Prosím Vás o pomoc, mám MB W124 E 300TD, 108KW/147PS, r.v. 1996, a řeším otázku jaký olej do motoru a automatu. Předchozí majitel dával do motoru MOGUL 15W-50, já chci dát Divinol 10W-40, Klasifikace API SL/CF-4 Klasifikace ACEA A3-98/B3-98 Normy VW 500.00/505.00 Normy MB 229.1 Normy Porsche GL. Neublížím tím motoru, je to přeci jenom 96 a 350 000Km najeto. Na tento motor prý velice málo. Mám na mysli aby se neuvolnily nějaké usazeniny. Do automatu patří ATF olej Dexron II, já můžu mít ATF olej Kuttenkeuler - Dentro Extra ale je to Dexron II D, Normy MB 236.5,236.6,236.7, jaký je rozdíl mezi Dexron II a
Dexron II D? Když tak moc děkuji za odpovědi
Jaké oleje do Mercedes-Benz 300TD?
Moderátor: Colommbo
Re: Jaké oleje do Mercedes-Benz 300TD?
tak to je výborná otázka na kterou ovšem na cely Internetu neumí odpovědět.wesli píše:Prosím Vás o pomoc, mám MB W124 E 300TD, 108KW/147PS, r.v. 1996, a řeším otázku jaký olej do motoru a automatu. Předchozí majitel dával do motoru MOGUL 15W-50, já chci dát Divinol 10W-40, Klasifikace API SL/CF-4 Klasifikace ACEA A3-98/B3-98 Normy VW 500.00/505.00 Normy MB 229.1 Normy Porsche GL. Neublížím tím motoru, je to přeci jenom 96 a 350 000Km najeto. Na tento motor prý velice málo. Mám na mysli aby se neuvolnily nějaké usazeniny. Do automatu patří ATF olej Dexron II, já můžu mít ATF olej Kuttenkeuler - Dentro Extra ale je to Dexron II D, Normy MB 236.5,236.6,236.7, jaký je rozdíl mezi Dexron II a
Dexron II D? Když tak moc děkuji za odpovědi
ohledně motoru - ten Divinol klidně použijte, a jak píše anonym, zkraťte první interval výměny, (ale ne proto, že chcete dát "polosyntetiku po minerálu", ale proto, že ten Mogul je API SE/CC, a Divinol API SL/CF-4 - VÝKONNOSTNĚ "NĚKDE JINDE"). A jestli opravdu ten motor jezdil na (pouze) Mogul 15w50 API SE/CC, nebylo by od věci použít před přechodem na kvalitnější olej i některý z čističů, např.: http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=771 a samozřejmě vyměnit i FILTR.
a k té převodovce - podle mě, tam, kde je předepsána norma Dexron II, je možno použít olej normy Dexron II D, tam bude rozdíl ve "vylepšených" aditivech. (Ale bylo by dobré, kdyby to tu někdo potvrdil, nebo vyvrátil - "automat" není moje nejsilnější parketa).
a k té převodovce - podle mě, tam, kde je předepsána norma Dexron II, je možno použít olej normy Dexron II D, tam bude rozdíl ve "vylepšených" aditivech. (Ale bylo by dobré, kdyby to tu někdo potvrdil, nebo vyvrátil - "automat" není moje nejsilnější parketa).
Já si teda myslím, že pokud má motor takhle vysoký kilometrový průběh a byl tam minerál a auto dobře jezdí, že není na místě tam dávat polosyntetiku.. Když si koupíš třeba valvoline max life 15W40, a první výměnu zkrátíš na polovinu tak uvidíš. Rozhodně bych tam po mogulu super nelil hned polosyntitiku...
ten Valvoline MaxLife se určitě použít dá, a to i "patnáctku", ale i "desítku". A Mytýsku, neřešte ten minerál nebo polosyntetiku - tu první výměnu zkrátit proto, že Mogul byl API SE/CC, a MaxLife (nebo Divinol, nebo něco jiného v SAE 10w40) je API SJ nebo SL/CF, takže v motoru mohou být nějaké usazeniny, ale ne proto, že tam byl "minerální" Mogul, ale proto, že olej třídy SE/CC obsahuje méně "čistících", antioxidačních a antikorozních aditiv - zkrátka, je výkonnostně níž, než SJ/CF; proto není od věci v tomto případě použít i ten čistič motoru.