SVICKY DO FABIA 1.4 Mpi

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

No vidíš, já srovnávám projev svíček v desítkách nejrůznějších vozů. A pokud se budeme bavit o skutečně prémiových svíčkách, tak k těm 20000 km tvé výměnné lhůty klidně přidej ještě jednu nulu. To, aby pro ostatní bylo zřejmé, o čem je tu řeč.
alfi166silver

Příspěvek od alfi166silver »

To co teď píšu ber s nadsázkou:Proč trápit motor na svíčkách 200 000 km,to je jako najíždět y nesmyslné 50ti tisícové výměny na LongLife.
Ano,je mi jasné,že jsou auta,kde se svíčky mění dle předpisu po 100 000 a kvalitní svíčka je na místě.U mojeho auta je předpis 20 000 a já v tomhle výměnném intervalu rozdíly mezi nimi nepoznal....
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Odpověď je velmi jednoduchá: Výrobce motoru stanovil výměnnou lhůtu svíček s přihlédnutím k "obvyklé výdrži" svíček, které tam montuje v prvovýrobě, resp. které předepisuje, resp. které se na trhu v daném období běžně vyskytují. Jenže hlavním kritériem výměny svíček už dávno (konkrétně od přechodu na bezolovnatý benzín) není km proběh, ale především stav elektrod. No a když tu předepsanou svíčky nahradíš prémiovým ekvivalentem a občas jukneš na elektrody, tak rozhodně motor ničím netrápíš.
Brembo

Příspěvek od Brembo »

NGK a Denso su absolutnou spickou medzi svieckami. Pokial niekto tvrdi,ze kupil iridiove Brisk za 120 tak sa nechal nachytat. NGK iridium sa zacina az od 300 a to iste Denso. Ak si niekto mysli,ze Brisk bude davat velmi drahe iridium zadarmo,tak je hlupak. Iridiove sviecky su stavane najma pre extremne zatazovane motori,kde klasicka sviecka velmi rychlo zlyhava. Boli vyvinute najma pre preteky,dragsteri,Superbike,Rally,moto GP a podobne. V beznej premavke neprinasaju ziadne vyrazne vyhody. Navise pokial sa motor nachlasta,sviecka nedostava prud a podobne problemi musia sa menit. Ale tim nechcem povedat,ze su to smejdy. Ich vyhodou je mimoriadnd spolahlivost pri velkej zatazi.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Jejich hlavní výhodou je ovšem především vyšší zapalovací výkon, jenž umožňuje spálit více paliva. Praktickým důsledem pak je výrazné "roztažení rozsahu" hodnot min. a max. průměrné spotřeby, což se zase projeví tak, že:
- kdo jezdí furt stejně, ušetří na spotřebě;
- kdo jezdí tzv. na spotřebu, ušetří citelně;
- a kdo se honí po výkonu, ten ho také dostane, ale za cenu zvýšené spotřeby paliva.

P.S.: Čím je motor maloobjemovější, méně výkonný a osazený obyčejnějšími svíčkami (ještě lépe víceelektrodovými :P ), tím je efekt přechodu na iridiové svíčky (ale ty skutečné od Denso a/nebo od NGK!) výraznější.
alfi166silver

Příspěvek od alfi166silver »

Blbej nejsem a na reklamní žvásty mě jen tak nikdo nenachytá.Na tom odkazu co jsem vložil ta svíčka skutečně je.Tu stejnou, akorát s č.12 mám ve svém motoru.Speciálně jsem si je v Brisku objednal.Brisk u této svíčky uvádí životnost 30 000 km,čož mě absolutně dostačuje.Cena jedné svíčky Brisk DOR12IR je v ČR 186,-Kč(těch 120,- odhaduju nákup v továrně).V Německu stojí kus 15 Euro.Pokud by ta svíčka nebyla doopravdy iridiová,věř mi,že by se toho nějaký německý právník po "americku"opřel a vyčísloval by škody a psychycké újmy na jeho autě do statisíců Euro.Nevím kolik stojí svíčka Denso v Japonsku,ale myslím si,že cena cestou do Evropy a hlavně k nám stoupne tak o 400%........V mém voze svíčka zřejmě 100 000km nevydrží,protože do stejných motorů bez přeplňování dává Alfa Romeo platinové svíčky na těch 100 000 předepsané výměny a do motoru s přeplňováním jen na těch 20 000 km.
alfi166silver

Příspěvek od alfi166silver »

to byla reakce na příšpěvek od Bremba
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Alfi, máš opravdu zapotřebí se ztrapňovat? Když o něčem téměř nic nevíš, klidně to přiznej, vůbec nic se nestane a Tvoje pověst tím rozhodně neutrpí.

Ale k věci. Pokud tu někdo umí alespoň trochu umí německy, snadno se tady

https://www.atb-tuning.de/zuendkerzen.h ... 51174600d1

dočte, že se opravdu nejedná o plnohodnotnou iridiovou svíčku, ale o svíčku s "Zentral gelegenen Iridium-Legierten Elektrode". Kolik je tam té legury, o tom se už nikde nohovoří, stejně jako o tom, zda je legovaná celá středová elektroda, nebo jenom její špička. A právě v tom vězí ten klíčový rozdíl, byť je tam řada dalších nezvládnutých detailů, které dělají prémiovou svíčku tou opravdu špičkovou.

A pokud jde o vyjádření alfiho, že "neví kolik stojí svíčka Denso v Japonsku,ale myslí si,že cena cestou do Evropy a hlavně k nám stoupne tak o 400%", tak je úplně vedle, jelikož já jsem si iridiové svíčky Denso zajišťoval přímo v Japonsku a mohu ujistit, že i tam jsou drahé jako sv...
Nejlacinější jsou iridiovky NGK při nákupu v USA, ovšem většina z nich jsou iridiové hlavně "v názvu" a ty skutečně plnohodnotné iridiovky NGK jsou i tam pěkně drahé. Denso ovšem stejně dělá lepší!
alfi166silver

Příspěvek od alfi166silver »

Německy umím dobře a to co píšou na té německé stránce se rozchází s tím co se uvádí na české stránce Brisku
,ikdyž uvádějí že se jedná o slitinu irdia.Nikdy jsem tu ale netvrdil že ty Brisky jsou identický s těmi Denso,jen říkám,že v mém autě rozdíl poznat prostě není a že Brisk je dobrá svíčka...
http://www.brisk.cz/index.php?page=svicky_premium.html
Zapalovací svíčky určené pro závodní a přeplňované motory. Konstrukce s prodlouženým pouzdrem do spalovacího prostoru, krátká vnější elektroda a tenká střední elektroda s kontaktem ze slitiny iridia je vhodná pro zajištění bezpečného zapálení každého pracovního cyklu motoru. Zároveň nízká hodnota požadovaného napětí zajišťuje správnou funkci zapalovací svíčky i při velkých tlacích ve spalovacím prostoru motoru.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Já proti Brisku nic nenamítám: Klasické zapalovací svíčky umějí dělat dobře, nicméně jejich pokusy o "prémiovky" představují "rány vedle". A cokoli jsem od nich v dané kategorii vyzkoušel, to se buď pozitivně neprojevilo (z hlediska marketingových slibů), nebo to dokonce vůbec nefungovalo: zde se domnívám, že dvě uznané reklamace dvou různých typů rádoby prémiových svíček už o něčem svědčí... Zato s klasickými jsem nikdy žádný problém neměl.
alfi166silver

Příspěvek od alfi166silver »

Svíčkám opravdu do hloubky nerozumím,snažím se argumentovat z pozice zákazníka.Na internetu jsem četl,že někteří se svíčkami LGS a ještě nějakými nejsou spokojeni.Já s těmi jejich"iridiovými"spokojený jsem,ještě 5000 a budu je vyndavat,tak uvidím jak budou vypadat.
Ale navážu na ty Densa,doma v šuplíku mám IW20 Denso Power,který mají najeto 20000km.Žádný známky újmy na pohled nevykazujou,psals že vydržej 200k,budu spokojenej když ještě 80k stály mě skoro 5(6ks),můžu je beze strachu znova použít?
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Nejsem si jistý, zda zrovna IW20 je ta pravá svíčka vhodná pro vysoce výkonný přeplňovaný motor (spíše o tom pochybuji), poněvadž se jedná o to naprosto základní typ (paralelu k IK20 se šestihranem 16 mm) v řadě Iridium Power od Denso. Na běžných motorech tahle svíčka obvykle vydrží 80 - 100 tis. km, nejmenší životnost jsem zaznamenal 40 tis. km, naopak nejvyšší hodně přes 120 tis. km - záleží na motoru, v jakém je provozována. Pokud bys chtěl svíčku se životností 200 tis. km, musel bys jít do řady Iridium Tough: 0,7 mm středová iridiová elektroda, vnější elektroda se zalisovaným platinovým válečkem.

Ale pokud ty IW20 nemají již zcela opotřebovanou vnější elektrodu (stále je vidět "zářez"/tzv. U-žlábek) v ní proti středové iridiové elektrodě o průměru 0,4 mm), klidně je použij znovu!
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Do Fabie 1,4 MPi není potřeba svíčka za 800 korun! Bohatě stačí ta, co tam dávali ve výrobě, Brisk Extra DR 15 TC. Na tyto svíčky jezdí tisíce vozů a bez nejmenších problémů.
Moja

Příspěvek od Moja »

Tak Denso IW20 je alespoň pro můj turbo motor nevhodná svíčka ačkoli je v katalogu Denso předepsaná.Motor Lancia 2.016v turbo 151kw,takže výkonově stejný jako Alfa.Asi po ujetí 3000km mě začal motor jít na 3 válce.Vyšruoboval jsem svíčky a 4.válci byla upadená střední elektroda.Zbylé 3 byli probité.Takže jsem je reklamoval.Deď mám Denso IK24 a spokojenost,auto v kopcích krásně točí i ve vedrech,kdy sakýma koli svíčkama motor vadnul.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Anonymous píše:Nejsem si jistý, zda zrovna IW20 je ta pravá svíčka vhodná pro vysoce výkonný přeplňovaný motor (spíše o tom pochybuji), poněvadž se jedná o to naprosto základní typ (paralelu k IK20 se šestihranem 16 mm) v řadě Iridium Power od Denso. Na běžných motorech tahle svíčka obvykle vydrží 80 - 100 tis. km, nejmenší životnost jsem zaznamenal 40 tis. km, naopak nejvyšší hodně přes 120 tis. km - záleží na motoru, v jakém je provozována. Pokud bys chtěl svíčku se životností 200 tis. km, musel bys jít do řady Iridium Tough: 0,7 mm středová iridiová elektroda, vnější elektroda se zalisovaným platinovým válečkem.

Ale pokud ty IW20 nemají již zcela opotřebovanou vnější elektrodu (stále je vidět "zářez"/tzv. U-žlábek) v ní proti středové iridiové elektrodě o průměru 0,4 mm), klidně je použij znovu!
Doma na to kouknu.Hledal jsem cenu VW20 a našel 1044,-za kus a píšou minimální žiotnost 100 000 km.V mém případě nic neušetřím :cry: 1x6000 za Denso VW20 nebo 5x1200 za Brisk DOR12IR a o tom výkonu jsem psal,nevím jestli by mi to něco navíc přineslo....
Odpovědět