BigBang píše:jaký smysl by mělo měřit emise zhasnutého motoru?
Návštěvník píše:....poměrně dlouhý časový úsek normovaného měřícího cyklu představuje právě onen zhasnutý motor....
V současnosti se měří emise podle NEDC. A od roku 2017
(uspíšila to "Dieselgate", mělo to platit až od roku 2020) by měla "přijít ke slovu" norma WLTP - bohužel opět laboratorní měření, ale podstatně objektivnější
NEDC: měření trvá 19 minut 40 vteřin, auto u něj jede rychlostí max. 120, ujede 11,03km a průměrná rychlost je 33,6km/h. Vůz zastaví 14x celkem na 23,7% času, zrychluje 20,9% času, konstantní rychlostí jede 40,3% a zpomaluje 15,1% času....
WLTP: 30 minut, max. rychlost 131,3km/h, ujede 23,27km průměrnou rychlostí 46,5km/h. Zastaví 9x na 12,6% času, zrychluje po 43,8% času, konstantní rychlost je pouze 3,7% a zpomaluje se 39,9% času.
Dále už nesmí být přehuštěny pneumatiky, nesmějí být zahřáté a musí být přesně taková geometrie náprav s jakou budou sériová auta sjídět z výrobní linky. Stejně tak brzdy, ty už nesmí mít pístky úplně zatlačené do třmenů, nesmí se odpojovat alternátor a posilovač řízení, nesmí se demontovat doplňková výbava a při měření má být zakázáno použití extrémně nízkoviskózních olejů. Důležitým aspektem bude i to, že motor nesmí mít najeto víc než 15tkm. Nyní je stanoveno jen nejméně 3tkm. A teplota vzduchu má být 23°C místo současného rozmezí 20-30°C.
Volně převzato z časopisu Grand Auto....
A k meritu věci - téměř o půlku se zkrátí doba po kterou motor zastaví, což sníží vliv systému startstop - asi možná už přišli na to, že je to "eko"kurvítko.
Takže se opravdu u měření emisí a spotřeby počítá i se zhasnutým motorem. A nyní (údajně se tak měří už přes 20let) víc než podle nového systému měření....