Olej Octavia 3 1.4tsi Gtec (CNG)
Moderátor: Colommbo
Olej Octavia 3 1.4tsi Gtec (CNG)
Ahoj, koupil jsem Octavii 3 Gtec (CNG) a zajímal by mě názor zdejších odborníků. Jaký je váš nazor na použití oleje s normou 504.00 když podle výrobce tam patří jen 502.00. Jde mi o to, že jsem tam nalil 504.00 podle doporučení vyhledávače na stránkách Fuchs konkrétně TITAN GT1 PRO C-3 SAE 5W-30. Že tam patří 502.00 jsem bohužel zjistil až při nalévání kdy jsem si všiml normy na chladičovce. Vím že se má měnit podle pevného intervalu 15 000/1rok můj roční nájezd je kolem 12000 ale časté starty a motání po městě. A teď dotaz mám olej vypustit a dát tam 502.00 nebo můžu v klidu jezdit na 504.00? cenu neřeším jde mi o motor který je lepší? Díky
Re: Olej Octavia 3 1.4tsi Gtec (CNG)
...asi nemusis robit paniku ani tento cerstvy olej hned menit. Podla tohoto teda ....ale neviem ci sa tomu da uplne verit. Podobnych tabuliek je viac a cert aby sa v tom vyznal... A co sa cng tyka , to je stále este tak trochu exot.
Osobne si myslim ( aj bez tabulky ) ,ze sa nic nestane v danej situacii.
K dalsej otazke , ze co je pre tento motor z olejov lepsie sa neviem vyjadriť.
Mam japoncov bez nejakych noriem a to umaze aj fritol ked treba.
...tu este trochu podrobnejsie priamo z prirucky k 3.oktavke
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Olej Octavia 3 1.4tsi Gtec (CNG)
Tohle je zajímavé,ale mě to ve dvou vyhledávačích oleje pro tento motor nabídlo jen 502/505/505.01.
Nechce se mi ale věřit že 504.00 je vyloženě nevhodný pro CNG.Spíš by to mělo být naopak.
Nechce se mi ale věřit že 504.00 je vyloženě nevhodný pro CNG.Spíš by to mělo být naopak.
O2 FL 09 1.8 TSI 118kW spotřeba oleje 0,5l/10tis.km
Re: Olej Octavia 3 1.4tsi Gtec (CNG)
Není vyloženě nevhodný ale řekl bych že olej A3/B4 VW502 by byl asi vhodnější z důvodu vyšší alkalické rezervy TBN kvůli tomu CNG, ale pro jednou se tím olejem 504 (ty jsou C3 a tím nižší TBN) motoru nic moc nestane.
Spíš teda (pokud jak píšeš Ti jde o motor) bych se pozastavil nad tím výměnným intervalem. Při Tvých krátkých jízdách je i 12 tkm dost a obzvlášť u plynu kde vznikají a do oleje pronikají agresivnější chemické látky. Já bych měnil po max. 10-ti tkm.
Spíš teda (pokud jak píšeš Ti jde o motor) bych se pozastavil nad tím výměnným intervalem. Při Tvých krátkých jízdách je i 12 tkm dost a obzvlášť u plynu kde vznikají a do oleje pronikají agresivnější chemické látky. Já bych měnil po max. 10-ti tkm.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej Octavia 3 1.4tsi Gtec (CNG)
504/507 bez obáv a rozhodne ho považujem za "výkonnejší" ako 502. v tomto prípade...za druhé fuchs je hodne gut za tretie tiež by som skrátil interval výmeny ale nie kôli 504/507 ale kôli jazdným podmienkam a na koniec zopakujem že viac čo sa týka tbn neznamená vždy lepšie pretože nie vždy to vypovedá o schopnosti neutralizovať "kyseliny"...
Jazdi smelo s daným olejom bez obáv z čohokoľvek za predpokladu vhodného intervalu
Jazdi smelo s daným olejom bez obáv z čohokoľvek za predpokladu vhodného intervalu
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Olej Octavia 3 1.4tsi Gtec (CNG)
Keby si trochu pohľadal, tak nájdeš tu na stránke napr. aj toto:Maus píše:Jaký je váš nazor na použití oleje s normou 504.00 když podle výrobce tam patří jen 502.00. Jde mi o to, že jsem tam nalil 504.00 podle doporučení vyhledávače na stránkách Fuchs konkrétně TITAN GT1 PRO C-3 SAE 5W-30. Že tam patří 502.00
VW 502.00 - lehkoběžné oleje pro benzínové motory, výměnný interval 15.000 km
vs.
VW 504.00 - jsou určeny pro benzínové motory a lze jimi nahradit oleje VW norem: VW 501 01, VW 502.00, VW 503 00, VW 503 01
Takže porozmýšlaj a skús si odpovedať sám
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej Octavia 3 1.4tsi Gtec (CNG)
Vyhledávače nejsou relevantní zdroj dat, tím je pouze předpis výrobce/ manuál/ návod k údržbě a nejlépe v originále. Stránky vyhledávačů nejsou tak často aktualizovány, a předklady jsou zatíženy chybou neznalců v oboru.
Re: Olej Octavia 3 1.4tsi Gtec (CNG)
To, že 504.00 nahrazuje 502.00 samozřejmě vím, ale prostě jsem si nevěděl rady s tím cng nevím jaké má požadavky na olej spalování cng kde je daleko vyšší oktanové číslo 130. Sám mám nějak zafixováno, že 504 je kvalitnější olej proto mě překvapila ta předepsaná 502. Někde jsem zase vyčetl, že kde je předepsaná 502 měla by se dodržet právě kvůli jiné aditivaci než eko 504 co v 504 chybí nevím. Jsem z toho nesvůj dokonce to zašlo tak daleko, že už mám doma 502 a byl jsem rozhodnut že to vyměním.
Re: Olej Octavia 3 1.4tsi Gtec (CNG)
Buď v klidu, pro jednou se fakt nic nestane - zvlášť když s tím jezdíš spíš jen kratší jízdy. Kdyžtak zkrať ten interval výměny na 10 tkm - to bych ale (u)dělal každopádně. Ono totiž (i když tady bude určitě zas vrchní opozičník tvrdit opak) olej VW504 - zároveň s tím však i 507 a C3, není lepší jak 502 A3/B4. Je JINÝ - pro motory s DPF a GPF. A kvůli tomu má snížený obsah saps. Látek které sice škodí tomu filtru (proto sníženo), leč pro motor jsou důležité. A právě v druhé polovině intervalu už mohou chybět/jsou vyčerpané.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej Octavia 3 1.4tsi Gtec (CNG)
Toto fakt NEHROZÍ... prosím vážme trošku slová...inak to niekto zoberie vážnePitris píše:A kvůli tomu má snížený obsah saps..... A právě v druhé polovině intervalu už mohou chybět/jsou vyčerpané.
CNG nie je o množstve saps...
Maus: kľudne odjazdi interval a ak ti bude pri srdiečku lepšie kľudne tam nabudúce nalej 502
Inak sú aj Origo oleje na CNG napr. Motul alebo Wolf a iné...čuduj sa svete oba C3 a aj s kombináciou 502... prečo? Pretože znížené saps ale tbn má úrovni požiadavky 502. Máš nižšie tbn ? Skráť interval ako už zaznelo a nemáš čo riešiť
https://olejposta.sk/Motul_Specific_CNG ... 50393.html
https://www.fuelsandlubes.com/wolf-lubr ... l-line-up/
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Olej Octavia 3 1.4tsi Gtec (CNG)
Ok, děkuji všem získal jsem pocit, že to přece jen nebude žádná tragédie. Takže závěr, který jsem si z toho vzal zní: Nechat ho tam Fuchs max 10k spíš ještě dřív nevadí mi měnit třeba po 8k. Pak tam dám tu ,502.00 co mám doma Shell Helix ultra 5w40 samo taky výměna do 10k. A pak asi přejdu na ten Motul Specific CNG/LPG a u něho už bych zůstal mělo by to být OK co myslíte?
Re: Olej Octavia 3 1.4tsi Gtec (CNG)
Oleje API SN jsou ovšem lépe uzpůsobeny pro provoz na alternativní paliva. I když důležitější než-li Shell, Fuchs nebo Motul je dodržet ten výměnný interval do 10 tkm.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej Octavia 3 1.4tsi Gtec (CNG)
Maus:
Tých 8tkm bude fajn potom rovnako aj ten shell keď už je doma
Osobne by som tiež uvažoval o olejoch špeciálne vyrobených na takéto palivá. Aj preto lebo spĺňajú výrobcom požadovanú 502-ku no zároveň sú "c" čo je trošku netypické... samozrejmosťou je aj Api. Olej "šitý" na CNG/LPG by mala byť dobrá voľba.
Tých 8tkm bude fajn potom rovnako aj ten shell keď už je doma
Osobne by som tiež uvažoval o olejoch špeciálne vyrobených na takéto palivá. Aj preto lebo spĺňajú výrobcom požadovanú 502-ku no zároveň sú "c" čo je trošku netypické... samozrejmosťou je aj Api. Olej "šitý" na CNG/LPG by mala byť dobrá voľba.
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3