Shell Diesel V Power
Moderátor: Colommbo
Shell Diesel V Power
Výhody vs. nevýhody, cenu neberu v potaz.
Berete ji někdo ? A co ?
Berete ji někdo ? A co ?
Dobre cisti - vlastni zkusenost. Zacal jsem ji brat, kdyz mi zacal houpat trochu volnobech - obaval jsem se pricpanych vstriku. Po vyjetych trech nadrzich se volnobeh ustalil a motor zase bezi jako hodinky. Jinak pokud nepotrebujes primo cistit, tak si myslim, ze je to zbytecne a ze staci od Shellu "obyc" nafta.
No ja si naopak myslim, ze pokud se jedna o naftu, tak to neni zbytecne, tedy pokud ma nekdo moderni motor typu CR a podobne. A to proto, ze s kvalitou nafty u nas to neni uplne idelani. Moje vlastni zkusenost. A to same plati pro aditiva. To dam radeji o par korum navic za to aditivum nez pak platit opravu vstrikovani nebo cerpadla. Co je normalni prodejce?? Muzes tankovat treba u znackove pupmy, ale pokud tam bude nepoctivy najemce, mas proste smulu. Opet moje vlastni zkusenost u OMV - problemy. Po prejit na Shell vse OK.
Ono nejde ani tak o nepoctivého prodejce/nájemce pumpy, jako spíš o to, že "absolutní kvalitu" nafty, která odchází z rafinerie, resp. z místa tankování do rozvozových cisteren, prostě z mnoha nejrůznějších důvodů nelze zajistit až do momentu tlakování moderním vysokotlakým čerpadlem sofistikovaného CR systému. A právě proto tu jsou aditiva, která slouží jako "pojistka" pro nejrůznější případy, jež mohou nastat. A nejjednodušším z těchto případů je nevyhnutelná tvorba vodního kondenzátu v poloprázdné nádrži vozu parkujícího na ulici a provozovaného jenom občas.
A když už jsme u finanční stánky věci: V laboratorních testech vítězný VIF stojí běžně kolem 250 Kč (mnohdy se dá koupit o dost levněji, přičemž se jedná o balení s vydatností na 650 litrů nafty! Připadá snad tohle někomu jako moc drahé ve srovnání s desítkami tisíc Kč za opravu zbytečně poškozeného vstřikování?
A když už jsme u finanční stánky věci: V laboratorních testech vítězný VIF stojí běžně kolem 250 Kč (mnohdy se dá koupit o dost levněji, přičemž se jedná o balení s vydatností na 650 litrů nafty! Připadá snad tohle někomu jako moc drahé ve srovnání s desítkami tisíc Kč za opravu zbytečně poškozeného vstřikování?
Nevim jak u vas, ale u nas je nafta Shellu levnejsi nez u jinych cerpacek (nepocitam ruzne JZD pupmy a spol.) A s tim V-Power, no at si azdy udela obrazek, ja mam vlastni zkusenosti a tem verim, zazrakum opravdu neHDi píše:Kupovat předraženou "obyčejnou" naftu od Shellu je ještě větší nesmysl než věřit zázračným vlastnostem V-Power.
A kdo tvrdí, že V-Power má zázračné schopnosti? Byť zvýšení výkonu je diskutabilní, a naměřitelné jen u turbomotorů (test ve Světě motorů), tak Shell V-Power - mluvím o pětadevadesátioktanovém benzinu, V-Power Racing 99+ je ,,někde jinde" - byl vyroben HLAVNĚ pro zajištění vnitřní čistoty palivového systému, spalovacího prostoru a sacích ventilů. A to funguje - i když ne hned, ale podle počtu dříve ujetých kilometrů se motor začne zbavovat usazenin z ,,obyčejného" benzinu (i když slovo ,,usazenina" je hodně nadnesené) tak po ujetí 1500 - 2000km na V-Power (test v Autohitu, a taky trochu vlastní zkušenost - ono se stačí podívat na svíčky). Krom toho tento benzin obsahuje další mazací složky, které pomáhají mazat motor zvláště v prvních okamžicích po startu (hlavně za mrazu) - ale to už člověk musí věřit výrobci, že to funguje, to řidič asi nezjistí, nebo nezměří. ANEBO věřit n e m u s í.....HDi píše:Kupovat předraženou "obyčejnou" naftu od Shellu je ještě větší nesmysl než věřit zázračným vlastnostem V-Power.Hunter píše: staci od Shellu "obyc" nafta.
Ale asi se mnou budete souhlasit v tom, že čistý motor - bez třeba nějakých usazenin na sacích ventilech, které způsobují nežádoucí překážky a ,,turbulence" v cestě paliva do spalovacího prostoru - běží lehčeji, snáze, a lépe využije energii, čímž vlastně má menší spotřebu a vyšší výkon - ale asi jen v řádu několika procent.
Ale kdo nechce, tak tomu neuvěří, kdo chce, vyzkouší (ale opakuji, že je potřeba počkat několik set kilometrů, než začne V-Power účinkovat) - a pozná, zda-li je výhodné zaplatit o zhruba korunupadesát na litr víc. A krom toho to tam nemusí lít pokaždé, ale třeba každou druhou nádrž. (Pak se ale účinek dostaví později).
A pro ty, co by chtěli diskutovat o nějaké mé zaujatosti, podjatosti nebo zainteresovanosti s firmou Shell, mám s nimi společné jen to, že u nich beru benzin - do svého auta, ne ve velkým.....
Ale jde JEN o vlastní zkušenost, a o to, co jsem se dočetl v (doufám, že nezávislých) motoristických časopisech. NENÍ to reklama.
Shel -V-Power-racing 99
Jedna zásadní otázka-je nějaký podstatný rozdíl při hoření benzínu 95oc
a 100oc-z hlediska, teplot, rizika podpálených ventilů?Tankuju racing, z důvodu úpravy motoru.Podědil jsem.[/u]
a 100oc-z hlediska, teplot, rizika podpálených ventilů?Tankuju racing, z důvodu úpravy motoru.Podědil jsem.[/u]
Aditivum do nafty určitě ano, hlavně na bázi slučitelnosti s vodou a jejím odstraněním. Druhů je spousta ale chce to hledat a hledat. Já mám dobrou zkušenost s X-dieselem od Xintexu a Pover-Dieselem od Retechu, ale pozor na chytré etikety, když Vám budu chtít prodat aditivum a napíšu Vám tam, že je ten nejskvělejší tak Vám klidně prodám svojí ranní moč.
Re: Shel -V-Power-racing 99
Při spalování stooktanového paliva vzniká vyšší teplota, ale pokud jsou správně seřízené ventilové vůle, neměl by být problém. Spíš je potřeba zvýšit předstih oproti standartnímu palivu - karbec - ,a nebo řídící jednotka motoru by měla být schopna se ,,přenastavit" na palivo s více oktanyHonzaJ píše:Jedna zásadní otázka-je nějaký podstatný rozdíl při hoření benzínu 95oc
a 100oc-z hlediska, teplot, rizika podpálených ventilů?Tankuju racing, z důvodu úpravy motoru.Podědil jsem.[/u]