Toyota Avensis 2.4 VVT-i D4

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

azazelo

Toyota Avensis 2.4 VVT-i D4

Příspěvek od azazelo »

Zdravim, pred tydnem jsem koupil Toyotu Avensis 2.4 VVT-i D4, najeto 126000km, v motoru jsem nasel nalepku s timto - Valvoline SynPow 5W-30. Chci se zeptat na tento olej, je to dobra volba? :?: Potrebuji poradit ohledne oleje do tohoto motoru (2AZ-FSE), v manualu mam doporuceni taky na 5W-30. Jelikoz v olejich se nevyznam :oops: , prosim o radu, chtel bych pro tento motor nejlepsi kvalitu :!: Predem dekuji.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Krása... V manuálu asi bude něco podrobnějšího k oleji jako API a ACEA. Nemyslím si, že by se tam měl používat nějaký extra olej a viskozita by měla být jen doporučená. Jsem zastáncem spíše 5W-40 (pro vyšší tepelné zatížení), ale Pitris bude vědět více :wink:
Obecně platí, že stačí "obyčejný" olej, ale je třeba nepřetahovat výměny a raději měnit o něco dříve.
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Příspěvek od Jezevcik »

Toyota si v manuálu k vozidlu vždy vystačila s normou API(třeba SL/CF).Viskozitu(třeba 5W-40)pouze doporučovala dle klimatických podmínek.Koukni na to.
Někteří výrobci,kteří požadují pro motor olej dle své firemní normy mohou udat i viskozitu,protože se olej dle dané normy z jistých důvodů ani v jiné dělat nemusí.
Demo
Příspěvky: 609
Registrován: pon úno 25, 2008 13:17
Bydliště: Brno

Příspěvek od Demo »

měla by stačit API SL a ACEA A3...
Mrkev, 1.5 TSI 110 kW, 2019
azazelo

Příspěvek od azazelo »

V manualu mam toto – Ve vašem vozidle je použit „Toyota Genuine Motor Oil“. Toyota doporučuje používat originální motorový olej. Muže byt také použit jiný motorový olej stejné kvality.
Třída oleje:
API stupeň SJ nebo SL nebo univerzální motorový olej ILSAC.
Doporučená viskozita oleje (SAE):
20w-50
15w-40
10W-30
5W-30(doporučeno) :!:

Pochopil jsem, ze viskozita se doporucuje podle klimatických podminek. Jinak
o olejich se tprve ucim, precetl jsem toho hromadu a ted mam v tom hokej, každy vyrobce si chvali svoje. :roll:
Chci pro tento motor (2AZ-FSE) tu nejlepsi kvalitu, jezdila s tim zena a s vymenou je to pretazene skoro o 2000km, proto chci vymenit olej co nejdříve. Prosim znalcu o doporuceni konkretni znacky a konkretniho typu oleje nebo mam zustat u toho Valvoline SynPow 5W-30? Dik.

skodovkar mam tam dat 5w-40, jakou znacku? Popis vyrobce Valvoline SynPower 5W-40 se mi docela libi. :wink:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27599
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

No, ono Toyotě by měla stačit API SL a i ACEA A1, ale určitě bych doporučil tu ACEA A3.
Co se týče SAE, tak buď....
0w nebo 5w30 ACEA A3 pro časté starty a JEN krátké jízdy,
nebo (0w)5w40 pro v podstatě jakékoliv jízdní podmínky,
nebo 10w40 pro málo startů a delší jízdy.....
.....s intervalem výměny při popojížďkách po 10-ti, a při delších jízdách po MAX. 20-ti tkm/1rok

Pokud jde o kvalitu, tak NEJdůležitější jsou právě ty normy API a příp. ACEA, dále SAE zvolená podle jízdních podmínek a interval výměny oleje, který by měl být vždy i s filtrem, a dále značka oleje, kterou doporučím z těch renomovaných: např.

Agip / Eni, Elf, Eneos, Esso, Liqui Moly, Millers oils, Mobil, Mogul, Motul, Q8, Petronas, Repsol, Shell, Sunoco, Texaco, Total, Valvoline.....(seřazeno abecedně - je jedno, který). Jsou :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27599
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Teď se tu objevilo "upřesnění" od azazela:
20w50 je olej "do pouště" a 15w40 se dá použít u motorů tak od r.v. 2000 pro opravdu jen minimální zimní provoz a ještě míň startů..... Já bych zvolil asi tu 5w40, což je výborný "celoroční kompromis" - jak na léto, tak i na zimu. SAE 10w30 má nižší teplotní rozsah, a není to moc rozšířená viskozitní třída. Ten Valvoline SynPower je dobrý olej, ale na výběr jsou i další dobré značky (vypsány výše).
Viskozitní třída 5w30 se dá taky použít, ale 5w40 má vyšší teplotní rezervu při vysokých letních teplotách a delších jízdách nebo při popojíždění v kolonách.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Pokud se chceš o olejích něco dozvědět, tak tady máš kvalitní čtení:

http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... _komentare

Na značce až tak nesejde, pokud se podíváš do zdějšího e-shopu, tak kterákoliv zdejší značka je důvěryhodná. Ale vyhnul bych se MoS2 Leichtlauf od LiquiMoly a Magnatecu.
Tak namátkou je zajímavá volba Shell Helix Ultra 5W-40, který má dobré čistící schopnosti http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1577 .
azazelo

Příspěvek od azazelo »

Pitris dekuji za vysvetleni, dival jsem se na vyse vypsane znacky a všechny 5W- 40 mají ACEA A3, precetl jsem taky o SM a SL

skodovkar diky za odkazy a doporuceni, ten Shell Helix Ultra 5W-40 vypada dobře, uvazuji ještě o Millers oils XFS 5W-40, API SL, vim, ze je smesne chtit olej jen kvuli SL, ale jsem takovy puntickar. :twisted:

Pochopil jsem spravne, ze muzu dat jakoukoliv znacku 5W-40 API SM lepe SL a ACEA A3 :?:

Jeste jsem precetl diskusi o filtrech a s tech lepsich jsem na svoje auto nasel jen Mann a Nipparts, kteremu byste dali prednost?
azazelo

Příspěvek od azazelo »

Demo píše:měla by stačit API SL a ACEA A3...
diky, asi to moc resim, ale nejsem jeste rozhodnuty API SL nebo SM, necham si poradit :roll:
Demo
Příspěvky: 609
Registrován: pon úno 25, 2008 13:17
Bydliště: Brno

Příspěvek od Demo »

"upravil jsem název topicu"

Osobně bych volil tento olej 5W40

bohužel tato značka není na tomto eshopu :(
Mrkev, 1.5 TSI 110 kW, 2019
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Příspěvek od Jezevcik »

Azazelo,mockrát jsem vyzkoušel obě jmenované značky filtrů a téměř vždy mi u Nippartsu"padala"hladina oleje.Vím,že to není asi nic závažného,kontrolka zhasne o tři vteřiny déle,ale když vezmeš,že jsou skoro za stejnou cenu,tak bych se přikláněl k Mannu.Nipparts má být speciálně pro japonská auta(viz slovní hříčka v názvu),má se vyrábět v Japonsku,ale někde a nevím kde jsem četl,že je to z Holandska.Jestli je to pravda,nevím a asi to taky nemusí nic znamenat.Nechci to zobecňovat,ale taková je moje opakovaná zkušenost s jedním produktem této značky.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Motor byl stavěn na 30 a proto by 40 měla bohatě dostačovat. Ale pro úplnost bych se rád zmínil i o tomto oleji http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=838 , který je možná zbytečný, ale pokud se autu nakládá za horkých letních dní a jezdí třeba na jih Evropy, tak to není zcela od věci. Každopádně má větší opodstatnění u oturbených motorů (a HTPéček :-D ).
Itall

Příspěvek od Itall »

No, škodovkáři: motor je stavěn na 30, tak 40 bohatě dostačuje. To je zajímavá teorie. Já bych s ní sice, na základě svých chabých technických znalostí, celkem souhlasil, ale výrobce auta by to zajisté viděl jinak. Jsou přece motory, kde 40 povoleno není od výrobce. A když si to tam někdo dá, např. v záruce (která dnes může být i řadu let), běda pak, aby s tím motorem měl nějaké problémy. Nedodržel při jeho provozu podmínky výrobce a nazdar, ledaže by mu do servisky v servisu psali něco jiného, což je zas další problém, pokud tam nemá známého. A do toho servisu zas musí kvůli záruce. Po záruce už je to snadné, ale dnes se výrobci snaží záruku prodlužovat, 2 roky už mají jen neseriózní :lol: . Běžné jsou 3 roky, 4,5, dokonce 7 let.
Demo
Příspěvky: 609
Registrován: pon úno 25, 2008 13:17
Bydliště: Brno

Příspěvek od Demo »

Italle - záruka je moc pěkná na papíře, ale zkoušel jsi ji někdy uplatňovat?
Mrkev, 1.5 TSI 110 kW, 2019
Odpovědět