Test olejů
Moderátor: Colommbo
Re: Polák testující oleje
Já si nad tím snažím zamyslet, jak to vylepšit, aby to o něčem vypovídalo.
Re: Polák testující oleje
Jenže tento způsob "testování" se nijak vylepšit nedá a o kvalitách motorového oleje nevypovídá vůbec nic.
Re: Polák testující oleje
prebral som z ineho vlakna .
a moj postrech pouziva aj ine zavazia myslim vahu niekde dava 1 kg niekde dava az 3 kg aj 2 kg .
a moj postrech pouziva aj ine zavazia myslim vahu niekde dava 1 kg niekde dava az 3 kg aj 2 kg .
pepoh píše:tieto videa so tu tiez daval, nestretlo sa to s pochopenim, je pravda ze v motore sa veci maju inak.
najma to ze je beh za studena s hustym olejom, a potom beh pri vysokej teplote a riedky olej.
to co demonstruje ten clovek, nezahrna vsetky mozne rezimy a situacie v motore. iba jednu z nich.
jeho test zvyhodnuje riedke oleje ktore sa dostanu aj medzi dva kovy, kde vysoky tlak defacto vytlaca olej prec.
bolo by to viacej uzitocne ak by mal system udrzujuci konstantnu teplotu v tej nadrzke (teploty ako v motore)
Naposledy upravil(a) rtsax dne stř srp 01, 2018 10:06, celkem upraveno 1 x.
Peugeot 308 2.0 hdi 6AT 100kw olej : Mannol Diesel 5w 40 filtre pal-SC7052P, olej-SH4035P http://www.oilparameter.eu
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
Re: Polák testující oleje
Ani tak by to z hlediska žádoucích vlastností motorového oleje o ničem nevypovídalo.
Re: Polák testující oleje
Jerry3 mas pravdu
ak si zoberieme ze za 5 minut to zobralo z materialu 0,08 mm tak ja cestou do chorvacka 460 min mam motor asi deravy
ak si zoberieme ze za 5 minut to zobralo z materialu 0,08 mm tak ja cestou do chorvacka 460 min mam motor asi deravy
Peugeot 308 2.0 hdi 6AT 100kw olej : Mannol Diesel 5w 40 filtre pal-SC7052P, olej-SH4035P http://www.oilparameter.eu
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
Re: Polák testující oleje
Celé je to jen o oblbování laiků, nic víc.
Re: Polák testující oleje
A co dvě kovové desky, které by se o sebe třely? Nějakej měkkej materiál aby se dobře měřil úbytek?
Re: Polák testující oleje
A co třeba motorová zkouška? Tušíš, jako dlouho trvá a hlavně kolik stojí? Copak ji lze něčím takto primitivně hloupým nahradit?
Re: Polák testující oleje
Tak nahradit určitě ne, ale orientačně?
Re: Polák testující oleje
Netreba zabúdať na takú maličkosť, že v motori je úplne iné trenie ako v tom testertsax píše: ak si zoberieme ze za 5 minut to zobralo z materialu 0,08 mm tak ja cestou do chorvacka 460 min mam motor asi deravy
Každopádne, všetky oleje majú rovnaké podmienky, tj z testu pekne vidno, že značky ako Amsoil,Penrite,Addinol,Meguin,RedLine sú trochu niekde inde ako bežné značky. Čo len potvrdzuje moje poznatky z porovnávania jednotlivých TL
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Polák testující oleje
....vidim ze jeho test vyhravaju acea c_ a estery... ale najdu sa aj nejake polosyntetiky
neviem, test najviac podoba na pracu piestnych kruzkov. ?? myslim ze jeho tlak bude nasobne vacsi ako kruzky v zivote uvidia.
vobec som nepochopil test, kde cinskym horakom drzanym v ruke prepaluje olej v skumavke
( opakovatelnost a stabilita jeho procesu "merania" -katastrofa)
podla farby spaleniny znamkuje olej. to je fakt kktina.
neviem, test najviac podoba na pracu piestnych kruzkov. ?? myslim ze jeho tlak bude nasobne vacsi ako kruzky v zivote uvidia.
vobec som nepochopil test, kde cinskym horakom drzanym v ruke prepaluje olej v skumavke
( opakovatelnost a stabilita jeho procesu "merania" -katastrofa)
podla farby spaleniny znamkuje olej. to je fakt kktina.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Test olejů
Právě probíhá test Škoda Rapid 1,0 TSI. Dodržují maximální výměnnou lhůtu a plní olejem
0W-20. Může být použit i 5W-30 VW504.00/507.00. Píší, že sami oleji 0W-20 nevěří. Test je v polovině. Jak to vypadá moc motor nešetří. Po 100 000 km motor rozeberou a přeměří.
Tak že pravý motorový test. Doufám že ne účelový.
0W-20. Může být použit i 5W-30 VW504.00/507.00. Píší, že sami oleji 0W-20 nevěří. Test je v polovině. Jak to vypadá moc motor nešetří. Po 100 000 km motor rozeberou a přeměří.
Tak že pravý motorový test. Doufám že ne účelový.
Re: Test olejů
Ještě k těmto testům, kde se cosi točí a otírá nějakou tyčinku - bez oleje, tedy na sucho
naměřili pokud si vzpomínám 0,41 mm. Což tedy dokazuje, že jakýkoli olej, v tomto případě
motorový, je lepší než nic.
naměřili pokud si vzpomínám 0,41 mm. Což tedy dokazuje, že jakýkoli olej, v tomto případě
motorový, je lepší než nic.
Re: Test olejů
No a úplně nejlepšího výsledku bylo dosaženo s tekutinou, která se běžně vyskytuje v domácnosti, jen si už nepamatuji, o co šlo.
Re: Test olejů
Nebyla to Coca-Cola?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF