Vůbec nejde o to, o jakém způsobu přípravy směsi se tu bavíme, ale naopak jde především o to, že právě její "správné zapálení" (z hlediska intenzity zápalu, přesné lokalizace jeho momentu a místa a rovněž počátečního šíření plamene) má bezprostřední vliv na to, kolik energie dokáže ta směs při svém hoření ve válcích efektivně odevzdat. Zbytek si odvoď...skodovkar píše:Předpokládám, že se bavíme o motorech se vstřikováním. Je tam poznat nějaký rozdíl na spotřebě, výkonu nebo chodu? Také jsem nad tím přemýšlel, ale nakonec jsem radši nechtěl riskovat.mastnák píše:modelář-
....
zrovna tříelektrodový Brisky léta jezdim ve všech autech.
.....
Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Moderátor: Colommbo
Opět se musím vrátit k fyzice: Kde je největší elektrostatický náboj? Na hrotu, resp. na hraně! O co tedy jde v případě zapalovací svíčky? V ideálním případě o přeskok jiskry mezi dvěma hroty! (Od specifických podmínek ionizovaného plynu v blízkosti elektrod teď budu pro zjednodušení raději abstrahovat.) Splňuje víceelektrodová svíčka tento předpoklad? Nesplňuje, naopak u ní dochází k tříštění náboje!skodovkar píše:Četl jsem na to spoutu názorů a jeden z nich tvrdí, že je lepší klasická jednobodová svíčka, protože má silnější jiskru.... proto než odvozování mě zajímá faktická zkušenost.
No a pokud Tě zajímají praktické zkušenosti, tak ty jsou jenom nej (dosaď si superlativum, jaké Tě napadne)! Sice jsem dalek slepé víře v zázraky a zásadně nevěřím ničemu, o čem se sám nepřesvědčím, ale tohle je prostě malý zázrak.
Kam jste dalo rozum, kde je slušnost?!?
Anonymous píše:Pitrisi zahráváš si!!!!!!!!Dej si pozor aby ty tvoje pomluvy neviděl někdo od Castrolu!!!Mohl bys špatně dopadnout!!!!Tohle by se dalo žalovat jako veřejná pomluva ty šašku!!!
Jste nejen oba nevychovaní hulváti, ale i tupci.M píše:Pitris ,jsi správný PAKO, měl by ses za sebou zamyslet.
O olejích zn, Castrol a o celé firmě víte asi "velký kulový".
Firma Castrol se (úspěšně) etablovala v bývalé ČSSR jedině díky tomu, že ve velké Britanii podporovala Labour Party.
Proto jako první (a jediné,) jí komunisti, (než udělali smlouvu s Mobilem,) zde dovolili prodávat.
Tenkrát to byla proti Mogulu ze začátku opravdu kvalita.
Později už byl Mogul lepší než předražený Castrol.
Toho Castrol zneužívá dodnes!
Nepište sem jen proto, aby jste psali.
Naposledy upravil(a) Harry dne úte dub 06, 2010 11:59, celkem upraveno 1 x.
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Na tříbodové svíčce hoří jen jedna jiskra.skodovkar píše:Četl jsem na to spoutu názorů a jeden z nich tvrdí, že je lepší klasická jednobodová svíčka, protože má silnější jiskru.... proto než odvozování mě zajímá faktická zkušenost.
Sice mezi elektrodami nejbližšími. (Rozhodují tisíciny milimetru )
Když se tato (nejbližší) opálí, vystřídá ji další.
To je jediný důvod, proč se dělají vícebodové svíčky.
Pokud někdo tvrdí opak, tak se mýlí.....
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
No a ten jediný důvod se jinak také nazývá ŽIVOTNOST!Harry píše:Na tříbodové svíčce hoří jen jedna jiskra.skodovkar píše:Četl jsem na to spoutu názorů a jeden z nich tvrdí, že je lepší klasická jednobodová svíčka, protože má silnější jiskru.... proto než odvozování mě zajímá faktická zkušenost.
Sice mezi elektrodami nejbližšími. (Rozhodují tisíciny milimetru )
Když se tato (nejbližší) opálí, vystřídá ji další.
To je jediný důvod, proč se dělají vícebodové svíčky.
Pokud někdo tvrdí opak, tak se mýlí.....
To je sice pravda, ale to už ať si každej přebere, jak chce!modelář píše:
No a ten jediný důvod se jinak také nazývá ŽIVOTNOST!
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Tvrdit že jedna značka svíček je nejlepší pro všechny značky aut je nesmysl tak jako že jedna značka oleje je také nejlepší pro všechny motory.V některých motorech je třeba dobrý brisk jinde champion nebo ngk,záleží také na stavu motoru některé jsou náchylnější do starých motorů které více papají olej a nebo se rády ulejou benzínem.Ve starých motorech nemám dobrou zkušenost s briskami ,nechtěly házet jiskru a nebavilo mě je pořád čistit po 100km ,jednou jsem zkusil ngk a teď je dávám všude ,pionýr,škodovka a v motorové pile jsou od novoty,ale chce to zkusit a podle tabulky objednat tu která tam patří.Ale netvrdím že někomu brisky nefungují.
No a nezdá se ti, že úvod tvého příspěvku ("Tvrdit že jedna značka svíček je nejlepší pro všechny značky aut je nesmysl...") poněkud neladí s jeho závěrem ("jednou jsem zkusil ngk a teď je dávám všude ,pionýr,škodovka a v motorové pile jsou od novoty,ale chce to zkusit a podle tabulky objednat tu která tam patří...")? Či spíše že ten závěr neguje úvod?Anonymous píše:Tvrdit že jedna značka svíček je nejlepší pro všechny značky aut je nesmysl tak jako že jedna značka oleje je také nejlepší pro všechny motory.V některých motorech je třeba dobrý brisk jinde champion nebo ngk,záleží také na stavu motoru některé jsou náchylnější do starých motorů které více papají olej a nebo se rády ulejou benzínem.Ve starých motorech nemám dobrou zkušenost s briskami ,nechtěly házet jiskru a nebavilo mě je pořád čistit po 100km ,jednou jsem zkusil ngk a teď je dávám všude ,pionýr,škodovka a v motorové pile jsou od novoty,ale chce to zkusit a podle tabulky objednat tu která tam patří.Ale netvrdím že někomu brisky nefungují.
Já mám totiž velmi podobnou zkušenost, akorát že po vyzkoušení nejrůznějších značek a typů svíček (včetně NGK!) v nejrůznějších motorech (samozřejmě vždy řádně vybraných druhů svíček dle tabulek, resp. příslušnosti k tomu či onomu motoru) jsem dospěl ke zcela jednoznačnému přesvědčení, že nejlépe umí svíčky právě firma Denso! NGK bych přitom dal hned na druhé místo.
P.S.: Proti klasickým Brisk(-ům) nemám vůbec nic, naopak se domnívám, že jde za tu cenu o výborné svíčky.
Nevíte někdo jestli je brisk pokračovatelem našich zapalovacích svíček pal ,ty byly opravdu kvalitní a měly i svůj zvuk ,brisk asi jak která se povede,stalo se mi vícekrát že po týdnu brisk přestal házet jiskru a když jsem tam dal starou palku která očividně měla něco za sebou jen jsem ji očistil ocelákem a jela jak oheň.Připadá mi že staré palky byly na tom srovnatelně s dnešní špičkou.
Pokud se Brisky (svíčky obecně) zanášejí, tak to není značkou, ale tepelnou hodnotou.Viz můj případ. Měl jsem na autě moc studené svíčky (namísto 17 byly 15) a opravdu furt zanešené a dávaly se tam championy, brisky a kdovíco ještě. Teď mě čeká sezóna na těch správných 17, tak uvidím.
No a to čištění svíček ocelovým kartáčem asi nebylo myšleno vážně.... co?
No a to čištění svíček ocelovým kartáčem asi nebylo myšleno vážně.... co?
Chňápu. Jen jsem tady chtěl říct, že lze mít ještě lepší, a to za srovnatelnou cenu. Hledat svíčky, se kterými "nebudu mít žádný problém", je totiž z hlediska mých představ o kvalitě a vlastnostech výrobku tohoto druhu trochu málo, poněvadž to jednoduše považuji za samozřejmost. Ale uznávám, že to asi až taková samozřejmost nebude, když dnes už i německé automobilky používají pro prvomontáž v mnohých případech NGK namísto donedávna "skoro povinných" Bosch.Anonymous píše:Můj závěr je že netvrdím že jiné svíčky někomu nemohou fungovat,protože jsem s ngk neměl žádný problém už jsem jinou alternativu nehledal. O.K, Chňapeš.
A ještě vzkaz pro škodovkáře: I v řadě 1,2 HTP se vyskytují z fabriky NGK!