Nemaže první 3 vteřiny

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Mildacerny99

Nemaže první 3 vteřiny

Příspěvek od Mildacerny99 »

Dobrý den, prosím o radu. Po nastartování studeného motoru to trvá asi 3 vteriny nez zhasne kontrolka mazání, čím to může být? Olej je tam dle specifikace výrobce 5W-40 od značky Mobil měněn před 5000km. Olejový filtr je tam pouze vložka. Díky za rady.
Michal

Příspěvek od Michal »

asi by bylo dobrý i napsat co je to za auto a motor.
nám to Arosa 1,0Mpi dělá taky, prvních pár vteřin to mlátí to je děs. Ale např tohodle motoru je to normálka.
FF

Re: Nemaže první 3 vteřiny

Příspěvek od FF »

Mildacerny99 píše:Dobrý den, prosím o radu. Po nastartování studeného motoru to trvá asi 3 vteriny nez zhasne kontrolka mazání, čím to může být? Olej je tam dle specifikace výrobce 5W-40 od značky Mobil měněn před 5000km. Olejový filtr je tam pouze vložka. Díky za rady.
To neznamená, že to nemaže!!!
Kontrolka zhasína pri dosiahnutí požadovaného tlaku, no a kým svieti je tam o niečo nižší tlak ako požadovaný, ale v žiadnom prípade nie nulový!!!
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

No bylo dobré napsat, kolik má motor nalítáno.
Mohou být vyběhané šály a to se pak tlak ztrácí. Popř. bych zkontroloval množství oleje, už jsme tu řešili případ, kdy motor jezdil skoro nasucho (díky autoservisu).
Bylo by dobré změřit tlak oleje, pokud bude vše v pořádku, tak bych vyměnil čidlo.
Neříkal bych hned, že nemaže, jen bych se urychleně snažil zjistit příčinu proč kontrolka svítí. :wink:
FF

Re: Nemaže první 3 vteřiny

Příspěvek od FF »

FF píše:
Mildacerny99 píše:Dobrý den, prosím o radu. Po nastartování studeného motoru to trvá asi 3 vteriny nez zhasne kontrolka mazání, čím to může být? Olej je tam dle specifikace výrobce 5W-40 od značky Mobil měněn před 5000km. Olejový filtr je tam pouze vložka. Díky za rady.
To neznamená, že to nemaže!!!
Kontrolka zhasína pri dosiahnutí požadovaného tlaku, no a kým svieti je tam o niečo nižší tlak ako požadovaný, ale v žiadnom prípade nie nulový!!!
...samozrejme pokiaľ tam je dostatok oleja a nie je iná závažná porucha...
modelář

Re: Nemaže první 3 vteřiny

Příspěvek od modelář »

Mildacerny99 píše:Dobrý den, prosím o radu. Po nastartování studeného motoru to trvá asi 3 vteriny nez zhasne kontrolka mazání, čím to může být? Olej je tam dle specifikace výrobce 5W-40 od značky Mobil měněn před 5000km. Olejový filtr je tam pouze vložka. Díky za rady.
Především vyměň ty pryžové O-kroužky, které jsou dodávány s vložkou, jelikož právě ony zajišťují důležitou funkci zpětného ventilu (a rovněž obtokového ventilu), který - pokud je funkční - brání stečení oleje z mazacího traktu nad úrovní filtru zpět do olejové vany. Servisy totiž maximálně tak vymění vložku a na ony důležité O-kroužky zcela kašlou!
craken

Příspěvek od craken »

mne to zacalo robit po vymene oleje v neautorizovanom servise... mam Toyotu Avensis 2,2 D4D... je teda moze ze mechanik zle osadil vlozku filtru?
modelář

Příspěvek od modelář »

Vložkou by to být nemělo, spíš těmi "náhradami" již zmíněných ventilů, což jsou, jak jsem měl dosud možnost vidět na nejrůznějších "moderních" vozech s papírovou vložkou, "vrcholy plastové improvizace": stačí neopatrná manipulace při demontáži či montáži, a celá ta "plastová střeva" se musejí vyměnit. Navíc, jak jsem si všiml, zejména u vozů s delšími intervaly výměny oleje dochází již po několika výměnách k na první pohled patrné degradaci (ztvrdnutí, změna objemu, resp. rozměrů, vznik mikroskopických trhlin...) oněch plastových dílů vlivem působení degradovaného oleje.
Další možností je, že mechanik sice vyměnil ty O-kroužky, ale buď měly špatné rozměry, nebo je prostě prohodil - obvykle je totiž každý jiný (samozřejmě nehovořím o tom velkém O-kroužku komory filtru).

Závěr: Celý ten nový tzv. (a pouze TAKZVANĚ) "ekologický" filtrační systém je blbost na kvadrát, a to z řady pádných důvodů!
craken

Příspěvek od craken »

no takze kupit novy filter ktory obsahuje i nove O kruzky a nechat to vymenit este raz?
modelář

Příspěvek od modelář »

Přesně tak! A nechat to udělat někoho, kdo s tím má náležité zkušenosti, resp. ví přesně, kam který O-kroužek patří.

A ještě mne napadlo: Byl tam vůbec nalit olej parametrů, které předepisuje výrobce vozu/motoru?
craken

Příspěvek od craken »

jasne... je tam olej podla specifikacie Toyoty - ACEA B1 5W30
Mildacerny99

Příspěvek od Mildacerny99 »

Pro doplnění - je to MINI Cooper 1,6 benzín, motor má nalítáno 65000km. Olej měnili v servisu. Děkuju všem za nápady, vypadá to, že vyměním vložku filtru, tentokrát sám a uvidím, co by mohlo být špatně. Ještě jednou díky.
bio
Příspěvky: 935
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Příspěvek od bio »

Pokud se bude měnit vložka filtru tak doporučuji provést výměnu oleje v motoru !
craken

Příspěvek od craken »

este ma napadlo.... je nutne vymenit ten filter okamzite, alebo topocka este cca 2 mesiace. hrozi nejake poskodenie motora?
modelář

Příspěvek od modelář »

Těžko říct, záleží totiž hlavně na tom, do čeho nevidíš a ani nemáš, jak to zjistit: mám teď na mysli hlavně to, aby olej šel vůbec přes filtr a ne obtokem, kvůli "opačně fungujícímu" obtokovému ventilu.

Jinak já bych ten olej při dané příležitosti neměnil - podle mne je to zbytečné.
Odpovědět