Seat Toledo 1M, 1.6i 74kW

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Návštěvník

Seat Toledo 1M, 1.6i 74kW

Příspěvek od Návštěvník »

Ahoj, koupil jsem v bazaru Toledo 1M, 1.6 74kW, ale nikde jsem nenašel lísteček s údaji o oleji. Chci tam určitě dát olej 10W40 a dověděl jsem se, že musí splňovat normy A3/B3 a VW 502.00. Tak mám dotaz. Plní-li olej normu VW 505.00, můžu ho nalít do svého toleda, aniž bych uškodil autu? Dále mám doma asi 5 litru oleje 10W40 delta extra od Finy, který plní normu ACEA A3/B3, VW 500.00, VW 500.05. Ten asi nebude dobré lít do toleda, že?

Moc díky
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27558
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Olej by měl plnit alespoň VW500.00, 501.01 nebo nejlépe 502.00. Tyto oleje plní i A3.
Ta 10W40 delta extra od Finy použít lze, ale SAE 10w40 je vhodná pro delší jízdy, a interval výměny MAX. 15tkm / 1rok. Pokud by převládaly krátké popojížďky (a v zimě mrazivé starty), je lepší 5w40 a měnit po max. 10-ti tkm NEBO po roce. A jinak, i v SAE 10w40 (pro další výměnu) jsou oleje VW502.00. A vždy měnit i filtr.

P.S. Kolik má najeto? Rok výroby? Nebude "chtít" i olej v převodovce, chladicí a brzdovou kapalinu, event. olej v posilovači řízení?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
hlafkin

Příspěvek od hlafkin »

Má najeto 90tis, rok vyroby 2000 nebo 2001 (známa pouze 1. registrace - 5/2001). Brzdovka je pry nova i chladici. U predchoziho auta (renault clio r.v. 97, 1.2i 40kW) jsem s tim olejem nemel nikdy problem, ani v zime. Jinak olej jsem menil pravidelne 1/rok a samozřejmě s filtrem. Seženu tedy pro jistotu olej s normou alespon 502.00. a když dám s vyšší normou, tak to nevadí? Dokonce jsem na nějakém oleji viděl VW 500.00/505.00, znamená to tedy, že je to nějaký univerzální s širokým použitím?
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

VW 505.00 je dieselová norma, nemůžete tam dát pro benzín nic lepšího než 502.00.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27558
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

500.00, 501.01,502.00, 503.00, 503.01 - benzinové normy / max. 15tkm/1rok / "longlife" oleje - všechny mohou být "nahrazeny" normou 504.
A co se týče dieselů: 505.00, 505.01, 506.00, 506.01 - max. 15tkm/1rok / "longlife" oleje - všechny mohou být "nahrazeny" normou 507.

P.S. oleje s prodlouženým intervalem výměny (longlife) možno použít POUZE, pokud to výrobce motoru povoluje.

P.S.2. tu 10W40 delta extra od Finy klidně použij, když ji máš doma. VW500.00 má. A pak třeba tu 502.00, v 10w40 ji má třeba Shell Helix HX7, Repsol Elite Multiválvulas, MOL Dynamic Max, Millers Oils XSS, MOTUL 6100 Synergie+, Selenia Gold.....
Ale olej s normou 501.01 nebo i 500.00 stačí - např. Elf, Total, Mobil, Valvoline, Q8, Mogul

P.S.3. 10let na man. převoďák je dost - myslíš, že ho někdo měnil? Patří tam VW501.50
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Res

Příspěvek od Res »

Mám dotaz byl zmíněn olej v posilovači řízení. Ten olej lze taky měnit? Nebo se jen dolévá?
modelář

Příspěvek od modelář »

hlafkin píše:Má najeto 90tis, rok vyroby 2000 nebo 2001 (známa pouze 1. registrace - 5/2001). Brzdovka je pry nova i chladici. ...
No přece každé auto v českém/slovenském bazaru má bez ohledu na stáří najeto 90 tis. km a novou brzdovou i chlad. kapalinu!!! :P :P :P :twisted: :twisted: :twisted: :lol: :lol: :lol:

P.S.: Právě jsem počůral smíchy... :oops: :oops: :oops:
modelář

Příspěvek od modelář »

Res píše:Mám dotaz byl zmíněn olej v posilovači řízení. Ten olej lze taky měnit? Nebo se jen dolévá?
Měnit možno, ovšem v případě (potřeby) dolévání doporučuji prověřit životní pojistku! :twisted:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27558
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Res píše:Mám dotaz byl zmíněn olej v posilovači řízení. Ten olej lze taky měnit? Nebo se jen dolévá?
Pokud 100%-ně nevíš, co tam je, je to lepší vyměnit celé, a po 10-ti letech bych event. ani nedolíval, a udělal to komplet. Ta kapalina by měla plnit normu G 004 000 M2 nebo VW TL 52146 - např. http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... orizeni-1l nebo http://valvoline.cz/cs/shop/detail/69-s ... g-fluid-1l (a ten litr by měl stačit).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27558
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Jo, a kdyby náhodou bylo třeba.....tak do brzd a SPOJKY :!: SAE J1703 DOT4 VW TL 766 X,
a do chladiče - vypustit / pořádně propláchnout, a nalít v poměru 50:50 s destilkou buď třeba Fridex G48, nebo G12, ale každopádně "něco" s normou VW TL 774 C, nebo D/F.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Res

Příspěvek od Res »

Do spojky? Tam se něco leje? :o)
modelář

Příspěvek od modelář »

Res píše:Do spojky? Tam se něco leje? :o)
Pokud je hydraulicky ovládaná, tak samozřejmě ano! A musí se to měnit ve stejných intervalech, jako v brzdovém okruhu! :idea:

P.S.: Povětšinou se na to kašle, a pak se majitelé nestačí divit... :x
Res

Příspěvek od Res »

Hmm tak tu asi ve čtyřkovém Golfu mám ... Podle papírů ze servisu nikdy neměněnou :o)
Res

Příspěvek od Res »

Nebo je to nějak propojený s brzdnou soustavou to asi ne co?
modelář

Příspěvek od modelář »

Někdy bývá společná zásobní nádobka brzdové kapaliny, ale to samozřejmě na věci nic nemění! Nebo snad měníš brzdovku jen v té nádobce? :shock:
Odpovědět