TDI PD - olej VW505.01

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Pitris »

adosM píše:Mohl by jít do toho tdi-pd bez dpf i millers trident longlife 5w40 ? Mid saps a 505.01 má.
Mohl :wink: Dát skoro 2000,- za Millers 5w40 ee longlife aby to pan otec nevěděl je fakt dost :?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Návštěvník »

Pitris píše:
Návštěvník píše:....A nepsal tu někdo od "Millerů", že olej současně C2 a C3 je nesmysl?....
Nebylo to o "milerovi", ale o Mobilu ESP Formula 5w30 a vysvětlilo se tu, že to možné je....
http://www.znackoveoleje.cz/fotky303/fo ... _5w-30.PDF
Millers Oils píše:Dobry den
Oba oleje maji oficialni schvaleni 504.00/507.00 a podle danych norem by mel byt nastaven pouzity zakladovy olej a aditiva. Problem je ve slovickareni a nedodrzovani aktualnich predpisu ACEA, kdy nekteri vyrobci jako zmineny Mobil vubec pojem mid saps nepouzivaji a maji jen full a low saps, coz je velice zavadejici a neodpovida evropskym standardum! Mobil treba nema C1 a C4 oleje coz jsou skutecne low saps produkty s SAPS pod 0,5%. Olej C3-10 plnici 504.00/507.00 je dle reguli ACEA oznacovan oficialne jako mid saps s hodnotami saps od 0,8 do 0,5%. Pokud Mobil svuj produkt nazyva skutecne a oficialne jako low saps, potom by mel byt saps pod 0,5% a nikdy by nemohl splnit C3-10 a 504/507 !!!
Perlicka na zaver: uvedeny olej Mobil ma C2 a C3 dohromady v jednom oleji, coz je dle novych norem ACEA jiz oficialne nemozne v plnem rozsahu specifikovat a takovy olej vyrobit - c2 ma fosfor pod 900ppm zatimco c3 ho musi mit mezi 700 a 900ppm!! Nad tim se ale nikdo nepozastavuje...

Duverujte prosim Millers Oils, vhodnosti aplikace a bezproblemovemu pouziti tohoto produktu.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Pitris »

Tak vycházel jsem z TL toho Mobilu ESP a řekl bych, že to zas tak nemožné být nemusí, když
"c2 ma fosfor pod 900ppm zatimco c3 ho musi mit mezi 700 a 900ppm!!"
Mám za to, že »700 - 900ppm« je zároveň i »pod 900pmm« :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od bjukemen »

podla mna je rozdiel hlavne v HTHS viskozite C2 ma mierne znizenu nad 2,9mm2/s a C3 normalnu nad 3.5mm2/s
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Jipocar

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Jipocar »

C2 dohromady s C3 je blbost. Mobil to ma urcite blbe nehlede na to, ze ten olej neni low saps ale mid saps, cimz plasi lidi, kteri tupe vyzadujou low saps. Millers na cesky strance ma u Tridentu Longlife 5/30 taky hovadinu, ale na ofiko strance vyrobce .co.uk uz jen C3 a dokonce C3-12 coz je asi letos upravena specifikace kterou si mistni soudruzi jeste nezmenili.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Pitris »

Kluci, tady http://www.oleje.cz/forum/peugeot-citro ... 15-30.html je to asi na dvou stránkách, tak se na tomto vlákně nemá cenu zase opakovat :? Takže jen ve zkratce:
Pitris píše:Oleje C2: kompatibilní s katalyzátorem pro vysoce výkonné zážehové i vznětové motory osobních a lehkých nákladních automobilů se systémy DPF (Diesel Particulate Filter) a TWC (Three Way Catalyst), které vyžadují nízkoviskózní oleje s HTHS vyšší než 2.9 mPa.s
Oleje C3: kompatibilní s katalyzátorem pro automobily se systémy DPF (Diesel Particulate Filter) a TWC (Three Way Catalyst). HTHS vyšší než 3,5 mPa.s.

Já to vidím takto: C2 má HTHS viskozitu minimálně 2,9 - což znamená, že může mít i nad 3,5 mPa.s a pak je to C2/C3. Tyto oleje se dají použít i tam kde výrobce motoru povoluje použití olejů se sníženou HTHS viskozitou. Ale většinou tu HTHS viskozitu kvůli ekologii (bohužel pro motor) sníženou mají - tyto se označují C2 a nesmí se použít v motorech na sníženou HTHS viskozitu nekonstruované !!!....
C3 má HTHS viskozitu normální - a se všemi "plusy" HTHS viskozity nad 3,5 mPa.s. Použitelné všude....
ACEA C1 - LOW SAPS
ACEA C2 - MID SAPS
ACEA C3 - MID SAPS
ACEA C4 - LOW SAPS
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Návštěvník »

Návštěvník píše:...... A nepsal tu někdo od "Millerů", že olej současně C2 a C3 je nesmysl? Tak tady je hned C2-10 a současně C3-10. ......
Nejsem to prosím já, kdo něco takového kdy tvrdil. A ten uvedený Mobil 1 také není ani zdaleka jediný olej s touto specifikací. Shora uvedené byla již jaksi poznámka "pod čarou". To hlavní, co jsem tu chtěl vážené společnosti přispěvatelů, olejářů a jiných "očumovatelů" sdělit bylo to, že v Evropě máme prostě (zatím :( ) smůlu. Faktem ovšem zůstává, že některou z výkladových metod - interpretací mého příspěvku lze také nepochybně dospět k závěru, že skutečným smyslem mého příspěvku byla snaha sdělit, že dříve byla slepice než vejce a že schody vedou zásadně pouze a pouze dolů..... :mrgreen:
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od lengy60 »

Mně to přijde tak,že je to v případě oleje Sunoco pouze rozdílné pojmenování téhož. :D Proč tomu tak je se mě ovšem neptejte. :mrgreen:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Ventero
Příspěvky: 19
Registrován: pon zář 01, 2014 19:35

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Ventero »

Zdravím, potřeboval bych ještě poradit olej pro tátovu Ocatavku 66kw (rotačka) s CHIPem.

Do teď tam byl Shell Helix hx6 10w40. Jezdí převážně krátké trasy 5-20 km. Průměrnou letní spotřebu měl 3.6l / 100km, takže z toho si udělejte obrázek, jak asi jezdí :D

Ten Helix tam má už asi 3 roky a ujel na něj asi 5 tisíc. Nevěděl, že je třeba měnit po roce. Nějaký mechanik mu poradil, aby do oleje přidal Militec 1, tak o tom přemýšlí.

Díky za rady :-)
Návštěvník

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Návštěvník »

Osobně bych se na Militec vykvajznul a dal bych tam nějakou 5W/40, klidně od Shellu, pokud už jezdí na Shellku.
Návštěvník

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Návštěvník »

Před Militecem do čehokoli důrazně varuji! Stálo mne to dost peněz... :evil:
Návštěvník

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Návštěvník »

Ještě dodám, že pro Octu 66kW stačí specifikace oleje VW50500.
e1H

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od e1H »

Vymeniť olej, vzhľadom na kratšie trasy radšej za 5W-40 a nič iné by som neriešil, len jazdil.
Alebo vzhľadom na malý nájazd, ak máš možnosť zmeniť interval na QG1 (premenlivý interval), tak môže byť dobré riešenie olej so schválením VW 507.00 (5W-30). Ten sa môže následne nechať v motore aj na 2 roky.
http://www.skoda-auto.sk/servis/intervaly/prehlad
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9944
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Colommbo »

e1H píše:...ak máš možnosť zmeniť interval na QG1 (premenlivý interval), tak môže byť dobré riešenie olej so schválením VW 507.00 (5W-30). Ten sa môže následne nechať v motore aj na 2 roky...
Já se o koncernové intervaly nezajímám, ale krom toho nalít požadovanou 507.00 a nechat ji v motoru dva roky se musí (nechat) udělat ještě něco, jinak auto přestane jezdit...? :o
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
e1H

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od e1H »

Základ je ten, že ak nemáš na štítku auta QG1, mal by si jazdiť iba pevným intervalom, aj keď naleješ do motora olej so schválením VW 504.00 / 507.00 (to nie je zakázané).

Neviem či to platí aj pri aktuálnych modeloch, ale dávnejšie boli pri motoroch ktoré opustili továreň štítkom QG1, niektoré súčiastky motora vraj iné ako pri tých, u ktorých si zákazník objednal auto bez premenlivého intervalu. Niekde som čítal, že hriadeľ (už neviem ktorá) mala inú povrchovú úpravu. Túto informáciu ale nemám dôverne overenú. Potom boli vraj rozdiely v tom, že motory s premenlivým intervalom majú inak nastavená SW palubnej jednotky, a modely s pevným intervalom napr. nedokázali ukázať teplotu oleja. Ale toto je zase iba informácia typu JPP, lebo ja napr. mám z fabriky QG2 a teplotu oleja mi PP ukazuje. Tak isto mám aj spínač na kontrolu otvorenia motorového priestoru, o ktorom sa najprv tiež písalo, že ho majú tiež iba QG1-ky. Toľko k teoretickým veciam.

Čo sa týka praxe, netreba nič riešiť, maximálne zmeniť nastavenie intervalu cez diagnostiku. Auto určte neprestane jazdiť. :)
Ja osobne si myslím, že dnes už sú všetky nové motory bez ohľadu na nastavený interval fyzicky rovnaké, čo potvrdzuje aj skúsenosť jedného kamoša. Keď mu prišla nová Fabia, tak už mal nastavený premenlivý interval s novým spôsobom značenia QI6 (ekvivalent QG1), a to napriek tomu, že si za predĺžený servisný interval pri objednávke nepriplácal. Pri starých ročníkoch by som sa ale držal toho, že ak tam QG1 nie je, tak by som tam olej nenechával dlhšie ako 15 tisíc km / 1 rok. Jedine že by ti niekto z fabriky priamo potvrdil, že QG1/QG2 motory boli v čase výroby naozaj úplne identické. Žiaľ, dopracovať sa ku zaručene presnej informácii o tomto je takmer nemožné.
Odpovědět