svičky Denso
Moderátor: Colommbo
Re: svičky Denso
Skoro to vypadá jakoby výrobci motorů "šili" motory na míru některým svíčkám - 9 z 10ti Forďáků Ti řekne, že jak dá nějaké jiné než origo platinky od Motorcraftu (na izolátoru logo Motorcraft, z druhé strany logo výrobce NGK) tak to blbě pojede a dlouho svíce nevydrží. Denso jsem zkoušel, tabulkově přímo pro můj motor a po 200km musely ven, cukatůra při akceleraci a postupně se zhoršovaly studené starty. Přitom právě kamarádi s japončíkama si je nemohou vynachválit a já je jezdil v Mazdě taky...
Vyjímku tu mne tvoří jedině Brisk pro LPG, svíce za cca 80Kč/ks a ty mi pálily dlouho a dobře, až jsem valil oči . Co jsem slyšel, tak šel Brisk dost do sebe ale nevím, co je na tom pravdy.
Vyjímku tu mne tvoří jedině Brisk pro LPG, svíce za cca 80Kč/ks a ty mi pálily dlouho a dobře, až jsem valil oči . Co jsem slyšel, tak šel Brisk dost do sebe ale nevím, co je na tom pravdy.
Re: svičky Denso
Asi máš pravdu, protože třeba Honda si "nerozumí" zase s Bosch-kami. A Brisk špatný není, v Americe je to údajně i ceněné "racing" zboží, ale já když budu moci volit značku, tak "japan" Denso nebo NGK.Ještěr píše:Skoro to vypadá jakoby výrobci motorů "šili" motory na míru některým svíčkám....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: svičky Denso
ITV16?Ještěr píše:... Denso jsem zkoušel, tabulkově přímo pro můj motor ...
Re: svičky Denso
O jaký konkrétně jde motor? Pokud o forďácký Zetec, tak jedině ITV16.
Re: svičky Denso
Jestli nebyly správné, tak se těm problémům nediv.... ale netvrdím, že by byly nesprávně zvolené.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: svičky Denso
Špatně zvolená tepelná hodnota, špatně zvolené provedení jiskřiště, nenastavitelný odtrh (z hlediska požadavků výrobce motoru). A pak se řekne: Denso jsou špatné svíce!
Re: svičky Denso
Duratec HE SEFI 2.0 CJBANávštěvník píše:O jaký konkrétně jde motor?...
Re: svičky Denso
Tak do tohoto motoru dle katalogu Denso fakt patří IT20 s "továrním" odtrhem 1,1 mm.
Re: svičky Denso
Domnívám se, že je systém háklivý kvůli používání dvojzápalu, kdy zapalování produkuje před HÚ velmi rychle dvě jiskry za sebou. Nejspíš kvůli lepšímu hoření vrstvené směsi, nevím. Zajímavé by bylo zjistit, jak jsou na tom se svícemi a mýty kolem nich majitelé Mazd, které mají naprosto totožný motor.
Re: svičky Denso
Klasický jednobodový mainstream od Brisku mi vždy přišel v pohodě (cena, spolehlivost). Průser byly vícebodyJeštěr píše:Co jsem slyšel, tak šel Brisk dost do sebe ale nevím, co je na tom pravdy.
Re: svičky Denso
Ak mas ale v aute LPG ma tam ist Denso VT20Ještěr píše:Duratec HE SEFI 2.0 CJBANávštěvník píše:O jaký konkrétně jde motor?...
vid tabulka LPG je aj trochu citlive na vzdialenost elektrod
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: svičky Denso
Aha, tak to jsem nevěděl. Oni to totiž nevěděli ani plynaři, protože mi je tam montovali oni. Ve většině případů když plynaři zjistí, že mají měnit svíčky ve Fordu, tak protočí oči a snaží se tam dát opět originály, pokud je mají. Na origo není problém několik desítek tisíc km a stále pálí jak mají i bez sklepnuté elektrody z 1,3mm na 1,1mm.
A koukám, že za svíčku bych stejně přes 700,- nedal. Origo ve Fordu stojí asi 680,- a já je kupoval za cca 280,-/ks. A fungujou perfektně.
Teď to vidím, v tom prvním odkazu jsou levnější...ale stejně je to moc, ty Brisky zvládly svou práci za pětinu ceny. Ale netvrdím, že ty Densa VT20 by svou práci neodvedly, ale i ty IT20 by měly. Rozdíl v provozu na lpg zas není tak propastný, v plynové komunitě jezdí většina lidí na originály a většinou je ani z počátku nesklepávají. Elektrody však ubývají rychleji, tak je potřeba je občas přeměřit a doklepnout (třeba 1x za 15tis. km).
A koukám, že za svíčku bych stejně přes 700,- nedal. Origo ve Fordu stojí asi 680,- a já je kupoval za cca 280,-/ks. A fungujou perfektně.
Teď to vidím, v tom prvním odkazu jsou levnější...ale stejně je to moc, ty Brisky zvládly svou práci za pětinu ceny. Ale netvrdím, že ty Densa VT20 by svou práci neodvedly, ale i ty IT20 by měly. Rozdíl v provozu na lpg zas není tak propastný, v plynové komunitě jezdí většina lidí na originály a většinou je ani z počátku nesklepávají. Elektrody však ubývají rychleji, tak je potřeba je občas přeměřit a doklepnout (třeba 1x za 15tis. km).
Re: svičky Denso
Tak ked si to vyriesil Briskami a funguju dobre neni o com Len tolko som chcel ze ak niekto doraba plyn byvaju problemy s original svieckami...
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: svičky Denso
Jo, taky se o tom člověk dočte, to ne že ne. Ale Fordi mívají problém i na LPG opačný . Zajímalo by mne, co třeba Durex - má to samé, tak jaké má zkušenosti.
Jinak Denso jsem nechtěl hanit, jen podotknout, že jak tady někdo psal že s NGK mu to nešlapalo a s Denso jo, tak že já mám problém přesně opačný co se týče normálních svíček. Mrknul jsem na fórum a i Fordí neplynaři se po pokusech s Bosch, Champion, Brisk, Denso ap. vrátili k origu. Holt to tomu motoru nesedne, no
Jinak Denso jsem nechtěl hanit, jen podotknout, že jak tady někdo psal že s NGK mu to nešlapalo a s Denso jo, tak že já mám problém přesně opačný co se týče normálních svíček. Mrknul jsem na fórum a i Fordí neplynaři se po pokusech s Bosch, Champion, Brisk, Denso ap. vrátili k origu. Holt to tomu motoru nesedne, no