Interval výmeny oleja

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

inskeu

Interval výmeny oleja

Příspěvek od inskeu »

Ahojte,

môžem zostať pri intervale výmeny, ktorý doporučuje výrobca: 20.000km/rok. Olej, ktorý používam a doporučuje ho výrobca: Shell Helix Ultra AG API SL/CF, ACEA A3/B3/B4, GM-LL-A-025, GM-LL-B-025.
Jedná sa o Hyundai i20 1,2 57 kW prestavané na LPG (BRC + primazávanie Valvesaver). Jazdím z 80 % po diaľnici (otáčky 2500 - 3000), zvyšok mimo mesta a mesto. Krátke trasy minimálne, zväčša na jedno naštartovanie cca. 50 km. V zime je auto garážované, ročný nájazd 30 - 35.000 km. Motor sa výtáča do vysokých otáčok (5000 ot./min) len občas aby nezlenivel :)

Môžem zostať pri výmene každých 20.000 km ako predpisuje výrobca?

Vďaka za odpovede
e-panolin.cz

Příspěvek od e-panolin.cz »

Můžeš.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3948
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Durex »

Můžeš,ale já bych to nedělal. Je to LPG a tím pádem olej degraduje rychleji než na benzín. Max. bych zůstal u 15 000 km. Já měním po 7000 km :wink:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27609
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

I mě těch 20tkm přijde dost. Měnil bych po max. 15-ti tkm.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3948
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Durex »

Lepší levnej olej a 2x častěji,než něco drahýho a drtit ho tam 20 000 km ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
inskeu

Příspěvek od inskeu »

Ok, tak môžem napr. zostať pri tom oleji Shell a meniť ho po 10.000 km?
Ako sa to prejaví na životnosti motora?
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3948
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Durex »

Ano zůstaň. Projeví se to pozitivně na životnosti. Při spalování LPG vznikají kyselé sloučeniny,které alkalickou rezervu oleje vyčerpávají rychleji než benzin. Takto znehodnocený olej již neplní ty funkce,které by měl ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27609
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Ano, vždycky je lepší měnit olej častěji, než pozdě. Ta finanční úspora při "natahování" výměn je jen zdánlivá. Pak totiž přichází problémy s netěsnostmi olejového systému, hrozí vnitřní koroze motoru, neboť "přejížděný" olej už není schopen eliminovat kyselé prostředí v motoru, motor se uvnitř začíná zanášet usazeninami, protože "přejížděný" olej už není schopen udržet jeho čistotu, u "přejížděného" oleje je u konce jeho oxidační stabilita, filtr ke konci taky všechno "nepobere" a v oleji je už hodně otěru, u turbomotorů se objevují problémy s mazáním turba.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
bjukemen
Příspěvky: 4925
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..ano ako pisu predomnou,olej menit rozodne skorej ako po 20 000km, uz tych 15 000km bude len tak tak,takze az ti to financna situacia dovoluje mozes menit po 10 000km resp rozdel si to tak aby si mal 3 vymeny do roka vzhladom ku kilometrom ktore rocne najazdis :)
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
inskeu

Příspěvek od inskeu »

Ok, nevidím v tom problém meniť ten olej po 10.000 km. Doteraz som servisoval po 20.000 km, teraz ma čaká druhá výmena oleja po 40.000 km. LPG tam pri výmene bude 7000 km. Nevadí, keď tie prvé dve výmeny boli v intervale 20.000 km?
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Čas nejde vrátit zpátky, ale pokud hodláte měnit co 10tKm, tak bych to už neřešil.
inskeu

Příspěvek od inskeu »

Existujú aj nejaké praktické testy ako vyzerá motor ak sa skrátia, resp. predĺžia intervaly výmeny?
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3948
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Durex »

Tak pokud se olej mění častěji,tak je zajištěna dokonalá ochrana a čistota motoru. Pokud se přejíždí interval a nebo se jezdí s olejem značně degradovaným,tak následky bývají fatální a to ve zvýšeném opotřebení součástí. Takových fotek najdeš na netu hromadu ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Já bych to neřešil, ale dá se sundat vana a víko hlavy a tam se dá poznat, je-li motor čistý, žlutavý povlak je OK.
inskeu

Příspěvek od inskeu »

Ako je to s trvanlivosťou oleja? Ak používam 1 L balenia, môžem otvorený olej použiť po 4 - 5 mesiacoch? Samozrejme bude uzavretý a skladovaný v suchu mimo dosahu slnečného žiarenia.
Odpovědět