Protoceni motoru po vypusteni oleje a vyndani filtru

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Toyotaman

Protoceni motoru po vypusteni oleje a vyndani filtru

Příspěvek od Toyotaman »

Co si myslite o tom, co na toyota foru ve vlaknu http://www.toyotaklub.cz/forum/viewtopic.php?t=1748 pise ombre:

A rada "nad zlato:" při výměně zkus (nemusíš) vypustit olej, vyšroubovat filtr, dát místo něj uřízlou PET láhev, nastartovat a cca 5 vteřin nechat volně běžet. Ne, motor se nezadře, ani nepoškodí, je stále celý pokryt olejem, který těch pár vteřin bez záběru hravě umaže. Ale ten jetel co z toho vyleze stojí za to. Je tam nahromaděno všechno, co zůstává mezi čerpadlem a filtrem a rok od roku se to hromadí a spodem nevyteče. Pokud nevěříte, vyzkoušejte. POdle množství to může degradovat nový olej.
Patentovaný způsob...
Tisíce děkovných dopisů....
JuDu

Re: Protoceni motoru po vypusteni oleje a vyndani filtru

Příspěvek od JuDu »

Navod je dobry - tych par SEKUND bez oleja az tak motor nepokazi (aj ked ten motor ma olejom nastavitelnu volu ventilov tak neviem). Po tomto postupe (s novym olejom) ale nesmies zabudnut na vynulovanie pocitadla prejdenej trasy.
Dodo

Příspěvek od Dodo »

A nemelo by to byt tak, ze by ten humus mel byt ve filtru? Nevim, jen by mi to prislo logicke - je tu nekdo, kdo tomu rozumi?
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Ja bych to urcite nedelal, za ten risk to nestoji a auta jezdi i bez toho
anonym

protočení motoru bez oleje...

Příspěvek od anonym »

Nejsem mechanik, takže spíš reaguji formou svého názoru, který může být zcela chybný.
Domnívám se, že případné nečistoty by měl zachytit filtr. Pokud je přicpaný, pohybují se nečistoty v rámci olejové náplně, popř. se usadí v olejové vaně nebo se zanáší celý motor. T.j. jinými slovy, nedokážu si vysvětlit, proč by se cosi mělo hromadit zrovna a jen mezi čerpadlem a filtrem. Pokud jsou v motoru úsady a kaly, tak jsou asi všude a nejen mezi čerpadlem a filtrem.Nepochybuji o tom, že uvedeným postupem motor cosi vyplive, ale nemyslím, že by se během 5 sekund dokázal tímto vyčistit. Pokud je v takovém stavu, že z něj začně lítat "jetel", tak stejně nevylítá za tu krátkou dobu všechen a naopak bych měl strach, že nějaký kus čehosi co se takhle urve a nestačí vylítnout mi následně ucpe olejové kanálky a mám "zaděláno" na generálku. Nehledě nato, co na to hydroštely...5 sekund není moc, ale já bych to nedělal...Když už bych chtěl motor vyčistit, tak použiju čistič do oleje ( ale ani to jsem nikdy nedělal - odmašťovadlo). Motor má pořád alespoň nějakou náplň a není riziko, že by šel nasucho.Pak bych zkrátil další výměnu na polovic a měl bych míň strachu než z popsaného postupu. Jinak můžu doporučit úplně opačný postup než řešení za 5 sekund. Věnovat se motoru pěkně v klidu. Motor pořádně ohřát,vypustit olej, vyndat filtr a nechat nejen pořádně vytéct, ale i vykapat. Klidně i pár hodin. Pak použít kvalitní olej a nepřejíždět ho.
Kdo na to má podmínky a chuť, určitě tím nic nezkazí. Mě se to osvědčilo, už několikáté auto přes 200 tis. km a bez spotřeby oleje...Uvedený postup bych na svém autě neriskoval....
Jiříček

Příspěvek od Jiříček »

Kdyby tam měl pořádný olej, netekl by mu z motoru "jetel"...;-)

Nevím, na jedné straně je sice pravdou, že v kanálech stále něco zůstává, ale na druhé straně znám motory osobních aut s najetými 400 000 a více kilometry, u kterých při výměně oleje postupují zcela klasickým způsobem a motory si nestěžují...;-)
FF

Příspěvek od FF »

Dnes som to prvý krát pri výmene aplikoval - nechal som pretočiť štartérom na cca 2 sekundy a v PET fľaši skončilo cca 1 dcl čierneho oleja. Skúsil som ešte raz pretočiť motor, ale už nič nepribudlo, takže stačilo len tie prvé 2 sekundy.
Každé množstvo starého oleja, ktoré dostanem von z motora pred naliatím nového je len k dobru... :wink:
Naposledy upravil(a) FF dne ned čer 06, 2010 7:08, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Příspěvek od NOVON »

Taky jsem to zkoušel a opravdu vyteklo více starého oleje...
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
modelář

Příspěvek od modelář »

Také jsem o tom uvažoval, ale pak jsem od toho raději upustil, a to z jediného důvodu: čím kratší dobu běží motor bez olejového sloupce v mazací soustavě, tím lépe pro hydroštely, zvláště pak u motorů, které jsou háklivé na jejich přidření v dírách uložení.
janmil

Příspěvek od janmil »

Myslím, že to prináša viac škody ako úžitku. Raz som to skúšal, ale nemal som z toho dobrý pocit. Teoretický prínos je malý a praktické riziko veľké. Otázkou je, čo je pre motor horšie, niekoľko sekúnd behu bez oleja alebo pol deci čierneho oleja v novej náplni. Mne osobne sa zdá prvá možnosť jasne horšia.
DonSalieri
Příspěvky: 99
Registrován: úte srp 12, 2008 9:23

Příspěvek od DonSalieri »

Lepsi je nechat olej poradne vykapat, ja to necham klidne prez noc v garazi a mam jistotu, ze jsem pro to udelal maximum..Jednou jsem to zkusil po poctivym vykapani oleje 2 sek protocit a nic uz z toho neslo od te doby to nedelam, navic pokud se vymeny provadi pravidelne nemel by zadnej "humus" z motoru litat.. :wink:
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Na škodě trojhrnku jsem měnil olej, nechal jsem to asi 4 hodiny vykapat a pak jsem tam dal skleničku. Do rána v ní nepřibylo téměř nic.
Příště z toho udělám práci jen na jedno odpoledne.

OT : v manuálu k Roomsteru se píše, že hladina oleje by se měla kontrolovat za tepla, aby se předešlo nepřesnostem v měření. Může mi to někdo vysvětlit?
modelář

Příspěvek od modelář »

skodovkar píše:OT : v manuálu k Roomsteru se píše, že hladina oleje by se měla kontrolovat za tepla, aby se předešlo nepřesnostem v měření. Může mi to někdo vysvětlit?
Důvod je jednoduchý: Pokud je poměr celkového objemu olejové náplně k jeho objemu v mazacím systému příliš malý, pak je ho po déletrvajícím odstavení motoru v olejové vaně v důsledku stečení jakoby dostatek, ovšem po nastartování se to rychle změní - směrem k jeho úbytku kvůli načerpání do mazacího systému. Proto by se hladina oleje měla v zásadě vždy měřit krátce poté, co motor předtím běžel. Přitom je v zásadě jedno, zda je teplý nebo studený, neboť právě u malého objemu olejové náplně je vliv tepelné roztažnosti oleje na jeho množství při měření téměř zanedbatelný.
FF

Příspěvek od FF »

skodovkar píše:...OT : v manuálu k Roomsteru se píše, že hladina oleje by se měla kontrolovat za tepla, aby se předešlo nepřesnostem v měření. Může mi to někdo vysvětlit?
...a tiež sa tam píše: "– Vyčkejte několik minut a vytáhněte měrku oleje  ."
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Každý motor je asi jiný, my jsme se učili měřit olej zásadně zastudena až olej pořádně steče.Je to asi jen podle toho jak to který výrobce preferuje a jak má vysoko rysku na měrce.Co se týče té výměny také bych raději počkal aspoň 4 hodiny než olej vykape maximálně bych protočil motorem ručně jako při seřizování ventilů ,stejně se vám ale u některých motorů nepodaří vypustit všechno ,třeba ve zdvihátkách, tak tam vám starý olej zůstane jako v kalíškách a proto i při výměně se vám zdá nový olej hned špinavý :wink:
Odpovědět