou, tak: (citace) :arrow: výhodou motorových olejů posílených syntetickými estery nebo na bázi syntetických esterů je skutečnost, že vytvářejí dlouhodobě trvanlivý ochranný film na všech součástech motoru, které jsou takto chráněny od okamžiku startu. Syntetické estery se vlivem opačné elektrické polarity svých molekul doslova přilepí ke kovovým povrchům součástí motoru a zajistí tím odolný, dokonale chránící film, který na nich zůstává i poté, kdy je motor mimo provoz a olej není dopravován na mazaná místa. Velmi významně snižují opotřebení motoru při startu a poskytují vynikající ochranu motoru v celém rozsahu provozních teplot. :arrow:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
novaz

Re: Toyota Yaris 1.0 benzin

Příspěvek od novaz »

díky za tipy :) nebyl by ještě tipy na oleje co mají tu esterovou složku :) kdyžtak bych se rozhod :-)
Jinak k osobní záštěm :) já zase nemůžu ani vidět věci od filtronu :D, třeba jsou dobří, ale do auta pro mě neexistují :) nebo snad nějaký problém po použití olejů castrol ?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Toyota Yaris 1.0 benzin

Příspěvek od Pitris »

Já zášť k olejům Castrol nemám, jejich převoďáky, řada "sport" nebo provozní kapaliny jsou v pohodě, ale motorové oleje (hlavně Magnatec) nedokáží udržet vnitřní čistotu motoru....
A "auto"olejů, které obsahují esterovou složku moc není - dělá je Motul (diester 300V), Redline a určité Milers oils (triester CFS a triester+nano CFS NT).
To jsou ale TOP oleje :wink: ale za tuto kvalitu je třeba si připlatit - např. http://www.millersoils.cz/366--cfs-5w40-nt.html
Dále hodně kvalitní - co se týče nízkoteplotních vlastností - jsou třeba PAO oleje (opravdu plně syntetické) např. http://www.oleje.cz/p/liqui-moly-syntho ... -1-l--2137

Ale při své konstrukci, svém výkonu a výměnách po 8tkm kvalit těchto olejů motor asi nevyužije (ale použít se samozřejmě dají) - když už, tak ten MOTUL 8100 X-CESS, Liqui Moly Synthoil High Tech, nebo i jiný 5w40 renomovaného výrobce (nebo 0w40 - Mobil1). Hlídat si hlavně API - tam "nejít" pod SJ, a ACEA A3.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
novaz

Re: Toyota Yaris 1.0 benzin

Příspěvek od novaz »

Buď zakoupím ten mogul jakožto zástupce 5W-40 a nebo mobil 1 jako zástupce OW-40. Asi dokonce využiju zdejší E-shop ceny jsou lepší než v mé lokální mototechně :D jenom dotaz na ten mogul ... vyplatí se připlatit si a koupit Mogul Extreme 5W-40 nebo stačí Mogul Racing 5W-40. Ještě jeden dotaz ... když bych zvolil mobil 1 vyplatilo by se použít Mobil 1 Fuel Economy 0W-30 ... jednak je v 4 litrovém balení ( do yarise je 3.2) a plní ACEA A5 ?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Toyota Yaris 1.0 benzin

Příspěvek od Pitris »

Řekl bych, že Mogul Raging plně stačí, řada Extreme je novější produkt - možná proto je dražší.
A co se týče toho oleje Mobil1 Fuel Economy 0w30, je to sice A5, ale taky A1 - což znamená snížená HTHS viskozita - podle TL 3 mPa.s. Použít se dá, ale do 10 let starého motoru bych dal olej ACEA A3 - s normální HTHS viskozitou.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět