svíčky

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: svíčky

Příspěvek od Jerry3 »

Nemají, poněvadž těží z fyzikálního poznatku, že na hraně je největší elektrický náboj, tudíž ty iridiové s nejmenší hranou/nejmenším průměrem středové elektrody mají nejvyšší zapalovací výkon/potřebují nejnižší pracovní napětí zapalovací soustavy pro zajištění přeskoku dostatečně hutné jiskry k zapálení směsi ve válci.
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: svíčky

Příspěvek od Hombre »

Colommbo píše:Co myslíš tím stejným parametrem...?
Stabilitu tepelné hodnoty a velikosti odtrhu kontaktů.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: svíčky

Příspěvek od Jerry3 »

Tepelná hodnota vyjadřuje schopnost svíčky udržovat "provozní teplotu" jiskřiště na určité hodnotě v zásadě bez ohledu na měnící se teplotní poměry ve spalovacím prostoru, jinými slovy chladit špičku svíčky odvodem tepla z ní přes tělo svíce do hlavy motoru. A to je dáno konstrukcí svíce, tj. geometrií a použitými materiály.

Svíce Denso Iridium Power se vyznačují značným přesahem praktických tepelných hodnot v rámci indikované tepelné třídy, což opět znamená výhodu oproti konkurenci.
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: svíčky

Příspěvek od Hombre »

Budu to muset rozvést,vlastnost je dána konstrukcí, ale do té doby, než se u svíček s obyčejnýma kontakty , tyto opálí a zvětší se odtrh. Tím se změní vlastnost, na keramice se začnou dělat usazeniny, svíčka přichází o samočistící schopnost, tím se mění její tepelná vlastnost. Proto jsem psal o rozdílu kvality materiálu kontaktů.....
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
bloke
Příspěvky: 1307
Registrován: úte čer 21, 2016 9:05

Re: svíčky

Příspěvek od bloke »

Takže tie Denso TwinTip niklové budú pri použití rovnako bežné, ako menovaná konkurencia?
https://www.svickydenso.cz/svicky-twin-tip
[Schválne som sa nepýtal na ich irídiové a platinové verzie (TT)]
Obrázek « Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: svíčky

Příspěvek od Jerry3 »

Nikoli, bude mít vyšší zapalovací výkon: viz mé příspěvky shora.
Uživatelský avatar
bloke
Příspěvky: 1307
Registrován: úte čer 21, 2016 9:05

Re: svíčky

Příspěvek od bloke »

Tak ich pravdepodobne na leto skúsim (aktuálne sú asi vo štvrtine km životnosti), dokonca som sa medzičasom dočítal aj o ich určení:
Díky těmto nesporným vlastnostem je Iridium TT vhodnou alternativou k prémiovým OE svíčkám a skvěle se doplňuje s již dříve představenou řadou Nickel TT, zaměřenou spíše na starší vozy a cenově orientovaného zákazníka. - takže sú hodené na trh priamo pre mňa :lol:.
Súčasné Boschky majú parameter Centre electrode 2,7 mm, tieto TT-čky pod 1,5 mm.
Budem zvedavý, či sa potom moje nie vždy prítomné výkyvy volnobehu zlepšia alebo zhoršia, tj či je problém vo sviecach, alebo inde.
Obrázek « Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: svíčky

Příspěvek od Hombre »

Kvalita svíček se na volnoběh projevuje tak, že po prvním startu budou otáčky nižší, nebo vyšší než to srovná ŘJ. Kolísání volnoběhu má na svědomí volnoběžný ventil, nebo kvalita benzínu.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: svíčky

Příspěvek od Jerry3 »

U karburátorového motoru budou vyšší, u motoru s elektronickým vstřikováním paliva naopak nižší. Podle mých praktických zkušeností to tak zůstává dlouhodobě, samozřejmě pokud někdo neupraví nastavení karbecu. U vstřikového motoru to ŘJ nedorovná, poněvadž nemá důvod: přes lambdu přece ví, že s lepšími svícemi má lepší parametry výfukových plynů, tedy nemusí žádoucí hodnoty emisí dohánět vyšším volnoběhem.
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: svíčky

Příspěvek od pepoh »

bloke píše:Tak ich pravdepodobne na leto skúsim (aktuálne sú asi vo štvrtine km životnosti), dokonca som sa medzičasom dočítal aj o ich určení:
Díky těmto nesporným vlastnostem je Iridium TT vhodnou alternativou k prémiovým OE svíčkám a skvěle se doplňuje s již dříve představenou řadou Nickel TT, zaměřenou spíše na starší vozy a cenově orientovaného zákazníka. - takže sú hodené na trh priamo pre mňa :lol:.
Súčasné Boschky majú parameter Centre electrode 2,7 mm, tieto TT-čky pod 1,5 mm.
Budem zvedavý, či sa potom moje nie vždy prítomné výkyvy volnobehu zlepšia alebo zhoršia, tj či je problém vo sviecach, alebo inde.
vyzdvihuju tenkost iridia, to ze nechladi-nehasi tak moc zacinajuci ohen.
z titulu ze nikel nevydrzi take teploty, tak tie elektrody musia byt hrubsie.
tym padom kde je pointa s niklom? to uz radsej obycajne sviece asi.
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: svíčky

Příspěvek od Jerry3 »

Pointa je v ceně vs. výkon.
Uživatelský avatar
bloke
Příspěvky: 1307
Registrován: úte čer 21, 2016 9:05

Re: svíčky

Příspěvek od bloke »

Hombre, pre svoj youngčasák mám ešte zopár obvyklých diagnóz (zapal. lišta, snímač teploty chladiacej, na výmenu škrt. klapka, krokový motorček, kabeláž,...).
Na prvý štart mi obvykle držia otáčky mierne zvýšené na vyrovnaný pokles, alebo už úplne vyrovnané (ručička ukazuje o chlp viac než merania STK, držia mi reálne teda niekde na 820 - 900 ot/min), len nechcem postupovať štýlom "pomeniť všetko čo sa dá skúsiť", to už som s tým mohol chodiť rovno do servisu :lol:.
Blbnúť začnú skôr pri zahriatom motore (buď mierne alebo dosť), aj to nie vždy - i preto definitívne dohladanie odkladám, a výpisová diagnostika nato "mlčala".

Sviečky chcem skúsiť vymeniť zo zvedavosti čo to spraví, či mi neklesne spotreba na krátke jazdy, prípadne sa neskultivuje odozva.
Obrázek « Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: svíčky

Příspěvek od Jerry3 »

Jenže to máš lepší pořídit si rovnou Denso Iridium Power. Ty jsou totiž nejlepší "diagnostikou" chyb v zapalovací soustavě.
Uživatelský avatar
bloke
Příspěvky: 1307
Registrován: úte čer 21, 2016 9:05

Re: svíčky

Příspěvek od bloke »

Ale keď je onen problém inde, tieto sviečky ho ešte zvýraznia...neviem či to správne interpretujem, na toto si ma už pred časom upozorňoval. Takže by som za ne (zatial) zbytočne vyhodil takmer tolko, ako stojí u navýhodnejšieho dodávatela zap. lišta Hitachi.

Ešte možno blbne o.i. aj kvôli dlhodobo krátkym nekaždodenným jazdám, kedy sa RJ nevie spamätať, na aký režim jazdí (nikdy sa v meste poriadne nerozbehnem aspoň na pár minút, stále len radenie od 1 do 3 či 4, beustále brzdenie, posúvačky) a benzín mám vždy nejak inak modifikovaný - s polovičným VIFom, odporúčaným VIFom, niekolkonásobným VIF či bez neho; toto ešte prípadne s Oxicat, al. STP, al. iným čističom, v poslednom dlhšom čase tankujem neaditivované rakúske OMV N95 z čerpačky Gulf.
Obrázek « Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: svíčky

Příspěvek od Jerry3 »

bloke píše:Ale keď je onen problém inde, tieto sviečky ho ešte zvýraznia...neviem či to správne interpretujem...
Zcela správně! Alespoň budeš vědět, na čem jsi. A svíčky samozřejmě vniveč nepřijdou.
Odpovědět