No a já (stále) tvrdím, že když si koupíš ty NGK ve srovnatelné cenové relaci, bude to lepší!Anonymous píše:Do Fabie 1,4 MPi není potřeba svíčka za 800 korun! Bohatě stačí ta, co tam dávali ve výrobě, Brisk Extra DR 15 TC. Na tyto svíčky jezdí tisíce vozů a bez nejmenších problémů.
SVICKY DO FABIA 1.4 Mpi
Moderátor: Colommbo
Vždyť to říkám! IW20 je pro takový motor nevhodná svíčka. A že jsou v katalogu Denso blbosti, to je svatá pravda. Ovšem když budeš hledat vhodný typ svíčky podle křížových referencí s přihlédnutím k originálnímu osazení, zřejmě se nespleteš.Moja píše:Tak Denso IW20 je alespoň pro můj turbo motor nevhodná svíčka ačkoli je v katalogu Denso předepsaná.Motor Lancia 2.016v turbo 151kw,takže výkonově stejný jako Alfa.Asi po ujetí 3000km mě začal motor jít na 3 válce.Vyšruoboval jsem svíčky a 4.válci byla upadená střední elektroda.Zbylé 3 byli probité.Takže jsem je reklamoval.Deď mám Denso IK24 a spokojenost,auto v kopcích krásně točí i ve vedrech,kdy sakýma koli svíčkama motor vadnul.
Tak to je ovšem naprostá nehoráznost!!! Za sadu 4ks IW20 bys rozhodně neměl "přes pult" zaplatit více, jak 2600 Kč, včetně DPH! A i deklarovaná, resp. zaručená min. životnost je v tomto případě špatně: je to těch 40 tis. km. Na 100, 160 a 200k km jsou určeny jiné typy!Anonymous píše:Doma na to kouknu.Hledal jsem cenu VW20 a našel 1044,-za kus a píšou minimální žiotnost 100 000 km.V mém případě nic neušetřím 1x6000 za Denso VW20 nebo 5x1200 za Brisk DOR12IR a o tom výkonu jsem psal,nevím jestli by mi to něco navíc přineslo....Anonymous píše:Nejsem si jistý, zda zrovna IW20 je ta pravá svíčka vhodná pro vysoce výkonný přeplňovaný motor (spíše o tom pochybuji), poněvadž se jedná o to naprosto základní typ (paralelu k IK20 se šestihranem 16 mm) v řadě Iridium Power od Denso. Na běžných motorech tahle svíčka obvykle vydrží 80 - 100 tis. km, nejmenší životnost jsem zaznamenal 40 tis. km, naopak nejvyšší hodně přes 120 tis. km - záleží na motoru, v jakém je provozována. Pokud bys chtěl svíčku se životností 200 tis. km, musel bys jít do řady Iridium Tough: 0,7 mm středová iridiová elektroda, vnější elektroda se zalisovaným platinovým válečkem.
Ale pokud ty IW20 nemají již zcela opotřebovanou vnější elektrodu (stále je vidět "zářez"/tzv. U-žlábek) v ní proti středové iridiové elektrodě o průměru 0,4 mm), klidně je použij znovu!
Myslíš, že s NGK uděláš z Fabie formuli?Anonymous píše:No a já (stále) tvrdím, že když si koupíš ty NGK ve srovnatelné cenové relaci, bude to lepší!Anonymous píše:Do Fabie 1,4 MPi není potřeba svíčka za 800 korun! Bohatě stačí ta, co tam dávali ve výrobě, Brisk Extra DR 15 TC. Na tyto svíčky jezdí tisíce vozů a bez nejmenších problémů.
Tak mi pro můj motor nějaký doporuč,když na katalog Denso není spoleh a napiš co stojí kus,AR 166 V6 2,0TB,mám nějaké úpravy tak výkon je cca 165kW...Anonymous píše:Vždyť to říkám! IW20 je pro takový motor nevhodná svíčka. A že jsou v katalogu Denso blbosti, to je svatá pravda. Ovšem když budeš hledat vhodný typ svíčky podle křížových referencí s přihlédnutím k originálnímu osazení, zřejmě se nespleteš.Moja píše:Tak Denso IW20 je alespoň pro můj turbo motor nevhodná svíčka ačkoli je v katalogu Denso předepsaná.Motor Lancia 2.016v turbo 151kw,takže výkonově stejný jako Alfa.Asi po ujetí 3000km mě začal motor jít na 3 válce.Vyšruoboval jsem svíčky a 4.válci byla upadená střední elektroda.Zbylé 3 byli probité.Takže jsem je reklamoval.Deď mám Denso IK24 a spokojenost,auto v kopcích krásně točí i ve vedrech,kdy sakýma koli svíčkama motor vadnul.
To netvrdím. Ale když si jdu dát něco na zub, také si raději dopřeji to, co mi více chutná, než to nechutnající, když už to stojí plus minus stejně...Anonymous píše:Myslíš, že s NGK uděláš z Fabie formuli?Anonymous píše:No a já (stále) tvrdím, že když si koupíš ty NGK ve srovnatelné cenové relaci, bude to lepší!Anonymous píše:Do Fabie 1,4 MPi není potřeba svíčka za 800 korun! Bohatě stačí ta, co tam dávali ve výrobě, Brisk Extra DR 15 TC. Na tyto svíčky jezdí tisíce vozů a bez nejmenších problémů.
V daném případě se Ti musím omluvit: sice sedím u počítače celý den a debatou zde se tak trochu odreagovávám od úplně jiné práce, ale tohle bych musel začít vyhledávat (v hlavě všechno nenosím k "okamžitému naservírování") a na to teď opravdu bohužel nemám čas.Anonymous píše:Tak mi pro můj motor nějaký doporuč,když na katalog Denso není spoleh a napiš co stojí kus,AR 166 V6 2,0TB,mám nějaké úpravy tak výkon je cca 165kW...Anonymous píše:Vždyť to říkám! IW20 je pro takový motor nevhodná svíčka. A že jsou v katalogu Denso blbosti, to je svatá pravda. Ovšem když budeš hledat vhodný typ svíčky podle křížových referencí s přihlédnutím k originálnímu osazení, zřejmě se nespleteš.Moja píše:Tak Denso IW20 je alespoň pro můj turbo motor nevhodná svíčka ačkoli je v katalogu Denso předepsaná.Motor Lancia 2.016v turbo 151kw,takže výkonově stejný jako Alfa.Asi po ujetí 3000km mě začal motor jít na 3 válce.Vyšruoboval jsem svíčky a 4.válci byla upadená střední elektroda.Zbylé 3 byli probité.Takže jsem je reklamoval.Deď mám Denso IK24 a spokojenost,auto v kopcích krásně točí i ve vedrech,kdy sakýma koli svíčkama motor vadnul.
Něco jiného je třeba ta Alfa, ale zde není potřeba z toho dělat vědu.Anonymous píše:To netvrdím. Ale když si jdu dát něco na zub, také si raději dopřeji to, co mi více chutná, než to nechutnající, když už to stojí plus minus stejně...Anonymous píše:Myslíš, že s NGK uděláš z Fabie formuli?Anonymous píše: No a já (stále) tvrdím, že když si koupíš ty NGK ve srovnatelné cenové relaci, bude to lepší!
Z mojí zkušenosti na motorce jsou nejlevnější svíčky na trhu NGK a stojijou za hovno co chvila jsou uchlastany, koupil jsem densa a je klid sice dražší ale pořádný. V autě jsem nikdy neměl problém jak s briskem tak ngk, momentálně jezdím v Motorce na densa a v autě na brisk.. Ještě dobré svíčky jsou BERU od autokelly. Na ty jsem najezdil nejvíc a nebyl jediný problém a jsou jen o trošku dražší jak brisky.. Dvoutakt mi na nic jinyho než Brisk nejezdi.. Nevím proč..