Teče voda, teče

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Pavko

proč sundávam vanu

Příspěvek od Pavko »

Jelikož muj otec najede 4000az 8tkm za rok tak ta vana do tech 100000km začne téct a muj otec mení olej co 2 roky. A by ses divil co sem za dehet z té vany dostal bilo to rádo že to teklo. A jak říkam na lidovém voze škoda felicia není zádný problem si sundat vanu když tesnení stoji 30kč. Zicher je Zicher. Predtím tam byl mogul 15v 40 a třošku se přetáhl asi o 1tkm. Ted sem přešl na shel 5v 40 protoze me vyjde stejne jak ten mogul.A jelikož na felici tento rok odešla všchna tesnení jako pod halvou a pod a v oleji byl glykol tak je nutné sundat vanu vymenit frideks a pod. hned sem přetesnil motor zabrousil ventili a pod fotki mam jestli chcete pošlu vam odkaz. ted me čeká ješte prevodvka protoze odešlo gufero a tečeto.
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

skodovkar píše:Tak jsem se koukal do montážní příručky Octavia II 103kW TDI-PD a ve vaně je snímač teploty a hladiny oleje v jednom dílu.

..aj ja som to tak mal nakoniec na pežote...ale to je fuk ja si i tak najradsej kontrolujem olej sam
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Moja

Příspěvek od Moja »

Pavko,tak to je jiná.
Itall

Příspěvek od Itall »

Tak to je tedy jiná, když Moja myslí :wink: :lol: . Ale je to nějaká problematická felda, kolik má najeto?
Moja

Příspěvek od Moja »

Itale já jsem myslel olej,že tam před tím Shell dávali všechny možný sračky a proto to čištění.Z Felicií teče olej běžně. :wink:
Pavko

Felicia

Příspěvek od Pavko »

Felicie má najeto dle tachometru 156000km zatím všehny díly az na kompletní chalezení tesnení motoru tlumiče a silentbloky jinak je vše original z fabriky. Jinak je to bez udrzbové auto raz za 5 let frideks co 2 roky brzdovka a olej. A auto šlape jak hodinky. Všechny práce dělám sám takže meho tatu to stojí jen náhraní díli a já sem spokojen protože si hraju .
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: proč sundávam vanu

Příspěvek od Pitris »

Pavko píše:.....Felicie 156000km.....otec mení olej co 2 roky. A by ses divil co sem za dehet z té vany dostal bilo to rádo že to teklo.....
A ten "dehet" ve vaně byl z Fridexu do oleje? Těsnění "odešlo" před sundáním vany?
Ono je ale taky možné, že to bylo z těch několika "dvouletých" výměn.
Olej ty usazeniny už neudrží ve vznosu, a filtr to "nepobere".....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Pavko

olej

Příspěvek od Pavko »

Ano Frideks byl v oleji prskací zkouška mi potvdila vodu v oleji. Frideks tam byl určite neboť po sundání výka rozvodových tyček mi vytekl Frideks který tam nemá co delat z toho sem usoudil že je špatné těsnění pod hlavou což bylo.tesnení odešlo před sundáním vany. Ten "dehet" byl zpolymerizován. Čož se projevovalo jak podle učebnice hořší starty čerpadlo dlouze nabíhalo apod.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Jo, Fridex v oleji je dost problém, a většinou ho za jednou nevypláchneš....

Obrázek
Naposledy upravil(a) Pitris dne čtv bře 15, 2012 14:35, celkem upraveno 1 x.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Quido

Příspěvek od Quido »

Room75 píše:Přesně tak bjukemen :wink:

Shodou okolnosti včera jsem měl možnost vidět jedno auto. 3 roky stará Fabia II, 1.9 TDI PD, jezdící na LL olej, bývalé firemní auto. Výměny oleje po 30000km. Koupená v bazaru v Praze jako "výhodná koupě se slevou". Podle servisní knížky "měla být" před týdnem provedena velká servisní prohlídka po 90000km v jednom značkovém servise Das Škoda-vagen s výměnou oleje, filtrů - olejový, vzduchový i kabinový. Vše bylo na faktuře. A jaký byl skutečný stav ?

Vzduchový filtr odhadem tak původní od novoty, pylový filtr černý jak bota. Nalévací hrdlo oleje skoro ucpané černým bordelem. Auto má najeto po výměně oleje 1300km, sice je to nafťák, ale tak hustý černý olej jsem neviděl a to se vypoustěl po 60km jízdy mimo město. Zadní brzdy v prd... Přední nikdo nikdy asi nečistil, kotouče tenké jak papír, desky na plech, přitom na faktuře ze servisu byla položka čištění brzd a účtován čístící sprej za nehoráznou sumu. Brzdová kapalina, podle měřáku stav na výměnu. Nevěřím tomu, že ten chudák motor někdy viděl celou čerstvou olejovou náplň, možná tak na mechanikovém ponku, ale v sobě určitě né. Toť stav našich "značkových" servisů..


A tím chceš říci co? Že je chyba v LL olejích nebo ve značkových servisech?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Já bych řekl, že v obojím.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Quido

Re: čidlo

Příspěvek od Quido »

Room75 píše:To čidlo v té vaně bude jen a jen čidlo teploty oleje. Co jiného by tak asi mělo měrit ? Hladinu oleje měřit nebude, je úplně na dně vany.

LL interval ŘJ vypočítává podle ujetých km, počtu startů, délky chodu motoru, teploty oleje a myslím že i podle počtu otevření kapoty motoru, je tam na zámku také kontakt a není na alarm. U mé Ibizy s koncernovým motorem 1.4/16V 63kW je ze spodu vany také tohle čidlo. Měl jsem od výroby nastaven také LL interval QG1. Jezdím denně 25km tam a po 8hodinách stání auta 25km zpět a ŘJ hlásila výměnu oleje při 14500km. LL olej jsem při 2500km vypustil a přešel na normalní VW502.00 5W-40 a měním cca po 8000km. Dobré je, že pokud je nastaven LL interval QG1, tedy pouze podle ukazatele a vymažu ho ručně přes tlačíka nulování denního počítadla km, tak se automaticky přepne na pevný QG0, 15000km/nebo 1 rok.

V návodu od auta, je napsáno, že vozy vybavené LL intervalem již z výroby mají jíné strojní obrábění a honování válců.


O čidle otvírání kapoty jsem taky četl. Jen nevím, jestli časté návštěvy motorového prostoru jsou informace, která by měly ŘJ vyhodnotit jako signál ke zkrácení nebo k prodloužení intervalu.

Daleko větší váhu bych přikládal například spotřebě paliva. V tom je schované zatížení motoru, studené krátké jízdy atd.
Itall

Příspěvek od Itall »

Špatné těsnění pod hlavou u motorů Škoda 1000 MB - Favorit - Fabia nesouvisí s výměnami oleje ani s chladicí kapalinou. To je prostě normálka, někomu se to stane, někomu ne. Čím je to dáno, by bylo zajímavé vědět. I když - ty motory se už nevyrábějí a za pár let to bude úplně jedno. Mám dojem, že to nesouvisí ani se způsobem užívání. Prostě Škoda.
e-panolin.cz

Příspěvek od e-panolin.cz »

JJ Pitrisova fotka s Fridexem je super. Pokud má olej konzistenci pudingu je to jasné :evil:
glykol si vybral svoji daň.
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..fiha to je teda humus,to su tvoje ruky Pitris.?..


..v takomto pripade ked sa nieco taketo prihodí ake vymeny by ste odporucili.?..na vycistenie motora.?..alebo preplach natvrdo konkrom.??

..ja by som po 2000 km vymenil možno aj skorej
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Odpovědět