Styl jízdy
Moderátor: Colommbo
Re: Styl jízdy
to co pises o lietadlách , je ok.
Tu ale asi bolo myslené, niečo iné. Totiž ak vidíš ubiehať cestu pred sebou vo väčšej vzdialenosti , javí sa
jazda pomalsie. Skus si to v autobuse (nemusis ho riadit - len sa postav dopredu a skusaj sa pozerat do dialky pred seba a potom tesne pred autobus). A porovnaj.
Tu ale asi bolo myslené, niečo iné. Totiž ak vidíš ubiehať cestu pred sebou vo väčšej vzdialenosti , javí sa
jazda pomalsie. Skus si to v autobuse (nemusis ho riadit - len sa postav dopredu a skusaj sa pozerat do dialky pred seba a potom tesne pred autobus). A porovnaj.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Styl jízdy
Něco jiného je se dívat do dálky a těsně před sebe v autobusu. Musíš srovnávat srovnatelné. U jakého osobáku jsi viděl těsně před sebe cestu jako u autobusu? Udělej si díru v podlaze a uvidíš, jak bude cesta rychle ubíhat.jarson1 píše:skusaj sa pozerat do dialky pred seba a potom tesne pred autobus). A porovnaj.
Hádat se ale nehodlám.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Styl jízdy
No dobre to bol extrém. kašli na to....
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Styl jízdy
Asi sem i když stejně tak by to šlo i do vlákna o (ne)natahování olejových výměn https://www.autoweb.cz/caste-chyby-maji ... -internetu
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9955
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Styl jízdy
Smutný je, Jarku, že tohle všecko jsou vlastně úplně základní věci. A kdo je nezná, či tato doporučení nerespektuje, mít auto si nezaslouží. A protože v životě všecko souvisí se vším, mám obavu, že jak se lidi chovají k autům (a nejen naftovým), tak se chovají i na silnici a k ostatním lidem obecně...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Styl jízdy
Svatá pravda! Ještě před 30 lety bylo vcelku běžné, že si řidiči vycházeli vstříc, dnes už naprosto výjimečně.
- Colommbo
- Příspěvky: 9955
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Styl jízdy
Včera odpoledne jsem jel do Prahy za přítelkou a když jsem vjížděl do Letňanského sídliště, dojel mě zezadu nějaký mladík na skůtru. Hlídal jsem si ho v zrcátku, abych mu nebo on mně neprovedl nějakou čertovinu. Odbočil jsem doleva do ulice, kde jsem chtěl zaparkovat, on za mnou, tož jsem mu uhnul ještě víc k pravé straně a téměř zastavil, aby mě mohl předjet/objet. Což taky ihned učinil a jel kamsi dál. V tomtéž okamžiku jsem uviděl napravo volné místo kolmého stání a přímo naproti němu vlevo taky volno, tož mě v té vteřině napadlo střihnout do doleva a že si pak napravo pěkně couvnu. A jak jsem to tam střihl, zčistajasna proti mě nová bílá Audina. Jela pomalu a odkud se tam vzala, vůbec netuším, upřímně přiznávám, že jsem ji prostě neviděl/přehlédl, cílil jsem svou pozornost na maníka na skůtru a pak uviděl ta dvě místa. A tak jsem mu to tam doleva střihnul necelých deset metrů před čumákem. Nepospíchal jsem, kdybych počkal, až projede a dal mu (jako protijedoucímu) přednost v jízdě, nic by se nestalo. Když jsem vjel do místa a on mě za mým zadkem míjel, zatroubil. A mně vám, pánové, v tu chvíli byla taková haňba, jako už opravdu dlouho nee...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Styl jízdy
Stane se. Jenže Tobě pane bude několik dní blbě když si na to vzpomeneš, ovšem jsou tací kteří to udělají třikrát denně a je jim to buřt....
Znám to - kdysi v práci, když jsem jezdil i s autobusem, jsem vzal červenou
Vyjel jsem z konečné (pro brňáky l. 67 ze Shoping parku) a najel na (skoro končící) dálnici (z Bratislavy) do Brna. Je tam 80-ka a po několika stech metrech konec a semafor. Bylo už po 20-té hodině - zkrácená jízdní doba, tak jsem to na nějakých 70 roztáhl. A dojel Felicii. A chtěl ho předjet. Jenže - já do levýho, on přidal. Já to tedy odstavil, že zajedu zpět za něj, on přibrzdil. Tak jsem zůstal v levým a doufal že na blížícím se semaforu vydrží zelená....
No nevydrźela, a přísahal bych že oranžová ty 3 vteřiny nesvítila. Skoro hned červená. Zkusil jsem brzdu, jenže všechno co sedělo za mnou bych měl vedle sebe. To prostě nešlo zašlápnout. Tak jsem jen podřadil na čtyři a poslal to tam Ještě že bylo prázdno a nikdo z protisměru neodbočoval doleva - musel bych i troubit.
Vím. Šlo by to za mnou, ale.... tak docela jsem za to nemohl.
Ale styděl jsem se týden. Naštěstí ti ve voze viděli jak to bylo, a nikdo si nestěžoval. A za několik zastávek, když jeden pán vystupoval předními dveřmi, tak říká - "to byl vůl v té feldě, co?"....
Znám to - kdysi v práci, když jsem jezdil i s autobusem, jsem vzal červenou
Vyjel jsem z konečné (pro brňáky l. 67 ze Shoping parku) a najel na (skoro končící) dálnici (z Bratislavy) do Brna. Je tam 80-ka a po několika stech metrech konec a semafor. Bylo už po 20-té hodině - zkrácená jízdní doba, tak jsem to na nějakých 70 roztáhl. A dojel Felicii. A chtěl ho předjet. Jenže - já do levýho, on přidal. Já to tedy odstavil, že zajedu zpět za něj, on přibrzdil. Tak jsem zůstal v levým a doufal že na blížícím se semaforu vydrží zelená....
No nevydrźela, a přísahal bych že oranžová ty 3 vteřiny nesvítila. Skoro hned červená. Zkusil jsem brzdu, jenže všechno co sedělo za mnou bych měl vedle sebe. To prostě nešlo zašlápnout. Tak jsem jen podřadil na čtyři a poslal to tam Ještě že bylo prázdno a nikdo z protisměru neodbočoval doleva - musel bych i troubit.
Vím. Šlo by to za mnou, ale.... tak docela jsem za to nemohl.
Ale styděl jsem se týden. Naštěstí ti ve voze viděli jak to bylo, a nikdo si nestěžoval. A za několik zastávek, když jeden pán vystupoval předními dveřmi, tak říká - "to byl vůl v té feldě, co?"....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Styl jízdy
http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/pr ... -internetu
Kolikrát jsem tu již psal, že řízení zejména "nadupaných" (z hlediska výbavy) aut zn. Audi mi připadá jako marný boj s třípísmenkovými systémy? Posledně mne dostal (nebo spíše já jeho ) dealer, který trval na tom, že pojede se mnou. Když začal vyvádět, ujistil jsem ho, že problém není v mém stylu jízdy, ale v samotném autě. Na to on, že má doma dvě děti a že by se k nim rád vrátil. Já na to, že mám doma tři děti, ale zrovna tou testovanou audinou se k nim snad ani raději vracet nechci...
Kolikrát jsem tu již psal, že řízení zejména "nadupaných" (z hlediska výbavy) aut zn. Audi mi připadá jako marný boj s třípísmenkovými systémy? Posledně mne dostal (nebo spíše já jeho ) dealer, který trval na tom, že pojede se mnou. Když začal vyvádět, ujistil jsem ho, že problém není v mém stylu jízdy, ale v samotném autě. Na to on, že má doma dvě děti a že by se k nim rád vrátil. Já na to, že mám doma tři děti, ale zrovna tou testovanou audinou se k nim snad ani raději vracet nechci...
- Colommbo
- Příspěvky: 9955
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Styl jízdy
Přesto se najdou novináři (třeba pan František Němec z Novinky.cz - viz vlákno Jaké auto?), kteří se nad takovými pomocníky dokážou rozplývat... Hovnajs, do rypáku bych toho člověka nakopal!
"Auto je protkáno moderními technologiemi. Člověka třeba nadchne i neskutečně rozzlobí adaptivní tempomat, který využívá data ze značek i navigace. Takže nastavíte sice svou požadovanou rychlost, ale pak auto přečte nějakou omezenou rychlost a úzkostlivě ji drží, dokud ji jiná cedule nezruší.
Problém je, že systém třeba chytne i padesátku na odbočovacím pruhu. A najednou na osmdesátce auto prudce zpomalí. Řidič musí šlápnout na plyn, aby auto umravnil. Ale jinak je to super. Nemusíte přemýšlet, jestli náhodou kamery v tunelu Blanka nezachytí prohřešek. Nezachytí. Auto jede podle předpisů, přesně v pruhu, což samo pomáhá srovnat, přesně daleko od vozu před sebou…"
V jednom má však pravdu, nemusíte přemýšlet. A to se dnes cení...
"Auto je protkáno moderními technologiemi. Člověka třeba nadchne i neskutečně rozzlobí adaptivní tempomat, který využívá data ze značek i navigace. Takže nastavíte sice svou požadovanou rychlost, ale pak auto přečte nějakou omezenou rychlost a úzkostlivě ji drží, dokud ji jiná cedule nezruší.
Problém je, že systém třeba chytne i padesátku na odbočovacím pruhu. A najednou na osmdesátce auto prudce zpomalí. Řidič musí šlápnout na plyn, aby auto umravnil. Ale jinak je to super. Nemusíte přemýšlet, jestli náhodou kamery v tunelu Blanka nezachytí prohřešek. Nezachytí. Auto jede podle předpisů, přesně v pruhu, což samo pomáhá srovnat, přesně daleko od vozu před sebou…"
V jednom má však pravdu, nemusíte přemýšlet. A to se dnes cení...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Styl jízdy
Poslední dobou si všímám kolika šoférům dělá problém se vůbec držet a udržet ve svém jízdním pruhu,resp. na své půlce silnice.Oni snad neví kde mají kraj svého auta!!
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Styl jízdy
Část neví kde mají kraj auta, a části je to totálně šumafuk.
Mě by zajímalo, zda má aktivní tempomat a ADAS systémy rezervu, aby to ubrzdili, protože čím dál častěji se na mě velká a moderní auta nepříjemně lepí a podle mě se trvale drží tak blízko, že řidič nemá nejmenší šanci zareagovat, natož to ubrzdit - obzvlášt pokud mají nějaké ekologické pneumatiky.
Mě by zajímalo, zda má aktivní tempomat a ADAS systémy rezervu, aby to ubrzdili, protože čím dál častěji se na mě velká a moderní auta nepříjemně lepí a podle mě se trvale drží tak blízko, že řidič nemá nejmenší šanci zareagovat, natož to ubrzdit - obzvlášt pokud mají nějaké ekologické pneumatiky.
- Colommbo
- Příspěvky: 9955
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Styl jízdy
To může být to slepé a hloupé spoléhání se na techniku. Kterážto je vlastně úplně blbá. Někdy ale přesto chytřejší než trotl za volantem, prostě ve smyslu "promiňte, já jsem (si) myslel, že..."
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90