Jina paliva ? To se týká jen nafty ne ?bio píše:Doplním Jarka : v létě a v zimě máme jiná paliva, jiné pneu, jiný styl jízdy, a hlavně jiné teploty....
Tank ONO
Moderátor: Colommbo
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: Tank ONO
Re: Tank ONO
Nejen nafty. Je i letní a zimní benzin. Dovolím si citovat p. Václava Loulu:
Benzín má v zimě trochu odlišné vlastnosti, a to proto, aby se zlepšilo startování motorů. Jde o tzv. tlak par, tedy těkavost. „Vyšší tlak par zajišťuje v zimě lepší odpařování benzínu při nižších teplotách a tím i lepší startovatelnost”.
Benzín má v zimě trochu odlišné vlastnosti, a to proto, aby se zlepšilo startování motorů. Jde o tzv. tlak par, tedy těkavost. „Vyšší tlak par zajišťuje v zimě lepší odpařování benzínu při nižších teplotách a tím i lepší startovatelnost”.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: Tank ONO
Aha diky. Jsem chytrejsi. Ale jaky to ma vliv na spotrebu navic nevimePitris píše:Nejen nafty. Je i letní a zimní benzin. Dovolím si citovat p. Václava Loulu:
Benzín má v zimě trochu odlišné vlastnosti, a to proto, aby se zlepšilo startování motorů. Jde o tzv. tlak par, tedy těkavost. „Vyšší tlak par zajišťuje v zimě lepší odpařování benzínu při nižších teplotách a tím i lepší startovatelnost”.
Re: Tank ONO
Na spotřebu toho z hlediska objektivních faktorů má vliv hodně...
Třeba jízda v dešti (guma odhrnuje vodu) u mého auta cca 0,3l/100km (o břečce nemluvě), mechanické odpory "ztuhlého" oleje v motoru a převodovce po nastartování 1,5l/h namísto 0,5 u teplého, jízda se světly 0,1, různé elektrické výhřevy motoru a oken, zrcátek, sedaček. K tomu jízda neoptimální rychlostí vlivem ztížených podmínek
V létě zase klima...
Výhřevnost je zásadní parametr určující spotřebu a ta se určitě nijak nemění s aditivací a myslím si, že ji ani neovlivňuje těkavost benzínu nebo mrazuvzdornost nafty.
Třeba jízda v dešti (guma odhrnuje vodu) u mého auta cca 0,3l/100km (o břečce nemluvě), mechanické odpory "ztuhlého" oleje v motoru a převodovce po nastartování 1,5l/h namísto 0,5 u teplého, jízda se světly 0,1, různé elektrické výhřevy motoru a oken, zrcátek, sedaček. K tomu jízda neoptimální rychlostí vlivem ztížených podmínek
V létě zase klima...
Výhřevnost je zásadní parametr určující spotřebu a ta se určitě nijak nemění s aditivací a myslím si, že ji ani neovlivňuje těkavost benzínu nebo mrazuvzdornost nafty.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: Tank ONO
Ano jizda na mokru uz zvysuje spotrebu...atd
Re: Tank ONO
...aj to bol jeden z dovodov letitého ludového zvyku, davat na zimu užšie pneumatiky. Aj ked primárne šlo skor o lepšiu manevrovatelnost a stbilitu na takomto kašovitom povrchu. Spotrebu v časoch ked stal benzín 8 korún velmi neriešili
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tank ONO
To já úplně nesouhlasím. na mokru jedu vždy pomaleji,než za sucha,kdy můžu jet pilu. Takže za mokra mám spotřebu nižší Ale jinak samozřejmně to chápu ...Bramborak3 píše:Ano jizda na mokru uz zvysuje spotrebu...atd
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Tank ONO
Tak tak,kdo nemá v hlavě na.ráno tohle dodržujeDurex píše:To já úplně nesouhlasím. na mokru jedu vždy pomaleji,než za sucha,kdy můžu jet pilu. Takže za mokra mám spotřebu nižší Ale jinak samozřejmně to chápu ...Bramborak3 píše:Ano jizda na mokru uz zvysuje spotrebu...atd
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Tank ONO
J1-
8kc dlouho, pak po 89r., sel nahoru. Ja bral poslední dobu před tim rokem +- 5tkc hrubyho.
Od te doby benzin 3,5-4x dražší. Beru vsak za stejnou praci 9,5-10,5 hrubeho vic.
Ale i tak, par deci sem, par deci tam (podle bezne spotreby danyho stroje) .., neni li to naznakem neceho technicky spatneho, chuj s tym.
8kc dlouho, pak po 89r., sel nahoru. Ja bral poslední dobu před tim rokem +- 5tkc hrubyho.
Od te doby benzin 3,5-4x dražší. Beru vsak za stejnou praci 9,5-10,5 hrubeho vic.
Ale i tak, par deci sem, par deci tam (podle bezne spotreby danyho stroje) .., neni li to naznakem neceho technicky spatneho, chuj s tym.
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: Tank ONO
Jedu po silnici 1 tridy, kde se da i za mokra jet 90-100 km/h ( z mohelnice na vysoke myto, hradec. Krasny tahly zatacky a siroka cesra. A pak jedu za sucha stejne rychle...Tak myslenoDurex píše:To já úplně nesouhlasím. na mokru jedu vždy pomaleji,než za sucha,kdy můžu jet pilu. Takže za mokra mám spotřebu nižší Ale jinak samozřejmně to chápu ...Bramborak3 píše:Ano jizda na mokru uz zvysuje spotrebu...atd
Re: Tank ONO
Mám to taky tak. Nechápu proč sotva se smyje prach, tak má někdo potřebu před každou zatáčkou brzdit na šedesát .Bramborak3 píše:Jedu po silnici 1 tridy, kde se da i za mokra jet 90-100 km/h ( z mohelnice na vysoke myto, hradec. Krasny tahly zatacky a siroka cesra. A pak jedu za sucha stejne rychle...Tak mysleno
Re: Tank ONO
Nevím jak a kde, ale manžel kamarádky na naftu od Tank ONO nenastartoval. Od benziny druhé auto
ano. Může to být náhoda. U nás klesají v současné době teploty ráno až na mínus 15°C.
ano. Může to být náhoda. U nás klesají v současné době teploty ráno až na mínus 15°C.
Re: Tank ONO
Copak nemaj EO v okolí?
Je tam spousta faktorů vč. auta a palivové soustavy...
Je tam spousta faktorů vč. auta a palivové soustavy...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Tank ONO
Ano, to je jen výkřik do tmy. Kdy třeba měnil palivový filtr?
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
- Colommbo
- Příspěvky: 9957
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Tank ONO
Zcela souhlasím. Ač nejsem extra příznivec sítě "ONO, bude líp", nemyslím, že v tomto případě bude na vině palivo, faktorů znemožnících nastartování naftového motoru v mrazech může být/je víc.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90