Touareg

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Luboš T.
Příspěvky: 123
Registrován: sob bře 27, 2004 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Luboš T. »

Vrátil bych se ještě k tomu rozporuplnému doporučení firmy VW pro motory R5 a V10 TDi Tuareg.
Že je doporučen olej klasifikace VW 506.01 a ne jiný o nižší třídě je v pořádku. Nechápu však z olejářského hlediska zákaz použití výkonnější třídy olejů a sice VW 507.00 . Nelze to podle mě nijak technicky zdůvodnit a koncert VW v tomto případě mlží. Na dotaz u hlavního technika dovozce IVG mi nebyl tento pracovník schopen nebo ochoten sdělit žádnou informaci s tvrzením, že jsou to interní informace VW a tedy je nelze sdělovat veřejnosti. Myslím však, že se jen potřeboval vykroutit z pro něj nepříjemné situace, neboť o věci nic nevěděl.
Pokud se jedná o problém viskozitní, kdy oleje normy VW 507.00 nebývají SAE 0W/30 nýbrž 5W/30 nemyslím, že by toto měl být pro motor problém.
Zajímavá je však jiná věc a to, že i do motorů osazených filtrem DPF je doporučen olej VW 506.01 přesto, že obsahuje nadlimitní množství sulfátového popela max. 1,6%, což je zhruba dvojnásobek i více toho, co mají mít oleje pro motory s DPF! Že by nějaká konstrukční vada motoru, která vyžaduje ostřejší aditivaci protioděrovými a protizadíracími přísadami?? Jinak by to přece měl umazat bez nebezpečí potíží i olej VW 507.00 Nebo tyto motory nejsou vůbec produkce VW a mají tudíž úplně jiné jaksi protichůdné požadavky? Neochota pracovníků VW vysvětlit technicky odborně tuto nesrovnalost jen podporuje tyto úvahy. Pokud má někdo lepší informace v této věci, sem s nimi.
modelář

Příspěvek od modelář »

Luboš T. píše:Zajímavá je však jiná věc a to, že i do motorů osazených filtrem DPF je doporučen olej VW 506.01 přesto, že obsahuje nadlimitní množství sulfátového popela max. 1,6%, což je zhruba dvojnásobek i více toho, co mají mít oleje pro motory s DPF! Že by nějaká konstrukční vada motoru, která vyžaduje ostřejší aditivaci protioděrovými a protizadíracími přísadami?? Jinak by to přece měl umazat bez nebezpečí potíží i olej VW 507.00
Osobně odhaduji, že v daném případě byly upřednostněny zájmy motoru před před zájmy DPF. Prostě typická volba "ze dvou zel to menší".
alfi166silver
Příspěvky: 674
Registrován: ned úno 01, 2009 8:57

Příspěvek od alfi166silver »

Luboš T. píše: Pokud má někdo lepší informace v této věci, sem s nimi.
Nevím jestli mám lepší informace, ale tento případ je z praxe, udál se před třemimi roky...
Jednalo se Touareg s motorem V10 TDi, najeto pouze 32.000 km, stáří vozu 27 měsíců, koupený nový v ČR, pravidelný servis ve značkovém servisu, zřejmě do něho byl dáván olej normy VW 507, ale to nešlo dokázat... Autu odešlo (vymačkalo se)nějaké ozubení na vačce nebo rozvodech na jedné straně V motoru (tenkrát nebyla dostupná opravná sada). Cena opravy byla VW servisem stanovena na 125.000,-Kč za tu polovinu a že když už se to bude rozebírat, je nutno udělat obě strany, celkem tedy za 250.000,-Kč. O reklamaci VW nechtělo slyšet, auto je prostě po záruce a co na tom, že má jen najeto 32.000km...
Údajně tyto motory mají tak "tenké" mazací kanálky v oblasti vaček a ozubených rozvodů, že tam olej VW 507, které jsou téměř všechny ACEA A3/B4 "neprotečou" a inkriminovaná místa běží "na sucho". Výjimku tvoří sice Mobil 1 ESP, který je A5/B5, ale tem má (opět výjimečně) HTHS viskozitu jako oleje A3/B4...Zřejmě je u těchto motorů nutné používat olej se sníženou HTHS viskozitou a speciální aditivací pro ochranu vaček....
alfi166silver
Příspěvky: 674
Registrován: ned úno 01, 2009 8:57

Příspěvek od alfi166silver »

modelář píše: Osobně odhaduji, že v daném případě byly upřednostněny zájmy motoru před před zájmy DPF. Prostě typická volba "ze dvou zel to menší".
Naprosto souhlasím a výměna "mrtvého" DPF je nebohému majiteli vozu pečlivě naúčtována...
modelář

Příspěvek od modelář »

alfi166silver píše:Naprosto souhlasím a výměna "mrtvého" DPF je nebohému majiteli vozu pečlivě naúčtována...
To jsem rád... :D
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Anonymous píše:VW Touareg 2.5 TDI DPF,motor BAC,BLK,je plněn motor.olejem - Fuchs Titan Supersyn Longlife Plus 0W30,ACEA A5/B5,VW 503 00/506 00/506 01...množství oleje je 8,9 L.
VW asi ví nejlíp, jaký olej se má dávat do tohoto typu motoru.
Moja

Příspěvek od Moja »

VW nejlíp ví jak vyrábět krámy!Divím se že ty koncernový zmetky kupujete! :roll:
bjukemen
Příspěvky: 4878
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

Moja píše:VW nejlíp ví jak vyrábět krámy!Divím se že ty koncernový zmetky kupujete! :roll:
..tak za toto sa 100x podpíšem je to tak zakaždým iný vymysel a aj tak sa to minie účinku :)
Naposledy upravil(a) bjukemen dne ned říj 10, 2010 11:35, celkem upraveno 1 x.
modelář

Příspěvek od modelář »

Koncernový výrobek si může koupit pouze neinformovaný, resp. kolektivně zmanipulovaný laik. :P
Ondra

Příspěvek od Ondra »

Modeláři nevím jaké máš ty zkušenosti s "koncernem" ale já znám spoustu lidí co jsou spokojeni.Například já měl od 2 golfa už pět Wolksvagenů a vždy jsem byl spokojen a tvoje tvrzení že tuhle značku si může koupit jen blbec nechápu.(neznám tvoje zkušenosti)A všem vám moc děkuji za rady s olejem.Tohle forum je opravdu perfektní.
modelář

Příspěvek od modelář »

Ondra píše:Modeláři nevím jaké máš ty zkušenosti s "koncernem" ale já znám spoustu lidí co jsou spokojeni.Například já měl od 2 golfa už pět Wolksvagenů a vždy jsem byl spokojen a tvoje tvrzení že tuhle značku si může koupit jen blbec nechápu.(neznám tvoje zkušenosti)A všem vám moc děkuji za rady s olejem.Tohle forum je opravdu perfektní.
"Koncern" obecně řadím hned nad Opel, Audi bych osobně mezi prémiové značky vůbec nepočítal, a pokud už náhodou něco koncernového, pak snad jedině Škodu - a v mém případě v tom nehraje žádnou roli patriotismus. To bohužel nemění nic na tom, že zákazníci Škody jsou v rámci "koncernu" klienty až druhé kategorie.

Pokud jde o spokojenost, odkazuji na svůj příspěvek ve vláknu o pneumatikách. A podle průzkumů je např. mnou již zmíněná zn. Opel přinejmenším v jedné vyspělé evropské zemi nejoblíbenější, což nijak neodporuje mé definici spokojeného zákazníka z onoho vzpomenutého příspěvku.

No a co se týče toho, kdo si kupuje koncernové výrobky, použil jsem zcela jiného výraziva, a to ne proto, abych se vyhnul užití slova "blbec", ale proto, že mnou užitá slovní spojení mnohem lépe vystihují podstatu onoho hloboko zakořeněného, naneštěstí však dostatečně mylného přesvědčení, než pejorativní výraz "blbec", jehož obsah je podstatně jiný.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Pán Modelář má nespochybniteľný potenciál byť politikom, alebo novinárom. Nič v zlom, ale takmer každý v týchto profesiách má úžasnú schopnosť ako na konkrétnu otázku mnohými slovami povedať nič. :idea:
Ale rád by som sa mýlil.
modelář

Příspěvek od modelář »

Dovolím si odcitovat vlastní příspěvěk z vlákna o pneu:

" Citovat
Anonymous napsal:
nemužu si stěžovat


Takovéto konstatování svědčí obvykle o tom, že jeho autor:
- nemá velká očekávání;
- nemá velké nároky;
- v podstatě nepozná rozdíly mezi výrobky patřící do stejné kategorie/třídy;
- bude vždy hájit to, co má právě on (bez bližší identifikace důvodů, pro které má právě to, co právě má, poněvadž ty leží obvykle úplně jinde, než v mezích motivů dosáhnout oné spokojenosti);
- bude už z principu (bez ohledu na skutečné vlastnosti výrobku) hájit to, do druhý kritizuje, nebo naopak kritizovat to, co druhý hájí.

Prosím nebrat osobně, ale obecně - proto jsem vymazal ten úvod citace. Výraz "nemůžu si stěžovat" je totiž spíše výpovědí o jeho autorovi, než o samotném předmětu výpovědi." (konec cit.)

A teď se zeptám: Má obsah nebo je to jen mnoho slov o ničem? Třeba skodovkar se v tom dokázal najít, tzv. "sebeidentifikovat".

Práce s jazykem (a čeština je jazyk vskutku krásný a tvárný, což stěží ocení ten, kdo hovoří pouze její hospodskou či SMS-kovou variantou) totiž představuje mnohem větší hodnotu, než prázdné tlachání politiků, jehož účelem je především zmást obyvatelstvo.

Ale zpět k věci: "Spokojený" uživatel koncernového produktu je, jak už jsem napsal, nejspíše neinformovaný (nemá přehled o skutečném stavu technických věcí, nemá srovnání s konkurencí, nerozumí tomu, nehoví tomu...) a/nebo je "kolektivně zmanipulovaný" (uvěřil tomu, co si může přečíst v každém motoristickém časopisu vydávaném německým nakladatelstvím napojeným na německý průmyslový kapitál...), ale to ještě nemusí znamenat, že je "blbec", poněvadž je to třeba chirurg na špičkové světové úrovni. Kapišto?

P.S.: Já jsem tedy potom blbec v počítačích, mobilech, pivu...
Demo
Příspěvky: 609
Registrován: pon úno 25, 2008 13:17
Bydliště: Brno

Příspěvek od Demo »

modelář píše:"vyhnul užití slova "blbec"
Tak teď si mě nazlobil :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
modelář

Příspěvek od modelář »

To Demo: Přečti si, co jsem napsal o minutu před Tebou.

A v reakci na Tvůj problém z jiného vlákna opakuji, co jsem řekl na Pijavě: "Není vůbec důležité, kolik auto žere, hlavní je, aby se ne.ralo." 8)
Odpovědět