Toyota Yaris 1.0 benzin

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
modelář

Příspěvek od modelář »

S pravděpodobností hraničící s jistotou se jedná o identický produkt, ovšem prodávaný pod dvěma různými značkami a za různou cenu.

Tuhle jsem měnil převoďák v Mazdě 626 a použil jsem absolutní no-name, jehož normy ovšem přesně zapadly do předpisu výrobce. Při následném porovnávání jsem dospěl k názoru, že se jedná o přebalený Valvoline, ovšem za příjemnější cenu, přičemž ten Valvoline je pro mě navíc obtížně dostupný.
MAG

Příspěvek od MAG »

Olej motorový na zimu bude buď 5W-40, nebo 5W-30 (pokud se dá sehnat raději v ACEA A3/B3, samozřejmě plnící i předepsanou API normu).
Jinak ten převoďák od BP vypadá opravdu hodně podobně s TAF-Xem. Teď si nejsem jistý, ale mám takové tušení že hodnotu při -40st.C měl Castrol někde kolem 45000 (snad si to nepletu s jiným olejem), tedy BP by měl být za studena lepší, nehledě na lepší cenu (při 1,5L který se tam vejde to ale neřeším).
Svíčky jsem zatím neviděl (to mám také brzy v plánu) ale předepsány jsou NGK BKR5EYA (DENSO K16PR-U).
Dík všem za přínosné informace.
MAG

Příspěvek od MAG »

Tak oprava, už jsem dohledal u Castrolu hodnotu viskozity při -40st.C a v tech. listu je uvedeno <35.000 mPa.s
FF

Příspěvek od FF »

BP Energear SGX SAE 75W-90 má pri -40 °C 31400 mPa.s.
To by bola jediná hodnota, kde sa tie dva oleje odlišujú.

... a ak sa nepletiem, potom vychádza ten Energear pri -40°C o niečo "redší", čo je o "chlp" lepšie. :wink:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27505
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

I já bych se "přimlouval" za mot. olej 5w40, který se dá použít bez problémů celoročně.
tošo

Příspěvek od tošo »

zdravim, nechcem zakladat novu temu, tak sa spýtam tu....
dnes rano ma stretla suseda a vravimi ze ci sa jej po zime nepozrem na auto... ze sa dozvedela ze v aute treba menit kvapaliny :-) to bol prvy sok druhy sok bol ten ked som zistil ze odkedy kupila auto tak v nom olej nemenila ona ma auto 4 roky.... ale kupila ho z bazaru z AAA auto a boh vie ako dlho tam stalo a olej oni v bazare urcite nemenili.... takze to bol šok č.2, a kedze moja suseda nemá od auta servisnú knizku ani nic... tak neviem aky olej by sa mal pouzit v TOYOTE YARIS 1,0 VVT-i.... auto má najazdených 135 000km (podla mna su ale stocene), a ona je ucitelka slovenčiny a auto vyuziva hlavne na cestu do školy (2km) a trochu po meste co pobeha.... sem tam nakup do BA... ročný najazd do 8 000km... a auto stojí cely rok vonku. Nevie aky olej tam mala pred tym proste nevie nic...
Ja som uzvazoval nad VALVOLINE SYNPOWER 5w-40 alebo nad TOTAL QUARTZ 5w-40..... kvôli kratkym trasam co robi ale ona jej sa nezdala cena za ten olej tak som potom pozrel nejake 10w-40 napr. VALVOLINE DURA BLAND a podobne.... chcem sa spýtat ze ci tie oleje kt. som spomenul su vhodné pre ten motor.. lebo s TOYOTAMI som doteraz nemal ziadne skúsenosti
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Já mám Toyotu Avensis 1,8 VVT-i a jezdím na ten Total 5w-40 bez problémů. Teď jsem zrovna kupoval 5l za 670 Kč, to snad nikomu díru do peněženky neudělá. Taky jsem jezdíval na Q8 5w-40 opět bez problémů.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27505
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Chudák Toyota :( Ale jak zmínil anonym - na její jízdy asi fakt 5w40 ("nuly" a "třicítky" bývají ještě dražší) a měnit po roce. Total, Valvoline, nebo Q8 jsou :wink:

A nebudu tady raději psát o převodovce, ale chladicí (např. Fridex) a brzdovou (DOT4, SAE J1703) kapalinu zmíním - že by chtěly taky vyměnit.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Itall

Příspěvek od Itall »

Pokud je to tříválec 1,0 - jako v kolíňatech, tak dle návodu k Peugeotu 107 je možno použít oleje ACEA A3 viskozit 15W-40, 10W-40, 5W-40, 5W-30, 0W-30. Nevím, co tam bylo původně, ale P107 se s původním olejem choval otřesně, a to doslova (otřásalo se to). Pak jsem dal 10W-40 a je to MNOHEM lepší. Tak jsme tu usoudili, že tam byla nějaká nízká viskozita, čili bych ji tam nedával. O zklidnění tohoto motoru někdo psal i při použití 5W-40. U Yarisu se to tak neprojevuje, je to i lépe odhlučněno, ale s nízkou viskozitou bych to nepřeháněl. 5W-40 je minimum, já mám zkušenost s 10W-40 dobrou. Dokonce prý někde u Citroena pro C1 doporučují 15W-40 (nevím proč, ale pro zklidnění a zkulturnění chodu motoru bych to určitě pochopil). Také jsem zaslechl, že tento motor je pro takový olej konstruován (jak jsem koupil, tak prodávám), také ze současných Peugeotů s 15W-40 může jezdit jen P107. Takže já bych dal 10W-40, je to ekonomické a tříválci to prospěje ke zkulturnění běhu. 15W-40 už je v našich klimatických podmínkách nic moc.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Právě jsem se v jedné Bc. práci dočetl, že pro zajetí motoru se ve fabrice dávají motorové oleje s minerálním základem, neboť jsou teplotně odolnější. Toho se využívá při záběhu, protože se díly při záběhu velice zahřívají. Olej na syntetickém základu by se tímto zahřál tak, že by se už po vychladnutí nerelaxoval a zůstal by už trvale znehodnocený. Alespoň tak se to tam píše a nutno uznat, že to má logiku.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27505
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Pokud potřebuje motor "zklidnit" olejem vyšší viskozity, (a asi to i jde), není to moc dobrá vizitka výrobce motoru, i když tříválce svou konstrukcí a lichým a malým počtem válců jsou k "třepání se" dost náchylné......A docela mě pobavila informace jednoho z těchto výrobců, že čím méně válců, tím méně třecích ztrát..... - a proto asi není potřeba ten chybějící výkon (a motor zklidňující /alespoň/ čtvrtý válec). To by pak bylo nej jednoválcové "kladivo".
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
modelář

Příspěvek od modelář »

skodovkar píše:...se díly při záběhu velice zahřívají. Olej na syntetickém základu by se tímto zahřál tak, že by se už po vychladnutí nerelaxoval a zůstal by už trvale znehodnocený. ...
Ono to zahřívání je výrazně lokální, nikoli celkové, tedy pokud se to nezabíhá zrovna na hrrr... Kromě toho "lepší olej lépe maže", což je právě v záběhu nežádoucí, poněvadž právě záběhem se mají díly pokud možno rychle a především stejným tempem "dolícovat", aniž by však přitom došlo k dokonalému vyhlazení "vyčnívajících ploch" - tuším se tomu říká "pitting".
modelář

Příspěvek od modelář »

Pitris píše:P...A docela mě pobavila informace jednoho z těchto výrobců, že čím méně válců, tím méně třecích ztrát...
Tak zrovna v tomhle má daný výrobce pravdu, má to ovšem ještě i jeden aspekt, a tím je "optimální objem jednoho válce". V praxi se tak vždy perou zájmy minimalizace vnitřního tření/třecích a rovněž pumpovních ztrát motoru (to je primárně právě o počtu válců) na straně jedné a "optimálního objemu" jednotlivých válců na straně druhé. Třeba pro benzínový nepřeplňovaný čtyřválec údajně platí, že z hlediska "optimálního objemu" jednotlivých válců by měl mít objem minimálně 1200 a maximálně 2300 ccm, přičemž optimum leží někde mezi 1600 - 1800 ccm (tato čísla jsou samozřejmě součtem objemu těch čtyřech válců). Jinými slovy, objem 1200 nejspíše leží blízko "horního okraje optimálního objemu" atmosférického tříválce.
Itall

Příspěvek od Itall »

modelář píše:
Pitris píše:P...A docela mě pobavila informace jednoho z těchto výrobců, že čím méně válců, tím méně třecích ztrát...
Tak zrovna v tomhle má daný výrobce pravdu, má to ovšem ještě i jeden aspekt, a tím je "optimální objem jednoho válce". V praxi se tak vždy perou zájmy minimalizace vnitřního tření/třecích a rovněž pumpovních ztrát motoru (to je primárně právě o počtu válců) na straně jedné a "optimálního objemu" jednotlivých válců na straně druhé. Třeba pro benzínový nepřeplňovaný čtyřválec údajně platí, že z hlediska "optimálního objemu" jednotlivých válců by měl mít objem minimálně 1200 a maximálně 2300 ccm, přičemž optimum leží někde mezi 1600 - 1800 ccm (tato čísla jsou samozřejmě součtem objemu těch čtyřech válců). Jinými slovy, objem 1200 nejspíše leží blízko "horního okraje optimálního objemu" atmosférického tříválce.
modelář: Pokud platí podobná čísla i pro tříválec (údajně), pak mě vychází, že 1200 ccm tříválce je blízko "DOLNÍHO okraje optimálního objemu" atmosférického tříválce. Doufám, že o tom nebudeme dlouze diskutovat. Děkuji. Ber to tak, že co se škádlívá, rádo se mívá :D :lol: .
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Je to tak, že existuje ideální rozmezí objemu na válec u běžného osobního vozu. Je to velice zhruba těch 300-500ccm. Vše samozřejmě záleží na konkrétním provedení motoru. Tato čísla platí samozřejmě pro 3,4, X válce neboť je to dáno fyzikou, nikoliv marketingem.
Naposledy upravil(a) skodovkar dne pát úno 04, 2011 14:37, celkem upraveno 1 x.
Odpovědět