Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
modelář

Příspěvek od modelář »

skodovkar píše:
mastnák píše:modelář-
....
zrovna tříelektrodový Brisky léta jezdim ve všech autech.
.....
Předpokládám, že se bavíme o motorech se vstřikováním. Je tam poznat nějaký rozdíl na spotřebě, výkonu nebo chodu? Také jsem nad tím přemýšlel, ale nakonec jsem radši nechtěl riskovat. :?
Vůbec nejde o to, o jakém způsobu přípravy směsi se tu bavíme, ale naopak jde především o to, že právě její "správné zapálení" (z hlediska intenzity zápalu, přesné lokalizace jeho momentu a místa a rovněž počátečního šíření plamene) má bezprostřední vliv na to, kolik energie dokáže ta směs při svém hoření ve válcích efektivně odevzdat. Zbytek si odvoď...
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Četl jsem na to spoutu názorů a jeden z nich tvrdí, že je lepší klasická jednobodová svíčka, protože má silnější jiskru.... proto než odvozování mě zajímá faktická zkušenost. :wink:
modelář

Příspěvek od modelář »

skodovkar píše:Četl jsem na to spoutu názorů a jeden z nich tvrdí, že je lepší klasická jednobodová svíčka, protože má silnější jiskru.... proto než odvozování mě zajímá faktická zkušenost. :wink:
Opět se musím vrátit k fyzice: Kde je největší elektrostatický náboj? Na hrotu, resp. na hraně! O co tedy jde v případě zapalovací svíčky? V ideálním případě o přeskok jiskry mezi dvěma hroty! (Od specifických podmínek ionizovaného plynu v blízkosti elektrod teď budu pro zjednodušení raději abstrahovat.) Splňuje víceelektrodová svíčka tento předpoklad? Nesplňuje, naopak u ní dochází k tříštění náboje!

No a pokud Tě zajímají praktické zkušenosti, tak ty jsou jenom nej (dosaď si superlativum, jaké Tě napadne)! Sice jsem dalek slepé víře v zázraky a zásadně nevěřím ničemu, o čem se sám nepřesvědčím, ale tohle je prostě malý zázrak. :wink:
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Kam jste dalo rozum, kde je slušnost?!?

Příspěvek od Harry »

Anonymous píše:Pitrisi zahráváš si!!!!!!!!Dej si pozor aby ty tvoje pomluvy neviděl někdo od Castrolu!!!Mohl bys špatně dopadnout!!!!Tohle by se dalo žalovat jako veřejná pomluva ty šašku!!!
M píše:Pitris ,jsi správný PAKO, měl by ses za sebou zamyslet.
Jste nejen oba nevychovaní hulváti, ale i tupci. :!:

O olejích zn, Castrol a o celé firmě víte asi "velký kulový". :!:

Firma Castrol se (úspěšně) etablovala v bývalé ČSSR jedině díky tomu, že ve velké Britanii podporovala Labour Party. :!:
Proto jako první (a jediné,) jí komunisti, (než udělali smlouvu s Mobilem,) zde dovolili prodávat. :idea:
Tenkrát to byla proti Mogulu ze začátku opravdu kvalita.
Později už byl Mogul lepší než předražený Castrol.
Toho Castrol zneužívá dodnes! :!: :twisted:

Nepište sem jen proto, aby jste psali.


:!:
Naposledy upravil(a) Harry dne úte dub 06, 2010 11:59, celkem upraveno 1 x.
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Příspěvek od Harry »

skodovkar píše:Četl jsem na to spoutu názorů a jeden z nich tvrdí, že je lepší klasická jednobodová svíčka, protože má silnější jiskru.... proto než odvozování mě zajímá faktická zkušenost. :wink:
Na tříbodové svíčce hoří jen jedna jiskra. :!:
Sice mezi elektrodami nejbližšími. (Rozhodují tisíciny milimetru :wink: )
Když se tato (nejbližší) opálí, vystřídá ji další. :idea:
To je jediný důvod, proč se dělají vícebodové svíčky. :!:
Pokud někdo tvrdí opak, tak se mýlí.....
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
modelář

Příspěvek od modelář »

Harry píše:
skodovkar píše:Četl jsem na to spoutu názorů a jeden z nich tvrdí, že je lepší klasická jednobodová svíčka, protože má silnější jiskru.... proto než odvozování mě zajímá faktická zkušenost. :wink:
Na tříbodové svíčce hoří jen jedna jiskra. :!:
Sice mezi elektrodami nejbližšími. (Rozhodují tisíciny milimetru :wink: )
Když se tato (nejbližší) opálí, vystřídá ji další. :idea:
To je jediný důvod, proč se dělají vícebodové svíčky. :!:
Pokud někdo tvrdí opak, tak se mýlí.....
No a ten jediný důvod se jinak také nazývá ŽIVOTNOST! :wink:
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Příspěvek od Harry »

modelář píše:
No a ten jediný důvod se jinak také nazývá ŽIVOTNOST! :wink:
To je sice pravda, :wink: ale to už ať si každej přebere, jak chce! :lol:
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Tvrdit že jedna značka svíček je nejlepší pro všechny značky aut je nesmysl tak jako že jedna značka oleje je také nejlepší pro všechny motory.V některých motorech je třeba dobrý brisk jinde champion nebo ngk,záleží také na stavu motoru některé jsou náchylnější do starých motorů které více papají olej a nebo se rády ulejou benzínem.Ve starých motorech nemám dobrou zkušenost s briskami ,nechtěly házet jiskru a nebavilo mě je pořád čistit po 100km ,jednou jsem zkusil ngk a teď je dávám všude ,pionýr,škodovka a v motorové pile jsou od novoty,ale chce to zkusit a podle tabulky objednat tu která tam patří.Ale netvrdím že někomu brisky nefungují.
modelář

Příspěvek od modelář »

Anonymous píše:Tvrdit že jedna značka svíček je nejlepší pro všechny značky aut je nesmysl tak jako že jedna značka oleje je také nejlepší pro všechny motory.V některých motorech je třeba dobrý brisk jinde champion nebo ngk,záleží také na stavu motoru některé jsou náchylnější do starých motorů které více papají olej a nebo se rády ulejou benzínem.Ve starých motorech nemám dobrou zkušenost s briskami ,nechtěly házet jiskru a nebavilo mě je pořád čistit po 100km ,jednou jsem zkusil ngk a teď je dávám všude ,pionýr,škodovka a v motorové pile jsou od novoty,ale chce to zkusit a podle tabulky objednat tu která tam patří.Ale netvrdím že někomu brisky nefungují.
No a nezdá se ti, že úvod tvého příspěvku ("Tvrdit že jedna značka svíček je nejlepší pro všechny značky aut je nesmysl...") poněkud neladí s jeho závěrem ("jednou jsem zkusil ngk a teď je dávám všude ,pionýr,škodovka a v motorové pile jsou od novoty,ale chce to zkusit a podle tabulky objednat tu která tam patří...")? Či spíše že ten závěr neguje úvod?

Já mám totiž velmi podobnou zkušenost, akorát že po vyzkoušení nejrůznějších značek a typů svíček (včetně NGK!) v nejrůznějších motorech (samozřejmě vždy řádně vybraných druhů svíček dle tabulek, resp. příslušnosti k tomu či onomu motoru) jsem dospěl ke zcela jednoznačnému přesvědčení, že nejlépe umí svíčky právě firma Denso! NGK bych přitom dal hned na druhé místo.

P.S.: Proti klasickým Brisk(-ům) nemám vůbec nic, naopak se domnívám, že jde za tu cenu o výborné svíčky.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Můj závěr je že netvrdím že jiné svíčky někomu nemohou fungovat,protože jsem s ngk neměl žádný problém už jsem jinou alternativu nehledal. O.K, Chňapeš.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Nevíte někdo jestli je brisk pokračovatelem našich zapalovacích svíček pal ,ty byly opravdu kvalitní a měly i svůj zvuk ,brisk asi jak která se povede,stalo se mi vícekrát že po týdnu brisk přestal házet jiskru a když jsem tam dal starou palku která očividně měla něco za sebou jen jsem ji očistil ocelákem a jela jak oheň.Připadá mi že staré palky byly na tom srovnatelně s dnešní špičkou.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Pokud se Brisky (svíčky obecně) zanášejí, tak to není značkou, ale tepelnou hodnotou.Viz můj případ. Měl jsem na autě moc studené svíčky (namísto 17 byly 15) a opravdu furt zanešené a dávaly se tam championy, brisky a kdovíco ještě. Teď mě čeká sezóna na těch správných 17, tak uvidím.

No a to čištění svíček ocelovým kartáčem asi nebylo myšleno vážně.... co? :lol:
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Bohužel bylo neměl jsem nic jiného po ruce ale vůbec jim to neublížilo a krásně zapalovaly -holt ještě stará dobrá kvalita.P.S tepelná hodnota těch svíček byla stejná.
modelář

Příspěvek od modelář »

Anonymous píše:Můj závěr je že netvrdím že jiné svíčky někomu nemohou fungovat,protože jsem s ngk neměl žádný problém už jsem jinou alternativu nehledal. O.K, Chňapeš.
Chňápu. Jen jsem tady chtěl říct, že lze mít ještě lepší, a to za srovnatelnou cenu. Hledat svíčky, se kterými "nebudu mít žádný problém", je totiž z hlediska mých představ o kvalitě a vlastnostech výrobku tohoto druhu trochu málo, poněvadž to jednoduše považuji za samozřejmost. Ale uznávám, že to asi až taková samozřejmost nebude, když dnes už i německé automobilky používají pro prvomontáž v mnohých případech NGK namísto donedávna "skoro povinných" Bosch.

A ještě vzkaz pro škodovkáře: I v řadě 1,2 HTP se vyskytují z fabriky NGK!
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Je mi jasný modeláři že jsem ti kápnul do noty japonský auto je dobrý tak musí být dobrý i japonský svíčky ,nikdy jsem si nemyslel že se v něčem můžem shodnout. :lol: :lol: :lol:
Odpovědět